Kinorejissor Şamil Nəcəfzadə:
"Kino gəlir
gətirən sahədir"
Lakin kino şəbəkəsinin
yoxluğu...
Təbii ki, kino kifayət
qədər vəsait tələb edən sənət sahəsidir.
Təkcə yaradıcılıq deyil, həm də
istehsalatdır. Xərclənən vəsaiti
bütövlüklə və ya qismən qaytarmaq
lazımdır. Bu da kifayət qədər vacib məsələdir.
Yəqin elə bu səbəbdəndir ki, ölkəmizdə
kino sahəsinin zəif düşdüyünü iddia edənlər
var. Deyirlər ki, kinoya ayrılan pullar itirilmiş hesab olunur.
Kinorejissor Şamil Nəcəfzadənin
fikri belədir ki, kinonun inkişafı üçün
ölkədə kino şəbəkəsi olmalıdır. Yəni
indiki kimi, paytaxtda 10-15 deyil, 100 kinoteatr fəaliyyət göstərməlidir.
Onun söylədiyinə görə, Bakı kimi böyük
bir şəhərdə kinoteatrların sayı indikindən
beş dəfə çox olmalıdır ki, kinoteatra getmək
problemə çevrilməsin.
Eyni zamanda, qeyd edir ki,
müasir kinoteatrda kinoya baxmaqla bərabər, seyrçinin
istirahəti üçün imkan olmalıdır. Yəni
müasir kinoteatrlarda kino zalından əlavə, mütləq
kafe və ya əyləncə xarakterli yerlər
olmalıdır ki, insanlar istirahət edə bilsinlər. Bir
sözlə, kinoteatrlarda yaxşı atmosfer lazımdır ki,
seyrçi ora gəlmək istəsin.
Rusiya təcrübəsi
Kinorejissor
xatırladır ki, Rusiyanın əyalət şəhərlərində
də müasir, texniki avadanlıqla təchiz olunmuş
kinoteatrlar var. Bu kino şəbəkələrinin əksəriyyəti
də dövlətə məxsus deyil, özəl sektora
aiddir. Beləliklə, Rusiyada kinoteatra gedənlər
çoxdur və bu sahənin inkişafından kifayət qədər
gəlir əldə edilir.
Müsahibim hesab edir ki,
biz də bu təcrübədən istifadə etməliyik:
"Vaxtilə Rusiyada da ildə 2-3 film çəkilirdi.
İndi 100-dən artıq film çəkilir".
Kinorejissor
vurğulayır ki, ölkəmizdə kinoya sponsor köməyi,
demək olar, azdır. Onun bildirdiyinə görə,
hazırda bütün filmlər dövlət sifarişi ilə
çəkilir. Lakin o, həmin filmlərin ərsəyə gəlməsində
cüzi də olsa, başqa mənbələrin
iştirakını istisna etmir:
"Milli kinonun
yaşaması üçün dövlətin kinoya
marağı daimi olmalıdır
Kino kifayət qədər
gəlir gətirən sahədir. Sadəcə, buna şərait
yaradılmalıdır. Kino şəbəkəsi
yaradılsa, onda dövlətin köməyindən başqa,
şəxsi sərmayələrin da cəlbi
mümkündür. Hər şey iqtisadi mexanizmlərə
bağlıdır. Fikrimcə, prodüser mərkəzlərinin
olması kifayət qədər müsbət haldır. İstər-istəməz
keçmiş sovet istehsalat sistemindən
ayrılmışıq. Gerçəklik ortaya başqa tələblər
qoyur. Ona görə prodüser mərkəzləri
yaranmalıdır. Əgər bu gün həmin mərkəzlər
dövlət sifarişi ilə filmlər çəkirlərsə,
sabah arzuladığımız dəyişikliklər baş
verəndən sonra onlar təbii ki, yeni mexanizmdən istifadə
edəcəklər".
Müsahibim
vurğulayır ki, kino şəbəkəsinin yoxluğu
kinonun iki əsas məqsədə - kinonu
tamaşaçıya çatdırmaq və xərclənən
vəsaitin heç olmasa müəyyən hissəsini
qaytarmağa imkan vermir. "Tutaq ki, dövlət tərəfindən
ildə 6 bədii film çəkilir. Azərbaycan kimi kifayət
qədər iqtisadi potensiala malik olan dövlət
üçün bu çox gülünc bir rəqəmdir.
Demək istəmirəm ki, dövlət mütləq on filmi
maliyyələşdirməlidir. Söhbət ondan gedir ki, biz
kino haqqında kompleks şəklində lazımi qanunlar qəbul
edib, onun işlək mexanizmini yaratmalıyıq" söyləyən
kinorejissorun fikrincə, kinoya dövlət vəsaitindən
başqa, şəxsi sərmayə də cəlb
olunmalıdır. Təbii ki, bunun üçün də kino
sahəsini sahibkarlar üçün cazibəli etmək şərtdir.
Kino haqqında qanun yenidən yazılsın
Müsahibim
xatırladır ki, bütün dünyada belə qanunlar var. Odur
ki, həmin qanunları yenidən yazmaq lazım deyil, sadəcə,
onları Azərbaycan gerçəkliyinə
uyğunlaşdırıb həyata keçməsinə
çalışmaq lazımdır.
Onu da qeyd edək ki,
ölkəmizdə "Kino haqqında" qanun var. Ancaq həmin
qanun günün tələblərinə cavab vermir. Ş.Nəcəfzadənin
fikrincə, elə struktur yaradılmalıdır ki,
kağız üzərində qalmasın. Qanunun həyata
keçməsinə nəzarət etmək mümkün olsun.
Çünki yalnız belə qanun qəbul olunandan sonra kino
inkişaf edəcək və artıq dövlətin hər dəfə
hansısa məbləğdə pul verməsinə də
ehtiyac olmayacaq. Buna baxmayaraq, kinorejissor deyir ki, dövlət
kinoya pul ayırmaqda davam etməlidir.
Avropanın bütün
inkişaf etmiş ölkələrində çəkilən
filmlərin büdcəsinin 80 faizini dövlət təmənnasız
verir: "Onlar başa düşürlər ki, milli kino Hollivud
filmləri ilə rəqabətdə məhv
olmamalıdır. Avropada mexanizm tamam başqadır. Ancaq orada
vəsait prodüserlər vasitəsilə verilir. Qalan 20-30
faizini isə prodüserlər başqa mənbələrdən
tapırlar. Amma yenə də dövlətin maliyyəsi önəmli
rol oynayır. Orada elə bir mexanizm var ki, çəkilən
film mütləq ekranlarda göstərilir. Həmin film gəlir
gətirirsə, bu vəsaitə başqa filmlər çəkilir.
Daha gözləmirlər ki, 3-4 filmə dövlət pul
ayıracaq və o vəsait geri qayıtmayacaq", - deyə
kinorejissor söylədi.
Xatırladaq ki, bu ildən
etibarən filmimiz "Oskar" mükafatı uğrunda
mübarizəyə qoşulmaq üçün namizədliyini
verəcək. Həmsöhbətim deyir ki, "Oskar"
qazanmaq üçün doğrudan da böyük iş
görülməlidir. Onun sözlərinə görə, kino
elə incəsənət sahəsidir ki, burada kəmiyyət
keyfiyyətə keçir:
"Əgər Azərbaycanda
ildə bir neçə film çəkilirsə, biz necə
iddia edə bilərik ki, bu filmlərdən biri mütləq
"Oskar", biri Kann və ya Venesiya festivallarının
mükafatını alsın. Bu mümkün deyil. Amerikada ildə
çəkilən 200 filmdən yalnız beşi
"Oskar"a layiq görülür. Çox çəkilən
filmlərin arasında yaxşı filmlər də yaranır.
Kinonun inkişafı ondan ibarətdir ki, hər bir fərd
öz içərisində müəyyən ideyalar
daşıyır, onları gerçəkləşdirmək
arzusu ilə yaşayır".
Kinorejissorun qənaətincə,
yaxşı mənada ideya rəqabəti olanda kino mütləq
inkişaf edəcək. Onda həmin inkişafın içərisində
"Oskar", Venesiya və ya Berlin festivallarının
mükafatları əlçatmaz olmaz. Yalnız 2-3 filmlə
hansısa festivalda iştirak etmək o qədər
inandırıcı görünmür. Odur ki, filmlər də
çox olmalıdır.
Xatun
Ayna.- 2010.- 9 oktyabr.- S.20.