Ələsgər Ələkbərov
- 100
Solmayan sənətin
şöhrəti
Teatr, kino mədəniyyətimizin
inkişafında əvəzsiz xidmətləri olan SSRİ
xalq artisti Ələsgər Ələkbərovun dünyaya gəlişinin
100 illiyidir. Artıq xəbər verildiyi kimi, bu ildönüm
teatr və kino mühitində ehtiramla qeyd olunacaqdır. Bakıda
1910-cu ildə martın 26-da dünyaya göz açıb,
maraqlı bir sənət ömrü yaşayıb və
haqqın rəhmətinə qovuşub. Bu böyük sənətkar
artıq həyatda yoxsa da, çəkildiyi filmlərə indi
də böyük maraqla baxılır, səhnədə
yaratdığı obrazlar isə hələ də
yaşlı nəslin yaddaşından silinməmişdir.
Bizim arxiv fondlarında
onun səhnə həyatını ardıcıl izləmək
olur. Görürük ki, özündən əvvəl səhnəyə
gəlmiş aktyor yoldaşları kimi Ələkbərovun da
ilham mənbəyi klassiklərin - M.V.Axundov, C.Məmmədquluzadə,
C.Cabbarlının ölməz, realist əsərləri idi. Məsələn,
C.Cabbarlının Aydın, Elxan, Aqşin, Eyvaz surətlərini
səhnədə ilk dəfə, özü də çox məharətlə
yaratmışdı. Ələkbərovun rolları bəzən
bir-birinə zidd olmuşdur. Ancaq onu göstərmək kifayətdir
ki, aktyor "1905-ci ildə" pyesində tamamilə bir-birinə
zidd 3 rolda Eyvaz, general, Salamov rollarında
çıxış etmiş, eyni istedad və sənətkarlıqla
bu rollarda istədiyinə müvəffəq olmuşdur.
Onun Vaqifi, Fərhadı,
Cavanşiri, Elxanı, Kral Liri və Otellosu böyük səhnə
xadimləri səviyyəsində əsl aktyor
yaradıcılığı örnəkləridir. Ə.Ələkbərov
öz sələflərindən öyrəndiklərinin
üzərinə müasir tələb elementlərini,
zamanının ritmi ilə ayaqlaşan, tamaşaçı
zövqünə uyğun ünsürləri gəlməklə,
mahir bir aktyor kimi şöhrətlənmişdir.
Kinomuzun səsli
dövrünün ilk filmlərindən olan "Kəndlilər"
filmində gənc aktyor Ə.Ələkbərov əsas
rollardan birini - Göydəmiri ifa etmişdir. Gəncliyinə
baxmayaraq hələ 1927-ci ildə çəkilən
"Vulkan üzərində ev" filmində baş rolda,
daha sonra "Lətif" filmində çəkilmişdi.
Öz səhnə fəaliyyətini
Əbilov adına klubun dram dərnəyindən başlayan Ələsgər
az bir vaxt keçəndən sonra Bakı "Təbliğ-təşviq"
teatrına daxil olur. Gənc aktyorun bu teatrda oynadığı
rolların siyahısına nəzər salsaq, istedad sahibinin
xarakterik, komik və satirik səpkili obrazların
ifaçısı olduğunu görərik.
Arxiv materiallarından bəlli
olur ki, Bakı Türk İşçi Teatrı ilə Azərbaycanın
kənd və şəhərlərini
qarış-qarış gəzir, tamaşalar göstərir, əhalinin
teatr zövqünün formalaşmasına öz töhfələrini
verirdilər.
Vaqif onun ən gözəl ifalarından biri olub
Səməd Vurğunun
"Vaqif" pyesində Vaqif obrazı onun ən gözəl
ifalarından biri idi. Ələkbərov bu obrazı 28
yaşından oynamağa başlamışdır. Və illər
ötdükcə Vaqif obrazının onun ifasında mənalı
və dərin bir təkamül keçdiyini
görürük. Ə.Ələkbərovun
yaratdığı Vaqif bütün əsər boyu
böyük məqsədlə yaşayır, öz şəxsi
həyatından daha çox xalqını və onun taleyini
düşünür. Aktyor bu rolu qüdrətli bir rəssam
kimi tam dolğun, mənalı və səsli
yaratdığına görə idi ki, indi də insanların
xəyalında Vaqif məhz Ələkbərovun
oynadığı Vaqif kimi canlanır. Onun ifasındakı
Vaqif obrazı teatr tariximizdə qazanılan ən böyük
müvəffəqiyyətlərdən biri sayılır. Vaqifin
dili ilə aktyorun inci kimi səpələdiyi aforizmlər az
zamanda xalq arasında yayılaraq məsələ
çevrilmişdi.
Arxiv materiallarından
görürük ki, hələ 1948-ci ildə -
"Vaqif"in səhnə həyatının 10 ili ərzində
Ələsgər Ələkbərov bu rolda artıq 300-cü
dəfə çıxış edirdi. Tamaşaçılar
artıq 300 dəfəydi onu Vaqif rolunda görürdülər.
Otellosu - bir başqa örnək
"Otello" da onun aktyor yüksəlişinin
başqa bir örnəyi idi. Bu rol da Ələsgər
Ələkbərovun yaradıcılıq
qələbəsi idi.
O, rejissorun yaratmış
olduğu imkanlardan layiqincə istifadə etmişdi. Teatr tənqidinin o vaxt
"bütün Otellolardan
daha canlı insan" adlandırdığı
Ələkbərov - Otellonun
hər kəlməsi müstəmləkəçi imperialistlərə
qarşı odlu ittiham kimi səslənirdi.
Ə.Ələkbərov "Kölgə" dramında
Hacı Zəngi rolunu oynamışdı. Bununla da
səhnədə mürəkkəb,
psixoloji, təzadlı
obrazlar yaratmaq bacarığını parlaq
şəkildə açıqlayıb
göstərə bilmişdi.
Onun üçün kino aləmi də teatr qədər sevimli idi. Yaratdığı müxtəlif xarakterli kino obrazları kinematoqrafiya tarixinə silinməz izlər buraxmışdır. Belə deyirlər
ki, Ələkbərovun
ən qiymətli cəhəti kino texnikasını yaxşı
bilməsində idi ki, bu da
hər aktyora müyəssər deyildir.
Məhluqə MƏMMƏDOVA
Ayna.-2010.-20
mart.-S.19.