Zülfiyyə Xanbabayeva:
"Bu gün məişət jarqonları ilə səhnədə
tərbiyəsizlik edirlər"
Sənətçi tənqidi tərbiyə metodu
saymır
Son konsert turnesindən uzun
zaman keçən xalq artisti Zülfiyyə Xanbabayevanın
paytaxt üçün növbəti layihə
hazırladığı deyilir. Müğənnini Rəşad
Haşımovun rəhbərlik etdiyi musiqiçi heyətinin
müşayiət edəcəyi yayılan xəbərdə əksini
tapıb. Müğənni qəzetimizə müsahibəsində
ilk öncə bu xəbərə toxundu:
- Rəşad
Haşımovla işləmək doğrudan da mənə
rahatdır. Mənim konsertdən nə gözlədiyimi başa
düşür. Çox istəyərdim ki, növbəti
konsertimə rəhbərliyi məhz o etsin. Amma bu konkretləşmiş
bir xəbər deyil. Əgər tezliklə belə bir ideyam
olsa, seçim çox güman ki, Rəşad Haşımov
olacaq.
- Bugünkü standart konsert proqramları necə
olmalıdır? Ötən ilkilərdən fərqlənməlidirmi?
- Bu gün konsert
üçün lazım olan ideyalarımı artıq həyata
keçirmişəm. İstər 50 nəfərlik olsun, istər
2000 nəfərlik, hamısında səviyyə birinci
sırada durub. Xatırlayırsınızsa, son konsertim turne
şəklində oldu. Bu, yaradıcılığımın
ən böyük layihəsi idi. Hətta bu gün onu təkrarlaya
bilmirəm. Bunun üçün böyük bir maliyyə dəstəyi,
zaman lazımdır. Həm də bunun ardınca sıradan bir
konsert təqdim etməyim artıq mənə yaraşmaz.
Standart konsertlərə gəlincə, bu gün nədənsə,
keyfiyyətdən çox kəmiyyətə
üstünlük verilir.
- Şou-biznesdə durğunluq hiss edilir. Siz də arabir
yeniliklərlə çıxış edənlər
sırasındasınız. Düzdür, sözünüz
olmayanda meydanda görünməyi sevmirsiniz. Təcrübəli
bir sənət adamı kimi durğunluğun nədən
qaynaqlandığını izah edərdiniz? Çoxları
bunu maliyyəyə bağlayır.
- Passivliyin kökündə
maliyyə problemi dayanmır. Sponsor sözü bir qədər
yaxşı səslənməsə də, bu, hələ də
müğənnilər üçün dayaq mənbəyidir.
Əslində, mən 20 ildir bu templə
çalışıram. Qızım Dəniz dünyaya gələndə
2 il efirlərdən çəkildim, səhnəyə nadir
hallarda çıxırdım. Mən belə hallarda sınan
müğənni deyiləm. Bundan əvvəl də belə
fasilələr olub. Artıq tamaşaçı da buna
alışıb. Bilir ki, sükut nə vaxtsa pozulacaq.
Bugünkü vəziyyətə diqqət yetirəndə,
98-ci ilə qədər olan zamanı xatırlayıram. Həmin
dönəmdə də bir passivlik dalğası
müşahidə edilirdi. Müəyyən müddətdən
sonra estradada bir canlanma hiss edildi. Amma bu, istedadsızlıqdan
irəli gəlmir. Bü gün radionu işə salanda, gəncləri
dinləyirəm. Sadəcə, bizdə bir qədər həmrəylik
yoxdur. Bu səbəbdən də durğunluq hiss edilir.
- Bunun səbəbi tək pərakəndəliklə
bağlıdır?
- Həm də ola bilsin ki,
bir gecədə məşhurlaşmaq həvəsi yarandı
və sonra hər şey durğunlaşdı. "Sabun
köpüyü" deyilən fikri də bura əlavə etmək
olar. Əslində, yenə mahnılar yazılır, kliplər
çəkilir, ara-sıra konsertlər olur. Amma passivliyin mənbəyini
tapmaq lazımdır ki, bunun da adiləşməklə
bağlı olub-olmadığını ayırd etmək
lazımdır. Bir də ki, son zamanlar qəribə bir
dalğa müşahidə edirəm. Kimsə tənqidi fikir
söyləmək istəyirsə, şou-biznes adamlarından
danışır, bu insanı incidir. Hər bir sahənin pisi
də var, yaxşısı da. Bu cür
çıxışlarla sənəti tənqid hədəfinə
çevirmək ürəyimcə deyil. Əgər mən
estrada sənətinin daşıyıcısıyamsa, tənqidi
fikirlərə kor-koranə yanaşa bilmərəm. Gəlin
sənətdə əsl bəlalardan danışaq.
- Sevda Ələkbərzadə müsahibəsində
deyib ki, milli estradadan əsər-əlamət qalmayıb.
Yad ladlar estradaya
hakim kəsilib. Bunu siz də müşahidə edirsinizmi?
- Doğrudur. Bizimkilər nədənsə,
uzaq və yaxın ölkələrin, xüsusilə
Türkiyənin yaxşı ənənələrini bir kənara
qoyub, yaxşı olmayanlarından "bəhrələnir".
Bu gün Türkiyənin özündə yadlaşmaya, bəsitliyə
qarşı bir mübarizə gedir. Zaman gələcək,
bizimkilər də belə bir mübarizəyə
başlayacaq.
- Belə aydın olur ki, həm yaxşı, həm də
pis mənada biz onları yamsılayırıq?
- Çox təəssüf
ki, bizə onların yaxşı dalğası gəlmir.
- Niyə biz yaxşı ənənələrdən bəhrələnə
bilmirik?
- Ola bilsin bu, xüsusiyyətimizdən
irəli gəlir. Uşaqda da belə olur. Ona başa salanda ki,
bu şey pisdir, ona əl vurma, əksinə, həmin məşğuliyyətə
onun meyli artacaq.
- Bir az əvvəl dediniz ki, bizdə istedadlı
musiqiçilər çoxdur. Bəs çatışmayan nədir?
- İstər musiqiçilərimiz,
istərsə də müğənnilərimiz arasında
istedadlıları çoxdur. Hətta azyaşlılar
arasında nə qədər istedadlı ifaçılar var.
Valideynlərim mənə aşılamayana kimi teatr, opera
görmüşdüm? Dedilər, apardılar, öyrəndik.
Ana olandan sonra bir məsələyə daha çox diqqət
yetirmişəm. Son vaxtlar uşaq musiqiləri yazılmır.
Bizim azyaşlı körpələrimizin eşitməsi
üçün yeni uşaq mahnılarımız yox səviyyəsindədir.
Uşağa hər hansı informasiya düzgün
aşılanmalıdır ki, böyüyəndə onun təfəkküründə
problemləri olmasın. Düzgün informasiyanı
almağı və ötürməyi bacarsın.
- Bəs Dənizi necə tərbiyə edirsiniz? Onun
musiqi zövqünü necə
formalaşdırırsınız?
- Ümumiyyətlə,
uşağı tərbiyələndirmək böyük məsuliyyətdir.Əvvəla,
mən Dənizin içindəki mənliyini boğmağa
çalışmıram. Çalışıram ki, o, malik
olduğu xarakteri özündə formalaşdıra bilsin. Onun
üzərində böyük nəzarət var, amma
qadağalar, təpkilər yoxdu. Hər hansı bir mənfi hərəkətini
öz dili ilə aradan qaldırmağa
çalışıram. Çünki o, uşaq təfəkküründədir,
böyüyün dili ilə onunla danışa bilmərəm.
Özümü ideal bir ana kimi də tənqid etmək, bəlkə,
doğru görünməzdi. Bəlkə, mənim də bilmədiyim
tərəflər var, bəlkə də hansısa məqamlarda
gecikmişəm? Deyə bilmərəm. Amma nəzarəti əldən
buraxmamağa çalışıram. Əgər hansısa
uşağı başlı-başına buraxsan və 10
yaşından sonra onu tərbiyələndirməyə
çalışsan, çox gec olacaq. Artıq o,
formalaşıb. Bizim evdə bir nəzarət meyarı
formalaşıb, yəni hərə özü-özünə
nəzarət edir. Hətta Dəniz də bunu bacarır. Əslində,
Dəniz yolunu gözlədiyimiz bir bala olub və hər kəs
onu ərköyünləşdirir. Amma mən yox.
İçindəki məni boğmamaq şərti ilə onu
tərbiyələndirirəm.
- Müsahibələrinizin birində ananızın sizi
"Şuşanın dağları" mahnısı ilə
yuxudan oyatdığınızı demisiniz. Bəs Dənizə
hansı mahnıları aşılayırsınız. Bir az əvvəl
dediniz ki, yeni uşaq mahnıları yazılmır.
- Anamın mənə
zümzümə etdiyi xalq mahnılarını bu günə
qədər xatırlayıram. Özümü dərk edəndən
sonra həmin mahnıları eşitdikcə, anamdan öyrəndiyimi
deyirdim. Anamın xasiyyəti mənə də keçib.
Körpəmin gözəlliyini xalq mahnıları ilə vəsf
edirəm.
- Öz mahnılarınıza da qulaq asır?
- Əlbəttə, qulaq
asır və onun sevdiyi mahnılar var. O, bu seçimində
azaddır, qızımın zövqünə arxayınam.
- Son olaraq, şou-biznesdə nəyin dəyişməsini
və hansı yeniliklərin ayaq tutub yeriməsini istəyərsiniz?
- Sovet dövründə Bədii
Şura var idi, onun bugünkü tətbiqini görmək istəyərdim.
Yəni ələnmə metodu işə düşərdi.
Doğrudur, sovet dövründə qadağalar çox idi, sənət
adamları böyük məhdudiyyət içərisində
idi, bunun mənfi tərəfləri daha çox idi. Bəlkə
də buna görədir ki, keçmişdən bu günə
sanballı əsərlər gəlib çatıb. Bu gün
hamı pul qazanmaq istəyir.Amma sənətdə meyar
anlamı üstün tutulmalıdır. Belə olan halda,
ağzına gələni danışmaq, aşılamaq kimi məqamlar
ortaya çıxmazdı. Bir sözlə, səhnə mədəniyyəti
tam şəkildə formalaşardı. Mən səhnə mədəniyyətinə
görə 1988-ci ildə diplom almışam. Lakin bu gün
daha çox məişət jarqonlarından istifadə edilir.
Bunun da adını səmimiyyət qoyub, tərbiyəsizlik
edirlər. Mən özümü evdə apardığım
kimi, səhnədə apara bilmərəm. Bura mənim evimdi və
özümə çox şeylərdə sərbəstlik
verə bilərəm. Səsimi qaldıra bilərəm, kimləsə
yüksək tonda danışa bilərəm. Bu bir məqam
anlayışıdır. Buna səmimiyyət donu geyindirib, səhnəyə
də daşıya bilmərəm. Səhnədə
ağzına gələni danışmaq səmimiyyət hesab
edilə bilməz. Hər bir davranış yerində, çərçivəsində
olmalıdır. Evdə özümü bir cür, cəmiyyət
arasında necə lazımdırsa, o cür aparıram. Demirəm
ki, ikiüzlülük etmək lazımdır. Yox. Sadəcə,
səmimiyyəti tərbiyəsizliklə
qarışdırmamaq lazımdır. Amma mənə elə gəlir
ki, bu cür davamiyyətlə, vəziyyət daha da pis olacaq.
Həmçinin estrada, şou-biznes nümayəndələri
nə qədər tənqid obyektinə çevriləcəklərsə,
yaxşılığa doğru heç nə görə bilməyəcəm.
Sadəcə, başa düşmək lazımdır ki,
insanın yaxşısı və pisini bu sənətdə
axtarmaq lazım deyil. Kimin necə olduğunu hamımız
yaxşı görürük. Tənqid tərbiyə metodu
hesab edilə bilməz. Mən sənətimi çox sevirəm
və sənətimlə estradada nə isə edə bildim. Bu
gün onun tənqid obyektinə çevrilməsini həzm edə
bilmirəm...
Z.Rəhimqızı
Ayna.- 2010.- 8 may.- S.21.