Təzədən doğulur şair ölən gün
Ömür vəfa
etsəydi, görkəmli
şair, dramaturq və tərcüməçi
kimi tanınan Adil Babayevin bu il yanvarın 27-də 85 yaşı
tamam olardı. Fəqət cəmi 52 il yaşadı.
İlk şeirləri
Böyük Vətən
müharibəsindən əvvəl
Tiflisdə çıxan
"Yeni qüvvə"
jurnalında, "Sovet
Gürcüstanı" qəzetində
dərc olunmuşdu. O
zaman Adil hələ yetkinlik yaşına çatmamışdı
- 14 yaşı vardı.
Gənclər arasında keçirilən
poeziya müsabiqələrində
qalib olardı. Tanrı sevimli bəndələrinə
şairlik istedadı verəndə vətəndaşlıq
pasportunu tələb etmir.
Adil Babayevin ilk şeiri "Qanadlanmış şahin"
adlanırdı. Moskvadan Amerikaya ilk dəfə
birbaşa uçuş
həyata keçirən
qəhrəman təyyarəçiyə
həsr olunmuşdu.
Bu minvalla yazdıqca,
ara-sıra çap olunduqca, təcrübəsi
də, özünə
inamı da artırdı. Bir gün
ürəklənib şeirlərini
Bakıya göndərdi.
Bax bu məqama
xüsusi diqqət yetirmənizi istərdim: Üzünü görmədən,
heç bir xahişsiz-minnətsiz, adi
poçt məktubu ilə göndərilən
şeirləri redaksiyada
oxuyub bəyəndilər
və çap etdilər. Üstəlik ona cavab da verdilər, təşəkkür də
bildirdilər, qonorar da ayırdılar.
Təqvimdə 1945-ci il idi. Müharibənin qələbə sevinci bütün ölkəni bürümüşdü. Hamıda bir ruh yüksəkliyi
vardı. Zarafat deyil,
Sovet əsgəri alman faşizmi üzərində böyük
qurbanlar hesabına böyük qələbə
qazanmışdı, dünyanı
dəhşətli ölüm,
zülm kabusundan qurtarmışdı. Mətbuat səhifələri
qəhrəmanlıq, vətənpərvərlik
mövzusunda yazılan
şeirlərlə dolmuşdu.
Təəssüf ki, onların əksəriyyəti forma və
məzmunca bir-birinə
bənzəyirdi. Şeiriyyəti, poetik həlli,
dil üslubu, orijinallığı ilə
diqqəti cəlb etmədiyindən onları
yadda saxlamaq da müşkül idi. Belə bir vaxtda Adilin yeni şeirlərindən
birini "Kommunist"
qəzeti çap etdi. Şeirdə bütün hadisə
bir qocanın söhbəti üzərində
qurulmuşdu. El-obasından uzaq düşən bu insan illərini qürbətdə keçirməli
olur. Ahıl çağında vətənə dönməyə
şərait yaranan kimi, ilk fürsətdən
istifadə edib qayıdır. Təsadüfən rastlaşdığı gənclərə
başına gələnləri
danışır və...
həsrət dolu illərdən sonra özü üçün
çıxardığı nəticəni dilə gətirir. Şairin hədəfini də
bu misallar yaxalayır. O bənddə
səslənən fikir
təkcə qocanın
qənaəti deyil, həm də Adil Babayevin həyat fəlsəfəsi,
vətəndaş mövqeyi,
vətənpərvərlik çağırışıdır. O, bunu elə nəcib,
təbii, sadə, səmimi təsvir və elə yüksək məharətlə
təqdim etdi ki, Səməd Vurğun kimi qeyri-adi oxucunun, meşələri, dağları,
dərələri, düzləri
daim yenilik sorağında dolaşan mahir ovçunun ürəyini ovsunladı.
Adil Babayevin "Çinar" şeirinin məzmunundan çıxan
nəticəyə fikir
verin:
Daddımsa aləmin
hər nemətini,
Dilbər guşələrdə
ötdüsə ömrüm,
Dünyanın ən böyük səadətini
Bu boylu çinarın
altında gördüm.
Adilin şeiri
böyük söz sərrafına elə güclü təsir
bağışladı ki, onun müəllifinin kimliyi ilə
maraqlanmağa başladı. Redaksiyada ona bildirdilər ki,
Adilin üzünü biz də görməmişik. Şeirlərini
poçtla göndərmişdi. Oxuyub bəyəndik, Əli
müəllimə göstərdik (xalq
yazıçısı Əli Vəliyev o zaman
"Kommunist" qəzetinin baş redaktoru idi - E.V.). O da baxan
kimi dedi ki, şeiri nömrəyə yerləşdirin, əladır.
Ertəsi gün
"Kommunist" qəzetində Səməd Vurğunun "Mənim
arzum" adlı yeni şeiri dərc olundu. Bu poetik məktub
iyirmi yaşlı Adil Babayevə ünvanlanmışdı:
Şair, nə incədir
rübabın sənin!
Uçurdu qəlbimi
çaldığın bu saz!
Vətən
torpağında bitən gülşənin
Yarpağı
saralıb, çiçəyi solmaz.
Bu misralar "Mənim arzum" şeirinin ilk bəndidir. Səməd Vurğunun Adil
Babayevə xeyir-duasının
leytmotividir. Gənc şairə
poeziya aləmində böyük yola çıxmaq asan başa gəlmədi.
"Çinar" şeiri ilə o, bunu bacardı. İlk addımı möhtəşəm
alındı. Az müddətdə imzasını tanıdılar,
yazılarına diqqət
artdı, tay-tuşları
arasında sayılıb-seçilən
oldu. Amma Adilin irəlilədiyi
bu sərfəli yol bir addımlıq
deyildi, bir ömürlük məsafə
idi. O, bunu bilirdi, amma "Mənim arzum"u oxuyunca, bildiklərini və bilmədiklərini yenidən dəyərləndirirdi.
Şeirin digər bəndlərində
məsləhət də
var, tövsiyə də. Onun 35 illik yaradıcılıq yoluna nəzər salsaq, əminliklə deyə bilərik ki, "Mənim arzum" şeirinin müəllifi Səməd
Vurğunun arzularının
gerçəkləşməsi üçün B.Adil əlindən gələni
əsirgəmədi və
nəticədə həm
ustadının, həm
də özünün
arzuları çin oldu. Gözəl şeirlər, poemalar,
dram əsərlərinin müəllifi
kimi çağdaş
ədəbiyyatımızda layiqli yerini tutdu.
Onun sonetləri barədə isə ayrıca danışmağa dəyər. Ömrünün son illərində bu janrda ardıcıl olaraq üç yüzə yaxın gözəl nümunələr
bizə miras qoydu. Axırıncı yazdığı sonet "Nağıllar heç zaman kədərli olmur" misrası ilə başlayır. Qəribədir ki, onun ruhu
bədənini tərk
edən gecə "Ədəbiyyat və incəsənət" qəzetində
sonuncu şeir çələngi oxuculara
təqdim olunmuşdu.
Redaksiyanın əməkdaşı şair İsa İsmayılzadə axşam
işdən evə dönəndə qəzetin
ilk nömrəsini özəl
hörmət bəslədiyi
Adil Babayevə gətirdi. Çünki
o bilirdi ki, Adil müəllim ədəbiyyat aləmində
otuz beş
illik yolçuluqdan sonra da hər
dərc olunan şeirinə ilk şeiri qədər sevinir. Övladın birincisi, ya beşincisi olmur, hamısı ilkimdir, - deyərdi şair. Hamısına ürəyinin yağını
yedirdib, doğmalaşdırardı,
əzizlərdi, böyüdüb
boya-başa çatdırmasa,
oxucuya təqdim etməyə tələsməzdi.
Bu səbəbdən onun şəxsi arxivində işıq üzünə çıxmayan
xeyli əsəri qaldı. Təkcə
şeirləri, poemaları
demirəm, "Molla Nəsrəddin" dramı,
"Burulğan", "Səhnə
işıqları" povestləri
də yetim qaldı...
1977-ci ildə
onun yazdığı
sonuncu sonetin son misraları belə tamamlanır:
Mən ömür
istəmirəm riya, xəyanət üçün,
Yurduma gərək
olan söz üçün, sənət
üçün
Ömürdən doymamışam, həyatdan
doymamışam.
Adil Babayevin şeirlərindən
biri "Təzədən doğulur şair ölən
gün" adlanır. O, buna inanırdı. Bir az dərindən
düşünsək, görərik ki, həqiqətən
belədir. Vəfatından sonra dövri mətbuat səhifələrində
dərc olunan şeirləri, müxtəlif teatrlarda
tamaşaya qoyulan pyesləri, çapdan çıxan
çoxsaylı kitabları, efirdə daim səslənən
unudulmaz mahnıları, onun həyat və
yaradıcılığına həsr olunan televiziya və
radio verilişləri, dostlarının, məslək və qələmdaşlarının
xoş xatirələri bu hikmətə inamı
artırır. Belə olan halda bu ayrılığa
üzülmək yox, Sizə ünvanınıza 33
yaşın mübarək demək qalır, hörmətli
Şair!
Etibar Babayev
Ayna.-2010.-30 yanvar.-S.15.