Bütün varlığıyla eşqdir
Cığatel! -
"Bir gecənin içində qısaqapanmadan
çox əzab - əziyyət çəkdim, iztirablar
keçirdim. Amma bunların müqabilində Allah-Tala var
dövlətimi alıb mənə şeir yazmağı qismət
etdi. Mənə dəhşətli dərəcədə təb
gəldi. Bədahətən hər sözə şeir
deyirdim”. "Eşqim Allaha bağlıdır,
bu eşqi Allah verib mənə" deyən Cığatelin o
gündən ümidi də, pənahı da,
sığındığı da Böyük Yaradan oldu.Elə
ilk şeirini də həmin günün ertəsi 1998- ci ildə
yazmışdı:
Qaranlıq gecəyə sabah açılsa,
Xoş gündən kiməsə bir pay
çıxınca,
Bulunmaz dərdlərə çarə
tapılsa,
Məni də bir yada salasan Allah.
O, doğurdan da poeziyaya bir ilğım kimi gəldi
və beləcə poeziya dəlisi oldu:
Deyirlər ki, doğru xəbər dəlidən,
Gedək bir az dəli olaq sevgilim.
Cığatelə görə şeir
pıçıltıyla gəlir,göydən,"məlklərin
qanadımda” və sinəsinə dolaraq muncuq kimi ağ
varaqların üzərinə səpələnir. Bəli
şeir Allahın mələklər vasitəsilə şairlərə
göndərilən pıçıltılardır və
şair də haqq adamıdır.Bu pıçıltılar
haqqa tapınan insana deyilə bilər:
Şair haqqın kalamı, şair haqqın
mirzəsi,
Kimsə eşidə bilməz şair eşidən
səsi.
Mənim şeir yazmağım Allahın
möcüzəsi,
Mələklər pıçıldayır,
qulağıma söz deyir,
Mən şeir yazmıram ki, şeir məni yaz
deyir.
Şeir həm də dünyaya övlad kimi gəlir
və onun sevinci də övlad sevinci qədər şirin və
əzizdir:
Ulduz da, ayda yatıb bir saatdı bir mənəm,
Sükutun
harayında boğur məni bir kəmən,
Yuxunun əvəzində
nə verəcək görəsən
Sabahı
gözləyirəm!
Dünyaya
gətirdiyim, nə qızdı, nə oğuldu
Balam kimi şirindi nə baldı, nə noğuldu.
Bu gecə ana oldum, yeni şeir doğuldu.
Sabahı gözləyirdim.
Xalq şairi Nəriman Həsənzadə
Cığatelin poeziyası barədə söhbətlərinin
birində deyirdi ki, Cığatel poeziyamızda hadisədir. Nəriman
müəllimin fikri ilə razılaşmamaq mümkün
deyil. Cığatel doğurdan da hadisədir.
Onun poeziyası məcrasına sığmayan
dağ çayına bənzəyir. Onun şeirlərində
bir səs var, hayqırtı var, uzaqdan gələn səda , gurultu, coşqu var:
Deyəsən
bir özgə yaranmışam mən,
Yerdə yer, səmada göy olasıydım.
İnsan
Yaradanın şah əsəridir,
Mən də
bu əsərə tay olasıydım.
Dağlar
olasıydım, başı qar əmən,
Ya
yaşıl bir orman,ya güllü çəmən.
Bu qədər
dartılıb-gərilməklə mən,
Oxu hədəf üstə yay olasıydım.
Xalq şairi Hüseyn Arif bir vaxtlar Zəlimxan Yaqubun
yaradıcılığı haqqında yazdığı məqalələrindən
birində deyirdi. "Oxucuların sağlam bədii
zövqünü oxşayan poeziya geniş yayılır, xalq
ruhuna, poetik fikrimizin gözəl ənənələrinə
səmimi hörmət bəsləyən şairlər həmişə
sevilir”. Böyük şairin bu fikirlərini eyniylə
Cığatelin poeziyası haqqında da demək
olar.Cığatelin şeirləri və
yaradıcılığı ilə Zəlimxan Yaqub
yardıcılığı arasında bir, oxşarlıq var
desəm bəlkə də səhv etmərəm.Hər ikisində
bir coşqu, bir enerji,bir emossiya var:
Torpaqdan qaynama, göydən düşməyəm.
Tükənməz
bulağam, sərin çeşməyəm,
Qınına
çəkilmiş sakit şimşəyəm,
Dəli-dolu çaxmağım da var menim.
Bir
varlığam dayanmışam, qaçıram,
Qanadım yox, səmalarda uçuram.
Mən
şöləmi ilğımlanıb saçıram,
Duysan oda yaxmağım da var mənim.
Cığatel şeirlərini hansı janrda yazırsa
yazsın, onun şeirlərində sözlər yerindədir,
öz yerində oturub, sözlər bəndlərə rifm
xatirinə zorla pərçim edilməyib. Əslində
"o şeiri yazmır ki, şeir ona yaz deyir". Onun şeirləri istər ədəbiyyat
adamları, istərsədə oxucular tərəfindən qəbul
olunandı.
İndiki zamanda populyarlıq qazanmaq, xüsusilə şeirin
qoşma janrında, hər oğulun işi deyil. Ancaq
Cığatel populyarlıq qazanıb. Bunun
səbəbi nədir?
Məncə səbəb Cığatel şeirinin elə
Hüseyn Arif demiş, xalq ruhuna
yaxınlığındadır. Onun şeirləri
oxucunu, dinləyicini ovsunlaya bilir, köksünə yatır,
onun ovqatını oxşayır, təkcə oxşamır həm
də kökləyir.
Bixəbərsən
a bəxtəvər halımdan,
Aləm məni mən də səni sevirəm.
Sən
gülürsən ağlayıram sevdiyim,
Sən sevinci mən də qəmi sevirəm.
Və ya:
Oynayıram,görmürsən,elə oyna deyirsən,
Düşünmə
hamı kimi,biləklə oynayıram.
İncimə
dərdin alım,mənim havam
ayrıdı,
Bəndə
ilə işim yox,mələklə
oynayıram.
Şeirlər rəvandır, asan qavranılır,
qulağa yatımlıdır, yaddaşa tez yazılır. Professor
Rüstəm Kamal demiş elə buna görə də onun
şeirləri aşıqların, musiqiçilərin diqqətini
özünə cəlb edir. Aşıq havaları
Cığatelin şeirlərində,xüsusilə
qadın aşıqlarımızın ifasında çox
şirin səslənir. O,da
maraqlıdır ki, Cığatelin şeirlərinə
qadın bəstəkarlar,qadın müğənnilər və
aşıqlar daha çox müraciət edir.Yəni şeirlər
qadın ruhuna çox yaxındır:
Onsuz da bir ağlım yoxuydu mənim.
Olan ağlımı da saz aldı getdi.
Gələndə
üzümə bir gülümsədi,
Gedəndə
bir batman söz aldı getdi
Sədası
göyləri salama gəldi,
Ruhuma kökləndi sirrimi bildi.
Gah
öldürdü, gah diriltdi, gah güldü,
Ulu
Yaradandan üz aldı getdi
Cığatelin qoşmaları saz üstə köklənib. Onun sözləri,
şeirlərinin bəndləri, sətirləri sazın boyuna
biçilib. Qoşmalarından, gəraylılarından
saz havalarının səsi gəlir və elə şeirlərində
də sazı vəsf etməkdən doymur.
Yarı
yaşda bir gözələ vuruldum,
Durna kimi
cığalanmış teli var,
Hansı
dildə danışdırım bilmirəm,
Bu
zalımın yetmiş iki dili var,
Xəyallarda
düz gümana qarışdı,
Bir toxundum, din imana qarışdı.
Bir ah
çəkdi toz dumana qarışdı,
Ürəyində Xan Kəmərin külü var.
Cığatel son dərəcə kövrək insandır. O, sevinəndə də, kədərlənəndə
də, gözünün yaşı ovucundadır. Safdır, təmizdir, heç kəsin hətta onun qəlbinə
deyənin belə qəlbinə dəyməyi xoşlamır və
təbiidir ki, xarakteri onun şeirlərində öz əksini
tapır.
Şair xəyalı dəniz, şair ruhu gəmidir.
Ümidi, arzuları şairin həmdəmidir.
Neçə
yaşı olsa da, körpə uşaq kimidir,
Şair
Allah elçisi, günahına batmayın,
Şair aldanan olur, şairi aldatmayın.
Kim
görüb Haqq şairi özünü öyən olsun,
Cığatel
qəlbə dəyməz, qəlbinə dəyən olsun,
Bilir ki,
aldadırlar deyir sən deyən olsun,
Şair
yatmış vulkandı, tərpədib oyatmayın,
Şair aldanan olur, şairi aldatmayın.
Məhəbbət
mövzusunun Cığatel şeirində öz
çaları, öz rəngi, öz səsi, öz ifadəsi
var.Döğurdan da bütün varlığı ilə
eşqdir Cığatel:
Başımın
üstündə, bir Allahım var
Bir
eşqim, bir sevgim, min bir ahım var,
Mənim
də dünyada bir günahım var,
Bu
günah salıbdır saçlarıma dən,
Sevmək günahdırsa, günahkaram mən.
Lakin bəzən elə olur ki, onun bax o bir eşqi, bir
sevgisi, ona dönük olur, dönük çıxır. Belə olanda
Cığatelin yalnız özünə gücü
çatır. Özünü günahkar
hesab edir.
Ah, mənim
yumşaqlığım başıma bəla oldu,
Haqqı
sevən bəndələr, eşqə mübtəla oldu,
Nə
oldu Cığatelə, haqq oldu, əla oldu,
Sənə
baxan gözümü zamanında oymadım,
Mən ki, duymaz deyildim, səni necə duymadım.
Cığatel
müsahibələrinin birində deyir: "Yaradıcı
insanlar, zamanına tərs gedən insanlardır". Əslində Cığatel tərsinə getmir, hər
şeyi olduğu kimi deyir və yazır. Şairlər
əslində zamanın ağırlığını
çiyninə götürüb, mühitin eybəcərliklərini
qələmə aldıqları üçün
Cığatel onlara tərs deyir. İctimai
mövzularda yazdığı şeirlər onun narahat
dünyasından, narahat qəlbindən, cəmiyyətin eybəcərliklərinə
biganə qalmamağından xəbər verir. Mən
dediklərimin təsdiqi olaraq onun "Atalı-analı yetimlər
də var" şeirindən iki bəndi misal gətirmək
istedim:
İsti
ocağında yurdsuz, yuvasız,
Ata əqidəsiz,
ana amansız,
Neçə
kor-peşiman, neçə günahsız,
Günahdan
doğulan, neçə "günahkar",
Atalı-analı
yetimlər də var....
Səni məhrum etməz kimsə sevgidən,
Amma,bu "yetimlər" düşər nəzərdən,
İçində bir dünya nifrət
böyüdən,
Gərilmiş ruhunda qərib arzular,
Atalı-analı yetimlər də var...
Əslində Cığatelin yazdığı
bu şeirdə bir nəfərin yox, onlarla
günahsızın taleyi qələmə alınıb. Bu
şeir əslində Cığatelin insanlığa, cəmiyyətə
ünvanladığı həyəcan təbilidir.
Cığatelin sazında min bir səs var. Zili
də var, bəmi də, kövrəyi də, şəni də.
Bu havalar insanı, oxucuları, istənilən
ovqata kökləyə bilir. Onun ruhunda fəsillər
özünə yurd tapıb, yuva qurub. Ruhu fəsillər
kimidir. Hər rəngdə,hər ovqatda.
Ramiz Göyüşov AYB-nin üzvü
Ədalət.- 2020.-
23 aprel.- S.5.