Tara əzəlki
münasibəti qaytarmaq...
Zamiq Əliyev bunun çətinliklərindən
söz açır
Son
illər musiqi ocaqlarında bir canlanma müşahidə olunur.
Tələbələrin hansı sahəyə meyil göstərməsi
uzaqdan qaranlıq görsənir. Tar və kamana əzəlki məhəbbət
də qayıdır. Bu hal efirdən açıq-aydın
duyulur. İncəsənət Universitetinin dosenti, tarzən
Zamiq Əliyevlə söhbətimizdə bu mövzuda
danışdı:
-
Tara əvvəlki münasibəti daha geniş şəkildə
qaytarmaq... Gənclərə bunu necə təlqin etməli - məsələ
bundadır. Yəni tələbə böyük həvəslə
məktəbə daxil olur. Sərbəst yaşam tərzini
qurmaq istəyəndə çətinliklərlə
qarşılaşır. Ailəsini dolandırmaq, normal güzəran
qurmaq üçün nə qədər istedadlı tələbə
bu sənəti atmalı olub. Bizim dövrümüzdə
aylıq büdcə bu aydan o biri aya yetirdi. Bu gün isə
mümkün deyil. Əvvəllər sənətkar ya
Filarmoniya, ya da A.Zeynallı adına texnikumda
çalışırdı. Onların başqa musiqi
ocağında çalışmağa vaxtları yox idi.
Çünki sanballı el şənliklərində olur və
xalq onları yaşadırdı. Bu gün isə bir xanəndə
ən azı 5-6 məktəbdə dərs
deyir.Yaradıcılıqla məşğul olmaqdansa, pedaqoqluq
edir. Niyə? Çünki dövran dəyişib və
estrada oxuyanlar meydanı zəbt edib. Bu problem gəncliyin
inkişafına maneə yaradır. İfaçı fikirləşir
ki, bu alətlə ailəsini dolandıra bilməyəcək,
papağını qarşısına qoyub
yaxşı-yaxşı fikirləşir...
- Bu problemi tək gənc
ifaçılara aid etmək olar?
- Nə
yaxşı ki, orta yaşlı ifaçılara prezident təqaüdü
verilir. Yaşlı sənətkarların əksəriyyətinin
güzəranı isə diqqətdən kənardadır. Bəziləri
problemlərini həmin təqaüd hesabına həll edə
bilir. Gəncləri qorxudan həm də bu cür problemdir. Son
illər solo tar ifasında popuri nömrələr
yazdırmışam. Bu ondan irəli gəlmir ki, yenilik etməklə
özümü tamaşaçıya tanıtdırmağa
çalışıram. Tələbəyə tarın
imkanlarını çatdırmaqla yanaşı, tamaşaçıya
el şənliklərində bu alətin lazım və vacib
olduğunu sübut eləmək istəyirəm.
- Toylara dəvət olunursunuz?
- Bəli.
Auditoriyaya uyğun popuri şəklində mahnılar ifa edirəm.
Çoxunun fikrincə, tarda yalnız "Zabul" və ya
"Mirzə-hüseyn" segahı çalmaq olar. Əgər
sənətkar meydana atılırsa, tamaşaçıya
tarın imkanlarını göstərməyi
bacarmalıdır.
- Bəzi gənclər tarın
imkanlarını göstərməklə yanaşı
türk, ərəb, İran ritmlərindən istifadə edir.
Sizcə, bu yenilikdir?
- Tardan
tar kimi istifadə etmək lazımdır. Dediyiniz ritmlər
üçün ayrıca alətlər mövcuddur. Bu gün
bəzi musiqiçilər kəşf ediblər ki, sən demə
türk sazı hamısından yaxşı imiş.
- Yeri gəlmişkən, İncəsənət
Universitetində tələbələrin 20-30 faizi türk vətəndaşlarıdır.
Onlar hansı alətə maraq göstərirlər?
- Maraqlı
məqamdır. Türkiyədən onlarla tələbə gəlib
burada tar çalmağı öyrənir. Amma
özümüz tarı bəyənmirik. Türk sazına
meyil göstəririk. Skripka, saksofon və elə türk
sazı bu gün toylarda meydan sulayır. Öz milli alətimizi
isə kölgədə saxlamışıq. Qarşıma məqsəd
qoymuşam - ən azı 1-2 ilə tara olan tələbatı
əvvəlki səviyyəsinə qaytarmaq...
- Tələbələr daha çox
hansı sahəyə meyil göstərir?
- Qəbul
imtahanlarında hər il iştirak edirəm. Müraciət edənlərin
50 faizi qarmon çalan, qalanı isə oxuyandır. Tara tələbat
isə bundan aşağı səviyyədə... Onlardan isə
gələcəkdə sənətkar yetişib-yetişməyəcəyi
bəlli deyil. Savadlı bir tələbəm vardı. Onun gələcəyinə
böyük ümidlər bəsləyirdim.
Üçüncü kursa çatanda gördüm dərsə
az-az gəlir. Bir gün mənə yaxınlaşıb dedi:
"Müəllim, dərsə gələ bilməyəcəyəm.
"Karxanada daş daşıyıram, ayda mənə filan qədər
pul verirlər". Bu işə ona görə vadar olmuşdu
ki, ailəsinin üzünə baxa bilsin. Beləcə, sənət
və zəhmət puç olub getdi. Bu gün hamı oxumaq
istəyir. Hətta çalanlar da... Ona görə ki,
müğənnilər yaxşı pul qazanır. Sənətkar
olmaq arzusu tamam yaddan çıxıb. Bəzi müğənnilər
hər gün 4-5 toy oxuyub zəngin ola bilər, amma sənətkar
ola bilməz. Onları oxudan texnikadır, öz səsləri
yox. Əsl xanəndələr də tar ifaçıları
kimi arabir yada düşür.
Z.Rüstəm
Ayna.- 2011.- 16 aprel.- S.20.