BİRİ SƏNSƏN,
BİRİ MƏN...
Bu mahnı
heç də adi mahnı deyil. Bu mahnı
hər bir azərbaycanlının ürəyində
elə bir iz qoyub ki,
o iz yaddaşlarda yüz il də,
əlli il də, min il
də keçsə, həmişə qalacaq. O izi də Azərbaycanın
çöx böyük
xanəndəsi, çox
böyük sənətkarı,
çox böyük musiqiçisi İslam Rzayev qoyub.
İslam Rzayevin
oxuduğu "Biri sənsən, biri mən" təsnifi heç də adi bir musiqi,
adi bir mahnı
deyil. Onun sözləri də möhtəşəmdi, musiqisi
də möhtəşəmdi,
ifa da möhtəşəmdi.
Möhtəşəm ifa,
möhtəşəm söz,
möhtəşəm musiqi!
Sözləri böyük
şair Bəxtiyar Vahabzadəyə məxsusdur.
Musiqi Əhsən Dadaşova məxsusdur. İfanı isə ilk dəfə İslam Rzayev səsləndirib. Bayaq dedik, bu mahnının
unikallığı, milli
koloriti, mahnının
gözəlliyi və
şirinliyi həmişə
Azərbaycan dinləyicisinin,
Azərbaycan tamaşaçısının
yaddaşında qalacaq.
Sözümün canı bu deyil,
sözümün canı
odur ki, bu yaxınlarda Xəzər Televiziyasının
"5/5" verilişində bu mahnıyla əlaqədar müəyyən
fikirlər səslədirildi.
Həmin verilişin aparıcısı Zaur Kamal qonaqlarını da təqdim elədi. Qonaqlar Teymur Əmrah, Aybəniz Haşımova və yazıçı-şair
Vüqar Əhməd idi. Burda həmin
mahnıyla bağlı
müəyyən fikirlər
səsləndi, müəyyən
fikirlər deyildi. Məni narahat eləyən o oldu ki, İslam
Rzayevin möhtəşəm
ifası yaddan çıxdı, Teymur Əmrah Aybəniz Haşımovanın ifa etdiyi həmin mahnını tərifləməyə
başladı. Hətta
istedadına və musiqi savadına çox böyük hörmətim olan Teymur Əmrah bildirdi ki, Aybəniz
Haşımova bu
mahnını çox
möhtəşəm ifa
edib. Bəlkə də Aybəniz Haşımova o mahnını
möhtəşəm ifa
edib. O xanım böyük musiqiçi və böyük sənətkardı. Buna sözümüz yoxdu. Amma o mahnının kamil ifaçısı böyük xanəndə,
böyük musiqiçi
İslam Rzayevdir. Islam Rzayev o mahnıya elə möhür vurub ki, ondan
sonra kim gəlsə də, o mahnını onun kimi ifa edə
bilməz. Ən azından İslam Rzayevin instrumental ansamblındakı musiqiçilərin
ifası, qeyri-adi səslənmə, qeyri-adi
musiqi digər ifalarda heç vaxt o səviyyədə alınmayıb.
Düzdür, bu mahnını Rövşən Behçət
də ifa edib. Rövşənin də ifasında bu mahnı gözəl
alınıb. Ona heç kimin şübhəsi yoxdur. Amma Rövşən Behçət o mahnını
oxuyanda orda fars, iran boğazları
hiss olunur. Amma İslam Rzayevin ifasında isə xalis Azərbaycan musiqisi, Azərbaycan zənguləsi,
Azərbaycan ritmi və Azərbaycan şirinliyi var. Bunu danmaq olmaz.
Məni narahat eləyən o oldu ki, bu söhbət
zamanı Teymur Əmrah bir dəfə də olsun İslam Rzayevin adını çəkmədi ki, bəs bu mahnının
əvəzsiz ifaçısı
İslam Rzayevdir. Verilişdə iştirak edən Vüqar Əhməd də bu məsələdə çox soyuq münasibət göstərdi.
Hansı ki, Vüqar Əhməd uzun müddət Azərbaycan Dövlət Televiziyasının musiqi redaksiyasında məsul vəzifədə çalışıb.
O bilirdi ki, İslam Rzayev kimidi və İslam Rzayev bu mahnını necə möhtəşəm
oxuyub. Amma bir kəlmə olsun dinmədi. Bax, biz belə
bir millətik. Heç vaxt özümüzün
yaxşı cəhətlərini
demirik. Çünki verlişdə onun
qızı da iştirak
edirdi, onun qızının ifasını
tərifləyirdilər.
Əlbəttə, hər bir sənətkarın,
hər bir ifaçının, hər
bir musiqiçinin öz yolu, öz
dəsti-xətti var. Və
Aybəniz Haşımova
da Azərbaycan musiqi tarixində öz sözünü demiş böyük ifaçılardan
biridir. Bayaq dedik, buna sözümüz yoxdur.
Amma sözümüz onadır
ki, heç olmasa Aybəniz xanım özü deməliydi ki, məndən də əvvəl, məndən
də möhtəşəm
bu mahnını, bu təsnifi İslam Rzayev ifa edib.
Hansı
ki, İslam Rzayev xəstə olanda İctimai Televiziya onunla bağlı xüsusi bir veriliş də hazırlamışdı. Həmin verilişdə Aybəniz Haşımova İslam Rzayevin
yanında o mahnını
oxudu, sonra da kövrəlib İslam Rzayevi
öpdü. Buna görə
çox sağ
olsun. Amma gərək xanım
müğənni bu məqamda, bu anda həmin anları yada salaydı ki, bizim ustadımız, böyük sənətkar
İslam Rzayev bu mahnını məndən
də, Rövşən
Behcətdən də
gözəl ifa edib. Bax, bu olardı
ədalətli münasibət,
bu olardı Azərbaycan musiqi tarixinə sevgi və bu olardı
Azərbaycan xalqına
böyük sevgi.
Ümumiyyətlə, hər bir sənətkarı,
hər bir musiqiçini, hər bir bəstəkarı tarixdə yaşadan onun möhtəşəm
əsərləridir. Və bu
möhtəşəm əsərlər
kimliyindən, zamanından
və məkanından
asılı olmayaraq, həmişə yaşayır,
yaşayıb və yaşayacaqdır. Və belə
düşünürəm ki, İslam Rzayevin "Biri sənsən, biri mən" mahnısının ifasını
onun qədər heç bir müğənni, heç
bir xanəndə, heç bir sənətkar elə səviyyədə ifa edə bilməyəcək.
Ən azından ona görə ki, ordakı kolorit, ordakı musiqi səsləndirilməsi, ordakı
avaz, ordakı Azərbaycan xalları heç birində o qədər də zəngin deyil.
Bir daha mən bu mövzuya
ona görə qayıtdım ki, hər şeyə tarix qiymət verir. Kimisə tərifləmək olar, kimisə yada salmaq olar,
amma kiminsə haqqını başqasına
heç cürə vermək olmaz. Yəni bu mahnı, bu təsnif İslam Rzayevin ifasıyla böyük Azərbaycan tamaşaçısı tərəfindən
sevilib və yadda qalıb. Mənə elə gəlir ki, bundan sonra
yüz illər keçsə də, yenə "Biri sənsən, biri mən" mahnısı
İslam Rzayevin ifasında
həmişə olduğu
kimi səslənəcək,
seviləcək və
həmişə də
yaddaşlarda qalacaqdır.
Ona görə də heç vaxt haqqı nahaqqa vermək olmaz.
Ay böyük
sənətkarlar, yoxsa
bir məclisdə, bir verilişdə, eyni vaxtda bir
stol arxasında əyləşib bir-birinizi
tərifləməklə, bir-birinizə
xoş sözlər deməklə keçmişi
heç vaxt unutmaq olmaz. Yenə də deyirəm, o sənətkarlar
istedadlı sənətkarlar,
istedadlı ifaçılardı,
amma hərəsinin öz yeri var,
hər ifaçının
tutduğu məqam var. O məqamı, o zirvəni yaddan çıxarmaq lazım deyil. O uca zirvədə
İslam Rzayev həmişə durub və duracaq da! Böyük mənada demək olar ki, buna
heç kimin şübhəsi ola biləməz. Ona görə də
bir daha böyük sənətkarlar,
böyük musiqiçilər,
böyük ifaçılar
heç vaxt unudulmur. Ən azından ona görə ki, İslam Rzayev heç bir musiqiçinin, heç bir xanəndənin, heç bir müğənninin ifa edə bilmədiyi ən çətin bəstəkar, xalq musiqisini ifa edib. Bütün bunlar tarixdir və bütün bunarı heç kim yaddan çıxara
bilməz!
Faiq Qismətoğlu
Ədalət.- 2020.-
21 aprel.- S.5.