BAYQUŞ
... Dünyanın
ən müdhiş viranəlikləri aldadılmış
və atılmış
tənha qadınların
qəlbindədi
...Şairlər,
yazıçılar, jurnalistlər, bir sözlə
bütün yaradıcı şəxslər vərəqlərə
köçürdükləri hadisələrin, əhvalatların
əslində qatilləridirlər. Biz dünyanın, həyatın
təbii ilkinliyini xırdalamaqla, hər kəsin başa
düşəcəyi hala gətirməklə hansısa
möcüzəni adiləşdirib bir dəfəlik məhv
etmirikmi? Füzuli aşiqanə qəzələriylə,
"Leyli və Məcnun"u ilə sirli, əsrarəngiz məhəbbətin,
sevginin fatihəsini oxumadımı? Hər şeir kitabı,
daşdan yonulmuş abidə ilahi hikmətlərin qəbiristanlığı
deyilmi?... Bəlkə doğrudan da olumu, ölümü, nifrəti,
sevgini, xeyiri, şəri simvollaşdırmağa, nəyəsə
bənzətməyə, oxşatmağa lüzum yoxdu,
heç...
... Bir vaxtlar yarpaqlarını
töküb çılpaqlanmış ağacların
arası ilə keçib gedən qadınlar
yaşmaqlanardılar...
... Mənim
yaşıdlrımın uşaqlığı, gəncliyi
müharibədən on il, on beş il sonralara təsadüf
etdi. O vaxtlar müharibənin qanlı-qadalı illərini
görənlər və əllərini, oynaqlarını itirənlər
sanki bizim xoş günlərimizə, salamat əllərimizə
və ayaqlarımıza paxıllıq edirdilər. Verdikləri
öyüd-nəsihətlər, aldıqları bir köynək
və yaxud bir cüt ayaqqabı adətən eyni sonluqla bitərdi:
- Bəxtəvər başına.
Qara çıraq, rezin çarıq, yalın ayaq,
cındır əyin-baş görmədiniz...
Qərbədi, bütün bu
"baş qaxıncları"nı yadlardan deyil, ən
yaxınlardan, doğmalardan eşidirdik. Mən bu qənaətimlə
demək istəmirəm ki, at-ana öz övladının
xoşbəxtliyinə, sevincinə çəpər olmaq istəyirdi.
Qətiyyən yox... Bu yanaşma tərzi güman ki, qismət
üçün yaradana şükür etməli olduğumuzu
bizə xatırlatmaq cəhdi idi...
... Mən on beş il qara
çırağı da, tökülmüş əyin-başı
da, özüm qazanmdığım çörəyi də
gördüm...
... Bayquş Allahın
yaratdığı adi quşlardan biridi. Qanadı olan hər
bir canlı ömrü boyu göy üzündə qala bilməz.
Əvvəl axır bir yerə qonmalıdı. Torpaq təki
insan üçün deyil ki... İnsandan böyük
bayquş elə insan özüdü... "Biz xərabət əhliyik,
viranələrdən çıxmışıq"...
... Deyə bilmərəm,
bayquşlar dünyanın hər yerində yaşayırlar,
yoxsa müəyyən ərazilərdə?... Bir onu dəqiq
bilirəm ki, bu məmləkətə yerli bayquşlar bəs
etməyib, heç vaxt. Zaman-zaman yad, gəlmə bayquşlar
ya özləri uçub gəliblər, ya da özümüz
öz əlimizlə gətirmişik...
... Sovetlər dövründə elə
bir kənd, elə bir şəhər yox idi ki, orada Leninin heykəli
olmasın. Həm də bu heykəllərin ətrafında adətən
gözəl, yaraşıqlı bağ, park salınardı. Ən
qəribəsi o idi ki, bu bağlarda, parklarda yerli meyvə
ağacları əkilməzdi. Mütləq şam, küknar
ağacları da... Lenin də barsız, meyvəsiz idi,
şam, küknar ağacları da... Bilmirəm Leninlə bu
ağacların uyğunlaşdırılması,
doğmalaşdırılması qanunauyğunluq idi, yoxsa təsadüf?...
Belə bir söz var ki, bayquşun
cirəsi, yəni yemi gündə bir sərçədi. On il
çadırda bayquş görməmişəm, amma sərçələrlə
çox rastlaşmışam... Görünür
çadırlar elə bir yaşayış yeri olub ki, orda
bayquşlara ehtiyac olmayıb. Bəlkə çadırlar
özü bir dəstə bayquş idi məmləkətimizin
başının üstə?...
... Oğlanlar var, papaq altda,
Söz qaynadır papaq altda.
Bircə qarış torpaq
altda,
Qazıb, dünya düzəldirlər.
Əldən çıxan daş
yiyəsiz,
Daş axıdan yaş yiyəsiz.
Kəndir ucuz, baş yiyəsiz,
Asıb, dünya düzəldirlər...
Çoxaldıqca kal adamlar,
İtdi, batdı
bal adamlar...
Kar adamlar, lal adamlar,
Susub, dünya düzəldirlər...
Arxa divar, ön pəncərə,
Bir
qapıdı, on pəncərə.
Son ağacdan son pəncərə,
Kəsib, dünya düzəldirlər.
... Horadizdə taxta-şalban satışı
bazası var idi. Tikdirdiyimiz evlərin tirlərini,
aldığımız ağaclardan
düzəltdirirdik. Ağaclar
isə Rusiyadan gəlirdi... Özü də şam, küknar, ağcaqayın...
... 1994-cü ildə bizim
də kəndimiz işğaldan azad edilmişdi. Kənddə nə qədər ev, tikili
vardısa hamısı
yandırılmışdı, dağıdılmışdı. Klubu bünövrəsinə
qədər söksələr
də, qarşısındakı
Lenin heykəli və heykəli əhatə etmiş şam, küknar bağı salamat idi... Bir aydan sonra
kənd təzədən
işğal olundu...
... Quruçayın üstündəki təpədən kənd açıq, aydın görünür. Kəndin
yerində tək-tük
ağ daş
topalarından və
on beş il əvvəl olduğu kimi şam, küknar bağından başqa heç nə yoxdu... Şübhə etmirəm
ki, heykəl də yerindədi...
... Bayquşların bütün
canlarından fərqlənən
öüznəməxsüs, adamda bədbin və matəm hissləri oyadan səsi var. yüz quşun səsinin içindən bu səsi ayırmaq, eşitmək çox asandır...
... Annam ovçudan bir çimdik duz, bir tikə duz çıxardı həyətə, əlini irəli uzadıb deyərdi:
- Səni and verirəm
bu duz-çörəyə,
uç get. Bizim
Həyət-bacamıza qonma...
Soruşanda ki, ay anna, kiminlə danışırdın?
Deyərdi ki, bayquş gəlmişdi,
and verdim çıxıb
getdi...
P.S. Yazının girişində
qadın qəlbinin viranəliklərindən danışdım,
amma yazı başqa istiqamətdə getdi. Çünki viranəlik təkcə
atılmış, aldadılmış
qadınların qəlbində
deyil, həm də atılmamış,
aldadılmamış Qarabağ
qadınlarının qəlbindədi.
Və həm də qadın qəlbinin hakimi kişilərdi... On illərlə
viranəlikdə hakimlik
etmək sizi bayquşa çevirmədi
ki, kişilər?...
Vahid ƏLİFOĞLU
Ədalət.- 2009.- 14 fevral.- S. 21.