Brilyant Dadaşova: "Seda Sayan görün nə qədər pul
qazanıb ki?.."
Bizimkilər isə az gəlirlə
ayaq üstə güclə dayanırlar
İddia edilir
ki, son illər Azərbaycan şou-biznesində irəliləyiş
var. Avropa ilə, Türkiyə ilə ayaqlaşmasalar da, bir qədər
yaxınlaşdıqlarını deyirlər. Xalq artisti
Brilyant Dadaşova həm yerli, həm də Türkiyə
şou-biznesində olduğundan onun müşahidələrini
və bu iddianın nə dərəcədə gerçək
olduğunu öyrənməyə çalışdıq.
- Mən yeniliyi sənət
adamının geyimlərində, klip çəkdirməyində
görmürəm. Yenilik musiqidə, ərsəyə
gələn mahnının aranjimanında olmalıdır.
Hərdən yeni adda mahnılar eşidirəm və
bu mənə köhnə musiqiləri xatırladır. Bu təkrarçılıqları mən yenilik
olaraq qəbul etmirəm.
- Neçə il öncə konsert rəqabətləri
başlamışdı. Bir sənətçi 2 günlük
konsert verəndə, başqa biri bu rəqəmi 3-ə, 4-ə
qaldırırdı. Hətta 6-7 günlə
sarayın səhnəsində konsert "rekord"ları
vuranlar oldu. Son müşahidələrimizdə
isə sükut var. Konsertlər tükənir, hətta
süjetli yeni klipləri belə efirdə az-az
görürük.
- Sənətə gələnlərin
çoxu şou-biznesin nə olduğunu bilmədikləri
üçün özlərini təkrarlamaqla təsdiqləmək
istəyirlər. Vaxtilə biz sarayda konsert
proqramları təqdim etməyə başladıq və bir
müddət sonra konsertlər dəbə düşdü.
Hətta belə bir fikir yaranmışdı ki,
sənətçinin özünütəsdiqi konsertlərin
sayına bağlıdır. Beləliklə,
sənətçilər arasında konsert rekordçuluğu
rəqabəti başladı. Biri dedi "lap 88 gün
konsert verə bilərəm". Özlərini,
qeyd etdiyim kimi, müğənni olaraq təsdiqləmək istəyirdilər.Amma
bir müddət sonra anladılar ki, bunun heç bir önəmi
yoxdur. Sənətçinin karyerasında
konsert gündəmi ən uzağı ay yarım təyin edə
bilər. Yəni onun haqqında danışacaqlar, qəzetlər
və saytlar yazacaq və s. Əslində isə sənətçiyə
kütlə arasında tələbat varsa, konserti qonorar xatirinə
verir. Onu sevən tamaşaçı istər-istəməz
konsertə pul xərcləyir. Doğrudur,
mən də konsert üçün pul xərcləmişəm
ki, şəhərdə reklam lövhələri vurulsun və
s. Amma xatırlaya bilmirəm ki, dəvətnamə ilə 2000
seyrçini saraya toplayım. Onsuz da
televiziyalarda mənim musiqili çıxışlarım olur,
xalq konsertlərində təmənnasız oxuyuram. Bilet almağa maddi imkanı olmayanlar məni belə
də dinləyə bilirlər. Mən
konsertlərimi heç vaxt rekord iddiası ilə təqdim etmədim.
Tamaşaçı məni dinləmək
üçün kassaya üz tutub, biləndə ki, konsertə
hələ bir neçə gün qalmış bütün
biletlər satılıb, onda məcbur olub yalnız bir gün
artırmışıq.
Mən
bütün konsertlərdən pul qazanmışam. Sizin bir az
əvvəl dediyiniz konsertlərdə isə yalnız pul xərclənib.
Çünki dinləyici konsertə gəlmək
üçün bilet almır, ona dəvətnamə verilir,
reklama, dekorasiyaya, zalın icarəsinə pul xərclənir.
Buna böyük məbləğdə pul tələb
olunur. Bu işi də sponsorlar həyata
keçirir. Amma çoxgünlük
konsertləri fonoqrama ilə 10 gün, lap bir ay da yola vermək
olar. Canlı ifaya potensial bir və ya iki
gün yetə bilər. Fonoqram ilə nə qədər
istəyirsən konsert ver, atlan-düş... Dünya
böhran dönəmini yaşadığı
üçün indi "çoxgünlük" konsertlər
müşkülə düşüb. Çox
müğənnilər efirdə gizlətmir ki, konsertə
külli miqdarda pulu gedib. Amma axı o,
konsertindən pul qazanmalıdır. Bütün
dünyada bu belədir.
- Onların əsas gəlir mənbəyi toylardır. Bir günlük toydan 10 min manat götürən sənətçilər
var. Amma bu qonorarın qarşılığında maraqlı
bir yaradıcılıq işi ortaya qoya bilmirlər.
- Yetimin
Allahı yoxdur? Nə yaxşı ki, bizdə xalq məclisləri,
yəni toylar var. Əslində isə müğənni pulu
çəkildiyi reklamdan, televiziya proqramından, konsertlər,
disklərin satışından qazanmalıdır.Bunların
heç biri olmadığı üçün yeganə gəlir
mənbəyi toylar qalır. Albomların
satış aqibəti daha acınacaqlıdır. Külli miqdarda pul yatırılır, bir müddət
sonra piratların buraxılışında satışa
çıxarılır. Ünvanı təqdim
edilən nömrəyə zəng vurursan, telefon ömrü
boyu susur. Elə bil disk qaranlıq bir
dünyadan, naməlum bir obyektdən çıxıb gəlib.
Bir də baxırsan ki, aylar, bəzən illərlə
çəkdiyin zəhmət başının üstündən
kiminsə mədəsinə yağlı tikə kimi
ötürülür. Müəllif
baxa-baxa qalır. Bir misal çəkim.
Türk sənətçisi Seda Sayan son bir ildə
2 milyon dollar vergi ödəyib. Sadalayır ki, reklam şirkətindən
qazandığı puldan, televiziya kanalı ilə
bağladığı birillik müqavilədən, bir-iki
filmdən, jurnallara müsahibəsindən, qeyd edim ki, bir
jurnaldan 30 min, digərindən 50 min dollar alıb müsahibə
verib və fotoları çəkilib və bunların
müqabilində də 2 milyon dollar vergi ödəyib. Görün nə qədər qazanıb ki, bu qədər
vergi ödəyib? Biz nədən qazanırıq, sizin
dediyiniz kimi, toylardan... Bizimkilər bu cüzi gəlirlə
güclə ayaq üstə dayanırlar. Çünki
sənətin tələbləri çoxdur. Əgər
bir aranjimana 4-5 min manat pul ödəyirsə, bir klip çəkilişi
üçün 15 min manat tələb olunursa, bir toydan
qazandığın 8-10 min manat bunların hansına yetməlidir?
Bu pul çox ehtiyaclara sərf olunur. Eyni zamanda, ailə dolandıranlar var.Adi bir
mahnını meydana çıxarmaq üçün bir
neçə proseslərdən keçir. Bunun
hamısı pul deməkdir. 10 il əvvəl
yeni mahnı bir sintezatorun imkanları çərçivəsində
aranjiman olunurdusa, bu gün insanlar fərqli, yeni musiqilər
eşitmək istəyir. İndiki sənətçilər
istəyir ki, mahnı yazılarkən 20 skripkaçı
çalsın. Mənim "Masal
dünyam" albomundakı kimi. Hələ
digər alətləri demirəm. Hamısı
pul tələb edir. Bir sözlə, burada yeni iş
görmək üçün qazandığın pulları
ancaq yaradıcılığa xərcləməlisən. Böyük işlər üçünsə daha
böyük pullar lazımdır.
- Bir müddət əvvəl İstanbulda sizin
qonağınız olan vizajist Ruxa adi gününüz barədə
danışıb və deyib ki, Brilyant xanımla aş
bişirdik, mətbəxdə gözəl təamlar
hazırladıq. Amma sizin mətbəx
bacarığınızı görmədiyim
üçün bu bir qədər təəccüblü gəldi.
- Mənim nəinki mətbəxdə
çalışmağa həvəsim və vaxtım var, hətta
İstanbulda mətbəx teleproqramlarının heç birinə
getmirəm. Doğrusu, buna heyifsilənmişəm
ki, Azərbaycanın milli yeməkləri ilə bağlı nəsə
deyə bilərdim. Bu mənim bilgimin
olmamasına dəlalət etmir. Bilirəm,
sadəcə, bişirmirəm. Günüm
çox gərgindir. Əvvəla, səsimin
işləməsi üçün normalda 8 saat yuxu
yatmalıyam. 4-5 saat yatmaqla yuxudan doyan insan
deyiləm. Mütləq yuxum normada
olmalıdır. Yuxudan sonra idmanım başlayır, daha
sonra studiya işləri, mahnıların məşqləri...
Eləcə də oğlumun qayğıları
ilə harada olmağımdan asılı olmayaraq, hər saat məşğul
oluram. Yeməyini yedimi, dərsdən gəldimi
və s. Günümü yalnız bu işlərə
ayıra bilirəm. Ümumiyyətlə, mən
mətbəx üçün yaranmamışam. Hələ balacalığımdan evdəkilər məni
mətbəxə yaxın buraxmırdılar, bütün
işləri özləri görürdü. Yadıma gəlir ki, böyük qız idim və
bir dəfə xalam oğlu məndən çay istədi, nənəm
isə israrla, "Yox, yox. O özünü
yandırar" dedi.Xalam oğlunun təəccüblə dolu
simasını hələ də unuda bilmirəm, deyirdi,
"bu boyda qız çay süzə bilməyib,
özünü yandıracaq?". Yeməkləri çox sevirəm, amma elə bir zəmanəyə
gəlib çatmışıq ki, bunun üçün
mütləq mətbəxdə olmaq lazım gəlmir. Qonaqlıqlar, restoranlar, toy məclislərində
artıq yemək ehtiyacını ödəmək olur. Yeri gəlmişkən, bu dəqiqə müğənni
Abbas məni gözləyir.
- Yemək üçün?
- Hə.
Neçə dəfə zəng vurub məni qonaq dəvət
edib. Deyir ki, "özüm əlimlə yemək
bişirmişəm", mənsiz yemək istəmir. Ümumiyyətlə, mənim mətbəxdə də
görünməyim bir qədər haqsızlıq olardı.
Çünki sənətlə bağlı olan
bir günlük tələbatlar enerjimi kifayət qədər
alır. Əgər mətbəxə də
girəsi olsam, bu qədər işin içində inanın,
başımı itirrəm. Elə
müğənnilər var ki, çiy musiqini
aranjimançıya verir və bir də hazır olanda gedib
götürür. Məndə belə
deyil. Mən ta əvvəldən sona kimi
prosesdə iştirak edirəm. Mənim
çalışdığım aranjimançı həm də
bəstəkardır. Deyir, "Azərbaycan
mahnılarını dəyişdirməyini başa
düşürəm. Bəs öz mahnılarımı
niyə dəyişdirirsən mənə?".Bu
məndən asılı deyil. Hər
işimə tələbatla yanaşıram.
- Budəfəki gəlişinizdə yeni saç imiciniz
neçə illər əvvəlki Brilyant xanımı
xatırlatdı. Bunu belə qəbul etmək olar, yoxsa təsadüfi
bənzətmədir?
- Dediyiniz əvvəlki
saç düzümlərini İstanbulda edirdim. Amma konkret olaraq bu dəfə köhnə dəbi
düşünəmişəm. Saç
düzümümü tez-tez dəyişirəm. Bir ara qara rəngə boyatmışdım, sonra
qırmızıya, sonra kök rənginə dəyişdim. Bu rəng vaxtilə saçlarımda olduğundan,
sizə nəyisə xatırlada bilər. Bu
yeni ildə bir şəkil çəkdirmişdim, o da mənə
institut illərini xatırlatdı. Albomdan Zülya
(Zülfiyyə Xanbabayeva) ilə olan şəklimi
yanaşı qoydum və oxşarlığı hiss etdim. Elə bil eyni zamanda çəkilmişdi.
- Mətbəxlə aranızın
olmadığını bildik. Bəs bayram
şirniyyatları bişirmək həvəsiniz necə?
- Yadıma gəlir ki, hələ
kiçik yaşlarımda olarkən Bakı camaatı şəkərburanı
naxışlamaq üzrə yarışırdılar. Bildiyiniz kimi, mən Bakı kəndlərində
böyümüşəm. Bir bayramı
Buzovnada, bir bayramı Mərdəkanda, birini Balaxanıda
olmuşuq. Həmişə də şəkərburanı
maqqaşlayan qızlar əl qabiliyyətlərini göstərirdilər.
Mən də iddialı qızlar sırasında
idim. Sünbül naxışlarım
hamının diqqətini çəkirdi. Həm
də şəkərburanın kənarını bükməyi
xoşlamışam. Amma paxlava və
qoğaldan fərqli olaraq, şəkərburanı sevməmişəm.
Bir də düşbərə bükməyi
çox sevirəm. Bir söz var -
iddialılar deyirlər ki, bir qaşığa 12-sini sığışdırıram.
Mənim bükdüyüm düşbərələr
çox balaca olur. Lap 12-si bir qaşığa
sığacaq qədər...
Z.RƏHİMQIZI
Ayna.- 2010.- 12 iyun.- S.21.