Orada da aktyora
çox pul verilmir
Məlahət Abbasova Türkiyə və Azərbaycan teatr mühitini müqayisə edir
Uzun illərdir Türkiyədə yaşayan,
yaradıcılığının əsas qolunu qardaş ölkə üçün, bir hissəsini isə Azərbaycana ayıran İstanbul Bələdiyyə
Teatrının aktrisası
və rejissoru Məlahət Abbasova Bakıya gəlib.
Son illər onun
sıx gəlişinin
səbəbi yaradıcı
işlərlə bağlıdır.
Aktrisa burada çəkilən filmlərdən təklif alır, eyni zamanda türk kinematoqrafçıları ilə
işbirliyi var. Onun əsas işi isə teatrdır. Aktrisa söhbətinə də elə teatrla, səhnədə atdığı ilk addımlarını
xatırlamaqla başladı:
- Ailə həyatı qurandan bir ay sonra teatr
üçün darıxmağa
başladım. Amma heç
zaman teatrda aktrisa kimi yenidən
işə başlaya biləcəyimi fikirləşmirdim.
İlk növbədə ona görə ki, dili bilmirdim. Həm də mən ailə qurmazdan əvvəl nişanlı
olmuşdum. Nişanlım və ailəsi mənim aktrisa olmağımı istəmirdi.
Mən toydan sonra sənəti
atmalıydım. Bu da mənə çox ağır idi. Qismət oldu ki, başqası ilə ailə həyatı qurdum. Yəni Türkiyə vətəndaşı
ilə evləndik.
Türkiyəyə köçəndə də düşünürdüm
ki, yəqin, bunlar da türk
olduğu üçün
heç vaxt ailələrində aktrisa
olmasına izin verməzlər. Bir gün həyat yoldaşıma işləmək
istədiyimi dedim və o da mənə
bildirdi ki, mütləq işlə, özü də teatrda.
Məəttəl qaldım.
Dedi ki, "sən bu sənət
üzrə ali
təhsil almısan və çox böyük əməyin
var. Niyə də işləməyəsən? Sən öz
sənətinə nə
qədər xəyanət
edib başqa bir peşə haqqında düşünə
bilərsən?" Onun bu sözlərindən elə
utandım ki. Daha deyə bilmədim ki, bizim Azərbaycanda
qızları aktrisa olmağa qoymurlar, oğullar da çox çətinliklə
aktyor olur. Sonra mənim əlimdən tutub şəhər teatrına apardı.
Oranın müdiri məni görəndə və azərbaycanlı olduğumu biləndə
"gəl başla"
dedi. Onlar da 3 ay əvvəl Azərbaycana qastrol səfərinə gəlmişdilər
və Həsənağa
Turabov onları mənimlə tanış
edərək "bizim
teatrın ən istedadlı aktrisalarından
biridir" demişdi.
3 aydan sonra
mən onların qarşısına çıxanda
və Türkiyədə
ailə qurduğumu biləndə çox yaxşı qarşıladılar.
Sonra müqavilə ilə işləməyə başladım
və diksiyam çox bərbad olduğu üçün
diksiya dərslərinə
getdim, öz gücümlə, özümü
göstərə-göstərə, dil kurslarına gedərək aktrisa kimi yavaş-yavaş səhnəyə çıxmağa
başladım. Bunun arxasınca
rejissorluq etməyə
başladım və beləliklə, yerimi tutdum. 11 ildən
sonra da İstanbul Bələdiyyə
Teatrının ştatına
alındım, yəni
mən indi orada dövlət ştatında olan bir aktrisayam.
- Aktrisaların sizə yanaşması necə oldu?
- Əgər ilk gündən mən
hansısa bir xoşagəlməz yanaşma hiss etsəydim,
çox ağır olardı. Çünki Bakıda
özümü təsdiq edən bir aktrisa idim, təkcə
"Sən həmişə mənimləsən"
tamaşasıyla artıq tanınırdım. Tam əksinə,
mənə o qədər kömək etdilər. Hətta
çox kiçik bir rol oynayanda belə teatrın ən
böyük aktyorlarından olan ("Min bir gecə"
serialında Burhan bəy rolunun ifaçısı) Metin
Çekmez boş vaxtlarını mənə
ayırırdı və cümlələri tək-tək
intonasiya ilə mənə öyrədirdi. Düzdür, bəzən
mənim özümdə də olur, amma ciddi qısqanclıq
hələ indiyədək hiss etməmişəm. Onların
dost yardımı olmasaydı, bu gün mən bu pillədə
olmazdım.
- Son illər Bakıya vaxtaşırı gəlirsiniz.
Sizi Bakıya sənət təkliflərimi gətirir?
- Məni bura çəkib gətirən Vətənin
qoxusudur. İnsan yaşlandıqca kökünə daha da bağlanır. Oradakı işlərim həm sıx, həm də yaxşıdır.
Qeyd etdiyim kimi, rejissorluq,
aktrisalıq edirəm,
televiziyada aparıcı
kimi çalışıram.
Ayrıca çəkilişlərim olur. Ən əsası, mən
anayam. İki övladımın məktəb işləri,
tərbiyəsi ilə
də məşğul
oluram. Yaşa dolduqca məni
"Azərbaycan, Bakı
üçün nə
edə bilərəm"
sualı düşündürür.
Əvvəllər də Bakıdan
müəyyən təklif
almışam.
Artıq bu ildən
hər birini gözdən keçirirəm.
Məsələn, indi Mirzə
Fətəli Axundzadə
haqqında "Sübhün
səfəri" adlı
film çəkilir və
mən orda Axundzadənin həyat yoldaşı Tubu xanımı canlandıracam.
Bəlkə də 3 il əvvəl
mən bu təklifi qəbul etməzdim ki, orada işlərim çoxdur. Amma indi deyirəm
ki, oradakı işlərimi bir qırağa qoyub bu rolu oynayım.
- Türkiyədə
tamaşaçı teatrdan
daha çox ekranda izləməyi sevir. Yəni ekranda hansısa
bir teatr tamaşası göstərilmir.
Buna maraq yoxdur,
yoxsa seyrçi tamaşanı teatr səhnəsindən izləmək
istəyir?
- Hər bir ölkədə film, ekran işi daha geniş təbliğat vasitəsidir.
Teatrın da öz tamaşaçısı var,
bəzən çox olur, bəzən az. Düzünü deyim ki, Türkiyə teatrında işə başlayanda mənə görə çox da inkişaf etmiş teatr deyildi. O zaman Azərbaycanda şedevr tamaşalar qoyulurdu və mən onların tamaşalarına
baxıb müqayisə
edirdim. Amma bütün sovetlər ölkəsində və eləcə də Azərbaycanda iqtisadi böhran yarananda Türkiyədə sənəti
yüksəltmək üçün
çox gözəl bir siyasət yürütdülər: Orta
Asiya ölkələri,
Rusiya, Azərbaycandakı
tanınmış, istedadlı
müəllimləri çox
yüksək maaş verməklə
istər sənətdə,
istər elm sahəsində
Türkiyəyə cəlb
etdilər. İndi orada çox
sayda Azərbaycan, Özbəkistan, Qazaxıstan,
Qırğızıstan, Rusiyadan
olan müəllimlər
işləyir. Və nəticədə
bizim istedadlı müəllimlər gedəndən
sonra bura çökdü, ora yüksəldi. Onların sadəcə,
özünü yüksəltmələrinə
səbəb çox çalışqan və
işi sevən insanlar olmalarıdır.
Bir də, əlbəttə, Türkiyədə texnologiya
çox inkişaf edib və bu
da kapitalizmdən irəli gəlir. Həm də aktyorları bizimkilərdən çox
çalışqandır.
Məsələn, mən tamaşa hazırlayanda səhərdən axşam
saat 8-9-a qədər aktyorlarla məşq edirəm, amma yenə də mən gedəndən sonra gecə saat 2-3-ə qədər qalıb özləri məşq edirlər.
Mən bunu burada görməmişəm.
Amma burada bir məsələ
də pulla bağlıdır. Bizimkilər də
pul qazanmaq üçün əlavə
işlərlə məşğul
olmaq məcburiyyətindədir.
Ancaq bunu da deyim
ki, Türkiyədə
də aktyorlara çox pul verilmir. Sadəcə, çalışqanlıq onların ruhlarında, canlarında var. Türkiyə
teatrı indi çox yüksəkdədir.
Bu gün Türkiyə
teatrı dünyanın
bütün ölkələrinə
qastrol səfərinə
gedir, dünyanın hər yerindən ən böyük rejissorları gətirirlər.
İstanbul Bələdiyyə Teatrında indi Suriyanın ən böyük rejissoru ilə tamaşa hazırlanır. Amerika,
Kanada, Almaniya, İngiltərədən rejissorlar
gəlir, bunlar da səviyyəni yüksəldir. Bir də Türkiyədə
teatr festivalları çox keçirilir.
Ən əsası isə bizdəki varlı insanlar hələ sənətə pul qoymağa yönəlməyiblər.
Orada banklar, şəxsi bizneslə məşğul
olan bütün şirkətlər və insanlar festivallara və incəsənətin
müxtəlif sahələrinə
daha çox pul qoyurlar. Dövlət
də buna imkan yaradır. Məsələn, incəsənətə pul qoyan şirkət
və özəl sektor vergilərdən azad edilir. Dövlət
deyir ki, ona verdiyi verginin
əvəzinə hansısa
festivala pul qoysun. Məsələn,
bizim İstanbul Bələdiyyə Teatrında
türk-azəri, balkan
dilləri, rus, ingilis, alman, ərəb dillərini bilən insanlar var və biz İstanbul Məkan Teatr Festivalı təşkil edirik və bu festivala
27 ölkənin teatrı
gəlir, bu isə 27 tamaşaya baxmaq deməkdir.
Şəms
Ayna.-
2011.- 5 noyabr.- S.20.