«QAYIT» və
«QAYTAR GÖZLƏRİNƏ»
Bunu Əli Kərim dedi,
mən də ona qoşuldum
Hər kəsin
sevə-sevə dinlədiyi bir şeir var. O nəğmə
( yəni şeir
-Ə,M) təkcə ruhu oxşamır, həm də adamı düşündürür, xəyallar aləminə
çəkib aparır. Elə bir aləmə
ki, orada ancaq arzuladığın yuxundan,
ürəyindən çıxmayan, bir an da olsun
gözünün önündən getməyən
sevgin ilə özün
olursan. Bax, bu məqamda mənim qulaqlarımda həmən
nəğmə bir də səslənir.
Yəqin ki, duyğusallar,
sevənlər və xatirələrlə yaşayanlar
o nəğməni eşidirlər.
Onların da qulaqlarında səslənir bu nəğmə. Eşitməyənlərə,
bilməyənlərə mən deyirəm... Bu, barəsində fikir
söyləyəcəyim şeirin müəllifi unudulmaz Əli
Kərimdi. Həmin şeirə
nəğmə ömrünü isə Flora xanım
bağışlayıb...
Bəli, bu gün mən Əli Kərimin şeirini yenidən oxuyuram. Amma etiraf edim ki, şeirin qatlarına endikcə tanış musiqi də onun ardınca gəlir. Doğrudu, bu məqamda oxucu məni qınaya bilər, amma bir gerçəklik də var. O da şeirin musiqiyə yatırımıdı. Ona görə də rəhmətlə Əli Kərimin qapısını döyürəm. Onun misraları ilə baş-başa qalıram və vurğulamaq istəyirəm ki, Əli Kərimin qələmə aldığı bu fikir bir mövzu olaraq mənim də iç dünyamda zaman-zaman yaşanıb və yaşanır. Əli Kərim yazır ki:
Həsrətin araya atdı dağ-dərə,
Sönən işıq oldun, batan səs oldun.
Qayıt,
mənim gülüm,
qayıt bu yerə,
Ey mənim
istəyim, nə gəlməz oldun.
Həqiqətən, insan öz-özü ilə qalanda, öz-özünü sorğu-suala tutanda, həm də özü olan ikinci tərəfi də danışdırır, ondan da cavab istəyir, ondan da gileylənir, ondan da ümidverici nəsə umur. Ona görə də nə gəlməz oldun deyir və gəlməməyin səbəbini tapana qədər rahatlığını itirir, özündə, sözündə olmur. Bunu elə-belə, nəyinsə xatirinə yazmıram, demirəm, həqiqətən bu yaşanan duyğudu, yaşanan hissdi. Mən də yaşadığım üçün beləcə pıçıldamışam:
Gözlərin yorulub – gözün qayğısı
Yükləndi qəlbimə elə indicə...
Canımı verərəm, bil
ki, qoymaram –
Sənin
gözlərini kimsə
incidə!..
Deməyin ki, şairlik etmişəm, sevdiyimin, ilham pərimin könlünü almaq xatirinə şair yalanı demişəm. Amma həqiqətən siz də razılaşarsınız
ki, sevgi adamı dil-dil ötməyə, bütün
sözlərin ən gözəlini seçməyə elə
öyrədir ki, bəzən özün də özünə heyran olursan. Bax, bu mənada sevdiyinin gözünə kədərin iynə ucu boyda yol
tapması sevənin ağrısıdı, acısıdı,
iztirabıdı. Mən də
o iynə ucu boyda qəmi sənin gözlərinə
rəva bilmərəm
və bilməmişəm
də. Bu məqamda
da böyük poeziyanın öndə gedən imzalarından biri olan Əli
Kərim də hayıma, harayıma çatıbdı:
Ümidlər, arzular pərən-pərəndir,
Qəlbə təsəllidir xatirələrim.
Bir halımı soruş, könlümü dindir,
Axşamlar yadıma düşür səhərim.
Yəqin
ki, sizə tanış hissdi. Bütün gününü gecə göz önünə gətirmək
və bütün gününü gecənin
xəlbirində ələyib
səhəri düşünmək.
Ordakı təsəllini, ümidi
özünə təkrar
yükləmək, ordakı
ağrını, acını
təkrar yaşamaq.
Bir sözlə, günün özünü axşamın
içindən keçirtmək.
Bax, onda növbəti səhəri də xatırlayırsan. Necə ki,
Əli Kərim vurğulayıb. Bax, onda
mən də sözün həqiqi mənasında sanki səninlə üz-üzə
dayanıram, əkizlər
kimi. Ən əziz məqamımın
ifadəsi kimi, özü kimi:
Ruhumun əkizi, qəlbimin özü
Sən ki, dözümlüsən,
belə sıxılma!..
Qurbanlıq demişəm sənə
bu gözü –
Ürəklə sən qəbul
elə, sıxılma!
Bəzən deyirlər ki, şeir haqdan gələndə, yaşanan
hiss olanda daha gözəl alınır. Onu duymaq
da, onu yaddaşa
köçürmək da
asan olur. Mən də bu fikirlə
razıyam və dediyim qurbanlığın
da qəbul olunması üçün
dualarımı əsirgəməmişəm.
Düşünmüşəm ki, haqqın
verdiyini haqqın öz dərgahında, öz önündə, öz dünyasında olduğu kimi yaşamaq daha gözəldi. Necə
ki, Əli Kərim həsrətinin bitməsini, sevgisinin qayıdışını Allahdan
diləyir və hələ üstəlik də sevdiyinin özünə ən həzin bir şəkildə pıçıldayır:
Qayıt,
mənim gülüm,
yerbəyer elə
Dərdli səhərləri, gecələri
sən.
Çaşıb başqa yolla keçirəm elə,
Düz öz qaydasınca küçələri
sən.
Görün, nə qədər ali istəkdi, nə qədər içdən gələn
arzudu. Bunu yalnız təpədən-dırnağa
sevgi daşıyıcısı
olan aşiq dilə gətirə bilər. Həmin aşiq də bu yerdə elə
Əli Kərimin özüdü. Onun sevgi inamı,
sevgi inancı o qədər böyükdür
ki, hətta çaşa biləcəyi
küçələrin də
mövcudluğunu söyləməkdən
çəkinmir, əksinə,
istəyir ki, bu halı bilinsin
və küçələr
öz sırası ilə düzülsün.
Mən də elə ömrün hər anının sevgiyə həsr olduğunu yaşaya-yaşaya
öz fikirlərimi misralayıram:
Hər anım nəfəstək
səninlə bağlı
Bütün anlarımı götür,
sıxılma!
Nə qədər ağrın var, nə qədər
qayğı –
Onu mənə tərəf ötür, sıxılma!
Bu da mənim növbəti
diləyim, bu da mənim ürəyimin
bir istəyi, bir arzusu... Yəni sənin
ağrını, acını
da özüm çəkməyə hazıram.
Ona görə ki, bu dünyada yaşamımın stimulu,
yaşamımın həyat
kredosu, mənası sənin varlığındı,
sənin sevgindi.
Hətta bu sevgi o qədər böyükdür ki, Əli Kərim də onun bütün
cizgilərini bir rəssam ustalığı ilə,
bir zərgər dəqiqliyi ilə çatdırıb oxucuya.
O yazıb ki:
Qayıt,
yerinə qoy Ayı, Günəşi –
Yenə olduğu tək görüm həyatı.
Qayıt,
gözüm nuru, könlüm atəşi,
Qayıt,
sahmana sal bu kainatı!
Bax, bütün
bunlar məni sizinlə açıq söhbətə elə kökləyib ki, nə dediyimi, necə dediyimi bəzən qarışdırıram. Amma əlim
ürəyimin üstündədi
və bilirəm ki, sevgi ilə
bağlı, duyğularla
bağlı hislərdə
heç vaxt yanılmıram və yalnışlığa da
yol vermirəm. Ona görə də Əli Kərimin «QAYIT» deməsi məni də «QAYTAR GÖZLƏRİNƏ» deməyə kökləyib.
Özü də bütün səmimiyyətimlə,
bütün varlığımla
deyirəm və yazıram bu diləyimi:
Qaytar gözlərinə, mənə
sevgini
Qaytar Ümidinin ümidi kimi!
Al mənim gözümdən
sənə sevgini –
Ovutsun o
səni, Ümidin kimi!
Hə, bilmirəm
sizinlə düşündüklərimi,
bölüşmək istədiklərimi
bütün detalları
ilə, necə deyərlər, bütün
hüceyrələri ilə
sərgiləyə bildim,
yoxsa yox. Amma mənim
içimdə bir rahatlıq var. Çünki
unudulmaz Əli Kərimlə yol-yoldaşlığı
etdim və ruhən ona qoşuldum. Odur ki, bu yazını az-çox bəyənəcəyinizə şübhə
etmirəm.
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.- 2022.- 12 noyabr.- S.6.