Rejissor Mərahim Fərzəlibəyovun əmək
kitabçası…
Zənnimcə
Mərahim Fərzəlibəyovu geniş oxucu və
tamaşaçı auditoriyasına məxsusi təqdim etməyə
ehtiyac yoxdur. O, ölkənin tanınmış sənət
adamlarından biridir.
“Şöhrət” ordenli
Xalq artistidir. Prezident təqaüdçüsüdür.
Onun quruluş verdiyi onlarla tamaşa teatrsevərlərə
yaxşı məlumdur.
Mərahim müəllim
öz sənətinə
bütün varlığı
ilə bağlı olan bir insandır.
Onun həyatının,
fəaliyyətinin, eləcə
də söhbətinin
bir əbədi və baş mövzusu vardır: TEATR. Əlbəttə, bu tanınmış rejissor və sənətkarla ünsiyyət bir yazı-pozu adamı kimi mənimçün də maraqlıdır.
Və elə
buradaca qeyd etmək istəyirəm ki, Mərahim Fərzəlibəyov bir çox həmkarlarından
fərqli olaraq daim mütaliə edir, öyrənir. Onunla təkcə öz sənəti ilə bağlı deyil, digər sahələr üzrə də söhbət etmək, fikir mübadiləsi aparmaq, hətta polemikaya girişmək mümkündür. Şəhərin
kitab dükanlarında
çalışan satıcılar
da onu yaxşı
tanıyır. Onun
şəxsi kitabxanasını
tarix, ədəbiyyat,
fəlsəfə ilə
bağlı klassik və müasir əsərlər bəzəyir.
Bu günlərdə
Mərahim Fərzəlibəyovla
rastlaşdıq. Onun əlində tutduğu əmək kitabçası
mənim nəzərimi
cəlb etdi. Həmsöhbətimin dediyindən belə
məlum oldu ki, o, öz əmək fəaliyyəti
ilə bağlı müxtəlif sənədləri
qaydaya salmaqla məşğuldur. Əgər
ortada əmək və əmək fəaliyyəti varsa, heç şübhəsiz
ki, ƏMƏK KİTABÇASI da olmalıdır.
Məni maraq
hissi bürüdü.
Görəsən, tanınmış
rejissorun sənətə
gələn yolu hansı mərhələlərdən,
dolanbaclardan, labirintlərdən
keçib?
Mərahim Fərzəlibəyovun
ƏMƏK KİTABÇASInı oxucularla birgə vərəqləmək maraqlı
olardı.
Mərahim Fərzəlibəyov
26 iyun 1949-cu ildə Bakı şəhərində
anadan olub. Əslən Şəki bölgəsindəndir. O, Bakıdakı
56 saylı orta məktəbi bitirib. Özünün dediyinə
görə, səhnəyə
hələ orta məktəbdən maraq göstərib. Teatrlara getməkdən, tamaşalara
baxmaqdan daim zövq alıb.
Orta məktəbi
bitirəndən sonra Azərbaycan Respublikası
Jurnalistlər İttifaqının
yaradıcılıq fotostudiyasında
çalışıb.
Budur, onun
əmək kitabçasında
qeyd olunub: 1966.10.10. tarixdə fotostudiyada şagird kimi əmək fəaliyyətinə
başlayıb, 1967.04.15. tarixdə
ikinci dərəcəli
fotolaborant, daha sonra - 1968.03.24. tarixdə fotolaboratoriyada aşkarlandırıcı
kimi fəaliyyət göstərib.
Peşəkar fotoqrafiya ilə məşğul olmaq gələcəkdə ona
lazım olacaqdı. Axı rejissor həm də hadisələrin baş verdiyi məkanı bir fotoqraf dəqiqliyi
ilə görməlidir.
Yeniyetmə Mərahimi
daim teatr, səhnə cəlb edirdi. Əmək kitabçasında qeyd olunduğu kimi, o,
1968.12.10. tarixdən 26-lar Mədəniyyət
sarayında pioner
"Şəfəq" dram
dərnəyinin rəhbəri
işləyib.
Nəhayət, onun arzusu çin
oldu. Belə ki, Mərahim
Fərzəlibəyov 1970.07.10. tarixdə ali
məktəbə daxil
olduğuna görə
öz xahişi ilə tutduğu vəzifədən azad olunub.
Bəs
o, hansı ali
məktəbə daxil
olmuşdu?
Mərahim Fərzəlibəyov o vaxtkı Leninqrad Musiqi və Kinematoqrafıya İnstitutunun
(indiki Sankt-Peterburq Teatr Akademiyasının) Rejissorluq fakültəsində
təhsil almağa, ixtisas müəllimi dünya şöhrətli
rejissor, SSRİ xalq artisti, professor, Sosialist Əməyi Qəhrəmanı,
Lenin mükafatı Laureatı
Georgi Tovstonoqovdan beş il (1970-1975) seçdiyi sənətin incəliklərini öyrənməyə
başladı.
Yeni mühit
romantik arzularla yaşayan gələcək
rejissorun həyatını
büsbütün dəyişdi. O, ilk illərdə
böyük çətinlik
və məhrumiyyətlərlə
üzləşdi. Amma
gecə-gündüz çəkilən
zəhmət öz bəhrəsini verdi.
Gənc Mərahim Leninqradın qaynar teatr həyatına
daxil olandan sonra öz sənət
müəllimi Georgi Aleksandroviçdən çox
şey əxz etməyə çalışırdı.
Burada bir haşiyə çıxmaq
istərdim. Həmin illərdə Tovstonoqov
adı təkcə
SSRİ-də deyil, bütün dünyada məşhur idi. Elə mənim də xatırımdadır ki, böyük rejissorun quruluş verdiyi “Xanuma”, “Müfəttiş”
və başqa tamaşaların əks-sədası
yaxın-uzaq ölkələrdən
gəlirdi.
Təhsil illəri başa çatmaq üzrə idi. Gənc rejissor diplom işi kimi Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrının rus bölməsində dramaturq Maykl Stüart və bəstəkar Cerri Germanın "Hello Doli"
müzikl-operettasına quruluş
verdi.
Əmək kitabçasında qeyd edildiyi kimi, 11.1975.06.30. tarixdə təhsilini
uğurla başa vuran Mərahim Fərzəlibəyov, (yenə
əmək kitabçasında
qeyd olunduğu kimi), 12.1975.11.16. tarixdən
təyinatla Çeçenistan
Muxtar Respublikasının
paytaxtı Qroznı şəhərindəki Mixail
Lermontov adına Dövlət
Rus Dram Teatrına getmişdir. Bu maraqlı kollektivdə gənc rejissor Tennessi Uilyamsın "Arzu tramvayı" dramına,
Jan Batist Molyerin "Tartüf" komediyasına,
Boris Vasilyevin "Qış
gecəsinin nağılı"
pyesinə, Alla Sokolovanın "Faryatevin
fantaziyası" psixoloji
tragikomediyasına, Yevgeni
Sefip və Nikolay Novitskinin "Yegelyanın səadəti",
uşaqlar üçün
Sergey Mixalkovun "Lovğa
dovşan" nağılına
maraqlı səhnə
quruluşları vermişdir.
Həmin
quruluşlar haqda o dövrün SSRİ və
Rusiya mətbuatında
təqdiredici yazılar
getmişdir.
İki il sonra
Mərahim Fərzəlibəyov
vətənə qayıtmış,
1977.09.01. tarixdən H.
Ərəblinski adına
Sumqayıt dövlət
Dram Teatrının baş
rejissoru təyin edilmişdir. Həmin teatrda çalışdığı
4 il ərzində
rejissor bir çox əsərlərə
quruluş vermiş, mükafatlara layiq görülmüşdür.
Rejissor Mərahim Fərzəlibəyovun əmək
kitabçası…
Mərahim Fərzəlibəyov 1981.03.09. tarixdə öz
xahişi ilə tutduğu vəzifədən
azad olunmuş və elə həmin gün (1981.03.09. tarixdə) M. Əzizbəyov
adına Dram teatrında
rejissor vəzifəsinə
təyin edilmişdir.
Artıq ölkənin teatr aləmində tanınan rejissor Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət
nazirinin 2006.01.12. tarixli
əmri ilə Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının baş rejissoru, 2010.05.14. tarixdən isə həmin sənət ocağının quruluşçu
rejissoru təyin edilmişdir.
“Azdrama”da fəaliyyət
göstərdiyi dövr
Mərahim Fərzəlibəyovun
həyat və yaradıcılığında xüsusi dönüş mərhələsi olmuşdur
desək, yəqin ki, səhv etmərik. Həmin dövrdə
rejissor onlarca əsərə quruluş
vermişdir. Xalq yazıçısı
İlyas Əfəndiyevin
əsərlərinin bir
çoxunun səhnə
taleyi məhz Mərahim Fərzəlibəyovun
adı ilə bağlıdır. Belə
ki, rejissor böyük yazıçının
“Xurşidbanu Natəvan",
“Şeyx Xiyabani”, “Sevgililərin cəhənnəm
vüsalı”, “Bizim qəribə taleyimiz”, “Mənim günahım”, “Qarabağnamə”, “Hökmdar
və qızı” və digər əsərlərinə məhz
həmin teatrda quruluş vermişdir.
Yenə
əmək kitabçasındakı
qeydlər diqqəti cəlb edir: Mərahim Fərzəlibəyov
2019.02.14 tarixdən Bakı
Bələdiyyə Teatrının
quruluşçu rejissoru
kimi fəaliyyət göstərir. Ötən müddət ərzində
bir sıra əsərlərə quruluş
vermişdir.
Xalq artisti işlədiyi müddətdə dəvətlə
Naxçıvan Dövlət
Musiqili Dram Teatrında
Nəriman Həsənzadənin
"Pompeyin Qafqaza yürüşü" və
"Atabəylər", Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında
Marat Haqverdiyevin "Məhəbbət,
şeytan və lambada" (8 iyun 1991) və "Ləyaqət"
(19 mart 1982) pyeslərini tamaşaya
hazırlayıb.
Mərahim Fərzəlibəyov bir sıra filmlərdə özünü aktyor kimi də sınamışdır. Belə ki,
o, “Ölülər” filmində
Şeyx Əhməd,
“Qəm pəncərəsi”
filmində uçitel
Həsənağa rolunu
oynayıb. Bundan
başqa o, 1980-ci illərdə
Cəfər Cabbarlı
adına "Azərbaycanfılm"
kinostudiyasının nəzdində
fəaliyyət göstərən
Kino-Aktyor Teatrı truppası ilə birlikdə Məmməd Muradın "Təkan"
("Köksüz budaqlar"),
Qarsiya Lorkanın
"Qanlı toy", Aleksandr
Nikitinin "Abşeronda
bir gecə" pyeslərinin tamaşalarına
maraqlı quruluş vermişdir.
Mərahim Fərzəlibəyov habelə bir çox bədii və televiziya filmlərinin (“Canavar balası” (1997), “Doğan Günəş”, “Qırmızı
qar” (1998), “Mənim ağ şəhərim”
(1993) və digər ekran əsərlərinin)
quruluşçu rejisssoru
kimi tanınır.
Mərahim Fərzəlibəyov teatr sənətinin inkişafında göstərdiyi
xidmətlərə, rejissorluq
sahəsində qazandığı
nailiyyətlərə görə
1 dekabr 1982-ci il tarixdə Azərbaycan Respublikasının
Əməkdar artisti (Əməkdar İncəsənət
xadimi), 28 oktyabr 2000-ci
il tarixdə isə Xalq artisti
fəxri adları ilə təltif olunub. O, 10 İyul 2019-cu il tarixdə
Azərbaycan teatr sənətinin inkişafındakı
xidmətlərinə görə
“Şöhrət” ordeni
ilə təltif edilib. Prezident təqaüdçüsüdür.
Beləliklə, Mərahim Fərzəlibəyovun
“Əmək kitabçası”nı vərəqləyib
başa çatdırırıq.
Bu kiçik kitabçanın
hər sətri bir pilləni xatırladır. Rejissor
bu pillələrlə
daim irəliyə, yüksəkliyə doğru
addımlayıb...
Bu yaşıl rəngli
kitabçada, necə
deyərlər, hələ
doldurulmamış boş
xanalar, yazılmamış
səhifələr, başqa
sözlə, “ayaq basılmamış” yeni “pillələr” çoxdur. Sənətsevərlər əmindir ki, bu üstündən illərin ötüb keçdiyi sadə əmək kitabçasındakı
yeni səhifələrdə
rejissorun hələ qarşıda gözlənilən,
yol gələn yaradıcılıq uğurları,
fəaliyyətinin yeni
mərhələləri, yeni
“pillələri” əks
olunacaq.
Uğurların bol olsun, Mərahim
bəy Fərzəlibəyov.
Firuz Mustafa
Ədalət.- 2020.-
26 iyun.- S.5.