Dost itkisi... sənətkar itkisi...
(Mahir
tar ifaçısı Tahir
Haqverdiyevin xatirəsinə)
Sənət elə bir ucsuz-bucaqsız
məkandır ki, öz dünyasında hər kəsə yer verə bilər. Lakin o məkanda
daimi yer tutmaq hər kəsə nəsib olmur. Vaqif Səmədoğlunun belə
bir fikri var: "Həyatın yeganə həqiqəti ölümdür”. Bu günlərdə biz bu amansız həqiqətlə
bir daha üzləşdik. Gözəl
tar ifaçısı, muğamlarımızın
mahir bilicisi, tələbə yoldaşımız,
sənət dostumuz, olduqca sadə, səmimi, təvazökar insan Tahir Haqverdiyev
aramızdan getdi. Onun qəfil ölümü hamımızı sarsıtdı.
Tahir 1953-cü ildə
musiqi beşiyimiz olan Qarabağda, Ağdamda doğulmuşdu. Musiqiyə,
xüsusilə də tara olan
həvəsi onu Ağdam Uşaq Musiqi məktəbinə gətirmişdi, uşaqlıq
arzularını tarın
kövrək tellərində
kökləmişdi. Sonralar
təhsilini o zamanlar istedadlı musiqi kadrları yetişdirən
tanınmış təhsil
ocağında - Ü.Hacıbəyov
adına Ağdam orta ixtisas musiqi məktəbində davam etdirmişdi. Burada ixtisas müəllimi
Lentruş Orucovdan, muğam müəllimi Məşədi Nərimandan
tarın bir müsiqi aləti kimi ifa imkanlarını,
muğamın sirlərini
daha dərindən öyrənmişdi. İstedadlı, savadlı tələbə
kimi orta ixtisas musiqi məktəbini bitirdikdən
sonra, gənc olmasına baxmayaraq
1971-1973-cü illərdə həmin məktəbdə
müəllimləri ilə
birgə çiyin-çiyinə
çalışaraq muğam
dərsi demişdi.
Ancaq tar sənətinin
bitib-tükənməyən dəryasına daha dərindən baş vurmaq üçün ali təhsil
ocağında - musiqimizin
məbədgahı olan
Ü.Hacıbəyov adına
Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasında oxumaq
onun arzusu idi.
Mənim Tahirlə ilk görüşüm
də məhz o dövrə, 70-ci illərə
təsadüf edir. 1972-ci ildə Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına
qəbul imtahanları
ərəfəsində rektorluq
abituriyentlərlə söhbət-müsahibə
keçirirdi. Həmin
vaxtlar konservatoriyanın
rektoru olan görkəmli bəstəkar,
professor Soltan Hacıbəyov
Tahir Haqverdiyevin, mənim və bir neçə başqa tələbənin
2 illik iş stajımızın az olduğunu əsas gətirərək
(o zamanlar belə bir qayda mövcud
idi) 1 il də işləyib növbəti il qəbula gəlməyimizi
məsləhət gördü.
1973-cü il Tahirlə mən uğurla imtahan verərək konservatoriyaya
daxil olduq. Həmin dövrlər konservatoriyaya
qəbul çox yüksək müsabiqə
şəraitində keçdiyindən
tələbə adını
qazanmaq hər arzulayana nəsib olmurdu. İxtisasdan qəbul imtahanı zamanı görkəmli bəstəkar Ramiz Mirişli və hal-hazırda Azərbaycan Milli Konservatoriyasının
xalq çalğı
alətləri kafedrasının
professoru, əməkdar
incəsənət xadimi
Oqtay Quliyev Tahirin ifasını çox bəyənərək
onu ən yüksək balla qiymətləndirdilər. İş
elə gətirdi ki, hər ikimiz
ixtisasdan görkəmli
bəstəkar və dirijor, xalq artisti,
Dövlət mükafatı
laureatı, professor Səid
Rüstəmovun, dirijorluqdan
isə xalq artisti, tanınmış bəstəkar, professor Süleyman
Ələsgərovun sinfində
təhsil almalı olduq.
Çoxlarının yaddaşında
yəqin ki, qalır: 1974-cü ildə
sovet dövrünün
böyük bir inşaat layihəsinə
- Baykal-Amur Magistralının tikintisinə start verilmişdi.
Xalqımızın ümummilli lideri
Heydər Əliyev Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi həmin illərdə Baykal-Amur Magistralında
işləmək üçün
respublikamızda tikinti-inşaat
dəstələrinin fotmalaşmasına
böyük önəm
verirdi. Bu layihəyə Azərbaycandan
da memarlar, layihə mütəxəssisləri, inşaatçılar
cəlb edilmişdilər.
1975-ci ildə biz 3-cü kursda
oxuyarkən yuxarı təşkilatlardan belə
bir təklif gəlmişdi ki, konservatoriyanın bir qrup tələbəsi də BAM-a ezam
olunaraq orada inşaatçılar qarşısında
konsert proqramı ilə çıxış
etsin. Bu qrupda
Tahirlə birgə mən də var idim, lakin
son anda ailə vəziyyətimlə bağlı
bu səfərə çıxa bilmədim.
İfaçı tələbələrin qrupuna o zaman universitetin tələbəsi
olan Aqil Abbas da (hal hazırda Milli Məclisinin deputatı, əməkdar jurnalist) daxil edilmişdi. O da Komsomolun
Mərkəzi Komitəsi,
televiziya və mətbuat üçün
materiallar hazırlamaq
üçün BAM-a ezam olunmuşdu. Tahir Haqverdiyevlə birgə digər tələbə yoldaşlarımız soyuq,
şaxtalı, əlverişsiz
hava şəraitinə
baxmayaraq BAM-da konsertlər
vermişdilər. Uğurlu çıxışlarına
görə onların
hamısı o zaman Komsomolun Mərkəzi Komitəsi tərəfindən
mükafatlara, fəxri
fərmanlara layiq görülmüşdülər.
Tahir konservatoriyada
oxuduğu illərdə
virtuoz ifası ilə artıq tanınmışdı və
bir çox musiqiçilərin diqqətini
cəlb etmişdi. Konservatoriyanı bitirdikdən
sonra görkəmli müğənni, SSRİ xalq
artisti Zeynəb Xanlarova onu öz
ansamblına dəvət
etmişdi. Zeynəb xanımın ansamblında
tanınmış ifaçılarla
birgə dünyanın
bir çox ölkələrində qastrol
səfərlərində olmuşdular.
Bir müddət sonra böyük sənətkar, dünya şöhrətli Rəşid
Behbudov onu Mahnı teatrına dəvət edir. Aydındır ki, iki böyük sənətkarın Tahirin
ifasını bəyənməsi
onun yüksək professional ifaçı, mahir tarzən olduğundan xəbər verirdi. Vaxtilə böyük tarzənimiz Əhsən Dadaşov da Tahirin ifaçılıq
istedadına yüksək
qiymət vermişdi. Tahir konservatoriyanı bitirdikdən sonra ansambllarda uğurlu çıxışları ilə
bərabər pedaqoji fəaliyyət də göstərdi. Bir zamanlar Tahir Haqverdiyevin ifası Almaniyada yaşayan soydaşlarımızın da
diqqətini cəlb etmiş və o, həmin ölkəyə dəvət olunaraq bir neçə il Almaniyada yaşayıb
fəaliyyət göstərmişdi.
Tahirin ecazkar çalğısının pərəstişkarları
onu tez-tez el şənliklərinə,
toylara dəvət edir, bənzərsiz ifasına diqqət kəsilirdilər. Onun məşhur gitara ustası, xalq artisti Rəmişlə hələ gəncliyindən
başlayan sənət
dostluğu Tahiri də gözəl gitara ifaçısı kimi tamaşaçılara
sevdirmişdi.
Ömrünün son on ilində
Tahir Haqverdiyev mənim dəvətimlə
Musiqi Kollecində çalışırdı. Əməkdar
müəllim Qəzənfər
Abbasov, tanınmış
müğənni Sabir
Abdullayevlə birgə
gənc xanəndələrin
yetişməsində fəal
rol oynayırdı.
Tahir sənət
aləmində, musiqiçilər
arasında böyük
nüfuza malik sənətçi idi. Sənət dostları onun çalğısını,
insanlığını, şəxsiyyətini
həmişə dəyrləndirirdilər.
Bu gün onun sıralarımızda
olmaması hər birimizi ağrıdır. Bircə təsəllimiz odur ki, Tahirin
təkrarolunmaz ifası
hələ uzun illər qulaqlarımızda
səslənəcək, yadigar
qalmış lent yazıları hər an onu bizə
xatırladacaq, xatirəsi
ürəklərimizdə yaşayacaqdır.
Məhəmmədhüseyn
Şəhriyarın belə
bir şeri var: "Tarım mənim”. Bu misralar sanki Tahirin tarın simləri üzərində
gəzişən zərif
barmaqlarından süzülərək
onun sirli dünyasını əks
etdirir:
Sızlayır əhvalıma sübhə
qədər tarım mənim,
Təkcə tarımdır qara günlərdə dildarım
mənim.
Çox vəfalı
dostlarım vardır,
yaman gün gəlcəyin,
Tardan özgə
qalmayır yari-vəfadarım
mənim.
Yer tutub
qəmxanədə, qıldım
fəramuş aləmi,
Mən tarın
qəmxarı oldum, tar qəmxarım mənim.
Nazim Kazımov Əməkdar incəsənət xadimi, professor
Ədalət.- 2020.- 21 aprel.- S.5.