Buxta üzərində
dünyanın ən uzun
asma körpüsü
Paytaxtda şəhərsalmanın
yeni modelləri tətbiq ediləcək
Gələn
il Bakının yeni Baş Planı hazır olacaq. Beləliklə,
2030-cu ilə kimi paytaxtın Baş Planına əsasən,
şəhərsalmanın ən yeni modelləri tətbiq olunacaq,
infrastruktur tam yeniləşəcək. Bu, bütünlüklə
Bakının və ətraf qəsəbələrin,
ümumilikdə Abşeron regionunun inkişaf parametrini də
müəyyən edən daha uzunmüddətli konsepsiya olacaq.
Tikinti və yenidənqurma işləri hər il
artdığından növbəti illərdə Baş Plana
lazımi dəyişikliklər edilməsi də
mümkündür. Gələcəkdə şəhərin
ayrı-ayrı zonalarında və landşaft
arxitekturasında dəyişikliklərin olunması və yeni
obyektlərin tikilməsi bunu qaçılmaz edir. Baş
Planın hazırlanması işinə Dünya Bankı 5
milyon manat qrant ayırıb. Layihənin hazırlanması
üçün işlərə isə 2009-cu ildən
başlanılıb.
Ərəb neft paytaxtlarına bənzəməyə
çalışırıq
Dövlət
Şəhərsalma və Arxitektura Komitəsinin şöbə
müdiri Cahangir Qocayev deyir ki, paytaxtın Baş Planı əvvəlkilərdən
fərqlənəcək, bu işdə dünya təcrübəsinə
isnad ediləcək. Burada ən modern sivilizasiyanın ən
son elementlərindən, Avropa və Asiyanın müasir şəhərsalma
ənənələrindən, eləcə də Yaxın
Şərqin zəngin neft ölkələri olan BƏƏ, Səudiyyə
Ərəbistanı, Qətər, Küveytin möcüzə
memarlıq ansambllarından istifadə olunacaq.
Xəzər
dənizi ilə paytaxtın amfiteatr hissəsində, eyni
zamanda Qara şəhər - Zığ ərazisində nəhəng
layihənin əsası qoyulacaq. Burada ilk növbədə ən
iri dəniz nəqliyyatı infrastrukturu yaradılacaq. Bakı
buxtası üzərində qurulan dünyada ən uzun asma
körpü salınacaq. Bu layihənin ilkin variantı da
hazırlanıb və tam mükəmməl bir layihənin
icrasına başlamaq üçün Cənubi Koreya şirkətinə
tapşırıqlar verilib. "Bakı körfəzi dəniz
körpüsü" Cənubi Koreyanın "Dong Sung
Engineering" şirkətinə həvalə olunub.
Şıx
qəsəbəsindən Zığa qədərki asma
körpünün bir hissəsi dor ipləri, bir hissəsi isə
dayaqlar üzərində tikiləcək. Körpünün
altından 40 min tona qədər dedveydi olan gəmilər
keçə biləcək. Cənubi Koreya tərəfi
Bakını əhatə edən dairəvi yola birləşəcək
körpünün tikintisinə təxminən 1 milyard dollar həcmində
vəsait ayıracaq. Eyni zamanda Dubayın və Küveytin
tanınmış dizayn şirkətləri də bu işə
cəlb olunublar.
Bu
körpünün dəniz üzərindəki uzunluğu
13,3, ümumi uzunluğu isə 26,5 kilometr olacaq. Körpü həm
də hazırda qövs şəklində olan 3 dairəvi yolu
birləşdirəcək. Bundan başqa, körpü ətrafında
süni adalar yaradılacaq və sualtı liftlər vasitəsilə
həmin adalara yollar çəkiləcək. Bu asma
körpünü həm də Bakının yeni simvolu
adlandırırlar. Dəniz korpusunun 2015-ci ilə qədər
tikilib istifadəyə verilməsi planlaşdırılır.
Dövlət
Şəhərsalma və Arxitektura Komitəsinin şəhərsalma
şöbəsinin müdiri Yusif Yaqubzadə isə hesab edir
ki, Baş Planda əsas strateji layihələrdən biri olan
Ağ Şəhərin salınmasında Yaxın Şərqin
ecazkar modellərinin tətbiqi istisna deyil. Belə ki,
Küveytin turizm, logistika və memarlıq-dizayn şirkətlərinin
Ağ Şəhər Layihəsində (Baku White Citi) də təmsil
olunması nəzərdə tutulur. Küveytli mütəxəssislər
Bakı Ağ Şəhər kimi cəlbedici layihənin potensialını
yüksək qiymətləndiriblər.
Küveyt köməyini
təklif edir
Küveyt neft və qaz satışından böyük həcmdə valyuta rezervləri qazanan Azərbaycana iri şəhərsalma və turizm komplekslərinin yaradılmasını və bu sahədə öz köməyini təklif edib. Respublikamızda səfərdə olan Küveytin xarici işlər naziri Şeyx Məhəmməd Əl-Sabah deyib ki, onun hökuməti iri turizm mərkəzlərinin yaradılmasına, böyük infrastruktur və investisiya layihələrinin həyata keçirilməsinə kömək edə bilər. Kuveytin iri turizm və şəhərsalma üzrə dizayn şirkətləri Azərbaycanın coğrafi relyefini, xüsusilə də Bakı landşaftını nəzərdən keçiriblər. Burada ən müasir və yaraşıqlı binaların tikilməsi tövsiyə olunub. Hətta paytaxtımızda Əl-Küveytə oxşar yeni şəhərin yaradılması da istisna olunmur. Xəzər dənizindəki adalarda və arxipelaqda tamamilə başqa bir Bakının salınması müzakirə mövzusudur.
Tarixi binalar
varlılara satıla bilər
Onu da qeyd edək ki, paytaxtın tarixi abidələrini
qorumaq məqsədilə
"Böyük Bakının regional inkişaf planı" layihəsi çərçivəsində
bu binaların hərraca çıxarılması və
imkanlı adamlara satılması
təklif olunur. Məqsəd isə həmin
tikililərin infrastrukturunun saxlanması və
mühafizəsi işini birbaşa
yerli sakinlərə həvalə etməkdir.
Amma bu təklif
cəmiyyətdə birmənalı qarşılanmır. Bəzi
ekspertlər hesab edirlər
ki, şəhərin mərkəzindəki
tarixi binaların hərraca çıxarılması həmin
tikililərdə yaşayan aztəminatlı ailələrin
hüquqlarının pozulması ilə nəticələnə
bilər.
Y.Yaqubzadə söhbət əsnasında
tarixi binaların hərrac yolu ilə satışa
çıxarılması təklifinə də münasibət
bildirdi: "İş prosesində hər kəsin öz ideya
və təklifi olur. Amma bu təklifin səsləndirilməsi
o demək deyil ki, həmin ideya dərhal qərar şəklini
alacaq. Biz layihə çərçivəsində xarici
ölkələrin, o cümlədən Qərbi Avropa, Rusiya təcrübəsini
öyrənirik. Məsələn, Moskvada tarixi binalar hərrac
vasitəsilə imkanlı şəxslərə
satılıb və orada yaşayan vətəndaşlara
kompensasiya ödənilərək başqa ərazilərə
köçürülüblər. Lakin bu proses kortəbii
şəkildə deyil, qanunvericiliyə uyğun həyata
keçirilib. Yəni hərracda qalib gələn tərəflə
müqavilə bağlanır. Həmin sənədin tələblərinə
görə, binanı əldə edən şəxs tikilinin
tarixi görünüşünə, hətta rənginə xələl
gətirməmək barədə öhdəlik
götürür. Rusiya təcrübəsində belə bir
addım onunla əlaqələndirilir ki, dövlətin
bütün tarixi binaları qorumaq üçün vəsaiti
yoxdur".
Banu
Ayna.- 2011.- 19 mart.- S.16.