“Teatr qazanc mənbəyi
deyil
Müsahibimiz Akademik
Milli Dram Teatrının aktyoru, bir çox sevilən
rolların ifaçısı
Ramin Şıxəliyevdir. Müsahibimiz teatr baş verən maraqlı hadisələrdən
söhbət açdı.
-Hansı maraq sizi bu sənətə gətirdi?
-Bu sənət mənim uşaqlıq illərimin
arzusu idi. Təxminən 5- 6 yaşlarımda bir taxta parçası
götürüb aşıq kimi dastanlar deyirdim. Özüm
üçün kiçik səhnələr
hazırlamışam. Hələ 3-cü sinifdə oxuyurdum,
orta məktəbdə mən “Məşədi
İbad”ı oynadım. Hər
kəs bu obrazı maraqla
qarşılamışdı.
Ümumiyyətlə, mən incəsənətə
bağlı olmuşam. Çünki musiqi məktəbini
bitirmişəm. Yəni həm
də qarmon ifaçısıyam.
Musiqi sahəsi nə qədər gözəl olsa da,
marağım daha çox aktyorluğa idi. O üzdən də
aktyor olmağı seçdim. Tam öz istəyimlə İncəsənət Universitetinə
qəbul olmuşam.
-Peşə seçiminizdə ailənizin narazılığı
yəqin ki, oldu…
- Atam çox istəyirdi ki, mən hərbiçi
olum. Sonra gördü ki, o sahəyə həm o qədər meyilli deyiləm, həm də fiziki cəhətdən cüssəli deyiləm. O üzdən
peşə seçimimdəki azadlığıma mane
olmadı. Mən musiqi sahəsini
seçmişdim. Onunla toylara da gedirdim. Bu mənə maddi cəhətdən
də çox yaxşı təsir edirdi. Amma dedim yox, mən
aktyor sənətini seçirəm. Aktyor kimi fəaliyyət
göstərəndən sonra tamadalıq etmədim.
- Niyə məşhurlar
el şənliklərindən
çəkinməyə başlayırlar?
- Mən ali məktəbə qəbul olan kimi
tamadalığa başladım.
“Görüş kafesi” adlı verilişdə qonaq aktyor idim.
O verlişdə 3-4 aktyoru
parodiya etmişdim. Orda mərhum
xalq artisti Yaşar Nuri mənimlə
maraqlanmağa başladı. Məndən nə işlə məğul
olduğumu soruşdu. Dedim ki,
toylara tamada kimi gedirəm. O mənə dedi ki, məndən
yaxşı tamada olacaqsan? Dedim ki, əstağfürallah, qətiyyən
elə bir fikirdə deyiləm, Yaşar əmi.
Yaşar Nuri dedi ki, “Evləri köndələn yar”dan
sonra cammat məni tamada etdi. Mən onu rol kimi ifa etdim, ancaq xalq
məni realda tamada etdi. Toylara gedirdim saat 18:00-da
tanınmış insan kimi hörmətim qorunurdu. Ancaq ondan 2-
3 saat sonra toyda içib keflənən üçün mənim
məşhurluğum və ya aktyorluğum əhəmiyyətli
olmurdu.
O mənə məsləhət gördü ki, aktyor sənətinə
başlayandan sonra tamadalıqdan əl çəkim.
-Bir tələbənin toyda tamadalıq etməsi onun
istedadına, mənəvi ruh halına mütləq ki təsir
edirdi…
-Əlbəttə , axı aktyor da insandır. Təbii
ki, bu çətinliklərə sinə gərmək gərək
idi. Nə qədər çətin olsa da öhdəsindən
gəlməyə çalışırdım.
Ancaq bu qədər yorğunluğa baxmayaraq, mən
ali məktəbdə dərslərimə davamiyyətimi
pozmurdum. Hətta mən magistratura pilləsini də
bitirdim. Ancaq hələ belə
bir fikrim yox idi. Çünki mən ali məktəbi bitirib hərbi
xidmətə getməli idim. Ancaq elə oldu ki
“Meşşanın zadəganlığı”da baş rolu- Cənab Jurdeni ifa etdim.
O əsər Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində
tamaşaya qoyulacaq bir əsərdir. Mən onu İncəsənət
universitetində ifa etdim. O vaxtki rektorumuz Timurçin müəllim
bu tamaşanı izləyib demişdi ki, bu tələbə
bizim universitet üçün gərəklidir. Həmin aktyor
mütləq bizim ali məktəbdə qalmalıdır.
- O zaman “Cənab Jurden”i
tələbəlik uğurunuz adlandıraqmı?
-Bəli, əlbəttə. Tələbəlik illərimin
uğuru idi. Magistartura pilləsində təhsil
almağımın səbəbi məhz həmin rol idi.
Sənət müəllimim Fikrət Sultanov , köməkçi
müəllimlər Fərhad İsrafilov, Vidadi Həsənov idi. Ali məktəbdə
təshil almağıma baxmayaraq İlham Namiq Kamalın kursuna
da dəvət almışdım. Məşqlərimi paralel
davam edirdim. Atamın
üç mərasiminin sabahsı günü Musiqili
Komediya fakültəsində rol ifa etdim. Atamın yeddi mərasiminin
səhərsi günü isə ali məktəbdə öz
diplom tamaşamı ifa etmişəm. Onu da bizim rektorumuz
Timurçin müəllimə demişdilər.
-Maddiyyat üzündən teatr aktyorunun kinoya üz
tutmağı bir teatr aktyorunu mənəvi cəhətdən
yorurmu?
-Sözsüz ki, yorur. Hətta deyərdim ki, çox
yorur. Mən demək olar ki, 10-a yaxın serialda çəkilmişəm.
O mənəvi yorğunluğu təbii ki, hiss edirdim. Çox
təəssüf edirəm ki, kinostudiyalarda bədii filmlər
yetərincə deyil. Hətta
deyərdim ki, professional rejissorlar sırf madiyyat xatirinə
qeyri-peşəkar aktyorlarla işləməyə məcbur
qalırlar. Çox professional rejissorlar belə bir məcburiyyət
qarşısnda qalıblar. Tetarı çox sevdiyim
üçün teatrda qalmışam. Teatr qazanc mənbəyi
deyil.
-Gənc aktyorlara yetərincə qayğı göstərilməyəndə
bu, gənc aktyoru ruhdan salırmı?
-Bilirsiniz, gərək hər qayğının zamanını
gözləyəsən. Teatrda 2- 3 ilə böyük
uğurlar əldə etmək eşqi ilə yaşamaq olmaz.
Çünki insanlar var ki 20- 30 ildir səhnədə
çalışırlar hələ indi- indi
arzuladığı pilləyə çatıblar.
Allah aktyora ürək və beyin verir.İstedad isə
bu iki amilin vəhdətindən yaranan bir hissdir. Əgər
Allah bu iki amildən birini aktyora
verməyibsə, həmin aktyor heç vaxt uğurlu obrazlar
yaratmayacaq. Bu, mütləq ki belədir. O qədər
istedadsız aktyorlar var ki, səhnədən əl çəkmirlər.
Aktyora qiymət verilmirsə, bu, akyorun günahıdır. Demək
hələ həmin aktyor veriləcək qiymətə layiq
deyil.
Aktyor istedadını sübut etmək
üçün səhnədə
bir epizodik rol da bəs edər. Yetər ki, həmin rol yadda
qalan və sevilən olsun. Tamaşaçı o rola reaksiya
verirsə, demək aktyor nəsə əldə edə bilib.
Kiçik bir rol ilə aktyor bütün səhnədə
görünə bilər. Elə də ola bilər ki, aktyor
baş rolu ifa edir və heç bir marağa səbəb
olmur. Bu, artıq aktyorun istedadının nə dərəcədə olmağından xəbər verir.
-O zaman qeyd edək ki, aktyorun sevilməyi
üçün baş rolun və ya epizodik rolun heç bir fərqi
yoxdur. Elə deyilmi?
-Bəli, qətiyyən heç bir fərqi yoxdur.
Əsas həmin rolu istedadla ifa etməkdir. Profesional komedik
aktyorlar var ki, ömründə bircə dəfə baş rol
ifa edib.
Ancaq çox sevilir.
- Tərəf
müqabilinin istedadı Ramin bəy üçün nə dərəcdə
önəmlidir?
-Aktyor səhnədə oynadığı rolu hiss etməlidir.
Mətni əzbərləyib səhnədə onu tərkrarlamaq aktyorluq deyil. Elə tərəf
müqabili var ki, rolu özü üçün oynayır.
Ancaq elə də istedadlı tərəf müqabili var
ki, tamaşaçı və
öz tərəf müqabli üçün oynayır.
Çalışıram ki, ifa etdiyim rolların
heç biri bir- birinə bənzəməsin. Rollarımda
xarakterik obrazları çox xoşlayıram. Bu, həm də
aktyorun özünə güvəni deməkdir. “Generalın son əmri”də “Fərari”ni
,”Nadir şah”da “Məhəmmədhüseyn xanı”ı “Ölülər”də “Kərbəlayi Vəli” “Anamın kitabı”da “Hüseyn”i, “Vəsiyyət”də “Stilist
Timur”u “Müfəttiş”də
“Bobcnskin”ni v.s kimi müxtəlif karaketrli obrazları ifa
etmişəm.
Mən rollarımı bir-birinə oxşar tərzdə
ifa etsəm teatrda işləmərəm! Teatrı tərk edərəm!
-Ümumiyyətlə, gənc
aktyorlar niyə bu qədər sərt qərarlı olular? Gah
gedirlər, gah da küsürlər…
- O aktyorun özündən aslıdır. Bu artıq
aktyorun ona verilən dəyərdən yararlana bilməməyidir.
Elə gənc aktyorlar var ki, onlara burda çox yüksək dəyər
verilib. Rejissor ona baş rol verib. Yəni diqqətdən kənar
qalmayıb.
Səhnədə iki şey vacibdir: istedad və
şans! Əgər insanın şansı gətirisə, onun sevilməyinə heç kəs
mane ola bilməz.
-İstedadlı aktyorların diqqətdən kənar
qalmağının günahkarı rejissorlar deyilmi?
- Aktyorun ixtiyarı var ki, rejissordan rol tələb
etsin. Eyni zamanda rejissorun da ixtiyarı var ki, aktyoru o rolda
görməyib ona rol verməsin. Axı bu səhnəyə
qoyulacaq tamaşa rejissorun yaratdığı əsər
olacaq. Buna görə rejissordan küsmək heç də
düzgün addım deyil. Hətta ola bilər ki, rejissorun
şəxsi qəzəri olsun və həmin obrazı aktyora
verməsin.
Küçədən keçəni filmə çəkmək
olar, amma teatrda həmin adama rol vermək olmaz. Çünki
teatr canlı səhnədir. Orda əsl aktyor istedadı tələb
olunur.
Aktyor sənətini bitirməyib 1- 2rol ifa edib özünə
aktyor deyənlər də az deyil. Mən elələrinə
deyirəm ki, əzizim sən aktyorluq edirsən, amma aktyor
deyilsən..
Əntiqə Kərimzadə
Ədalət .- 2024.- 19
aprel,¹ 13.- S.16.