İSTİ GÖZ YAŞLARI VƏ QALMAQAL
İnsanlar uzun müddət
muğama və xalq musiqisinə "tamarzı"
qalıblar. Yəni milli ruhumuza sığal çəkən,
içimizə işıq salan və ümidlərimizi
göyərdən xalq musiqisi bir zamanlar unudulsa da, artıq bu
musiqi yenidən "dirilməyə" başlayıb. Uzun
müddət böyük sənətkarlar İslam Rzayev, Arif
Babayev, Zeynəb Xanlarova, Qədir Rüstəmov, Habil Əliyev
muğama bəslənən ögey münasibətdən
yana-yana danışırdılar. Nə yaxşı ki, qədim
milli musiqimiz olan muğam Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət
vəkili Mehriban xanım Əliyevanın diqqətindən kənarda
qalmadı. Bu xanımın xalq musiqisinə doğma münasibətindən
sonra Azərbaycanda muğama münasibət dəyişdi və
özünün ikinci ömrünü yaşamağa
başladı. Bütün bunlar hər bir azərbaycanlının
ürəyində xalq musiqisinə olan hörməti və
sevgini birə- beş artırıb və qədim musiqiyə
bir qədər də insanları yaxınlaşdırıb.
Elə bunun nəticəsidir
ki, mayın 24-də Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasında "Muğam gecəsi" keçirilib. Bu
muğam gecələri insanların ruhuna sığal çəkməklə
yanaşı, həm də onların içində elə
xoş duyğular yaradır ki, bu xoş duyğuların təsirindən
uzun müddət ayrılmaq mümkün olmur. "Muğam
gecəsi"ndə çox gözəl bir muğam dəstgahı
kompozisiyası yaradılmışdı. Əvvəlcə onu
qeyd edək ki, bu muğam gecəsini xalq artisti Möhlət
Müslümovun rəhbərlik etdiyi xalq çalğı alətləri
ansamblı müşayiət eləyirdi. Muğam
ifaçılarının və ansamblın səhnəyə
çıxması ilə tamaşaçı
alqışlarının ardı-arası kəsilmədi. Səhnədə
Azərbaycanın xalq artisti, istedadlı xanəndə Qəndab
Quliyeva, xanəndələr Eldəniz Məmmədov,
Qoçaq Əsgərov, Zahid Quliyev, Zülfiyyə Məmmədova,
Könül Tağıyeva alqışlarla
qarşılandılar. Onların kompozisiya şəklində
ifa etdiyi muğam dəstgahları o qədər yaddaqalan və
o qədər şirin idi ki, bir anlıq bu şirinliyin
içində dinləyicilər özlərini çox
xoşbəxt sayırdılar. Milçək uçsaydı
filarmoniyada onun səsi eşidilərdi. Hər ifadan və zəngulədən
sonra alqış sədaları səslənir və bu
alqış sədaları uzun müddət davam eləyirdi. Qəndabın,
Eldənizin, Qoçağın, Zahidin, Zülfiyyənin və
Könülün sanki vurduğu zəngulələr dinləyiciləri
yerində silkələyir, onların içini xoş ovqatla və
işıqla doldururdu. Eldəniz Məmmədovun özünəməxsus
bal kimi şirin səsi tamamilə tamaşaçılara
başqa bir ovqat bəxş eləyirdi. Elə ona görə
də salonda əyləşən tamaşaçıların
çoxu hər zəngulədən sonra "Əhsən sənə,
Eldəniz!" deyirdilər.
Bir-birindən gözəl
səslər və ifalar o qədər şirin idi ki, bu səslərin
şirinliyindən çoxları sanki məst olmuşdular. "Qarabağ
şikəstəsi" bu xanəndələrin ifasında səslənəndə
isə tamaşaçıların çoxlarının
gözü dolmuşdu. Hətta dəsmal götürüb
kövrəlib ağlayan qadınlar da vardı. Sanki
"Qarabağ şikəstəsi"nin sədası
salondakı insanları bir anlığa olsa da Füzuliyə,
Şuşaya, Ağdama, Laçına, Kəlbəcərə,
Qubadlıya, Zəngilana apardı. Burda yadıma istedadlı
şair və yaxın dostum Əbülfət Mədətoğlunun
aşağıdakı misraları düşdü:
Yandı evim-eşiyim,
Yandı divarım daşım,
İsit qoyma üşüyüm,
İsit məni, göz
yaşım...
Bir anlıq bu sehrli
muğamın içində tamaşaçılar o torpaqlara
ayaq basdı, havasını uddu, suyunu içdi və
dağılmış yurdlarını gördülər. "Qarabağ
şikəstəsi" qurtaranda isə onlar özlərini
salonda hiss elədilər və göz yaşları sel kimi
axmağa başladı. Sel kimi axan təkcə göz
yaşları deyildi, həm də muğamı gözəl
ifa edən xanəndələrə səhnədə verilən
tər gül-çiçək dəstələri idi. Bu tər
gül-çiçək dəstələrinin ləçəklərinin
üstünə isti göz yaşları axmışdı. Bəlkə
də bu isti göz yaşlarını salondakı
tamaşaçılarda görən xanəndələr
cuşa gəlib muğamları elə yanıqlı səslə
oxuyurdular ki, o, hər bir adamın ürəyinin "sarı
simi"nə toxunurdu.
Bu cür "Muğam
gecəsi"nın keçirilməsi həm milli musiqimizin
inkişafı, həm də muğam üçün burnunun
ucu göynəyən insanların sevinci deməkdir. "Muğam
gecəsi"ndə bu sevinci və duyğuları insanlara
yaşatdığına görə Qəndab Quliyevaya, Eldəniz
Məmmədova, Qoçaq Əsgərova, Könül
Tağıyevaya, Zahid Quliyevə və Zulfiyyə Məmmədovaya
el-obanın böyük bir çox "sağ ol"u
düşür.
"Xalq ulduzu"
müsabiqəsində isə qalmaqallar davam eləyir. Düzdür,
burda kifayət qədər istedadlı gənclər var və
bu istedadlı gəncləri də münsiflər heyəti
seçib. Ancaq yarışmalar zamanı burda əsas nəticə
SMS-lə həll olunur. Təəssüf ki, bunu bəzi
münsiflər qəbul eləmək istəmirlər. Məsələn,
sənətinə və səhnə mədəniyyətinə
böyük hörmət bəslədiyimiz Aybəniz
Haşımova canlı efirdə bir çox halda SMS-lə yer
tutan ifaçıları bəyənmir. Ola bilər həmin
ifaçılar zəif olsun və hansı mahnını
oxuyanda səsi pərdəyə girməsin və xaric oxusun. Bütün
zamanlarda yeni ifaçılığa başlayan gənclərin
məsləhətə böyük ehtiyacı var. Amma gərək
bu məsləhəti də Aybəniz xanım elə versin ki,
canlı efirdə həmin ifaçı milyonlarla
tamaşaçının qarşısında pərt
olmasın. Aybəniz xanımın bəzi ifaçılara
qarşı iradı məsləhətdən çox qərəzçilik
xarakteri daşıyır. Orda Ülviyyə adlı bir qız
oxuyur. Səsi də pis deyil. Həmin qız Aybəniz
Haşımovanın təriflədiyi ifaçılardan
heç də zəif deyil. Amma o qızı elə ilk
gündən gözümçıxdıya salıblar. Aybəniz
Haşımova deyir ki, mən Şövkət Ələkbərovanın
tələbəsiyəm. Buna heç kimin şübhəsi
yoxdur. Ancaq inanmırıq ki, vaxtilə müsabiqələr
zamanı canlı efirdə Şövkət Ələkbərova
hansısa səhnəyə gələn yeni
ifaçının qüsurlarını, səhvlərini o
cür kobud formada desin. Çünki televiziyaya milyonlarla
tamaşaçı baxır. Gərək Aybəniz xanım
da fikirləşsin ki, həmin iradları söyləyərkən
ifaçını sevən və ona səs göndərən
tamaşaçıların da qəlbinə toxunmasın. Axı,
kiməsə səs göndərirlərsə, deməli, onun
da ifasını bəyənən insanlar var. O insanlara
heç kim deyə bilməz ki, zövqsüz, musiqidən
başı çıxmayan tamaşaçılardı. Hər
bir ifaçının öz tamaşaçısı var və
təbii ki, bu tamaşaçı da ona səs göndərir.
Aydındır ki, 16 nəfəri
müsabiqədə seçərkən Aybəniz xanım da
onlara səs verib. Amma indi nə üçün bu xanım
birinə doğma münasibət bəsləyir, digərinə
ögey münasibət. Bax, bu məsələlər
qaranlıq qalır. Ola bilər bu xanımın hansı gənc
ifaçıyasa böyük "simpatiyası" var. Lakin
bu o demək deyil ki, kiməsə "simpatiyan" olduğun
üçün başqa gənc ifaçını milyonlarla
tamaşaçının gözündən salasan.
O da sirr deyil ki, bu
müsabiqələrdə hər şeyi münsiflərin
fikri deyil, tamaşaçının göndərdiyi SMS həll
edir. Sadəcə olaraq bunları hamı kimi Aybəniz
xanım da gözəl bilir. Ona görə də çox
arzulayardıq ki, həmin gənclərin növbəti
çıxışları zamanı onlara qərəzli
münasibət bəslənilməsin, milyonların seyr etdiyi
bu proqram gözdən düşməsin. Bir də ki, bu
uşaqlar yenicə efirdə görünməyə
başlayıb. Hər hansı istedadlı və təcrübəli
müğənniyə bir-iki nəfər Aybəniz xanım
kimi peşəkar müğənni desə ki, oxuya bilmirsən,
onda həmin müğənni ruhdan düşüb
yaxşı oxuya bilməyəcək. Bəs onda görün
səhnəyə yenicə çıxan və təcrübəsi
olmayan gənclər hansı vəziyyətə
düşürlər? Təbii ki, onların bu sözdən
sonra özlərinə inamı azalır, ruhdan
düşürlər. Amma hansı ki, həmin
ifaçıların hər biri toylarda və efirdə
istedadlarını az-çox göstərə biliblər. Bizcə,
bu cür gəncləri ruhdan salmaq yox, onları ürəkləndirmək
lazımdır. Bəzən pis oxuyana da "yaxşı
oxuyursan" deyəndə bir də görürsən ki, həmin
gənc növbəti dəfə mahnını çox
gözəl ifa elədi.
FAİQ QİSMƏTOĞLU
Ədalət.- 2009.- 26 may.- S. 8.