Akif Səməd
– İşıqlı şeiriyyət
yolçusu
Söz Tanrıdan
sonradır. Ancaq Tanrını da tanıdan Sözdür. Ona görə Sözü Tanrı ilə cərgələşdirmək
yox, vəhdətdə
götürmək gərəkdir.
Tanrı ilə
vəhdətdə olan
Söz hansı könüldə nəğmə
qoşursa, o könül
yiyəsi mürşidə
çevrilir: Dərdi
tanıyan, bəsləyən,
sevən bir mürşidə; Dərddən
ümid yaradan, ümidi könüllərə
yazan bir mürşidə.
Könül əhlinin dünyası dərd özüllü dünyadır, ona görə də əlçatmazdır. Əlçatan
dərd şəxsin fərdi-fiziki taleyinin ifadəsi olur…
Dərd də
yaşamaq istəyir. Yaşayır ki, könül əhlinin dünyası var olsun.
Dərd yaşamağa
həmişə böyük
ürəklər axtarır.
Balaca ürəklər
Dərd yükünü
daşımağa qadir
olmur. Böyük ürəkdə dərd böyüyür, artır,
ürək sahibini torpağa gömənə
qədər şiddətlənir.
Ancaq özü torpağa gömülmür.
Yaşadığı ürəyin
gözəlliyi ilə
birgə yeni ürəklərdə bərqərar
olur…
Beləcə, dərd yüzillər yol gəlir, ürəklərdən ürəklərə
yol olur, ürəkləri bir-birinə
bağlayır. Biz, dərdli ürəklərin
harayında yüzillər
öncəki könüllərin
gözəlliklərini tanıyır,
sevdalarını sevir,
keçmişlə gələcəyin
əlaqəsini dərk
edirik.
Dərddən qaçan Tanrını tanımaz. Tanrıya qovuşmaq – Tanrılaşmaq
Yolu – Dərd Yoludur, kədər yoludur, zəhmət yoludur. Bu yolu
başlayanın ömrü
İşığa çıxır,
dünyaya işıq
gətirir. Dərdlə
İşıq – fərqli
görünsə də
vəhdət təşkil
edir. Şeiriyyət işıq deməkdir, o, balaca ürəklərdə
yanmır.
Ümumən balaca şeir olmur. O, ya var, ya da
yoxdur. Şeiriyyət
say deyil, riyazi hesablanmır, şeiriyyət könüllərdə
bəstələnən əbədiyyət
nəğməsidir. Əbədiyyət
nəğməsi oxuyan
könüllər ölməz.
Çünki başqa
könüllərə sevda
bəxş edər.
Sevdalı ürəklər
müqəddəs münasibətlər
ahəngini yaşadar.
Budur şair
ömrü, şeiriyyətin
varlığı – Dərddən
başlayır, İşığa
çevrilir. Saf düşüncələr, saf
niyyətlər, saf əməllər qaynağı
olur Dərdli Ürəklər…
Bu yazıda
biz dərdinə qonaq olmaqla işıqlı
düşüncələri ilə tanışlaşdığımız
Akif Səmədi təqdim edirik. Akif Səməd tək-tək yaşayan yaradıcılardandır. Onun
üstün cəhətidir
ki, çağının
tələbləri ilə
yaşamadı, şeriyyətin
nəğməkarına döndü.
Əsil şeiriyyət
də çağı
ifadə eləmir, olmalını öyür,
çatdırır. Bu
baxımdan Akif Səməd şeiriyyətə
çağından başlamır,
qədimlərdən, böyüklərdən
başlayır.
Qırıq Sazın nə simiyəm?
Baharın son
nəsimiyəm,
Mən ki, haman
Nəsimiyəm
Nə bağ-bostan alveridi..
Başqa
bir yerdə
Verirsən yelə – toxumdu…
Kim deyir, hədərdi,hədər,
Yaxşılıq elə toxumdu,
Ürəklə ək, daşda bitər.
Bu, Qədimlikdən gələn
ümiddi, çağın
boz-bulanlıq havasında
qırılmır, Xeyirə
qovuşur, Xeyiri yaşadır….
Bəzən şair, çağın
azğınlığı, amansızlığı dəyərləri
əzib, üstündən
keçəndə fəryad
edir.
Adətə bax, vərdişə
bax,
Şam yanır, şamdan ağlayır,
Zamana bax, gərdişə bax,
Bağ gülür,
bağman ağlayır.
Aldanıb dünya malına,
Alıb
dünyanı dalına,
Akif Səmədin halına,
Nə gündü,
şeytan ağlayır.
Şeytan qiyafətindəki adamlar əhatəsində yaşayır,
ancaq çaşmır,
qorxmur, inildəmir. İçində haqqı yaşadan insan mühitdəki haqsızlıqdan sızıldamaz.
Belə adamlar mühitin haqsızlığından əndişəyə
düşüb ağlamır,
içindəki haqqı
mühitə verə bilməməkdən dərdlənir.
Belələrinin dərdi – “niyə
yoxdur” məntiqindən
yaranmır, “niyə almır” məntiqindən
doğur.
Könül harda, Akif orda,
Yolu olan qalmaz darda,
Nə tapıbsan adamlarda,
Məhəmməd, dərdiş, gəl gedək.
Yaxud,
Yatıram yuxum ağrımaz,
Bir misra duyğum ağrımaz,
Sevinmə, ruhum ağrımaz,
Mənimki can ağrısıdır.
Bir sözün var yüz ağrısı,
Hər ağrının öz ağrısı,
Şair
kəsin söz ağrısı,
Dünyanın söz ağrısıdır.
Başqa
bir yerdə
Qarışqaya dən gətirdim,
Buz ürəyə gün gətirdim,
Hər çətini mən götürdüm,
Dost məni görmədi,
könlüm.
…Akif Səmədin
özünəməxsus bir
üstünlüyü də
var. O, dərdini də,
sevincini, sevgisini də çox sadə bir dildə
ifadə edir. Keçmişimizə çevrilən böyük
şəxsiyyətlərimizdə böyük dərdin mənasını sığışdırmaq,
ifadə eləmək
üçün böyük
misralar gərək olub. Sonralar bu, dərdin
musiqiləşməsində – muğamlaşmasında haraylanıb.
Akif Səməddə isə yaşadığı dərdin
məzmunu 6-lıqda, 8-likdə ifadə oluna bilib. Təcnisdə, gəraylıda, ağıda nəğməyə
çevrilə bilib.
Bu həm də
çətindir. Ancaq
çətin olan hər məsələ saz sevdalı könüllərdə sadələşə,
asanlaşa bilir…
Akif Səmədin şeirlərində
dərd əhatəli
ifadə olunub: Dövrün dəyərlə,
“yaradıcı”nın sözlə,
nadanın qeyrətlə,
“şair”in hikmətlə
oyun oynaması, xalqın sözünü
deməli olanların şaha, vəzifəyə,
titula əyilməsi, satılması Akif Səmədin şeirlərində
özünəməxsus bir
üslubla hədəfə
alınıb rədd edilir:
Şaha
razılıq eləmək,
Ya da tazılıq eləmək,
Qalıb
qazılıq eləmək,
Düzlük deyil, çıxaq gedək.
Yaxud,
Qanan qaçır mən dəlidən,
Zəhər içim mərd
əlindən,
Bu sahil dərd, dərd əlindən,
Qopar məni,
ay gəmiçi.
Akif Səmədin
doğulduğu elə,
yurda bağlılığı
da ümumazərbaycan kontekstində
dərk oluna bilir. O, öz dağlarının,
çöllərinin gözəlliklərini
belə, seyr edəndə Azərbaycan boyda dərdlə danışır. Vətəninin parçalanması, satılması,
yiyəsizləşməsi ağrıya çevrilir,
sözü ağrıda-ağrıda
qulaqlarımıza dolur,
qəlbimizə çatır.
Qollar qanrılsın, çatılsın
Sürü sürüyə qatılsın.
Torpaq verilsin, satılsın,
Satan padşaha dinməyim.
… Deyirəm daha dinməyim,
Çəkilən aha dinməyim,
Satan padşaha dinməyim,
Göydə Allaha dinməyim.
Ya da,
Öz dərdimi bölürəm,
Öz dərdimə
gülürəm.
“Araz” deyib ölürəm
–
Qardaş mən şeir yazmıram.
Ayrı
yerdə,
Neçə kəhərlər nal
salıb,
Neçə igidlər ad alıb,
At səsinə həsrət
qalıb,
İndi İncənin yolları.
Başqa
yerdə,
İçimizdə boğuluruq,
Üzdə hələ şeir yazırıq.
Ürəyimiz quru budaq,
Sözdə hələ şeir yazırıq.
Bu sətirlərdə milli varlığımızın
zədələnməsinin doğurduğu narahatlıq
da var, ideoloji savaşın yoxluğuna edilən eyhamlar da.
Şairdə bəşəri duyğular
yaşayır. Ancaq o, həm də
Vətən övladıdır.
Dünya
– şair üçün
Vətəndən başlayır.
Vətənə ağlayan
göz insanı Bəşər səviyyəsində
görür! Şair Akif Səməd yaradıcılığı boyu
bu zirvələrə
qoşub, bu zirvələrə can atıb!
Yükümüzdən Böyük Fərəhimiz yoxdur!
Atamız
Var olsun!
Soylu ATALI
Akif Səməd
– İşıqlı şeiriyyət
yolçusu
Ədalət.- 2020.-
10 dekabr.- S.8.