Tanrıya göz vuran şair
Yaşı
30-u keçənlərə gənc şair demək
olarmı? Emin Piri 86 təvəllüddür. Əgər insan
həyatının yaş mərhələlərini əsas
götürsək, yox. Emini cavan şair adlandıraq gərək.
Mənə qalsa bunun bir önəmi yoxdur. Önəmlisi odur
ki, Emin Piri şeir yazma texnikasına çoxdan bələddir.
Azərbaycan poeziyasında elə
misralar var ki, onların üzərinə Emin Pirinin adı
yazılıb, nəfəsi deyib. Başqa sözlə, hərhansı
məhsulu emblemindən tanıdığımız kimi Eminin
şeirlərini də misraların
düzülüşündən, səsindən, fikrin,
duyğunun ifadə tərzindən tanımaq çətin
deyil.
Onu müharibə şairi kimi
tanıyırlar daha çox. Amma mən belə təqdimatın
tərəfdarı deyiləm. Yazıda Emin Pirinin müharibə
şeirlərindən də bəhs edəcəyik. Söz yox.
Emini təkcə müharibə şairi kimi təqdim etməyi
isə düzgün saymıram. Çünki çağdaş
Azərbaycan poeziyasında elə psixoloji, romantik, lirik
şeirlər var ki, onların müəllifi məhz Emin
Piridir.
***
Şair yeni tapıntılar etməli,
təzə metaforalar yaratmalıdır. Emin Piri
yaradıcılığı bu baxımdan bütöv və əhatəlidir.
Onun şeirlərində obrazlı yanaşma
güclüdür. Bənzətmələrində poetik təsirlilik
açıqca sezilir.
qar ağlayırdı
uşaqlarçün,
can verirdi
tankların
qanlı tırtılları
altında
Başqa bir nümunəyə
baxaq.
"Qız
qalası” bu mövzuda yazılmış
ən obrazlı şeirlərdən biridir.
Səhər günəşi fonunda Xəzər dənizi və Qız qalası gözlərimiz önündə
canlanır. Şair həm
mənzərə çəkir,
həm obraz yaradır. Qız qalasını estetik
təbiət hadisəsi
kimi tərənnüm
edir.
səhər
Qız qalası
üz-gözündə dənizin
izi.
Günəş boylanar
qızarar öpüş
yeri,
qızarar qalanın
qızı...
əsrlərin daş yaddaşında
süzər qolları
dövrəsindəki qızlarla
yallı getmək
istəyər –
qollarını açan
olsa.
Bəlkə də qoşulub
gedər
Götürüb qaçan olsa.
***
Emin Pirinin şeirləri
lirik hekayələrdir."Sağ qalan varmı?!” şeirinə diqqət edək. Şeir fevral şaxtası xəbəri ilə açılır.
Əsgər sinəsi axtarır
isinməyə
fevral şaxtasından
üşüyən güllə
Emin müharibəyə insan taleyi kimi
baxır və ona lirizm qatır.
Qışın sərt
havası barədə
qısa girişdən
sonra şair mövzunu bir az daha açır. Finalda hazırladığı surpriz
misraya (duyğuya!) bir az daha yaxınlaşır.
Hər əsgər tabutu
bir ağ gəlinliklə köçər...
əsgər deyil,
sevən qızın
arzularını
götürüb gedər
hər atılan güllə.
Şaxtanı isə şair
havanın temperaturu, ya da ağla ilk gələn "qar”,
"soyuq” sözləri
ilə izah etmir. Əvəzində bir hekayəçinin
alətləri ilə
silahlanır. Dərin və
incə duyğular oyadan canlı mənzərə yaradır.
Bir qız, bir soba, uzaqlarda bir səngər,
sobaya atılan odun və təbii
dialoqlar. Çölün şaxtasını bir otağın içindən
(içində!) öyrənirik.
soba yanında
gecəyarısı bir qız
məktub yazır
səngərə
anasının yarıyuxulu
"qızım, yatmamısan?”
sualına diksinib
"üşüyürəm,
ana,
odun atıram sobaya”...
Bu sadalananları
Emin lirik hekayəyə çevirib.
Amma onları verməkdə bir məqsədi var şairin. Sanki, hər şey
fantastik sonluq üçün lazım imiş.
Daha
gecələri oyaq qalmağa
soba yanında
məktub yazmağa,
yalandan üşüməyə
sobaya odun atmağa
ehtiyac yoxdu...
səngərdən qıvrıla-qıvrıla
boğuq səsi
gəlir
tağım komandirinin:
kimsə sağdı?!
***
Məncə, Eminin bütün şeirlərinin bir ortaq tərəfi var. Bu, Emin Pirinin üslubi
özəlliyidir: Nağıl
sadəliyi və onun musiqili atmosferi!
Bizə Əli Kərimin
poeziyasından da, Ekzüperinin
"Balaca şahzadə”sindən
də tanış və doğmadır həmin aura. Amma bu, ayrıca üslubi keyfiyyət kimi seçilir Emində.
Emin Piri poeziyasının möhkəm poetik kökləri olduğunu düşünürəm.
***
"Poetik
köklər” demişkən.
Şairin poetik təfəkkürü
barədə bunu qeyd etmədən keçmək olmaz. Eminin şeirlərində zərif
ironiya qatı da var.
Bu, bəzən özünü
tamam açıq, bəzənsə yarıgizli
büruzə verir.
Əsəbimi soyutmaq istəyirəm
bir şeylə:
Təpik
vurasan yer kürəsinə
Marsla Venera arasından keçə
sən də sevinəsən "qol vurdum” deyə.
***
Onun heca şeirləri də var. "Buludları
kim sağır?!”
Eminin hecada yazdıqlarına ən yaxşı nümunələrdən biridir.
Sözsüz ki, Emin Piri sərbəstdə daha uğurludur.
Götürək "Ölüm kölgəsi”ni.
Gənclik depressiyasının məhsuludur, yəqin ki. Hətta bu ciddi məzmunlu( yaxud təbiətli!) şeirdə də Emin şirin ironiyasından qalmır.
Şair üçün Tanrının
varlığı problematik
mövzu ola
bilər. Varmı-yoxmu sualı onun
fəlsəfi düşüncələrinin,
ya da yaradıcılığının
ana xətti kimi fərqlənə bilər. Amma Emin Piri üçün Tanrının
varlığı-yoxluğu artıq üçüncü
məsələdir. O, bir gəncin daxili sarsıntıları
arasında Tanrı adlanan naməluma göz vururmuş kimi atmaca atır.
Eminin "Ölüm kölgəsi”
şeirindən aşağıda
verdiyim parça, məncə, insanın mənəvi iztirabları
baxımından onun ən yaxşı şeirlərindən biridir.
Həyata üsyan, ölümlə
barışıqlıq var
bu şeirdə.
Amma ölüm bütün üzləri ilə həyatın özüdür.
Şair ölümə
bir ikinci can verib. Onda həyat əlamətləri
tapıb.
Aldadasan
hamını...
Elə özünü də,
Tanrını da,
Onun yazdığı
75 illik ömrü
də.
28 yaşında atasan özünü
dənizin qolları
arasına.
Cırasan alın yazısının
qalan səhifələrini,
balıqlar öpə
gözündən,
yosunlar anantək bələyə səni.
Allah köks ötürüb deyə:
"Bağışla.
bağışla məni!..."
***
Emin 34 yaşındadır. Mənə elə gəlir, istedadla yazılmış
yeni şeirlər müəllifi kimi ona minnətdar olmalıyıq. Təşəkkür etməliyik ki, Azərbaycan poeziyasını
zənginləşdirib. Ona yeni məna verib. Ümid edirəm, Emin
Piri bundan sonra da hər yeni kitabı, hər uğurlu şeiri ilə ədəbiyyatçıların yazı və söhbətlərində qayıtdığı,
bəhs etdiyi müəllif olaraq qalacaq.
Müşfiq
Şükürlü
Ədalət.- 2020.- 8
sentyabr.- S.7.