Azərbaycanın müstəqilliyinin
20 ili: xarici siyasətin formalaşması (1991-2003)
(Ardı. Əvvəli
11,18,25 iyun, 2,9,16,23,30 iyul sayımızda)
Səkkizincisi,
vilayətdə abidələrin qoyulması sahəsində həyata
keçirilən tədbirlərə də aydınlıq gətirilirdi.
Erməni xadimlərinə də abidələr qoyulduğuna
dair faktlar sadalandıqdan sonra göstərilirdi ki, əhalisi əsasən
azərbaycanlılardan ibarət olan Şuşada indi Azərbaycan
ədəbiyyatının klassiki Vaqifə abidə qoyulur. Vaqifin Qarabağ xanının vəziri - xarici
işlər naziri vəzifəsinə uyğun gələn vəzifədə
işlədiyi, onun xarici siyasət fəaliyyətinin
Zaqafqaziya hakimlərinin İran şahına qarşı
mübarizəsində mühüm rol oynadığı
vurğulanırdı.
Erməni
millətçilərinin xalqlar arasında düşmənçilik
hisslərini qızışdırmaq cəhdlərinə baxmayaraq,
Azərbaycan hökuməti Dağlıq Qarabağ regionunun
sosial-iqtisadi və mədəni inkişafına daim
qayğı göstərir, erməni və Azərbaycan
xalqları arasında dostluğa çalışırdı.
1989-cu il yanvarın 12-də keçirilən əhalinin
siyahıya alınmasına əsasən, muxtar vilayətdə
təqribən 189 min nəfər yaşayırdı. Onlardan təqribən
139 mini erməni (73,5 faiz), təqribən 48 mini azərbaycanlı
(25,3 faiz) və təqribən 2 mini digər millətlərin
nümayəndələri (1,2%) idi. DQMV özünü
idarəetmənin bütün əsas elementlərinə sahib
idi.
Dağlıq
Qarabağın Azərbaycan SSR-in tərkibində muxtar vilayət
statusu 1936 və 1977-ci illər SSRİ konstitusiyalarında təsbit
olunmuşdu. SSRİ və Azərbaycan SSR konstitusiyalarına əsasən,
DQMV-nin hüquqi statusu DQMV Xalq Deputatları Soveti tərəfindən
Azərbaycan SSR Ali Sovetinə təqdim edilmiş və 1981-ci
il iyunun 16-da qəbul edilmiş "Dağlıq Qarabağ
Muxtar Vilayəti haqqında" qanunla tənzimlənirdi. DQMV
inzibati muxtariyyət formasına və əhalinin xüsusi tələbatlarının
həyata keçirilməsini təmin edən bir sıra
hüquqlara malik idi. SSRİ konstitusiyasına uyğun olaraq
DQMV SSRİ Ali Sovetinin Millətlər Sovetində 5, Azərbaycan
SSR Ali Sovetində isə 12 deputatla təmsil olunurdu. DQMV-nin hakimiyyət orqanı olan Xalq Deputatları
Soveti geniş səlahiyyətlərə malik idi, milli və
digər xüsusiyyətləri nəzərə alaraq, vilayətdə
yaşayan vətəndaşların maraqları əsasında
bütün yerli məsələləri həll edirdi.
1971-ci
ildən 1985-ci ilədək DQMV-nin inkişafına 483 milyon
rubl sərmayə qoyulmuşdu. Bu, əvvəlki
15 illə müqayisədə 2,8 dəfə artıq idi.
1981-1985-ci illərdə ötən 20 illə müqayisədə
vilayətdə adambaşına kapital qoyuluşunun həcmi təxminən
4 dəfə artaraq 1961-1965-ci illərdəki 59 rubla
qarşı 1981-1985-ci illərdə 226 rubl olmuşdu. Əvvəlki
15 il ərzində Azərbaycanda mənzil tikintisi
adambaşına 3.64 kv.m idisə, DQMV-də 4.76 kv.m təşkil
edirdi. 1970-1986-cı illər ərzində respublikada sənaye
istehsalı 3 dəfə artdığı halda, DQMV-də 3,3
dəfə artmış və ya artımın sürəti
8,3% yüksək olmuşdu.
1986-cı
ildə vilayətdə 1970-ci ilə nisbətən 3,1 dəfə
artıq daşınmaz əmlak istifadəyə verilmişdisə,
respublika üzrə həmin göstərici 2,5 idi. Əsas
sosial inkişaf göstəriciləri baxımından da DQMV
ümumrespublika yaşayış göstəricilərini
ötüb keçirdi.
Mənzil,
mal və xidmətlərin təmin edilməsi baxımından
da vilayətin inkişafı respublika göstəricilərindən
yüksək idi. Burada 10 min nəfər üçün xəstəxana
çarpayılarının sayı respublikanın digər
rayonlarındakından 15%, orta səviyyəli tibbi
kadrlarının sayı respublikanın orta səviyyəsindən
1,3 dəfə çox idi.
Vilayətdə maarif sistemi də
inkişaf etmişdi. DQMV məktəbəqədər
yerlərin sayına görə respublika rayonları
arasında nisbətən yüksək yer tuturdu. Vilayətdə mədəni və informasiya xidmətləri
göstərən daha geniş şəbəkə
qurulmuşdu. Erməni dilindən vilayətdə
bütün hökumət, inzibati və məhkəmə
orqanları, həmçinin prokurorluğun işində, eyni
zamanda vilayət əhalisi əksəriyyətinin dil tələbatını
əks etdirən təhsildə də istifadə edilirdi.
Bu dildə yerli televiziya və radio verilişləri
yayımlanır, qəzet və jurnallar nəşr olunurdu.
Respublikanın dağlıq rayonlarında və
paytaxtdan uzaqda yerləşən Azərbaycanın digər
inzibati ərazi vahidlərindən fərqli olaraq DQMV televiziya
və radio proqramlarının qəbulu üçün
texniki infrastruktur ilə təchiz edilmişdi. Muxtariyyət forması əhalinin özünəməxsus
iqtisadi, sosial, mədəni və milli xüsusiyyətlərini
və muxtar regionda həyat tərzini tam şəkildə əks
etdirirdi.
Bütün bunlara baxmayaraq, Ermənistan Azərbaycanın
Dağlıq Qarabağ regionuna və digər ərazilərinə
əsassız iddialarını davam etdirirdi.
Belə ki, 1984-cü ildə Ermənistan rəhbərliyi
Qazax rayonunun Kəmərli kəndinin 1675 ha ərazisinə
iddia etməyə başladı. Həmin ərazi
Ermənistan SSR Noyemberyan rayonunun Dovex (Duvax) kəndi ilə Kəmərli
kəndi arasında yerləşirdi. Kəmərli
əhalisi həmin əsassız iddiaya etiraz edərək azərbaycanlı
kənd rəhbərlərinin evlərini daşa
basmışdılar. Erməni
iddialarını dayandırmaq üçün kənd əhalisi
rayon rəhbərliyinə və Azərbaycan hökumətinə
dəfələrlə müraciət etmişdi. Hətta pul yığaraq oktyabr ayının birinci
yarısında Moskvaya üç nəfərdən ibarət
heyət də göndərmişdi. Nümayəndələr
Sov.İKP MK-da olmuşdular. Lakin Moskvaya
müraciət bir nəticə verməmiş, onlara aydın
cavab deyilməmişdi. Moskva torpaqların
Azərbaycandan qopardılması göstərişini
vermişdi.
Oktyabrın 24-də cəmi 8 nəfər
Azərbaycan SSR Nazirlər Soveti sədrinin müavini
Ş.Rasizadə, Azərbaycan KP MK Qazax rayon partiya komitəsinin
birinci katibi A.Süleymanov, rayon İcraiyyə Komitəsinin sədri
B.Eyyubov və digər rəsmi şəxslər, Ermənistan
SSR Nazirlər Soveti sədrinin birinci müavini V.Movsesyan, Ermənistan
KP MK Noyemberyan rayon partiya komitəsinin katibi P.Mamyan və b. Kəmərli
kəndindən 6 km aralıda yerləşən Bataqlı
bulaq deyilən yerə gəldilər. Onlar Ermənistana
veriləcək meşə massivinə yerində baxmaq istəyirdilər.
Bu hərəkətlər azərbaycanlıları
hiddətləndirdi. Həyati mənafelərinə
toxunan məsələnin qoyuluşundan narazı olan Kəmərli
kəndinin 150 nəfər sakini, əsasən qadınlar, gənclər
və uşaqlar onlarla görüşə gəldilər.
Kənddən təxminən 3,5 km
aralıda maşınları qarşılayaraq yolu kəsən
əhali etirazını bildirdi. Torpaqların
verilməsinin səbəblərini soruşdu.
Ş.Rasizadə həmin ərazi barədə iki respublika
nümayəndələrindən ibarət yaradılacaq
komissiya tərəfindən son qərar veriləcəyini dedi.
Kəndin rəhbərləri ərazinin Ermənistana
verilməsinin nəzərdə tutulduğunu söyləyirdilər.
Əhali Rasizadə, Movsesyan, Süleymanov,
Mamyan və Mehrabyanın oturduqları iki maşını əhatə
etdi. Məsul şəxslər
maşından çıxanda əhali onları təhqir etməyə
başladı. Rasizadə, Movsesyan, Mehrabyan və Eyyubovu
döydülər. Sonra onları zorla Kəmərli
kənd klubuna gətirdilər. Məcbur etdilər ki, belə
bir rəsmi akt imzalasınlar: "Torpaq Kəmərli kəndinə
məxsusdur və ondan alınmayacaqdır". Onlar
əhalinin tələbini yerinə yetirdilər. Yalnız bundan sonra həmin adamları klubdan
çölə buraxdılar. Klubda qayda
yaratmaq istəyən Kəmərli kənd sovetinin sədri
döyüldü. Zədə
aldığından xəstəxanaya aparıldı. Qarışıqlıq yarandı. Məsələ böyüdü. Əhali imzalanmış sənədi aldıqdan
sonra rəsmi dövlət adamlarını kənddən qovdu.
Məsələ Azərbaycan KP MK
bürosunun 1984-cü il 12 noyabr tarixli
iclasında "Qazax rayonunun Kəmərli kəndində
münaqişə haqqında" adı altında müzakirə
edildi. İclası MK-nın birinci katibi Kamran
Bağırov açdı. Bildirdi ki,
baş verən münaqişə yerli əhali arasında
qeyri-sağlam millətlərarası münasibətlərin,
uzun müddət yığılıb qalmış
qarşılıqlı ərazi iddialarının nəticəsidir.
K.Bağırov baş vermiş hadisə
üçün yerli rayon rəhbərliyini və Ş.Rasizadəni
təqsirləndirdi.
Məsələ ilə bağlı
Moskvadan göstəriş verildiyini etiraf etdi: "... Sov. İKP MK bizim qarşımızda
məsələni həll etmək və geniş planda həll
etmək vəzifəsini qoymuşdur". İclasda
Ş.Rasizadə çıxış etdi. Onun nitqindən indiyədək Azərbaycan ilə
Ermənistan arasında 11 məntəqədə ərazi məsələsinin
həll edildiyi aydın olurdu. Ş.Rasizadə əhaliyə
bildirmişdi: "... Bağırov yoldaş Dəmirçyan
yoldaş ilə sərhədləri elə müəyyən
etmək barədə razılaşmışdır ki, sizin su
ehtiyatlarınıza toxunulmasın". Ş.Rasizadə
özünü baş vermiş hadisədə təqsirli
bildi. İclasda daha sonra L.Rəsulova və
C.Müslümzadə çıxış etdilər.
S.Tatlıyev çıxışında Ş.Rasizadəyə
dedi: "Sizə tapşırılmışdı ki, rayona
baxın, haradasa meşə massivini saxlayın, harada isə
digər kolxozlardan götürün ki, bu torpaqları
kompensasiya edin. Mənə elə gəlir ki,
seçmək olardı, hətta ən yaxşı
torpağı seçmək olardı ki, belə vəziyyətə
gətirib çıxarmasın".
Azərbaycan KP MK-nın ikinci katibi Konovalov
dedi: "Bu, əlbəttə, qorxuludur, təhlükəlidir.
Bu, əlbəttə, siqnaldır ki, bizdə belə təzahürlərin
olmaması üçün biz hər yerdə təşkilati
və siyasi iş məsələlərinə daha diqqətlə
baxmalıyıq". Əlavə etdi ki,
münaqişə həm Azərbaycanda, həm də Ermənistanda
mənfi siyasi əks-səda doğurmuşdur. Movsesyan beyin zədəsi almışdır. Bu isə Ermənistandakı antisovet əhval-ruhiyyəli
elementlərin fəallaşması üçün material
vermişdir.
Gərgin keçən müzakirələrdən
sonra MK bürosu müvafiq qərar qəbul etdi.
Ş.Rasizadəyə töhmət verildi. Bəzi azərbaycanlı rəsmi şəxslər
cəzalandırıldı və partiya sıralarından
çıxarıldı. Ərazi Azərbaycandan
alınaraq Ermənistana verildi...
Ermənistan rəsmi dairələri,
ziyalıları və xaricdəki erməni təşkilatları
aralarındakı ideoloji fərqlərə baxmayaraq, əlbir
hərəkət edirdilər. Ermənistanda türk düşmənçiliyi bir
neçə istiqamətdə genişləndirilirdi. İlk növbədə Ermənistanın millətçi
alim, yazıçı, şair və jurnalistlərinin Azərbaycan
və Türkiyə əleyhinə yazdıqları
kitabların nəşri çoxalırdı. Onlar tarixdə heç bir zaman olmayan uydurma "erməni
soyqırımı" məsələsini yenidən
qaldırdılar. Ermənistan KP MK sovet rəhbərliyindən
24 aprel gününü "Soyqırım qurbanlarının
xatirə günü" kimi qeyd etməyə icazə
almağa çalışırdı. Bu məqsədlə
Ermənistan KP MK-nın birinci katibi K.Dəmirçyan
Sov.İKP MK-ya müraciət edərək Ermənistan SSR Ali
Sovetinin müvafiq fərmanının qəbul olunmasına
Siyasi Büronun razılıq verməsini istədi. Həmin
müraciət Sov.İKP MK Siyasi Bürosunun 1985-ci il fevralın 21-də keçirilən
iclasının gündəliyinə daxil edildi. İclasda
"Erməni soyqırımının 70 illiyi ilə əlaqədar
tədbirlər haqqında" məsələ müzakirə
olundu.
Sov.İKP MK-nın baş katibi
K.Çernenko xəstə olduğundan iclası MK katibi M.
Qorbaçov aparırdı. Müzakirələr qızışdı. M. Qorbaçov Ermənistan rəhbərliyinin istəklərinin
yerinə yetirilməsinə, məsələ barədə qərarın
qəbul edilməsinə çalışırdı. Siyasi Büronun bəzi üzvləri də ona tərəfdar
çıxırdılar. SSRİ xarici
işlər naziri A.Qromıko söz aldı. Məsələnin müzakirəsinin hissiyyata
qapılmadan keçirilməsini təklif etdi. Bildirdi ki, həmin dövrdə törədilən
hadisələrdə Osmanlı Türkiyəsi ilə
yanaşı çar Rusiyasının da günahı
vardır. O, konkret faktlar və məntiqi dəlillər
gətirərək məsələyə dair qərarın qəbul
edilməsinin əleyhinə çıxdı.
Çıxış edən SSRİ Nazirlər
Sovetinin sədri N.Tixonov da Ermənistan KP-nin təkliflərinin
qəbul olunmasının əleyhinə danışdı.
Təklifləri oxuyanda həyəcanlandığını
söylədi. Bildirdi ki, SSRİ-nin Türkiyə ilə
münasibətləri yenicə qaydaya düşür,
Türkiyə rəhbərləri SSRİ-ni dost ölkə
adlandırır. N.Tixonov 1984-cü ildə Türkiyəyə
səfəri zamanı türk dövlət və hökumət
başçılarının Ermənistandakı antitürk əhval-ruhiyyəni
onun diqqətinə çatdırdıqlarını, şikayət
etdiklərini dedi. SSRİ Nazirlər Sovetinin sədri türklərin
Bosfor və Dardanel boğazlarından "qıfıl
asmaq" imkanları olduğunu da xatırladaraq bu məsələyə
dair qərarın qəbul olunmasını ölkənin milli
maraqları baxımından ziyanlı hesab etdi. Nəticədə
Ermənistan rəhbərliyinin təklifləri qəbul edilmədi.
Təklif rədd edilsə də, erməni
dairələrinin fəaliyyətinə başqa bir istiqamətdə
şərait yaradıldı.
Sovet mətbuatında antitürk
yazıların çapı çoxaldı.
Xüsusən Ermənistanda nəşr edilən
ədəbi jurnallarda güclü antitürk təbliğatı
aparılırdı.
Türkiyəyə qarşı əsassız
iddialarını reallaşdıra bilməyəcəklərini
dərk edən millətçi erməni dairələri
başlıca hədəf olaraq Azərbaycanı seçdilər.
80-ci illərin ortalarında xarici ölkələrdəki
ermənilərin Ermənistana köçürülməsi məsələsini
qaldırdılar. Bu dəfə də sovet
hökuməti həmin təklifləri bəyəndi.
SSRİ Nazirlər Soveti 1985-ci il iyunun 20-də
"1985-1986-cı illərdə xarici ölkələrdən
ermənilərin SSRİ-yə repatriasiyasının davam
etdirilməsi haqqında" qərar qəbul etdi.
Həmin qərarın yerinə yetirilməsi
nəticəsində Ermənistana xarici ölkələrdən
çoxlu erməni köçürüldü.
Onlar özləri ilə qatı millətçiliyi
gətirərək azərbaycanlılara qarşı
düşmənçiliyi
qızışdırırdılar.
Ermənistan rəhbərliyi xarici ölkələrdəki
"mütərəqqi erməni mətbuat orqanlarına"
sovet yardımlarının ayrılmasına nail olmağa
çalışırdı. Ermənistan KP MK-nın birinci
katibi K.Dəmirçyan 1986-cı il iyunun
25-də Sov.İKP MK-ya 14-1240/ss saylı tam məxfi bir məktub
yazdı. Məktubda deyilirdi ki, Sov.İKP MK-nın 1978-ci il 27
dekabr tarixli "Xarici ermənilərlə işin gücləndirilməsi
haqqında" qərarına uyğun olaraq respublikanın
idarə və təşkilatları xarici siyasət təbliğatını
həyata keçirərək sovet Ermənistanının,
bütövlükdə Sovet İttifaqının nailiyyətlərinin
təbliğinə, dövlətimizin sülhsevər xarici
siyasətinin müdafiə edilməsinə mütərəqqi
xarici erməni təşkilatlarının və onların mətbu
nəşrlərinin cəlb edilməsi sahəsində fəaliyyətlərini
genişləndirmişlər. Xaricdəki mütərəqqi
erməni qəzetləri, o cümlədən kommunistlərin
himayəsi altında nəşr olunan "Kanç"
(Livan), "Aşxar" (Fransa), "Lraber" (ABŞ),
"Sevan" (Argentina) son illərdə daim çoxlu maliyyə
çətinlikləri keçirir və onlara maliyyə
yardımı göstərilməsi üçün dəfələrlə
müraciət etmişlər.
K.Dəmirçyan qeyd edirdi ki, bununla belə,
Latın Amerikası ölkələrində, ABŞ, Livan və
Fransada burjua-millətçi partiyası olan
Daşnaksütyunun mətbu orqanları həmin ölkələrdəki
erməni icması daxilində təsirini gücləndirmək
və antisovet işi fəallaşdırmaq üçün
müxtəlif mənbələrdən daim maliyyə
yardımları alır, tirajlarını artırır və
öz dövri nəşrlərinin keyfiyyətini
yaxşılaşdırırlar. Hazırda
yuxarıda göstərilən mütərəqqi qəzetlərdə
ağır vəziyyət yaranmışdır. Onlar maliyyə çatışmazlığı
ucbatından bağlanmaq təhlükəsi
qarşısında qalmışlar.
Müraciətdən aydın olurdu ki,
"Aşxar" qəzetinin nəşri üçün ildə
394 min frank tələb olunurdu. Bunun 132 min frankı redaktorun və
bir köməkçisinin, 170 min frankı mətbəənin
icarəsi, kağız və iki nəfər fəhlənin,
60 min frankı qəzetin yayılması, 20 min frankı nəqliyyat,
12 min frankı redaksiyanın digər xərcləri idi. Həmin
qəzetin Fransa, İsveçrə və Qərbi Avropanın
digər ölkələrində satışı və abunəsindən
50 min frank, sovet "Beynəlxalq kitab" xətti ilə abunədən
125 min frank, turizmdən 70 min frank, ianələrdən isə
10 min frank gəlir götürülürdü. Gəlir cəmi 255 min frank idi. Beləliklə,
illik büdcə kəsiri 139 min frank və ya 19 min 201 dollar təşkil
edirdi.
"Lraber" qəzetinin illik xərci 73
min dollar idi. Onun 16 min 500 dolları bir redaktora, 18 min
800 dolları redaksiya binasının icarəsinə, 11 min 600
dolları kağız alınmasına, 8 min dolları bir
yığıcıya, 5 min 500 dolları mətbəəyə,
6 min dolları qonorara, 2 min 280 dolları poçt xərclərinə,
2 min 600 dolları qəzetin yayılmasına sərf olunurdu. 1 min 720 dolları isə nəzərdə tutulmayan xərclər
idi. Qəzetin gəliri 53 min 44 dollar təşkil
edirdi. Bunun 32 min 544 dolları "Beynəlxalq kitab"
xətti ilə abunədən, 15 min 500 dolları reklam və
məlumatların çapından, 5 min dolları abunəçilərdən
daxil olurdu. Beləliklə, qəzetin illik
büdcə kəsiri 19 min 956 dollar təşkil edirdi.
Həftəlik "Kanç" qəzetinin
illik xərci 960 min Livan funtu idi. Bunun
385 min funtu iki redaktorun, bir inzibati işçinin və bir
köməkçinin, 130 min funtu bir
yığıcının maaşına, 40 min funtu qəzetin
yayılması, 65 min funtu qonorara, 40 min funtu kağız
alınmasına, 125 min funtu mətbəəyə, 30 min funtu
Livan - Suriya marşrutu ilə nəqliyyata, 15 min funtu
poçta, 80 min funtu redaksiya binasının icarəsinə,
25 min funtu redaksiyanın digər xərclərinə sərf
edilirdi, 25 min funtu nəzərdə tutulmayan xərclər idi.
Qəzetin illik gəliri 170 min funt idi. Bunun
85 min funtu Livan, Suriya və digər ölkələrdə
satışdan, 55 min funtu "Beynəlxalq kitab" xətti
ilə abunədən, 10 min funtu məlumatların
çapından, 20 min funtu isə ianələrdən gələn
gəlir idi. Beləliklə, büdcə kəsiri
790 min funt və ya 20 min 233 dollar təşkil edirdi.
Həftəlik "Sevan" qəzetinin
illik xərcləri 40 min dollar idi. Bunun 9
min 600 dolları bir redaktorun, 5 min doları
yığıcının maaşına, 700 dollar qəzetin
yayılmasına, 2 min dolları qonorara, 8 min dolları
kağız alınmasına, 3 min dolları mətbəəyə,
2 min dolları poçta, 8 min 400 dolları redaksiya
binasının icarəsinə, 1 min 300 dolları nəzərdə
tutulmayan xərclərə sərf edilirdi. Qəzetin
gəliri 30 min dollar idi. Bunun 15 min 600 dolları "Beynəlxalq
kitab" xətti ilə abunədən, 9 min 400 dolları
reklam və məlumatların çapından, 5 min dolları
ianələrdən gələn gəlirlər idi. Beləliklə, qəzetin büdcə kəsiri 10
min dollar idi.
K.Dəmirçyanın
yazdığına görə, qeyd olunan təşkilatlara və
redaksiyalara yardım təklifini ABŞ, Fransa, Argentina və
Livandakı sovet nümayəndəlikləri, Livan Kommunist
Partiyası da bəyənmişlər.
Ermənistan KP MK-nın birinci katibi bu deyilənləri,
eləcə də xaricdəki mütərəqqi erməni təşkilatları
və onların mətbu orqanlarının fəaliyyətini
aktivləşdirmək, xaricdəki erməni cəmiyyətlərində
daşnak təbliğatına qarşı durmaq məqsədi
ilə "Lraber", "Kanç", "Aşxar" qəzetlərinin
hər birinə 20 min, "Sevan" qəzetinə isə 10
min dollar illik maliyyə yardımı ayrılmasını
xahiş edirdi. K.Dəmirçyan həmin qəzetlərin
nəşri üçün lazım olan illik xərclər
haqqında maliyyə məlumatlarını da Sov.İKP MK-ya
göndərdi. MK katibi A.Yakovlev və DTK sədri
V.Çebrikov məsələni araşdırıb SSRİ
Maliyyə Nazirliyi ilə razılaşdırdılar.
Onlar Sov. İKP MK katibliyinin müvafiq qərar
layihəsini də hazırlayaraq avqustun 7-də tam məxfi məktubla
təqdim etdilər. Sov. İKP MK
katibliyi 1986-cı il avqustun 14-də
19-17-qs-ST saylı tam məxfi qərar qəbul etdi. Qərarda deyilirdi ki, xaricdəki mütərəqqi
erməni qəzetlərinin redaksiyalarına maliyyə
yardımı barədə Ermənistan KP MK-nın təklifi
qəbul olunsun. "Kanç" (Livan),
"Aşxar" (Fransa), "Lraber" (ABŞ) qəzetlərinin
hər birinə ildə 14 min 80 rubl xarici valyuta (20 min ABŞ
dolları), "Sevan"(Argentina) qəzetinə 7 min 40 rubl
xarici valyuta (10 min ABŞ dolları) yardım göstərilsin.
SSRİ Maliyyə Nazirliyi bu məbləği
SSRİ Dövlət Təhlükəsizliyi Komitəsinə
60 min xarici valyuta ilə ayırsın. Qərar
yerinə yetirildi.
M.Qorbaçovun mövqeyi erməni dairələrinin
Azərbaycan və Türkiyə əleyhinə hərəkətlərinin
genişlənməsinə rəvac verirdi.
Onlar yenə də bir neçə istiqamətdə fəaliyyət
göstərirdi: tarixdə heç bir zaman olmamış
uydurma "erməni soyqırımı"nın
tanınmasını tələb edir, xarici ölkələrdəki
ermənilərin repatriasiyasını istəyir, Türkiyəyə
və Azərbaycana qarşı əsassız ərazi
iddialarını irəli sürürdülər.
(Ardı
var)
Musa
QASIMLI,
Milli Məclisin
deputatı,
tarix elmləri doktoru,
professor
Ayna.- 2011.- 6 avqust.- S.19.