"Gənclərin musiqiyə münasibəti dəyişib"
Amma az məşq
edirlər
"Notu əzbərləyib
çalmaq olar. Amma mən bu qənaətdəyəm ki, gərək
ifaçının ürəyi, dəst-xətti,
yaradıcılıq yolu olsun. Bunlar olmayanda hər şey
süni görünür". Xalq artisti, tarzən Firuz Əliyev
bu qənaətdədir. Onun sözlərinə görə,
tar sənəti çox çətindir. Ona görə də
tarzən həmişə məşq etməlidir. "İfa
etməyən adam tarı sinəsində bir dəqiqədən
artıq saxlaya bilməz. İfaçılıq hər bir
ifaçının özündən asılıdır. Səhnəyə
çıxanda hər bir ifaçı həyəcan keçirir.
Nə qədər peşəkar olsan da, "birdən
alınmaz" deyə düşünürsən. Amma
inanın ki, tarı çalmağa başlayanda hər şey
yadımdan çıxır. Canımın
ağrısını da hiss etmirəm. Hər muğamı
çalanda istər-istəməz o aləmə
qapılırsan, dünyanı, ətrafda baş verənlərin
hamısını unudursan", - deyə F.Əliyev bildirdi.
Tarzən etiraf edir ki, bu
günə qədər həyatda nail olduqlarına görə
tara borcludur. Hazırda özünü alətsiz təsəvvür
belə etməyən Firuz Əliyev iddia edir ki, hətta
bütün ağrı-acılarını da tarla müalicə
edir. Çünki o, tarı əlinə alan kimi,
dünyanın bütün dərdlərini unudur.
Söhbət əsnasında
öyrəndik ki, xalq artistinin televiziyanın, radionun fondunda
lent yazıları saxlanıb.
Vaxtilə ifa etdiyi
muğamları dinləyəndə ifaçı yeni əsərləri
yazdırmaq barədə düşünür. Dediyinə görə,
reklam olunmağı sevməsə də, ifalarının
musiqi tarixində qalacağı fikri onu bu işə həvəsləndirir.
Onu da qeyd edək ki, Firuz Əliyev vaxtilə Hacıbaba
Hüseynovu və Yaqub Məmmədovu müşayiət edib.
Hazırda isə Ağaxan Abdullayev, Alim Qasımov, Arif Babayev, Zabit
Nəbizadəni müşayiət edən tarzən bu qənaətdədir
ki, indi müşayiət olunmalı xanəndələr
azdır.
Xanəndələrlə
işbirliyini davam etdirən tarzən həm də pedaqoji fəaliyyətlə
məşğuldur. Firuz Əliyev söyləyir ki, ötənlərdən
fərqli olaraq hazırda musiqiyə münasibət dəyişib.
O özünün tələbəlik illəri ilə indi dərs
dediyi gənc ifaçıları müqayisə edir:
"İnanırsınızmı, o vaxt dərsdən
çıxanda vaxtın hədər getməməsi
üçün taksiyə minib evə çatmaq istəyirdim.
Yolboyu evə çatıb yenə ifa etmək barədə
düşünürdüm. İndikilər az məşğul
olurlar. Gözəl sənətkarımız Ramiz Quliyev indi də
tarı əlindən qoymur. O bütün əsərləri
çalır, amma indi də tələbədir. Tarı əlindən
qoysa, o sayaq ifaçılığı saxlaya bilməz".
Müsahibim hesab edir ki,
ifaçılıq yüksək səviyyədə olarsa,
tarı nəinki bizlərə, həm də xaricilərə
sevdirmək mümkün olar. Firuz Əliyev etiraf edir ki,
qürbətdə xalq musiqisini ifa etməkdən, əcnəbilərin
qarşısında çıxış etməkdən
zövq alır. Müsahibim əminliklə deyir ki, xarici
ölkələrdə verilən konsertlərdə
muğamları çox diqqətlə dinləyirlər.
"Hətta zalda milçək uçsa, səsi eşidilər.
Muğam qurtarandan sonra çox vaxt əl çalmaq da
yadlarından çıxır. Məsələn, Braziliyaya
gedib-gələn sənətçilər yoxdur. Orada Azərbaycanı
tanımırlar. Biz Braziliyaya Alim Qasımovla getmişdik. Əvvəlcə
bizə təəccüblə baxırdılar.
Çıxışlarımızdan sonra hamı "Azərbaycan",
"Alim" deyə qışqırırdı. Məəttəl
qaldıq. Ona görə də deyirlər ki, musiqinin dili
yoxdur. Bizim muğam elədir ki, hər millətin qəlbinə
yol tapır. Eləcə də Mənsum İbrahimov, Munis
Şərifovla Kanadaya, Habil Əliyev və Aygün Bayramova ilə
Afinaya sənət səfərlərimiz də çox
yüksək səviyyədə keçib", - deyə tarzən
söylədi.
Müsahibimin dediklərindən
bəlli oldu ki, o, musiqimizi sevənlərə tarı öyrətməyə
hazırdır. Milliyyətindən asılı olmayaraq.
Söhbət əsnasında öyrəndik ki, tarzən
amerikalı muğamsevər Ceffriyə muğam
çalmağı öyrədib: "Bir dəfə Arif
Babayevlə Amerikaya gedəndə, Ceffri aeroportda
yaxınlaşıb "tarı çıxar, bəzi
xırdalıqları da öyrət mənə", - deyə
xahiş etdi. Aeroportda iki qadın da çalmağımıza
baxıb kövrəlirdilər. Yalvardılar ki, "sən
Allah, daha bir mahnı çal". Sən demə, onlar azərbaycanlı
imişlər. Ceffri də "sizin üçün
çalmağa gəlib, mənə dərs keçir"
dedi. Yəni musiqimizi sevənlərə nəinki konsert
salonlarında, digər yerlərdə də rast gəlmək
olar".
Tarzən etiraf edir ki,
muğamı belə çox sevənlərə Bakıda da
rast gəlmək olur. Bir sözlə, muğamın hər
yerdə xiridarı var. Bir az keçən kimi insanlar özləri
bu musiqiyə "acırlar": "Bizim kökümüz
muğam üstündədir. Ona görə də bu musiqilər
itə bilməz".
Xatun
Ayna.- 2010.- 6 noyabr.- S.20.