"Yaşlı
nəsil sənət adamlarında sovet eqoizmi var"
Kamran Şahmərdan deyir ki, iş
az olanda bu "özəllik"lərini aşkar hiss etdirirlər
Uzun
illərdir Finlandiyanın İmatra şəhərində
yaşayan və orada yaratdığı "Ağ və
Qara" teatrına rəhbərlik edən azərbaycanlı
rejissor Kamran Şahmərdanın yerli teatr mühiti ilə
sıx bağları var. Qısa zamanda üç teatrda -
İbRus Teatrı, Kukla Teatrı və Rus Dram Teatrında
tamaşalar hazırlayıb. Sonuncu tamaşası isə
Akademik Milli Dram Teatrında Elçin Əfəndiyevin əsəri
əsasında hazırladığı "Teleskop"dur. Yolüstə
ikən rejissor media ilə də görüşməyə
zaman ayırdı.
- "Teleskop"
çağdaş Azərbaycan teatr sənətində
böyük rezonans doğursa da, tamaşa sanki tələsik
hazırlanıbmış təəssüratı
bağışladı.
- Bu,
böyük bir söhbətin mövzusudur. Teatr bir
böyük ailədir, düşünürəm ki, ailənin
içində baş verənlər kənara
çıxmamalıdır. Nə olubsa olub, orada da qalıb, mən
içimdə rahatam ki, işimi vicdanla görmüşəm.
- Niyə məhz
Elçinin "Teleskopu"? Bundan xeyli əvvəl siz Azərbaycan
mətbuatındakı müsabibələrdən birində
klassik əsərə quruluş vermək arzusunda olduğunuzu
deyirdiniz.
- Pyesi mənə göndərmişdilər, oxudum, xoşuma gəldi. İnsanın ölümdən sonra da həyatı mövcud ola bilər. İnsanın genetik yaddaşından başqa ruhi yaddaşı da var. Bu yaddaşı ilə yaşasa, insan özünü əsl insan kimi hiss edər. Mənə elə gəlir ki, ölüm yoxdur, insan öləndən sonra da yaşamaq imkanına malikdir.
- Siz xaricdə Azərbaycan
teatrını tanıtma missiyasını üzərinizə
götürmüşsünüz. Avropaya çıxmağa
bizdə nə çatmır?
- Onu deyə bilərəm ki, Bakıda çalışdığım bütün teatrlarda güclü aktyor heyəti ilə rastlaşmışam. Eləcə də son işim Azdramada olduğu üçün deyə bilərəm ki, bu teatrın aktyorlarının böyük potensialı var. Bu teatrda tamaşa hazırlamaq mənim üçün böyük fəxrdir. Mənə elə gəlir ki, Akademik Milli Dram Teatrında aktyorların səviyyəsi ilə bağlı heç bir problem yoxdur. Bu teatr Avropa səviyyəsinə çıxmaq üçün əvvəlcə idarəetmə, menecment və prodüser problemini həll etməlidir.
Aktyorlar həqiqətən çox böyük potensiala malikdir, lakin onlarla çox işləmək lazımdır.
- Pyesin müəllifi
Elçin Əfəndiyev tamaşadan razılıq edərək
bildirdi ki, aktyorların bəzilərini səhnədə
tanımadım. Aktyorları necə dəyişdirə
bildiniz?
- Bilirsiniz, bu mənim işimdir. Hər rejissorun özünəməxsus iş prinsipi, sənət sirləri var. Mən aktyorlarla işləməyin sirrini aça bilmərəm, bu, fərdi qaydada onlarla mənim aramda baş verən hadisədir. Necə işləmək lazım olduğunu mən yalnız aktyora deyə bilərəm. Rejissor təkcə aktyora mizan vermək deyil, obrazın ruhən onun bədəninə yeridilməsinə çalışmalıdır.
- Deyilənə
görə, tamaşanın rol bölgüsündən sizin xəbəriniz
olmayıb və siz bundan narazı qalmısınız. Bu nə
dərəcədə doğrudur?
- Tamaşadakı rolları aktyorlar arasında mən özüm bölmüşəm. Bəli, rollar məndən əvvəl də bölünmüşdü, lakin mən Bakıya gələndən sonra dəyişiklik etdim. Bu barədə başqa heç nə demək istəmirəm.
- Bundan sonra
Akademik Milli Dram Teatrında sizin quruluş verəcəyiniz
başqa tamaşalara baxa biləcəyik?
- Sizə bir məqamı səmimi etiraf etmək istəyirəm. Həqiqətən də əvvəlcədən nəsə demək mənə düşmür. Azdrama səhnəsində quruluş vermək istədiyim bir çox əsərlər var. Amma bu barədə əvvəlcədən heç nə danışmaq istəmirəm. Əgər nəsə olsa, söz verirəm ki, birinci sizin qəzet bundan xəbər tutar.
- Azərbaycan teatrı Finlandiyadan
baxanda necə görünür? Oralarda bizim teatr barədə
insanların bilgisi varmı?
- Mən
Helsinkidə öz teatrımda Elçin Əfəndiyevin
"Şekspir" əsərinə quruluş vermək istəyirəm.
Finlandiya elə də böyük deyil. Orada fəaliyyət
göstərən Azərbaycan diasporu ilə öz mədəniyyətimizi
layiqincə tanıtmağa çalışırıq.
İnşallah, bu sahədə gələcəkdə bir
sıra böyük layihələr düşünürəm.
Amma qoy əvvəlcədən heç nə deməyim. Azərbaycan
teatrının nöqsanları barədə
danışmağım isə etik çıxmaz. Peşəkar
kimi hər hansı nöqsanlar barədə konkret tamaşaların
quruluşçu rejissoru və aktyorları ilə fərdi
söhbətimdə danışıram, amma sizə bu barədə
danışmağım bir az qeyri-etik təəssürat
bağışlaya bilər. Ümumi olaraq deməliyəm ki,
Azərbaycanda teatr sənətinin inkişafı istiqamətində
güclü işlərə start verilib. Bildiyimə görə,
ölkə rəhbəri İlham Əliyevin bu barədə
xüsusi sərəncamı var. Görülən işlər
hiss olunmaqdadır. Lakin hələ görüləsi çox
işlər var.
Bu gün
teatrlarda eksperimentlər aparılmalı, dünya teatr sənətində
baş verən yeniliklər bu tamaşalarda öz təzahürünü
tapmalıdır. Bundan başqa, gənclər
üçün şərait yaradılmalıdır. Amma
bunlardan ən vacibi gəncləri xaricə göndərib
oxutmaqdır. Təəssüf ki, bu gün Azərbaycanda
yaşlı və gənc tandeminin şahidi oldum. Mənə
elə gəlir ki, gənclər yaşlılara hörmət
edib onlardan dərs almalı, yaşlılar da gənclərin
irəli getmələri üçün yol
açmalıdır. Yaşlı sənətkarlar sovet
ideologiyasının təsiri altında yetişdikləri
üçün sovet eqoizmi onlarda var. İş az olanda da
onlar özlərinə qapanıb bu xüsusiyyətlərini
aşkar hiss etdirir, şəxsi ambisiyalarından
çıxış edirlər. Bunlar hamısı işin az
olmasından irəli gəlir. Əgər iş çox olsa,
bu insanların başqa neqativ şeylər barədə
düşünməyə vaxtları olmaz.
- Sizin bir çox ölkənin
teatrlarında tamaşa hazırlamağınız barədə
xəbərimiz var. Bizim aktyorlardan o tamaşalarda istifadə ilə
bağlı planınız var?
- Bəli,
mən Azərbaycanda bir-iki aktyoru gələcəkdə
Finlandiya, Rusiya və İsveçdə öz
tamaşalarımda istifadə etmək üçün
gözaltı etmişəm.
- Sirr deyilsə kimləri?
-
Sözün düzü, o aktyorlar işə başlamaq
üçün müqaviləyə qol çəkməyənə
qədər bu barədə danışmağım
düzgün olmaz.
- Azərbaycandan başqa hansı
teatrlar sizin bacarığınızdan bəhrələnmək
arzusundadır?
- Belə
teatrlar var, ortada konkret iş olanda, açıqlamağı
düşünürəm.
- Bəs hansı xarici ölkədən
dəvət almısınız?
- Bura gəlməzdən
əvvəl Almaniyada bir tamaşa hazırladım, məni
yenidən dəvət ediblər. Gələn ilin əvvəllərində
Almaniyada bir tamaşa hazırlayacağam. Bundan başqa,
Sankt-Peterburqun məşhur Böyük Dram Teatrı mənə
tamaşa qoymaq üçün dəvət göndərib.
Öz teatrımda iki əsərin məşqlərinə də
başlamışam. Ona görə də əlimdə hardasa
iki-üç ilin işi var.
ŞƏMS
Ayna.- 2011.- 11 iyun.- S.20.