Badamlar
çiçəkləyəndə
(Qürbət
ömürlü Lütfi Zadəyə)
Həmin gün
Xəzər sahilindəki küləklər
şəhərinə yağış yağmırdı.
Elə bil bu həndəvərin dəli xəzrisi gecikmiş
bir məhəbbət görüşünə qara durnan kimi
uçub gəlmiş bir qonağına
əməlli-başlı xidmət etməyə
çalışmışdı. Göy üzündəki yağmurların
nəhəng qu quşlarına bənzəyən buludları
şəhərin başı üzərindən
pələsəng salmışdı.
Küləklər
şəhərinin həmin yağmursuz günündə onun
Moskvadan uçub gəlmiş bir ağbirçək
qonağı, mərkəzi küçələrin
biriylə, özünün boyatlanmış bir
görüşünə doğru yol alırdı. Həm
də bir tək onun getdiyi yol boyunu yağmurlu hesab etmək
olardı. Çünki bir tək
onun üzərinə yağış yağmağında idi.
Həm də onu seyr edənlərin heyrətli
nəzərlərindən. Bu şəhərin otuzuncu illərinin
şagirdlərinin paltarını geydiyindən. Elə
həmin libasının içində də öz ilk
məhəbbətinin möcüzəsiylə ötən
günlərinin içinə düşə bilmişdi.
Bakının ortasında, onun
beş küçəsini birləşdirdiyindən
özünə Parapet adı almış bağından bir az
aralıda orta məktəblərdən biri yerləşirdi.
On altı nömrəli məktəb otuzuncu illərin birinin
payızında özünün məktəbli baharını
yaşatmağa hazırlaşırdı.
Durnalarını səf
çəkdirib köçürmüş payız həmin
il on altı nömrəli məktəbin beşinci sinfinə
şimaldan durnaboğaz qız balasını göndərmişdi.
Beşincilər yenicə ilk
dərslərinə başlayanda məktəbin direktoru yeni
şagirdlə sinfə daxil oldu.
- Züleyxa Rüstəmzadə
yeni sinif yoldaşınız olacaq. Ailələriylə
Moskvadan köçüb gəliblər. Atası
Rüstəm müəllim Universitetimizə dəvət olunub...
Yeni şagirdə göz qoyandan
beşinci sinfin oğlanlarını (bir tək Lütfəli
adlı birisindən başqa) özünün lalə
rənginə çəkildi.
Şəhər
məktəblərinin çoxundan fərqli on altı
nömrəli siniflərində, parta arxasında qızlarla
oğlanlar yanaşı otururdu. Bir tək Lütfəli arxa
cərgələrin birində tənha qalmışdı.
Öz daxili aləminə qapalı həmin şagirdin
payına qız yoldaşı düşməməsi
ürəyindən olmuşdu. Elə ona görə
məhəbbət dərsini keçməyə
başladı. Oğlan qızın görkəmindən
duruxan kimi oldu. Ona elə gəldi ki, həmin qız onun
çox sevdiyi bir xalq mahnısından pərvazlanıb bura
gəlmişdi.
Lütfəlinin atası
mərkəzi qəzetlərin birinin müxbiri kimi
Azərbaycana göndərilmişdi. Onlar doğma
yerlərdən uzaqlarda yaşadıqları zaman atası ona
sanki hər gün xalq mahnılarından nəğmə
dərsi keçməli olmuşdu. Atasının patefonunu
hələ yeddi yaşlarından Lütfəlinin
üzünü görmədiyi Vətəninin
nəğmə yuvası, valları da onun quş balaları
olmuşdu. Valın birini sanki zaman səsləndirirdi:
Üzündə var xal bunun,
Başında var şal bunun,
Bir dəli şeytan deyir
Dur qadasın al bunun.
Züleyxanın üzündə xal,
başında şal var idi. Bircə
qadasını almaq qalırdı ki, arıq, cılız,
qarıyayovuşmaz Lütfəli bunu özü
üçün Bisütun dağı kimi çapılmaz
hesab edirdi.
Bir müddət sonra ona baxmadan içində öz sevimli
nəğməsini oxuyan Lütfəlidən Züleyxa
soruşmalı olmuşdu:
- Sənin heç yoldaşın yoxmu? Heç
kəslə qaynayıb-qarışmırsan?
- Bax onda Lütfəli istər-istəməz qıza
baxmalı olmuşdu. Bu dəfə
gözlərini gizlədə bilməyib, ürəyinin
aynası kimi necə var elə göstərə bilmişdi. Demək
istəmişdi: Ürəyimdə bir Lütfəli
də var, o, sizə mahnı da oxuyur. Qız
onun ürəyindəki Lütfəlinin nəğməsini
eşidə bilməmişdi. Amma
zahirdəkini bütün saflığı, təmizliyi,
dərinliyi ilə seyr etməyi bacarmışdı.
- Tənəffüslərin birində onun yerini
dəyişdirmək istəyən rəfiqəsini
cavabıyla təəccübləndirmişdi:
- Sinfin ən yaxşı yeri mənə
düşübmüş. Oğlanlar
arasında ən qiymətli şagird də Lütfəli
imiş.
- Züleyxa cavab tapa bilmədiyi cəhətlərini,
sualını verdi:
- Bir dəfə də əlini qaldırıb dərs
danışmırsan, niyə?
- İlin axırına kimi səbr etsən
biləcəksən...
- Demə, Lütfəlini müəllimə anası onu
bütün fənlər üzrə
hazırlaşdırırmış. Onun
diləkçəsiylə oğlu imtahan verib birbaşa
yeddinci sinfə keçəcəkmiş.
- Demək, birdən-birə iki yaş
böyüyəcəksən.
Həmin kəlmələri qız
gözləri böyüyə-böyüyə
söyləmişdi. Oğlan ürəyindən
keçirmişdi: Bilsəydim sinif yoldaşım Züleyxa
olacaq, tələsməzdim.
Bunu Züleyxa eşidə bilmişdi. Və qürurlanıb oğlana ən mehriban
təbəssümünü bəxş etmişdi. Bu dünyanın ən saf gülüşü bir
yeniyetmənin bütün varlığını sonradan
qürbətdə alacağı qızıl medaldan
öncə öz qızılına çəkmişdi.
Lütfəlinin ürəyini onun sevimli
nəğməsindən ilk məhəbbət mələyi
kimi uçub gəlmiş qız, həmin mahnının
valına çevirmişdi. O da hər gün
ümidli gözlərini Züleyxaya dikib mahnısını
eşidib-eşitməyəcəyini öyrənmək
istəyirdi.
Nəhayət, yazağzı, dünya
baharla şura gələn zaman eşitdirə bildi. Bu da
biologiya müəlliminin yaz müjdəsi
sözlərindən sonra başa gəldi (Bəkir
müəllim hər kəlməsini həmin yazın
qaranquşlarından əvvəl uçurmağa
çalışmışdı):
- Növbəti dərsimizi təbiət qoynunda
keçirəcəyik. Elə hesab edin ki, bu il baharı orda
qarşılıyacağıq. Həmin
məkanı şəhərimizin yaza açılan
qapıları da hesab etmək olar. Ora
badam ağaclarıyla yazı ilk qarşılayan
güşəmizdi.
- Həmin gün on altı nömrəli məktəbin
beşinci sinif şagirdləri yaz üstə
köklənmişdi. Onların
üzündən-gözündən sevinc
çiçəkləyirdi. Badam
ağaclarının görüşünə onlara
bənzər şəkildə
cərgələnmişdilər.
- Demə, Bəkir müəllimin uşaqlığı,
yeniyetməliyi Badamdar qəsəbəsində keçmiş,
buranın hər qarışına bələdmiş. Şagirdlərinə də qəsəbənin
üst yanında, ən mənzərəli "sinif
otağı" seçə bilibmiş. Həmin yerin alt tərəfindən şəhər
görünür, dəniz sahili tovuzquşu kimi
cilvələnirdi. Üst
tərəfindən cığırlar, yollar uzanıb
üfüqlərə calanırdı. Uşaqların bahar dərsi müəllimin
ağzı açılmamışdan
başlamışdı. Onların hamısı
baharın üfüqlərdən qopub durna qatarıyla buralara
gələcəyini, badamların tumurcuqlarını
çiçəkləndirəcəyini, sonra Badamdardan enib yolunu
şəhərə salacağını, həm
düşünür, həm də gözləyirdi.
- Həmin gün və qışdan sıxılmış
30-a qədər uşağın Badamdar laylasında ilk baharla
ilkin görüşləri baş tutdu. Onlar
ağırlıqlarını-uğurluqlarını
töküb yaza çəkilə bildilər. Badam ağaclarıyla bərabər çiçəkləndilər,
yaz qaranquşlarının, onları qarşılayan
göyərçinlərin səmada
atəşfəşanlığının şahidi oldular.
- O günü uşaqlar hərəsi bir tərəfə
dağılışanda Züleyxa ilə Lütfəli
nə edəcəklərini hələ bilmirdilər
(Bəlkə də ətraflarındakı bahar həsrətli
ağacların birinin budağının dirijor
çubuğuna çevrilib onları hərəkətə
gətirəcəyini gözləyirdilər). Meh əsib
budaqları tərpətdi və Bəkir müəllimin son
kəlmələrini də nəğmə kimi
səsləndirdi:
- Yazağzı indi bir yerdə durub qalmayın. Yoxsa siz
də məktəbli fidanlar kimi kök ata bilərsiniz...
- Onlar da ələləşə tutuşdu. Ürəklərini tutuşdura-tutuşdura xeyli
addımladılar. Bahar hər ikisinin
dilini də aça bilmişdi. Həmin
gün ürəkləri qaynar söz
çeşməsinə dönmüşdü (Bulaqlar yer
altda xeyli yol keçdikdən sonra üzə
çıxır). Onların
kəlmələri də xeyli zaman sonrası qaynamağa
başlayırdı.
- Züleyxa:
- Mən skripka çalıram. Son aylar
havalarımı səsləndirəndə səni
gözüm önünə gətirirdim.
- Mən səni özümün nəğmə
mələyim hesab edirəm. Elə
bilirəm ki, ən çox sevdiyim bir mahnıdan uçub
gəlmisən. Hər gün həmin
mahnını ürəyimdə sənin üçün
oxumuşam.
- Bu gün necə, ürəklə oxuyarsanmı?
- Lütfəli üzünü bahar gələn yollara
çevirmişdi. İlk məhəbbətinin
çiçəyinə bu qaradinməz oğlanı
həmin an tale oxuda bilmişdi:
Üzündə var xal bunun,
Dərs ilinin sonunda Lütfəli qız qarşısında qara buluda dönmüşdü.
- İki sinif qabağa atlanmağının fikrini eləmə. Onsuz da məktəbimiz bir olacaq.
Qız Lütfəlinin sözlərinin
yağmuruna batmalı olmuşdu.
- Biz Təbrizə köçürük.
Zorla özünə və
sözünə gələ bilmişdi.
- Amma mən qayıdacağam. Hökmən
görüşünə gələcəyəm. Badamlar
çiçəkləyəndə...
Məktəbli formasındakı
ağbirçək baxış yağışları altda
Fəxri Xiyabana çatdı. Məzarüstü
bir abidənin qarşısında dayandı. Ondan həmin kəlmələr həm eşidildi,
həm də eşidilmədi. Badamlar
çiçəkləyəndə gələ bilmədin. Tale yolları da kəsdi, Badamdarın
ağaclarını da. İndi onlar ancaq
o qəsəbənin quru adında çiçəkləyir.
Abidə də öz mahnısını oxudu, ya oxumadı:
Bir dəli şeytan deyir,
Dur qadasın al bunun.
Həmin an dünyanın ən
qəmli güşələrinin birində saçları
badam çiçəyinə dönmüş bir
ağbirçək vardı.
Bir də nəğməsiylə bərabər
boyatlaşmış bir məzar...
Vaqif NƏSİB
Ədalət.- 2020.- 24 oktyabr.- S.21.