Göygöldən Xəzərədək
uzanan musiqili ömür
"Göygöl" ansamblının
yaradıcısı Fikrət Verdiyev musiqimizə xidmətini
davam etdirir
Gəncədə fəaliyyət
göstərən və bu yaxınlarda 40 illik yubileyi qeyd edilən
"Göygöl" Dövlət Mahnı və Rəqs
Ansamblının yaradıcısı, əməkdar artist Fikrət
Verdiyev "Ayna"ya müsahibəsində ansamblın
böyük yaradıcılıq yoluna nəzər saldı.
Uzun illər bədii rəhbəri olduğu
"Göygöl"dən danışdı:
- Ansamblın yaranma tarixi
1969-cu ilə təsadüf edir. O vaxt Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasında hələ 2-ci kursda oxuyurdum və bir
sıra konsertlərdə iştirak edirdim. Amma o vaxta kimi Gəncədə
heç bir musiqi ansamblı fəaliyyət göstərmirdi. Müharibədən
əvvəl orada filarmoniya yaradılmışdı. Amma
eşitdiyimə görə, üzdəniraq bir erməni xalq
deputatlar sovetinin sədri olub. Deyib ki, 1942-ci ildə, müharibə
dövründə filarmoniyaya bu qədər vəsait
ayırmaq məqsədəuyğundurmu? Təklif edib ki, pul xərcləməmək
üçün filarmoniya bağlansın. Onun məqsədinin
arxasında dəqiq nə dayandığını deyə
bilməyəcəm, amma onun bu cür çıxışları
filarmoniyanın ləğvinə səbəb olub. O zamanlar həmin
musiqi ocağında Fikrət Əmirov, Qəmbər
Hüseynli və bir sıra gözəl sənətkarlar
çalışırdılar. Müəyyən müddətdən
sonra, 1956-cı ildə Gəncədə mahnı və rəqs
ansamblı yaradıldı. O da iki ildən artıq davam gətirə
bilmədi. Bu ocağın dağılmağının səbəbini
bilmirəm. Çünki o vaxt mənim 10 yaşım var idi.
O dövrdən sonra Gəncənin musiqi aləmində
sönüklük hiss olunmağa başlayıb. Heç bir
ansambl və kollektiv olmayıb.
Tələbəlik illərində
mən Əhsən Dadaşov, Əhməd Bakıxanov və
qeyrilərinin ansamblına baxıb həvəsləndim. 1969-cu
ildə, 22 yaşımda ikən Gəncəyə gedib
oradakı ən yaxşı musiqiçiləri başıma
topladım. Rövşən Behcəti və bir-iki
oxuyanları birləşdirib ictimai əsaslarla
"Göygöl" ansamblını yaratdım. 1977-ci ilə
qədər dövlətdən heç bir məvacib və
kömək almadan ansamblın fəaliyyəti davam etdirildi və
çevrəmizi genişləndirdik. Özfəaliyyət kimi
Gəncədə, Bakıda dəfələrlə dövlət
konsertlərində, xarici ölkələrdə bir sıra
konsert proqramları ilə çıxışlar etdik. Heydər
Əliyevin tamaşaçısı olduğu 50-dən
çox konsertlərdə bizim ansambl iştirak edib.
Bir dəfə kiminsə
yubileyi idi, Gəncədən Bakıya 180 nəfərdən
ibarət kollektiv gətirmişdim. Tamaşaçılar
proqramımızı çox bəyənmişdi. O zamanlar
filarmoniyada da çox çıxışlar edirdik. Bəzən
konsertlərimizə biletlər tapılmırdı. Bir
müddətdən sonra ansambla Şahnaz, Aybəniz
Haşımova bacıları da qoşuldu.
- Ansambla dövlət statusu nə vaxt verildi?
- Heydər Əliyev 1977-ci
ildə maraqlanıb ki, bu ansamblın statusu var, ya yox? Gəncə
şəhər partiya komitəsinin birinci katibi ona deyib ki,
onlar heç bir məvacib almadan çalışırlar.
Heydər Əliyev dərhal o vaxtkı baş nazir Əli
İbrahimova göstəriş verərək, ansambla təcili
status verilməsini tapşırıb. Bizə verilən
imkanlara uyğun olaraq ansambl üçün dövlət
hesabına bir neçə avtobus və bir sıra
avadanlıqlar aldıq. Həmin ərəfədə dahi bəstəkar
Cahangir Cahangirovu Gəncəyə dəvət edərək təcrübəli
bir şəxs kimi ansamblın proqramını yazmağı
ondan xahiş etdim. Daha sonra baletmeyster Kamil Dadaşov mən tərəfdən
ansambla dəvət aldı. Müsəlmançılıqdır
deyə, o vaxt heç kim qızını rəqsə,
oynamağa qoymurdu. Fikirləşdik ki, dövlətin
adını daşıyan mahnı və rəqs ansamblı rəqssiz
ola bilməz. Kamil Dadaşovla yenidən Bakıya
qayıtdıq və özfəaliyyət ansambllarını gəzib
12 oğlan və 12 qızı öz ansamblımıza cəlb
etdik. Gəncəyə yola düşəndə valideynləri
bizə yaxınlaşıb soruşdular ki, "Ay Fikrət
müəllim, bizim uşaqlar hansı maaşa gedirlər? Necə
dolanacaqlar?". Dedim ki, tarif dərəcələrinə
görə, maaş 60-80 manat arasındadır. Söz verdim
ki, onların yeməyi mənim boynumadır. O vaxt mən el
şənliklərinə də gedib, az-çox pul
qazanırdım. İki il mən həmin 24 nəfəri oteldə
saxlayıb, onların gündə üçdəfəlik yeməyinin
haqqını özüm ödədim. İş tək pul
ödəməklə bitmirdi. Tez-tez onlara baş çəkib,
şəraitləri, yedikləri yeməklə tanış
olurdum ki, korluq çəkməsinlər. 6 ay müddətində
biz ansamblı formalaşdırıb, dövlətə təhvil
verdik.
O vaxtkı mədəniyyət
naziri Zakir Bağırov, bəstəkar Fikrət Əmirov və
digər tanınmış şəxslər Gəncəyə
gəldi və biz 1200 nəfərlik zalda dövlət statuslu
ansamblın ilk proqramını təqdim etdik. Firkət Əmirov
təşəkkürünü tək zalda deyil, səhnəyə
çıxıb məni qucaqlamaqla da bildirdi. Dedi ki, "Mən
cavanlığımı səndə gördüm, əhsən".
Xatırladım ki, Firkət Əmirov müharibədən əvvəl
Gəncədə fəaliyyət göstərən
filarmoniyanın bədii rəhbəri vəzifəsində
çalışmışdır. 1990-cı ilə qədər
biz maraqlı proqramlarla ölkədə və ondan kənarda
çıxışlar etdik. Amma o vaxta kimi Gəncədə
öz konsert salonumuz yox idi.
- Bəs harada çıxış edirdiniz?
- Kimlərinsə qoltuğunda,
harada imkan yarada bilirdiksə, orada çıxış edirdik.
Şəhər rəhbərliyindən xahiş etdim ki,
heç olmasa ictimai əsaslarla konsert mərkəzi tikək.
O vaxtkı ideya ilə indiki Gəncə Filarmoniyasını
inşa etdik. 1000 nəfərlik konsert salonu, üçmərtəbəli
inzibati bina və s. Bütün varımızı-yoxumuzu səfərbər
edib, binanı tikib qurtardıq. Hər ay orada 10 günlük
musiqi bayramı keçirirdik. Hətta xaricdən də
oxuyanlar gəlirdi. Müşərrəf Akay, Mixail Boyarski və
b. orada çıxış ediblər. Mənim dəvətimlə
Moskvadan Gəncəyə dəfələrlə maraqlı
konsert proqramı gəlirdi.
Azərbaycandan isə Zeynəb
Xanlarovadan başlayaraq bütün məşhur sənətkarlar
- məsələn, Hacıbaba Bağırov, Niyaməddin
Musayev və başqaları uzunmüddətli musiqi
bayramlarında çıxış edirdilər. Bir vaxt Gəncədə
heç bir kişi bacısı, həyat yoldaşı ilə
konsertə getmirdi. Mən dostlarıma dedim ki, öz ailə
üzvlərini konsertə gətirsinlər. Biz bu baryeri də
aşa bildik. Artıq bütün respublikada bizim ansambl adla
çağırılırdı. Meksikada 4 günlük
konsertimizdə insanlar heyrətdən muğam
ifaçılarını ayaq üstə dinləyirdilər.
- Bina tikiləndən sonra tərkibinizi genişləndirə
bildinizmi? Çünki bir filarmoniyanın binası
üçün bir ansambl heyəti yəqin ki, az idi.
- Əlbəttə, tək
"Göygöl" Dövlət Mahnı və Rəqs
Ansamblı ilə çıxışlar etmək az idi. Kamera
orkestri, xalq çalğı alətləri orkestrinə
ehtiyac vardı. Müəyyən müddətdən sonra bu
ideyanı da gerçəyə çevirə bildik. Bizim
ansambl iki orkestrlə baş-başa verib işini davam etdirdi.
Artıq tədbirlərə, gələn qonaqlara uyğun
olaraq hansısa bir heyətin çıxışını
hazırlayırdıq.
- Bildiyimizə görə, Zeynəb Xanlarovanın da
ansamblında çalışmısınız. Siz ansambl rəhbəri
olmaqla yanaşı, həm də tar
ifaçısısız. Bu nə vaxta təsadüf edir?
- 1982-ci ildə Zeynəb
xanım məni öz ansamblına dəvət etdi. Ümumiyyətlə,
Zeynəb xanım daha çox bizim ansamblla
çıxışlar edərdi. Şövkət Ələkbərova,
Rübabə Muradova, Zeynəb xanım özü bizim
ansamblın kollektivini yüksək qiymətləndirirdilər.
Zeynəb Xanlarovanın ansamblı ilə çalışan ərəfədə
o məni konsertmeyster təyin etdi.
- Bəs ansamblın taleyini kimə
tapşırdınız?
- Özüm idarə edirdim.
Təsəvvür edin, bu gün Gəncədə
çıxış edirdim, 3 saatdan sonra isə Bakıda idim.
Hərdən qrafiklər toqquşurdu deyə, Gəncədəki
proqramın vaxtını dəyişmək məcburiyyətində
qalırdım. Çünki Zeynəb Xanlarova kimi nəhəng
sənətkar üçün bunları etməyə dəyərdi.
Bu kollektivlə birlikdə biz, demək olar ki, dünyanın
bir çox ölkələrini gəzmiş, uğurlu konsert
proqramları təşkil etmişik.
- Sizi Gəncədən Bakıya gətirən əsas səbəb
nə oldu ki, "Göygöl" ansamblını tərk
etdiniz?
- 1996-cı ildə
övladlarım Bakıda ali məktəblərdə təhsil
alırdılar. Onları başsız qoya bilməzdim. Bu səbəbdən
də öz istəyimlə Gəncədən
köçüb Bakıya gəldim.
- Ansamblı kimə etibar etdiniz?
- O vaxt Gəncə Filarmoniyasının direktoru Şirin
müəllim də işdən çıxdı,mən
də. Qeyd edim ki, mən son günə
kimi ansamblda bədii rəhbər kimi
çalışmışam. Daha sonra direktor vəzifəsinə
başqa birini təyin etdilər. Amma mənim bədii rəhbər
yerim hələ də boş qalırdı. O vaxt bədii rəhbərin
nüfuzu və maaşı çox idi. Hətta direktordan da
çox. Yaradıcı kollektivdə bədii rəhbərin
sözü əsas idi. Ansambl Şahnaz Haşımovanın rəhbərliyi
ilə fəaliyyətini davam etdirir. Onlar istəyirdilər həmin
ab-havanı qorusunlar. Amma vəziyyət, maddi imkanlar və
mühit dəyişdiyindən istəklərinin çoxu arzu
olaraq qaldı. Eyni zamanda, cavanların zövqü dəyişdi.
Fikirlərdə fərqlilik ortaya çıxdı. İndi
bir çoxları, mənim yetirmələrim olan bu insanlar
bacardıqları qədər ansamblı saxlayırlar, konsertlər
verirlər. Bakıya səfərlər edirlər, buna da
şükür.
- Zeynəb xanımın ansamblındakı fəaliyyətinizdən
sonra burada başqa bir ansambl yaratmışdınız. Səhv
etmiriksə, Dövlət Neft Şirkətinin nəzdindəki
ansambl idi. Amma bu gün həmin heyətin səs-sorağı
eşidilmir.
- Həmin
"Neftçi" mahnı və rəqs ansamblını Gəncədən
gələndən sonra yaratdım. Bakıda da sübut etdim
ki, harada olmağımdan asılı olmayaraq, mən ansambl
yarada bilərəm. Həmin ansamblda çalışan 85 nəfər
hər ay ştat cədvəlinə uyğun olaraq maaş
alırdılar. Lakin mən bu ansambldan çıxandan sonra
dağıldı, saxlaya bilmədilər. Heyf o ansambldan. Orada
Aygün Bayramova, Könül Xasıyeva, Aygün Bəylər,
Firuz Səxavət, Cabir Abdullayev, Rövşən Behcət
kimi gözəl səsə malik insanlar, istedadlı rəqs
kollektivi cəm olunmuşdu.
Ansamblın fəaliyyəti
dövründə Fərhad Vəliyevi Misirdən Bakıya gətirib,
ansambla cəlb etdim. O vaxt o, Misirdə opera səhnəsində
çalışırdı. Ona yaxşı şərait
yaradıb, ansambla baletmeyster kimi işə götürdüm.
Qısa zamanda bir-birinin ardınca maraqlı rəqs nömrələri
hazır oldu. Yeni Azərbaycan Partiyasının 10 illik yubileyində
təqdim olunan konsertdən sonra səhnə arxasına
keçən mərhum prezident Heydər Əliyev təəccübünü
gizlədə bilmədi. Dedi ki, belə maraqlı konsert
proqramını son illərdə izləməmişdim. Onun bu
sözündən sonra Zeynəb Xanlarova məni bədii rəhbər
kimi ölkə başçısına təqdim etdi. Mən
ansamblı Dövlət Neft Şirkətinin nəzdində
yaratdığımı söylədim. Heydər Əliyev
İlham Əliyevə tərəf boylanıb, ondan bu ansambl
barədə xəbəri olub-olmadığını
soruşanda, "bəli, xəbərim var" dedi. Cənab
prezident o vaxt Neft Şirkətində vitse-prezident vəzifəsində
çalışırdı. Bu qurumun dəstəyi sayəsində
mən böyük bir studiya tikdirdim və ora çox qiymətli
avadanlıq aldırdım. Sonrakı dönəmdə
gördüm ki, artıq böyük kollektivlə işləməyə
hövsələm çatmır. Bu səbəbdən də ərizəmi
yazıb işdən çıxdım.
- Bəs tar sizi hövsələdən
çıxarmayıb, onu da yerə qoymusunuz, yoxsa?
- Yox, tarım evdədi.
İstədiyim vaxt sinəmə sıxıb dost-tanış
üçün nələrsə ifa edirəm. Lakin
böyük səhnə üçün artıq fikrim yoxdur.
Başqa fikirlərim var. Bildiyiniz kimi, mən məşhur
muğam ustadı Xan Şuşinskinin kürəkəniyəm.
Ailədə istəyirik ki, Xan əminin adını
daşıyan fond yaradaq. Ola bilsin fondla bərabər,
kiçik heyətdən ibarət bir ansambl yaradaq. Fondun dəstəyi
ilə müxtəlif festivallar, müsabiqələr
keçirmək imkanı qazanarıq. Bu bizim muğam aləminə
kiçik bir töhfəmiz ola bilər. Bu gün Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti, xanım Mehriban Əliyeva sənət
adamlarına şərait yaradır. Biz də
çalışıb peşə imkanlarımızı
göstərməliyik. Bir vaxtlar Azərbaycanda 6-7 oxuyan var idi.
Amma muğama, digər incəsənət növlərinə
göstərilən qiymət nəticəsində meydana
bir-birindən istedadlı ifaçılar çıxıb.
Deməli, bunlar var idi, meydana çıxarmaq üçün
şərait tələb olunurdu.
- Xan Şuşinski fondunu yaratmaq bir ideya olaraq qalır?
- Müəyyən işlər
görülüb. Ədliyyə Nazirliyinə müraciət
etmişik və fondla bağlı müəyyən sənədlər,
demək olar, hazırdır. 2011-ci ildə Xan
Şuşinskinin 110 illik yubileyi olacaq.
Çalışırıq ki, fondun işlərini həmin
tarixə kimi yoluna qoyaq.
Ayna.-2010.-6 mart.-S.18.