Ömür nəğmələri
Onu səhnədə
görmüşəm, ekranda
izləmişəm. Və günlərin
bir günü də ruhuyla, ürəyiylə, canıyla
sözə tapınan,
sözə sipər, səngər olan, həm də sözü yerin ən dərin qatlarından tapıb göyün ən hüdudsuz nöqtələrinə
çatdırmaq yolunu
tutmuş professor Rüstəm Kamal və Ramiz Göyüşov məni onunla bir məclisdə
tanış etdi. Necə deyərlər, adını eşidib, özünü kənardan
işləyib tanıdığım
bir insanla beləcə, halal bir süfrə arxasında şəxsi tanışlığımızın, dostluğumuzun özülü
qoyuldu. Təbii ki, halal süfrədə,
halal adamların halal xeyir-duası və təqdimatı ilə başlayan bu münasibət anla, günlə, ayla, bütövlükdə
zamanla pöhrə kimi buğum-buğum böyüdü, şaxələndi.
Və artıq bizim telefon danışıqlarımız,
təmaslarımız, söhbətlərimiz
özü öz axarıyla, öz istiqamətinə axıb gedir... Və deməli, bu da şəxsən mənə imkan verir ki, istedadlı
bir dostumun həyat yolunu diqqətimdə saxlayım...
hərdən o yola nəzər yetirim...bilmədiklərimi, olanları
arayım, öyrənim.
Necə ki, mən digər dostlarımla məhz bu cür tam
açıq, sərbəst,
rahat bir müstəvi üzərində
öz münasibətlərimi
qurmuram. O dostluq halallığa, inama və bir də
güvənə söykənir.
Yəni bir-birimizə
inanırıq, bir-birimizə
qarşı dürüstük
və bir-birmizə də güvənirik. Əslində bu elə dostluğun göstəricilərindəndi. Mən də illərin sınağından
keçən bu göstəriciləri özümlə
daşıyıram. O ki,
qaldı İftixara...
O, düz 60 il
bundan öncə Gürcüstanda Qaraçöp
mahalının Düzəyrəm
kəndində ziyalı
ailəsində doğulub.
Təbii ki, Gürcüstanda yaşayan
soydaşlarımızın özəl həyatları
həmişə maraq
doğurur. O cümlədən
də Ermənistanda, Dərbənddə və digər ərazilərdə
yaşayan soydaşlarımız
kimi. Doğrudur, İftixar Sovet dönəminin yetirməsidi.
O, mənim kimi və digər dostları kimi bir növü sovetin "şinelindən”
çıxıb. Həmin
dövrün qayda-qanunları,
həyat tərzi indi bir xatirə
olsa da, amma etiraf edək
ki, ziyalıya onda münasibət tamam fərqliydi. Bax, elə Gürcüstanda fərqli bir münasibətlər içərisində
böyüyən İftixar
da ailədən gələn ziyalılığı,
ədəb-ərkanı, çevrəsindəkilərə
münasibəti, canını-qanını
ana südüylə,
ata nəsihətiylə
hopdururdu. Üstəlik,
onların şəxsi
nümunəsi də öz sözünü diqtə edirdi. Orta məktəbi
bitirəndən sonra Azərbaycan Dövlət İnstitutunun dram-kino aktyorluğu fakültəsinə
daxil olmuşdu. Tələbə olduğu
illərdə də
o, artıq öz fəallığı ilə
hər kəsin diqqətini çəkməyi
bacarmışdı.
1981-ci ildə
institutu bitirib təyinatla Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında
aktyorluq fəaliyyətinə
başlamışdı. Artıq
bu onu bir
aktyor, bir sənət adamı kimi ömür nəğmələrinin söz-söz,
cümlə-cümlə yazılmağa
başlaması idi. Özü də diqqətçəkən, maraq doğuran idi bu yazılış.
Çünki milli teatrımızın səhnəsinə
təkcə aktyor yox, həm də
müəllif, yazar gəlmişdi. Onun təkcə obrazları səhnədə təqdim
etmək yox, həm də özünün yazıb-yaratdığı
obrazları tamaşaçıya
çatdırmaq, sevdirmək
bacarığı ortaya
çıxmışdı. Əslində bu teatrın uduşu idi. Yəni teatrda fəaliyyətə
başlayan İftixar Piriyev özü də bu teatrın
müəlliflərindən birinə çevrilmişdi.
Bir anlıq gözlərimin önünə
onun Akademik Teatrımızdan 1981-1998-ci illərdə
yaratdığı obrazları
gətirirəm. Onlar Şeksprin,
İlyas Əfəndiyevin,
Anarın, Hüseyn Cavidin, Nəriman Həsənzadənin, Əbdülrəhim
bəy Haqverdiyevin, Cəfər Cabbarlının,
Mirzə Fətəli
Axundovun, Səməd Vurğunun, Vaqif Səmədoğlunun, Sabit
Rəhmanın, Çingiz
Aytmatovun və digər klassiklərimizin,
eləcə də müasirlərimizin müəllifi
olduğu əsərlərdəki
rollardı. Həmin o
rollara İftixar Piriyev tamaşaçı
yaddaşında qalan səhnə ömrü verməyi bacarıb. Eləcə də o, C.Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının səhnəsində Hidayətin,
A.Babayevin, həmçinin
özünün müəllifi
olduğu əsərləri
böyük uğurlarla
tamaşaçıların diqqətinə təqdim etməyi bacarmışdı.
Onun yaradıcılığında maraqlı
cəhərlərdən biri
də budur ki, İftixar Piriyev bir aktyor
kimi nə yaratdığı obrazlara,
nə də çıxış etdiyi
səhnələrə fərq
qoymur. Onların hamısında o, bacardığı
və malik olduğu yaradıcılıq
calarlarının hamısını
nümayiş etdirir. Hətta onun televiziya tamaşalarında, bədii
televiziya filmlərində,
həmçinin seriallarda
yaratdığı obrazlar
da bir-birindən fərqli və bir-birindən maraqlıdı.
Mən Əlibala Hacızadənin "İtkin
gəlin”ində İftixar
Piriyevi Əbdül rolunda, həmçinin R.N.Güntəkinin "Dodaqdan
qəlbə - taleyin qisməti beləymiş yəqin” serialında Vədat bəy rolunda izləmişəm. Və
etiraf edim ki, bir tamaşaçı
kimi onun bu rollardakı uğurları məni sevindirib, mənə xoş gəlibdi. Ümumiyyətlə, dostum
İftixar özünməxsus
ifa və yaratmaq qabiliyyəti ilə özünü təqdim etməyi bacarır. Təsad0üfi deyil
ki, onun bu səhnə sevgisi, səhnə vurğunluğu ölkə
rəhbərliyinin də
diqqətini çəkib.
O, çoxlu sayda fəxri fərmanlara, diplomlara layiq görülüb. Respublikanın
Əməkdar Mədəniyyət
işçisi və Prezident mükafatçısıdır.
Bu gün o, C.Cabbarlı adına İrəvan Dövlət
Azərbaycan Dram Teatrına rəhbərlik
edir. Bununla yanaşı, İftixar Piriyevin ruhunun diqtəsi kimi kitablara çevrilən əsərləri də var. Yəni 1998-ci ildə "Gənclik” nəşriyyatında işıq
üzü görən
"Yaşadığım bu ömür” şeirlər kitabı ilə o, ədəbiyyat aləminə qədəm
qoyubdu. Necə deyərlər, başlanğıc
uğurlu olduğu üçün, onun bir-birindən maraqlı həm şeir və poemaları, pyesləri, həm publisistik əsərləri,
həm də elmi məqalələri böyük tirajlarla oxuculara təqdim olunubdu.
Sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru olan İftixar müəllimin poemaları əsasında
filmlər də çəkilib, tamaşalar
da hazırlanıb. O həm də quruluşçu rejissor və bədii rəhbər kimi də təkcə öz əsərlərini
yox, həm də digər müəlliflərin əsərlərinin
səhnə nümayişində
yorulmadan çalışır.
Hazırlanan əsərlər
isə həm paytaxtımızda, həm
bölgələrimizdə, həm də Naxçıvanda böyük
uğurlarla tamaşaçılara
təqdim olunur.
Bu gün
elmi fəaliyyətinin
yeni mərhələsində,
yəni doktorluq dissertasiyasının hazırlanması
istiqamətində uğurla
çalışan İftixar
Piriyev sakit bir şəraitdə özünün 60 yaşının
əlini sıxır.
Mən də və düşünürəm
ki, bütün dostları da sıxılan bu əlin üstündə öz əllərini görürlər. Və bu yazımda dostum İftixara özünün ürəyincə
olan daha böyük uğurlar, daha gözəl günlər, təbii ki, bir də
daha bol tamaşaçı sevgisi
arzu edirəm. Doğum günün mübarək, əzizim İftixar bəy!
Əbülfət Mədətoğlu
Ədalət.- 2020.- 5
sentyabr.- S.10.