Sərxan Sərxan: "Səhnə
mədəniyyəti yoxdur"
Özünü Bakıda
"görə bilmədiyinin" səbəbləri
çox düşündürücüdür
Moskvada
yaşayan azərbaycanlı gitaraçı, Rusiyanın və
Azərbaycanın əməkdar artisti Sərxan Sərxan arabir
Bakıya gəlir. Amma əksərən - "səssiz".
Ondan bir sənət xəbəri eşitmək mümkün
olmur. Budəfəki gəlişi də hər hansı layihə
ilə bağlı deyil, sadəcə, yaxınlarına
baş çəkməyə gəlib. Deyir ki, burada hər
şey çox dəyişib və özünü Bakıda
ancaq bir qonaq kimi görür. Buranın səhnəsinin ona
heç uyğun gəlmədiyini, özünü burada yad
hesab etdiyini sözlərinə əlavə edir. Bunun səbəbini
soruşuruq:
-
Çünki buradakı müğənnilərin
hamısı ancaq toy mədəniyyətinə malikdir. Məndə
isə səhnə mədəniyyətidir. Sözün
düzü, bu məsələdə təkcə bizim
yazıq müğənniləri qınamaq düzgün deyil.
Bəlkə də onlar səhnə mədəniyyətini istəyərdilər,
ancaq səhnə tapa bilmirlər... Puldan ötrü ancaq toy səhnəsində
olurlar. Səhnə mədəniyyəti yoxdur, olan da artıq
ölüb. Mənim mədəniyyətim isə toy mədəniyyəti
ilə uyğun gəlmir. Ona görə də
özümü burada heç görmür və buranın
atmosferini özümə yad hesab edirəm.
- O zaman heç Azərbaycan
toylarının səviyyəsi ilə də razı
deyilsiniz...
- Bəli,
razı deyiləm. Ona görə ki, adət-ənənə
itib, heç kim bir-birinə qulaq asmır
Şəhər
əhalisi, ziyalılardan ibarət toy olanda qonaq kimi iştirak
edirəm və beş mahnı oxuyub gedirəm. Moskvada da
toylar, yubileylər olur və məni
çağırırlar. Ancaq Moskvadakı mərasimlərdə
daha çox ziyalılar olur. Burada mən qonaq kimi toya
getmişdim, gördüklərim məni təəssüfləndirdi.
Fikir verdim ki, heç kəs müğənniyə qulaq
asmır, səsə qulaq asmır ki, görək bu nə
oxuyur, necə oxuyur. Çox qəribədir ki, müxtəlif
səbəblərə görə Bakıdan Moskvaya gedən
azərbaycanlılar müğənniyə diqqətlə
qulaq asırlar. Bu da bir mədəniyyətdir,
tamaşaçı mədəniyyəti...
- Azərbaycandan kənarda Azərbaycan
üçün heç darıxmırsınız?
-
Darıxıram, niyə darıxmıram ki. Ancaq
özümü görmürəm burada. Həmişə
düşünürəm ki, görəsən Bakıya
qayıtsam, burada nə ilə məşğul olacağam ki? Dedim
axı, bura çox dəyişib. Bakıda 15 il əvvəlki
mədəniyyət yoxdur, səhnə yox, o insanlar yox...
- Məhz bütün bunlar Sizi Azərbaycandan
uzaqlaşdırır...
- Bəlkə
də. Öz sənət yolumu Moskvadan başlamışam. Moskvada populyar olub buraya
gəlmişəm. Əvvəl
heç bilmirdilər
ki, Bakıda Sərxan adında müğənni var. Ancaq
biləndən sonra, yəni Moskvada məşhurlaşandan sonra
nazirlikdən göstəriş
verildi ki, bəs niyə Sərxan orada çalışır, gəlsin
Azərbaycana, burada çalışsın. Sərxanın yanında Azərbaycanın
adı olması da çox ağıllı
düşünülmüş, reklam qazanmaq üçün yaxşı
addım idi. Ölkəni
həmişə idmançı
və sənətçi
reklam edir. O zamanlar mən Bakıda çox konsertlər verirdim. Yaşıl Teatrda, Rəşid Behbudov adına Dövlət
Mahnı Teatrında, qəsəbələrdə konsertlər
verirdim. Məndən çox konsert
verən olmayıb.
- Deməli, Azərbaycana birdəfəlik
gəlmək fikriniz yoxdur.
- Tutaq ki, birdəfəlik
gəldim. Nə iş görəcəyəm,
nə işlə məşğul olacağam.
Bəlkə lap qocalanda, artıq
əldən düşəndə
gəlib burada yaşamağa qərar verdim.
- Bəs o zamana kimi sizi
qane edəcək bir atmosfer yaransa
necə?
- Nəyə lazımdır
yeni atmosfer? Belədir, belə olub, belə də qalsın. Guya mən olmayanda
nə olur ki?
- Moskvada konsert proqramlarınız,
çıxışlarınız olurmu? Qastrol səfərlərinə gedirsiniz?
- Əlbəttə, silsilə
konsertlərim təşkil
olunur. Müxtəlif ölkələrdə, eləcə də Rusiya şəhərlərində
konsertlər verirəm.
Xaricdəki konsertləri də
ruslar özləri təşkil edir.
- Azərbaycanda konsert təklifi alsaydınız, hansı Azərbaycan sənətçisi
ilə səhnəni bölüşmək istərdiniz?
- Brilyant Dadaşova ilə... Onda səhnə mədəniyyəti
ilə yanaşı, həm də gözəl səs var. Yəni hərtərəfli
istedaddır. Qısaca - əsl
musiqiçidir. İndi dəbə uyğun o qədər təzə
müğənnilər çıxıb ki. Düzdür, o
da olmalıdır, çünki tələbat var. Burada konsert
vermək üçün heç konsert salonu da yoxdur. Bir Heydər
Əliyev Sarayı ilə iş düzəlmir. Moskvada
konsert təşkilatları var, çoxsaylı salonlar var. Əsas
odur ki, orada konsert mədəniyyəti var.
- Yeni müğənnilərdən kimləri
tanıyırsınız?
- Əslində maraqlanmıram,
heç tanımıram da. Yeniləri çoxdur,
qoy olsunlar, amma gərək bir-birini didməsinlər də, yeməsinlər.
- Deməli, estrada qalmaqalları sizi də narahat
edir?..
- Əlbəttə, narahat
etməməsi mümkün
deyil. Çünki bura Azərbaycandır
və bütün bunlar Azərbaycan mədəniyyətində, estradasında
baş verir. Bilirsiniz səbəbi nədir?
Paxıllıq, aldıqları qonorar,
toyların sayı.
Çox
gülməlidir.
- Bəs
Azərbaycana gələndə
hansı sənətçi
ilə əlaqə saxlayırsınız?
- Ancaq Cavan Zeynallıya zəng edirəm, görüşürük,
söhbət edirik. Onunla məhəllə
uşağıyıq. Söhbətimizdə nostalji hisslər
üstünlük təşkil
edir. Başqa heç kəslə
görüşmürəm.
- Bu gün müxtəlif ölkələrdə
konsertlərlə çıxış
edən, Moskvada yaşayan azərbaycanlı
Sərxan getdiyi hər yerə Azərbaycanın adını
da özü ilə aparırmı?
- Əlbəttə, aparıram. Mən Sovet
Azərbaycanının əməkdar
artistiyəm. Doğrudur, indi o dövlət
yoxdur, amma özümü necə təqdim edə bilərəm,
axı indiki dövlətin adı məndə yoxdur. Məndə olan ancaq 1986-cı ildə
aldığım bu addır. İndiki zəmanədə
ümumiyyətlə fəxri ada ehtiyac da yoxdur, çünki
bu gün buna o qədər də önəm verilmir. O
dövr keçdi-getdi. O zamanlar əməkdar artist
adını almaq çox çətin idi. Mənim
heç xəbərim də yox idi ki, mən bu adı
almışam, öz adımı qəzetdən oxudum. O
zaman heç nə indiki kimi deyildi. Çox
insan, elə müğənnilər də Azərbaycandan
çox şey umur. Ancaq mən qətiyyən
heç nə ummuram, əksinə, hesab edirəm ki, mən
özüm Azərbaycana nəsə verməliyəm.
Yeni mahnılar, yeni yaradıcılıq uğurları...
- Düşüncə
tərziniz buradakı həmkarlarınızdan çox fərqlənir.
Yəni konsertlərdə, yaxud toylarda iştirakınız
zamanı sizə veriləcək
qonorarla maraqlanmırsınız?
- Yox, maraqlanmıram,
çünki mənə maraqlı deyil. Sovet
vaxtında mənim qonorarlarım çox böyük olub.
Əgər orta maaş 20 rubl idisə, mən
6 min rubla yaxın qonorar alırdım. Ancaq mən
o vaxt da özümü dövlətli saymırdım və o
qədər çox əmək haqqı aldığım
üçün utanırdım. Toylardan
yox, ancaq konsertlərdən bu pulu alırdım. O
vaxtlarda konsertlərim çox idi. Amma deyim ki,
indi qonorarın çox yüksək olanı da, ortabab
olanı da var. Həyatım boyu belə şeylərə
fikir verməmişəm və elə indi də fikir vermirəm.
Şəxsən mənim üçün ən
böyük qonorar tamaşaçının
diqqəti və alqışlarıdır.
- Sizcə, buradakıların naqis düşüncə tərzi
nədən qaynaqlanır?
-
Acgözlükdən. Başqa nə ad verə
bilərəm. Əsl sənətkar sənətdən
başqa heç nə fikirləşməməlidir. Onu
nə maşın, nə də ev
maraqlandırmalıdır. Mənə Moskvada
deyirlər ki, "maşınını dəyiş".
Ancaq dəyişmirəm. Maşını seçəndə eləsini
seçirəm ki, gözə görünməsin,
mənə əziyyət
verməsin, maşının
qulu olmayım. Maşın mənim qulumdu. Səhnəyə çıxmaqla
mənliyimi bildirirəm,
mənim seçimim -
sadəlik, sadəlik və yenə də sadəlik...
- Estrada müğənnisinə
hansı xüsusiyyətlər
vacibdir?
- Boylu-buxunlu olmalıdır,
əsas isə sənəti olmalıdır.
İndi səhnə yoxdur axı, səhnə müğənnisi də olsun. O vaxtlar səhnənin tələbləri
var idi, toyun isə tələbləri yox idi. Toy səhnəsində
biabırçılıq az görünsün deyə alçaq boylu olmaq daha
yaxşıdır.
- Sonuncu səfərinizdə üçüncü
dəfə evlənmək
istəyinizi bildirmişdiniz.
Axtardığınızı tapa bildiniz?
- Axtarmaq lazım deyil, tale özü gətirəcək. Ya səni
onun qarşısına,
ya da onu
sənin qarşına
çıxaracaq.
- Demək, hələ tapmamısınız...
- Rast gəlməyib desək, daha düzgün olar. Çətin məsələdir...
Çox
heyf ki, ömür o qədər də uzun deyil.
Beş-altı ömür olsaydı,
çox yaxşı olardı və hər şeyi çatdırardıq. Rast
gəlməməsinin də
səbəbləri var. Axı
mən burada az oluram.
Gərək harasa gedəsən,
kimsə səni, sən də onu görəsən, bəyənəsən.
- Yaşınızdan
çox cavan görünmənizin sirri
varmı?
- Əlbəttə, var. Bunun əsas sirri münasibətdir. Mənim
tamaşaçılara səmimi
münasibətim. Əgər mən
qonorar məsələsini
fikirləşsəydim, saçım
ağappaq olacaqdı,
ürəyim ağrıyacaqdı,
tez əldən düşüb qocalacaqdım.
Mən özümü bu baxımdan çox xoşbəxt hesab edirəm. Gör necə xoşbəxtlikdir
ki, səndə belə imkan var ki, insanların
qarşısında iştirak
edəsən, onların
sevgisini qazanasan.
Ondan başqa sənə hələ pul verirlər. Heç verməsələr də, sən onsuz da xoşbəxtsən.
Bu sənətə çox böyük məhəbbətlə və
məhz sənətə
görə gəlmişəm,
daha qonorara görə yox. Bütün bunlar da insanı
cavan saxlayır.
Həm də axı mənim içimdə paxıllıq yoxdur.
Paxıllıq hissi insanı
tez qocaldır. Bilirsiniz, insan nə qədər
ucalsa da, yüksəklərdə olsa
da, hər zaman düşünməlidir
ki, hələ də heç nə eləməyib.
Bu da insanın
cavan qalmasına kömək edir. Nə zaman ki, insan
elə bilir ki, artıq hər şey edib, yüksəkdədir,
hamıya yuxarıdan aşağı baxır, özünü hamıdan
üstün tutur, bax o zaman tez
qocalır.
- Eşitmişik
ki, Moskvada özünüzə iş
qurmusunuz.
- Bu barədə heç zaman düşünməmişəm,
heç düşünmərəm
də. Bu, sənətimə
də, özümə
də xəyanət olardı. Bir tikə çörəyim
var, mən niyə başqa işlə və ya bizneslə məşğul olmalıyam?
Mənim
münasibətim belədir.
Yoxsa Bakıda baxırlar ki, kim hansı
maşında gəldi,
kim hansı evdə yaşayır, kimin villası çoxmərtəbəlidir. İnsan özü-özünü
təqdim etməlidir,
daha maşınla, evlə yox.
- Rusiya səhnəsində dostluq
etdiyiniz, əməkdaşlıq
etdiyiniz sənətçilər
varmı?
- Aleksandr Qradski, Vyaçeslav Malejik, Sofiya Rotaru, Larisa Dolina və başqaları. Ümumiyyətlə, orada dostlarım
əsasən köhnələrdir,
yeniləri ilə dostluq münasibətim yoxdur. Orada tez-tez konsertlərdə
görüşürük. Larisa Dolina ilə
birgə tez-tez konsertlərdə iştirak
edirik. Bu işbirliyi hələ də davam edir.
Xatun
Ayna.- 2011.- 5 mart.- S.21.