Fərhad Bədəlbəyli:
"Klassik əsər yazan
bəstəkarın qarşısında diz
çökürəm"
Rektor indiki
mühitdə ciddi bəstəkar olmağı
böyük fədakarlıq
hesab edir
"Simfonik əsərlər yazan gənc bəstəkarlarımız barmaqla
sayılacaq qədərdir. Ancaq bu gün bütün dünyada klassik və simfonik musiqi yazanların sayı azalıb. Hətta Bethoven və Bramsın ölkəsi olan Almaniyada klassik musiqi yazan bəstəkarlara
nadir hallarda rast gəlmək olar. Biz
Qara Qarayev, Fikrət Əmirovun vaxtında yaşamırıq,
indi ab-hava, cəmiyyət dəyişib.
Bu gün şou-biznes
hökmranlıq edir".
Bu sözləri deyən
Bakı Musiqi Akademiyasının rektoru Fərhad Bədəlbəyli
hesab edir ki, şou-biznesdə populyarlıq, qazanc çox zəhmət
tələb olunmadan tez bir zamanda əldə edilir. Rektorun
fikrincə, simfoniya yazan bəstəkar bir notun üzərində
saatlarla işləyir. Ancaq estrada musiqisini bir günə
yazır və bununla da populyarlaşırlar:
"İndiki mühitdə
ciddi bəstəkar olmaq böyük fədakarlıq tələb
edir. Klassik musiqi yazan bəstəkarın qarşısında
diz çökürəm. Axı, Qarayevin, Əmirovun vaxtında
klassik musiqinin hörməti vardı, bəstəkar
böyük məbləğdə pul alırdı. Bəstəkar
simfonik əsər yazırdı və onu Moskvaya bir aylıq
istirahətə göndərirdilər. Ona görə də o
zaman klassik musiqi inkişaf edirdi. Bu gün bir az dirçəliş
prosesi gedir, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyində
qonorarlar artır. Bəlkə pulun naminə yazmağa
başladılar. Fikrimcə, ciddi sənətdə pul birinci
sırada dayanmamalıdır. Bu sənətdə ilk sırada
bəstəkarın ambisiyası, istedadı
dayanmalıdır.
Sözsüz ki, pul bu
gün hər kəsə, xüsusilə kişilərə
lazımdır. Məişət problemləri çoxdur, ona
görə də indiki cavan bəstəkarlara kömək etmək
lazımdır. Əks halda, klassik musiqimiz məhv olar".
F.Bədəlbəylinin
fikrincə, sovet dövründə ideologiya mədəniyyətə
də hopmuşdu: "Biz kommunistləri tənqid, təhqir
edirik, ancaq onlar mədəniyyəti sovet ideologiyasının
bir qolu kimi yüksəklərə qaldırırdılar. Ona
görə də Şostakoviç, Qarayev kimi yaradıcı
insanlara böyük hörmət var idi. Çünki bilirdilər
ki, onların əsərlərinin Amerikada səslənməsi
sovet hökumətinə böyük "kozır"lar
verir. Mən başa düşürəm ki, bu gün vəziyyət
ağırdır, müharibə şəraitindəyik, min dərdimiz
var. Bir şeyi bilmək lazımdır ki, bizim mədəniyyət
bu gün informasiya müharibəsində ən qabaqcıl yeri
tutur. Avstriyada "Arşın mal alan" operasını səhnələşdirəndə
hamı deyirdi ki, "bu cür yüksək dramaturgiya, musiqi
gözləməzdik, biz heç bilməmişik ki, azərbaycanlılar
buna qadir millətdir". Üzeyir Hacıbəyov bircə
öz "Arşın mal alan"ı ilə min diplomatın
bacarmadığını etdi. Azərbaycan musiqisi
böyük silahdır, bu silahdan səmərəli istifadə
etmək lazımdır".
Musiqi Akademiyası
rektorunun fikrincə, Qara Qarayevin, Fikrət Əmirovun,
Üzeyir Hacıbəyovun əsərləri dünyanın
müxtəlif ölkələrində səslənsə,
müsəlmanlar haqqında mənfi rəylərin
hamısı puç olar:
"Çox təəssüfləndim
ki, Milli Məclisin üzvləri mədəniyyəti bu
cür qiymətləndiriblər. Biz ancaq mədəniyyətin
inkişafı ilə irəliyə gedə bilərik. Neft Səudiyyə
Ərəbistanında da var, guya, biz
çalışıb-vuruşsaq, yaponlardan yaxşı
texnika-maşın və ya kompüter düzəldəcəyik?
Biz yaşamışıq və çox şey
görmüşük, bəs bizdən sonra gələn nəsil
nə görəcək? Azərbaycan bəyəm Abu-Dabidir?
Abu-Dabidə hər şey qızıldandır, hamının
altında bahalı maşın, villa... Ancaq onların ədəbiyyatı,
teatrı, musiqisi, operası yoxdur. O zaman belə ənənə
var idi ki, hər kənddə, rayonda bir balaca kitabxana, konsert
salonu, musiqi məktəbi olmalıdır. Yoxsa bizim mədəniyyətimiz
yaşaya bilməz. Bir müddət əvvəl Gəncədə
konsert verdim, oranın camaatı klassik musiqiyə necə qulaq
asırdı, ilahi. Gəncə min dəfə Bakıdan
yaxşıdır. Mən Gəncədə ev tikdirib, orada
yaşamaq istəyirəm. Bakıda tıxaclardan və tikintidən
başqa nə qalıb ki? Ona görə də mən deyirəm
ki, tək Bakıya deyil, regionlara da diqqət yetirmək
lazımdır. İdmana diqqət edirik, qayğı göstəririk,
hər yerdə bir kompleks tikilir, bəs mədəniyyət?
Konsert salonları, musiqi məktəbləri niyə
olmasın? Axı, bu, bizim sərvətimizdir. Üzeyir
Hacıbəyovun qoyduğu yol qızıl yoldur. O bizim
üçün hər şey yaradıb və qoyub gedib, gəlin
bu sərvəti talan etməyək. Bu sərvəti
dağıtmaq asan, qorumaq isə çətindir".
"Milli musiqinin
inkişafı üçün qanunvericilik bazasında yeni qərarların
qəbuluna ehtiyac varmı?" sualına cavab verən F.Bədəlbəyli
belə təklif etdi ki, ağsaqqalın, peşəkarın
sözünü önə çəkmək lazımdır.
Onun fikrincə, biz öz mövqeyimizi açıqlamaq, öz
sözümüzü deməkdən qorxmamalıyıq:
"Bəziləri
düşünürlər ki, söz deyərəm, inciyərlər.
Ancaq siz yaxşıya yaxşı, pisə pis deməlisiniz.
Bizdə ancaq tərifnamədir - "dünya şöhrətli",
"görkəmli", "dahi" adını kimə gəldi
aid edirlər. Amma həmin adamı heç Maştağadan o
yana heç kim tanımır. Nə tərif, nə də təhqir
olmalıdır. Sadəcə, normal, obyektiv tənqid
lazımdır, o da bizdə çatışmır. Vaxtilə
Əfrasiyab Bədəlbəyli, Cəfər Cəfərov əsl
tənqidçi idilər. Onların tənqidi heç zaman təhqir
xarakteri almırdı. Əksinə, çox sevə-sevə tənqid
edirdilər. Ona görə də Zeynəb Xanlarovanın
yaratdığı Leyli obrazı hələ də
yaddaşlardan silinməyib.
Bu gün şou-biznesə ayaq basan hər bir
"ulduz" ilk addımında "mənəm-mənəm"
deyir. Belə yaramaz, məqsəd olmalıdır. Üzeyir
Hacıbəyovun qurduğu bina çox səviyyəli idi. Mənim
tələbələrim Murad Adıgözəlzadə, Murad
Hüseynov bu yolu davam etdirirlər. Ancaq onlardan sonra da kimsə
olmalıdır. Bu zənciri kəsməməliyik, kəsdiksə,
batıb gedəcək. Hər bir sahədə məktəb
olmalıdır. Yoxsa "mən heç kimi bəyənmirəm,
mahnı yazıram, hamıdan öndə mənəm"lə
davam etsək, məhv olacağıq. Bu
yol bizi uçuruma aparır...".
Xatun
Ayna.- 2010.- 24 iyul.- S.20.