“İncəsənətin
incəlikləri çoxdur”
“Bizə uşaqlıqdan
həmişə deyirdilər
ki, ağladanın yanında oturun, güldürənin yox. İnkişaf etmək üçün tələbkar
müəllimin yanında
olmaq lazımdır. Tənqiqçilər tərəfindən ifaya hansısa təndiqi bir fikir varsa, ondan
incimək lazım deyil. Əksinə nəticə çıxarmaq
lazımdır”. “Ədalət”
qəzetinin qonağı
Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
müəllimi, tarzən
Səxavət Məmmədovdur.
-Söhbətimizə elə tar sənətinə
gəlişinizdən başlayaq...
-İlk olaraq
onu deyim ki, ailəmiz əslən Qarabağdandır.
Ağdam rayonundanıq.
Bütün Qarabağlılarda
olduğu kimi, bizim də ailədə
musiqiyə böyük
həvəs var idi. Atam “Qarabağ
bülbülləri”ində ifa edib, xanəndə
olub. Atamın istəyi ilə tar sənətinə gəlmişəm. Tar sənətini seçdiyim
üçün özümü
xoşbəxt hiss edirəm. Tarın hələ də bəlli olmayan böyük bir sirləri var. Hər yaş artdıqca insan nələrisə öyrənir.
Bütün gücümlə
tar alətini öyrənib inkişaf etdirməyə çalışıram.
Bilirsiniz ki, artıq tar ifaçılığı dünyada
böyük səhnələrdə
yer alır. Özüm də müxtəlif tədbirlərdə
iştirak edib ölkəmizi təmsil etmişəm. Bundan sonra da nə qədər ömür var, tar sənətini yaşadacam.
“Tarı rütubətdən,
çox istilikdən qorumaq lazımdır”
-Tarın incəliklərini
kimdən öyrənmisiniz?
-Tarın incəliklərini
ilk olaraq musiqi məktəbində təhsil
aldığım müddətcə
İlqar müəllimdən
öyrənmişəm. Düzdür, başlanğıcda tarın
məsuliyyətini dərk
etmirsən, uşaq olanda sadəcə onu ifa edirsən,
amma sonra belə deyil.
Musiqi məktəbini bitirdikdən
sonra Asəf Zeynallı adına
Musiqi Kollecinə daxil oldum. Orada Respublikanın
Əməkdar artisti muğam üzrə Elçin Həşimovdan,
not üzrə isə
Əməkdar müəllim
Umud İbrahimovdan dərs aldım. Həmin ərəfədə Cəfər
Qafarovdan da öyrəndiklərim
oldu. Konservatoriyada da müəllimim Elçin Həşimov oldu. Not təhsilimi isə Umud müəllimin
sinfində davam etdirdim. Bakalavr təhsilimin 3-cü və 4-cü kurslarında
isə not müəllimim Şəhriyar
İmanov oldu. Bütün sahələrdə olduğu
kimi, tarın da inkişaf mərhələləri
var. Magistr pilləsində
not müəllimim Umud müəllim, muğam müəllimim isə professor Vamiq Məmmədəliyev oldu.
Bir neçə müəllimdən bəhrələnərək
təqribən 15 il ərzində tar alətini yüksək şəkildə öyrənməyə
çalışdım.
-Deyirlər ki, alətə hörmət etməsən, o, sənin üzünə gülməz...
Bu fikrə münasibətiniz...
-Alətə hörmətsizlik
etmək qətiyyən
olmaz. Niyə? Mən belə hesab
edirəm ki, bütün milli alətlərimiz, o cümlədən
şah alətimiz olan tarımız taxta parçasından ibarət deyil. Onun ruhu var. Alətə necə hörmət qoysan, o da sənə elə cavab verəcək. Bizim böyük sənətkarlarımız
həmişə deyib
ki, tara
qulluq eləməsən,
səhnədə hansısa
uğurun yarımçıq
qala bilər. Onun simləri, pərdələri
hər bir şey qulluq tələb edir. Adicə alətin hər bir mövsümə uyğun saxlanmasına fikir verilir. Bu qaydaya bütün tar ifaçıları birmənalı
şəkildə riayət
edir. Tarı rütubətdən, çox istilikdən qorumaq lazımdır.
Bunu ona görə etmək vacibdir ki, tar səhnədə kökdən düşməsin.
Tara mənəvi olaraq da hörmət etmək lazımdır.
Baxın
bizə uşaq vaxtı deyirdilər ki, tarı yerə
qoymayın. Uşaqlıqda bunu insan dərk
eləmir. Amma illər
keçdikcə cümləni
anlamağa başlayırsan.
Tar ifaçının səsini
dinləyicilərə ötürür.
Xanəndələr, qiraətçilər sözlə fikrini rahat izah edə
bilir. Amma insturmental alətlərdə
bu fərqlidir. Sən alətə necə sevgi göstərirsənsə,
dinləyici də o dərəcədə musiqini
sevir. Odur ki, alətə
hörmətsizlik etmək
olmaz. Həmişə aləti göz
bəbəyimiz kimi qorumalıyıq.
“O muğamla yarışda birinci yerə çıxmışdım”
-Ruhumuzu oxşayan və bizi xəyallar
aləminə aparan muğamlardan danışaq.
Muğam
sizin üçün
nə deməkdir?
-Deyim ki, bütün
muğamlarımız çox
gözəldir. Hər birinin
öz mənası
var. 7 əsas muğamımız
var ki, hərəsinin
də öz gözəlliyi. “Rast” bizim muğamlarımızın
babasıdır, “Bayatı-Şiraz”
muğamların gəlinidir,
“Segah” ana laylamızdır, “Çahargah”
mərdlikdir. Hər bir
muğamın öz adı və öz gözəlliyi var. Hansısa birini digərindən ayırmaq
çətindir. Bilmirəm, ailədənmi,
aid olduğum Qarabağ
bölgəsindəmi, nədəndirsə,
biz tərəfdə “Segah”
daha çox ifa edilir. Həmişə məndən xahiş
ediblər ki, “Segah” ifa elə,
qulaq asaq. “Segah”ın haqqını
vermək üçün
təhsil lazımdır,
yaş lazımdır.
Uşaq vaxtı “Segah” ifa edəndə əziyyət çəkirdim,
amma yaşım artdıqca onu rahatlıqla ifa edə bildim.
-Sizin ruhunuza hansı muğam daha yaxındır?
-Elə mənə də “Segah”. “Segah” muğamı
qeyd etdiyim kimi, ana laylasıdır.
Hətta
o vaxt Qarabağda deyirdilər ki, uşaq “Segah” üstdə ağlayır.
Qeyd edirdilər ki, fikir verin,
bir uşaq ağlayanda səsinin çalarlarında “Segah” ahəngi var. İfamda daha çox “Segah”a üstünlük
vermişəm. 2012-ci ildə
Əhməd Bakıxanovun
yubileyi münasibətilə
Musiqi Kollecində (o zaman özüm də Asəf Zeynallı adına
Musiqi Kollecində oxuyurdum) tələbələr
arasında müsabiqə
təşkil edilmişdi.
Mən də qoşulmuşdum.
Elçin müəllimlə birlikdə “Zabul segah” muğamı hazırladıq. O muğamla
yarışda birinci yerə çıxmışdım.
-Solo, yoxsa trio ifa etmək?
-Belə deyərdim, uşaqlıqdan ki, biz tar təhsili alırıq, yəni əvvəlcə özümüz öyrənməliyik,
sonra kollektiv şəkildə ifa etməliyik, ona görə ilk növbədə
solo ifa. Zamanla insan dərk
edir ki, solo ifada özünü rahat şəkildə göstərə bilir, çünkü səhnədə
tək olur. Odur ki, solo ifalara üstünlük verirəm.
Təbii
ki, trioda da ifa edirəm. Bizim xanəndələrimiz
tar və kamançanın
müşayiəti ilə
ifa edirlər. İstənilən halda həm
trio, həm solo ifa etmək gözəldir.
“Tənqidi normal qəbul edirəm”
-Tənqidə qarşı
necəsiniz? Heç olubmu ki, hansısa kiçik xətalara yol vermisiniz və sizi tənqid etsinlər?
-Tənqidi çox normal qəbul edirəm. Bizə uşaqlıqdan həmişə
deyirdilər ki, ağladanın yanında oturun, güldürənin
yox. İnkişaf etmək üçün
tələbkar müəllimin
yanında olmaq lazımdır. Tənqiqçilər tərəfindən ifaya hansısa təndiqi bir fikir varsa,
ondan incimək lazım deyil. Əksinə
nəticə çıxarmaq
lazımdır. Bu baxımdan tənqidə münasibətim yaxşıdır.
Hansısa bir qüsur
var ki, deməli,
tənqid də olunur. O qüsurun düzəlməsi insanın
inkişafıdır. Fikrimcə,
hətta tənqidə
görə “çox sağ ol”
da demək lazımdır.
Xətalara qalanda isə
bəli olub. Böyük bir auditoriya qarşısında çıxış
edərkən hansısa
bir problem olanda konsert sonrası iradlarla rastlaşırsan.
Zamanla bunlar da düzələn işlərdir.
-Sənətdə daha çox çətinlikləriniz
olub, yoxsa şəxsi həyatda?
-Təbii ki, sənətdə çətinliklər
olub. Bu yolu
tək gedirsən və qarşına çıxan maneələri
dəf etməlisən.
Adından da göründüyü kimi, incəsənətin incəlikləri çoxdur.
Bəlkə də, kənardan
çox asan sənət kimi görsənir. Kimsə deyir
ki, kostyum geyinib və səhnədə ifa edir. Bu 6 aylıq
hazırlığın sadəcə
görünən 6-7 dəqiqəlik
tərəfidir. Amma
ora qədər olan prosesləri heç kim
görmür. Hansı əziyyətlərdən
keçdiyimizi kimsə
bilmir. Musiqiçi də insandır,
şəxsi həyatında
onun da problem olur.
Amma musiqiçi o problemini dinləyiciyə yansıtmamalıdır.
Dinləyici musiqi dinləmək,
zövq almaq üçün konsertə
gəlir.
-İncəsənət elə bir sahədir
ki, insan uğurlar qazandıqca onu qısqananlar da olur. Sizi necə qısqananlar
çoxdur?
-İncəsənət sahəsində qısqanclıq
belə deyim ki, var, həm
də həddən çox. Amma bizim ixtisas milli sahədir deyə bir o qədər də görmürəm. Bəlkə də,
yaşım azdır ona görə. Həmişə ünsiyyətdə olduğum musiqiçi dostlarla sağlam rəqabətdə olmuşuq.
Qısqanclıq olsa da, mən
tərəfdən olmayıb.
-Çox sağ
olun ki, dəvətimi qəbul edib müsahibə verdiniz.
-Siz sağ
olun.
Rövşən Tahir
Ədalət.- 2020.- 24 noyabr.- S.7.