MUĞAM FƏLSƏFƏSİ
İNAM ATA
(ASİF ATA)
Musiqi barmaqla çalınan deyil,
Ölçü qalıbına salınan deyil,
O, Ruhun Göylərə qovuşmasıdır,
İlahi Məqamdır,
adi an deyil.
Mütləqə
İnam Peyğəmbəri, Ruhaniyyat Ocağı
Yaradıcısı, dahi türk filosofu İnam Atanın (Asif
Atanın) 16-cı Müqəddəs Kitabı olan bu Əsərində
Muğam musiqi sisteminin fəlsəfi mahiyyəti
açılır, Doğu ruhaniyyatı, sənəti,
dünyabaxışı ilə onun üzvi birliyi, habelə
dünya musiqi klassikasındakı üstün mövqeyi
vurğulanır.
Muğam fəlsəfəsi
haqqında kitab - Doğu filosofluğunun özünəməxsusluğu
haqqında - zəkanın, duyğunun, əxlaqın, iradənin
vəhdəti haqqında kitabdır.
Təqdim edir:
İşıqlı Atalı
(Əvvəli ötən
şənbə saylarımızda)
4. "Bayatı-Şiraz"
muğamı
"Maye-Bayatı-Şiraz"
Hiss, Düşüncə
çoxcəhətliyi, çoxtərəfliyi özündə
Faciəvilik gəzdirir.
Varlığın Vahid Mənası
özündə Faciəvilik gəzdirir.
Dünyayla Görüş
özündə Faciəvilik gəzdirir.
İdeala Yüksəlmək Zəruriliyi
özündə Faciəvilik gəzdirir.
Müxtəliflikdən Vahidliyə
keçid özündə Faciəvilik gəzdirir.
Faciəvilik - gerçəklik
imkanı kimi Mənalandırılır.
"Bayatı-İsfahan"
Faciəvilik Kədərə
qovuşmadan başlanır: - Faciəvi İdrakın, İradənin,
Əməlin yaranmasından.
İdeal
Çağırışından. Kamillik Hökmündən.
Faciəvi Gərginliyin təsdiqindən.
Şərlə Döyüş
Faciəvilik yaradır və ondan kənara çıxır.
"Hüzzal"
İnsan İdeala çatanda Faciə
aradan qaldırılır.
İdeal Mövcudluq yaranır.
İdrak İşıqlanır, Qəlb
təmizlənir, İradə Ülviləşir.
5. "Şur"
muğamı
"Maye-Şur"
Rəvanlıq özündə
Faciəvi Haray gəzdirir.
Təmkinlik özündə Faciəvi
Çılğınlıq gəzdirir.
İdrak özündə Faciəvi
Hiss gəzdirir.
Həyatla görüş
özündə Faciəylə görüş gəzdirir.
Yaşamaq özündə Faciə
gəzdirir.
Mahiyyətlə Təzahür
arasındakı Ziddiyyət özündə Faciə gəzdirir.
Müxtəliflikdən Vahidliyə
keçid özündə Faciə gəzdirir.
Daxilinin Dərki özündə
Faciə gəzdirir.
Faciə təbii, qanunauyğun surətdə
yetişir - qarşısıalınmaz, labüd şəkildə.
"Zəmin-Xara"
Faciə
Dünya kədərinin Dərki kimi başlayır.
Maneələrin, ziddiyyətlərin,
xülyaların, şübhələrin.
Ruhani Əzab kimi.
İdeala gedən Yol kimi.
Ruhani İradənin təşəkkülü
kimi.
Ruhani Yolçu Aqibəti kimi.
"Hicaz"
Şərlə döyüş gərginliyi.
Qətiyyət Ehtirası - Faciəvi.
İdeal Harayı - Faciəvi.
Bilməzlik Fəlakəti.
Faciəviliklə Faciəvi münaqişə.
"Bayatı-Kürd"
Faciəvi Kədər Yükü.
Faciəvi Kədər Dairəsi.
Faciədən kənara çıxmaq
Faciəsi.
Faciəyə qayıtmaq Faciəsi.
Kədər möhtəşəmliyi Faciəsi.
"Simai-Şəms"
İdeala Qovuşmaq - Faciədən
qurtarmaq Heyrəti.
Ruhani İradə
hökmü - Faciəni
inkar eləyəng
Ruhani Fərəhg
Möhtəşəm Vüqar
Faciədən üstün!
6. "Segah"
muğamı
"Maye-Segah"
Faciəvilik Kədər Halının
çoxcəhətliyi kimi
hazırlanır.
Faciəvilik Kədər Biliyi
kimi hazırlanır.
Faciəvilik Kədər Biliyiylə
hazırlanır.
Faciəvi Bilik təsdiq
olunur.
"Şikəsteyi-Fars"
Faciəvilik Kədər təsdiqindən
başlanır.
Kədər Zirvəsi,
Kədər Yükü
yaranır Ehtiraslı:
Kədər Usanmazlığı,
Qətiyyəti, Zənciri,
Zəruriliyi.
Faciə kədərli
gerçəkləşir, kədərli gərginləşirg
Şərlə döyüş Faciəni
gücləndirir.
Faciəvi Qətiyyət,
İradə, Qüvvət
yaranır.
"İrak"
Qəlb İdeala Qovuşanda,
Faciə aradan qalxır.
İdeal Qəlbin Gücünü
tam aşkara çıxaranda,
Faciə aradan qalxır.
İnsan Kamilliyə çatanda,
Faciə aradan qalxır.
Nəticə
Muğamda Faciə gerçəkliyin
İdeala uyğun gəlməməsindən yaranır
və İdealın təsdiqi vasitəsiylə
aradan qalxır.
Doqquzuncu
Fəsil
MUĞAM EHTİZAZI
1. Qanunauyğunluq
Muğam Ehtizazı
çoxcəhətlidir: - Vəhy,
Heyrət, İlham, Fərəh, Vüqar, Hökm!
Muğam Ehtizazı - Müxtəlif
Hisslərin Cəmi deyil - Sintezidir, Birliyidir, yəni Cəmdən artıqdır,
böyükdür, yüksəkdir.
Ehtizaz Muğamın bütün
Şöbələri tərəfindən
hazırlanır və
son, Ali Pillədə aşkara
çıxır.
Ehtizaz - Alinin, Kamilin, İdealın ifadəsidir və buna görə də Qəlbin Ali, Kamil, İdeal Halıdır.
2. "Rast"
muğamı
"Maye-Rast"
Rəvan, Ahəngdar,
Ciddi Duyğular Ehtizazı hazırlayır
- Rəvanlıqdan, Ahəngdarlıqdan,
Ciddilikdən artıq,
böyük, yüksək!
Ruhani Dəyanət
Ehtizazı hazırlayır
- Səbatlıqdan artıq,
böyük, yüksək!
Qorxunun, Tərəddüdün,
Sarsıntının, Özgələşmənin
süqutu Ehtizazı hazırlayır - Süqutdan
artıq, böyük,
yüksək!
Dünyaya qovuşmaq
Ehtizazı hazırlayır
- Qovuşmadan artıq,
böyük, yüksək!
Ehtizazda Rəvanlıq var,
ancaq Ehtizaz Rəvanlığa sığmır,
ondan kənara çıxır, Başqalaşır.
Ehtizazda Ahəngdarlıq var, ancaq Ehtizaz
Ahəngdarlığa sığmır,
ondan kənara çıxır, Başqalaşır.
Ehtizazda Ruhani
Dəyanət var, ancaq Ehtizaz Ruhani
Dəyanətə sığmır,
ondan kənara çıxır, Başqalaşır.
Ehtizazda Qorxunun, Tərəddüdün, Sarsıntının,
Özgələşmənin süqutu var, ancaq Ehtizaz həmin
süquta sığmır,
ondan kənara çıxır, Başqalaşır.
Ehtizazda Dünyaya qovuşma
var, ancaq Ehtizaz ona sığmır,
ondan kənara çıxır, Başqalaşır.
Ehtizaz onu hazırlayan
Ehtizazlıq İmkanından,
Potensiyasından artıqdır,
böyükdür, yüksəkdir.
"Hüseyni"
Gərgin Dramatik
Duyğu Ehtizazlıdır,
ancaq Ehtizaz deyil!
Dünya Kədəri
Ehtizazlıdır, ancaq
Ehtizaz deyil!
Dəyanət Ehtizazlıdır,
ancaq Ehtizaz deyil!
Ehtizaz Ehtizazlıqdan
artıqdır, böyükdür,
yüksəkdir!
"Vilayəti"
Şəxsiyyətlə Şər arasındakı
Münaqişə Ehtizazlıdır,
ancaq Ehtizaz deyil!
Hiss coşğunluğu Ehtizazlıdır, ancaq Ehtizaz deyil!
İradə hökmlüyü
Ehtizazlıdır, ancaq
Ehtizaz deyil!
Ehtizaz üçün
Ehtizazlıq kifayət
deyil!
(Ardı var)
Ədalət.- 2009.-
14 fevral.- S. 17.