ÜZÜ QİBLƏYƏ QİBLƏSİZ KİMİ GÖRÜNƏN YAZI

 

Mən müsəlmanam, a şirvanlılar... M.Ə. Sabir

 

 Dünən "Şərq" qəzetində həmkarım Məlahət Rzayevanın "Paytaxt məscidlərinə ziyarət" başlıqlı yazısını oxudum. Allah ziyarətini qəbul eləyə! Mətbuatda Məkkədə bir neçə, əslində bir neçə yox, filan qədər məscidin minbərinin sırf qiblə tərəfdə olmadığı haqda gedən yazılardan sonra Məlahət xanım çox xeyirxah gərəkli bir görüb, əlinə kompas (qiblənüma) götürüb Bakıda əlçatan məscidləri ziyarət eləyib balaca bir təftiş aparıb. Əvvəl başdan deyirəm ki, xanımın getməyə imkanı olan bütün məscidlərdə qiblənin istiqaməti düzgün olub. Yəni möminlər arxayın ola bilərlər ki, duaları ünvana düzgün yönəldilib. Daha çatıb-çatmadığı dua edənin səmimiyyətindən, inancından, dərgahın dua qapısının açıq olub-olmamasından Tanrının məsləhətindən asılıdı. Deyək ki, Allah qəbul eləyə!  

Mən şəriət sahəsində çox bəsit bilgiyə malikəm, amma bəzən din xadimlərindən eşidirəm ki, "Allah rəhmət eləsin" "Allah qəbul eləsin" kimi ifadələr bir növ hökm, sifariş kimi səslənir, gərək bunları arzu edənlər onu elə arzu kimi bildirələr, yəni "Allah rəhmət eləyə" "Allah qəbul eləyə" kimi, ya da "Kaş Allah qəbul eləsin", "Kaş Allah rəhmət eləsin" kimi arzu bildirmək gərəkdir. Amma məclislərdə elə mollaların özü sifariş verir ki, "Allah rəhmət eləsin", biz qara camaat üstünə bir "amin" qoyub sifarişi təkrar eləyirik. Əslində buna bir aydınlıq gətirilsə, heç ziyanı olmaz. Bunlar sözgəlişidi, başqa məqamlar da var.  

Həmkarımın yazısında gəzdiyi bütün məscidlərdə ibadət edənlərin demək olar ki, olmaması vurğulanır. Mən qətiyyən bunu dinə sayğısızlıqla bağlamıram. "Xidməti roman ya işdə məhəbbət macərası" filmində belə bir epizod var: gününün qızğın vaxtında inventar yazanlar kabinetə girib başlayırlar təftişə. Müdir əsəbiləşəndə köməkçi deyir ki, onlar da bizim kimi saat 9-dan 6-ya qədər işləyirlər. Yəni onların da vaxtıdır. Ola bilsin ki, Məlahət xanım məscidlərdə olan vaxt möminlərin vaxtına düşüb, maşallah, indi işsiz axtaranda hər yerdə əlin boşa çıxır. Amma məscidlərin bəzilərində oğurluqların olması oraya gələnlərin hamısının heç həqiqi, imanlı mömin olmadığından xəbər verir. Yenə bir misal çəkim: Deyir sovet hökumətinin vaxtında bir yaxşı vəzifəli əyalət adamı Moskvada, Kremldə bir məmura rüşvət aparıbmış. Əlində həm özünə lazım əşyalar, pulu olan çemodan da var imiş. Daha kabinetə çemodanla girməyəcəkdi ki. Arxayın olur ki, Kremldi, burada oğurluq olmaz - çemodanı koridorda qoyub girir içəri. Rüşvəti verib çıxanda görür ki, çemodan yoxdur. Hay-küy salır, nəzarətçi gəlir onu "başa salır". Qolundan tutub koridorun başındakı heykəlin yanına aparır:

- Bu kimin heykəlidi?  

- Əlbəttə Vladimir İliç Leninin!  

- Bəs onun əlindəki nədir?  

- Şapqası!   

- A kişi, görürsən Lenin özü şapqasını əlindən qoymur ki, əkişdirərlər, koridora çemodan qoyarlar?  

Qaraçuxur məscidinin qapısının yanındakı elan deyəsən, oranın mollalarının yumor hissindən məhrum olmadığını göstərir: "Rəhmətə gedənlər üçün hər cür şərait var". Həmkarım məsləhət görür ki, "Dəfn mərasimi üçün hər cür xidmət göstərilir" yazsınlar. Olar, amma diriləri o qədər cəlb eləyən elan deyil, belə çox standartdı ey... Amma olduğu kimi orijinal cəlbedicidi. Hətta dəfn olunmaq istəyənlər üçün ...  

Həmkarımın Təzə Pir məscidində ibadət edənlərin sayı haqda verdiyi məlumat elə onun özünün yumor hissinin güclü olduğundan xəbər verir: "Burada da iki-üç qadın, 5-19 kişi ancaq olardı"... Yadıma kriminal xəbərlərdə verilən, "ölənlərin sayı 1-dən çoxdur, hər 100 nəfərə 16,8 ölü var" ifadələri düşdü o dəqiqə çıxdı... Amma bir cümlə heç cür yadımdan çıxmır: "Cümə məscidində qiblə demək olar ki, düz idi". Bacı, danışırsan, "demək olar ki" nədi? Sən canın, camaatın ürəyinə şəkk salma, bu, ayıb da olsa, "bir az hamilədir" cümləsinə oxşayır. Onun "bir az"ı olmadığı kimi, bunun da "demək olar ki"si olmur. Bu, ən azından duanın "mimo" keçməsi deməkdir...  

Düzünə qalsa, mən Məkkədə bir çox məscidlərdə qiblənin düz müəyyənləşdirilmədiyinə inanmıram. Məlumdur ki, qiblə Kəbənin - Beytullahın - Allahın evi səmtidir. Əgər şəhərdə digər məscidlərdən biri Məscidül-Həramın şimalındadırsa, onun minbərinin, yəni qibləni göstərən istiqamətinin üzü cənuba olması ya əksinə, cənubdakı məscidin qiblə istiqamətinin üzü şimala olması təbii görünür. O digər, uzaq yerlərdir ki, məscidin minbəri uzaqdakı - Məkkədəki Kəbə istiqamətində tikilir bütün məscidlərdə eyni cür görünür. Yox, əgər memar, usta minbəri düz qiblənin istiqamətində tikməyibsə, məncə, bunun günaha möminlərdə, namaz qılanlarda yox, minbəri tikənlərdədir. Hər halda, buna da din alimlərinin aydınlıq gətirməsi yaxşı olardı.  

Bir məqamın da üstündə dayanmalı oluram. Ziyarətçi-jurnalist yazır ki, məscidlərin təmirli olub-olmamasından, möminlərin ibadətə gəlib-gəlməməsindən, oralarda oğurluğun miqdarından asılı olmayaraq, "Azərbaycanın əksər məscidlərinin ayrılmaz "atributu" - nəzir qutusu cağbacağ yerində - düz qapının ağzında idi". Daha bu olmadı ki. "Ayrılmaz" yox, "vacib, əsas" atributu yazmalıydı. Nəzir qutusuz məscid olar? Hələ bir çox məscidlər möminlər əziyyət çəkməsin deyən səyyari qutularını məscidə yaxın avtobus dayanacağında da yerləşdirirlər. Yəni birdən məscidə gəlmək əziyyət olar, qoy nəzirlərini elə oradaca versinlər. Özümüz qayğının azlığından gileylənirik. Yeri düşməsə , daha bir misal: Deyir bir qoca qarı çətinliklə yolu keçib nəzir qutusuna pul atır arzulayır ki, canı sağlam olsun. Qayıdıb yolu keçəndə bir "Kamaz" arvadı vurub yolun qırağına atır. Xurd-xəşil olan qarı görür ki, bir nəfər nəzir qutusuna pul atmağa hazırlaşır. Birtəhər başını qaldırıb çığırır: "A bala, atma, o işləmir!"...  

Kimsə mənim şəkkak olduğuma, dinə sayğısız yanaşmağıma şübhə edirsə, çox arzulayardım ki, bacarsın mənim qədər ürəyi Tanrıya bağlı, niyyəti təmiz, imanlı ola bilsin. Əgər danışdıqlarımda məndən asılı olmayaraq, bilmədən küfrüm varsa, kaş Allah günahımdan keçsin! Bəndə karədi ki?..

   

 

Oqtay SALAMOV

 

Ədalət.- 2009.- 10 aprel.- S. 3.