Humay
Qədimova: "Məqsədim tarı dünyaya
tanıtmaqdır"
Və hesab edir
ki, sənəti ailəyə qurban vermək olar
Gənc və istedadlı
sənətçilər sırasında
adı çəkilənlərdən
biri "Humay" Qızlar Ansamblının
rəhbəri, tarzən
Humay Qədimovadır.
Asəf Zeynallı adına Musiqi
Kolleci, ardınca Azərbaycan Milli Konservatoriyasını bitirən
və milli musiqilərimizi yerli və xarici səhnələrdə təbliğ
edən Humayın məharəti hələ
davam edir.
Yaxın günlərdə kompozisiyalardan
birinə klip çəkdirməyə hazırlaşan
sənətçinin planları
genişdir. Musiqiçi tarın
imkanlarını nəinki
yaxın, uzaq ölkələrə qədər
çıxarmaqla Azərbaycan
musiqisinin zənginliyini
göstərmək arzusundadır.
Solo ifaçılığa iki il əvvəl Opera və Balet Teatrında keçirdiyi konserti ilə başlayan musiqiçi bir-birinin ardınca müxtəlif məkanlarda çıxışlar
etdi. İndi isə yeni bir
repertuarla Avropa səhnəsinə çıxmaq
arzusundadır:
- Biz fikirləşirik
ki, bu konsertləri
layihə şəklində
Azərbaycandan kənara,
Avropaya çıxaraq.
Məqsədimiz milli alətimiz olan tarı
bütün dünyaya tanıtmaqdır. İlk olaraq
Türkiyədən başlamışıq. İstanbulda
"Tim Moslak Show Center"də 2300 nəfərlik salonda
konsert proqramı ilə çıxış etdik. Xanəndə olaraq Elnarə Abdullayeva bizimlə getmişdi. Bundan başqa Kibariyəni də tarda müşayiət etdim. Orda ilk konserti xalq artisti
Zeynəb Xanlarova verib. Şərəf duyuram ki, Azərbaycandan
ikincisi olaraq orda konsert mənə
qismət oldu. Təbii ki, layihəni davam etdirmək fikrimiz var. Məşqlər gedir. Güman edirəm ki, yaxın vaxtlarda layihənin daha biri baş
tutsun. Sadəcə, gecikməkdə səbəb
odur ki, yeni, maraqlı seçimlər etmək istəyirik. Elə konsert lazımdır ki, səviyyəsi, sanbalı ilə yadda qalsın. Müasir formada olsun, amma çərçivəni
aşmasın. Olsun, ancaq yaxşı olsun.
- Sənətində müəyyən
ilklərə imza atanlardan sayılırsınız.
Tarla bağlı mövcud stereotipləri qıranlardan birisiniz - indiyədək tar ifaçılığı
kişilərə məxsus
idi. İndi gənc bir xanım
əlində tar efirdə
görünməyə başlayıb.
Çətin deyil?
- Ümumiyyətlə,
tar çox çətin
alətdir. Bir gün tarı əlinə almasan, özün bilirsən. İkinci gün əlinə almayanda ətrafındakı musiqiçilər
bilir. Üçüncü
gün isə hamı bilir. Bu elə bir alətdir
ki, onunla hər gün mütəmadi məşğul
olmaq lazımdır. Hacı Məmmədovun qonşuları deyirmiş
ki, "Hacı müəllimin qapısının
kandarından keçəndə
tarının səsini
eşitməyəndə bilirik
evdə yoxdur". Hacı müəllimin özü obrazlı şəkildə deyirdi ki, "tarzən sutkanın 24 saatının
25 saatı bu alətlə məşğul
olmalıdır". Bu baxımdan,
alət xanımlar üçün daha çətindir. Ailə ilə sənəti birlikdə çatdırmaq
müşkül işdir.
Amma subay olduğuma görə hələ rahatlıq var.
Onu da
qeyd edim ki, artıq iki ilə yaxındır
udda çalmağı
öyrənirəm. Azərbaycanda
ud alətində də çalan qız ifaçı yoxdur. Ümumiyyətlə,
bizdə ud tədris edən məktəb belə mövcud deyil. Ərəb, türk ifaçılarının lent yazılarına
qulaq asa-asa öyrənməyə başladım.
Təbii ki, tarı bilməyim bu işdə mənə kömək oldu.
- Hazırda Şuşa musiqi texnikumunda dərs deyirsiniz. Tələbələriniz arasında
qızlar var?
- Xeyr. Hamısı
oğlanlardır. Buna çox
təəssüf edirəm.
Asəf Zeynallı adına musiqi kollecinə qəbul olunan vaxt hamı
mənə qəribə
baxırdı ki,
"qıza bax e, tar çalır. Qız hara, tar hara?" Qardaşım da hirslənirdi ki, "gül kimi sənətin
vardı. Sənə bu lazımdı?" Yaşa dolduqca baxırsan ki, qadın, ya kişi olmağın fərqi yoxdur. Əsas odur ki, sənəti sevəsən. Mən çox istərdim, qızlarımız da bu sənətə maraq göstərsinlər.
- "Lalə" Qızlar ansamblından sonra ölkədə tanınan
bir kollektiv yaratdınız. Bu ansamblı
yaradanda, ifaçıları
toplayanda nə kimi çətinliklərlə
qarşılaşdınız? "Humay" da "Lalə" qızlar ansamblının aqibətini
yaşamasın deyə,
kollektivi nə dərəcədə qorumağa
çalışırsınız?
- Ceyran Haşımova
Bakı konsertimə gələndə dedi ki, "sən yaxşı edib solo fəaliyyətə başladın.
Çünki ansamblda
rəhbər kimi çalışmağı heç
kimə arzulamıram".
Onun sözündə
böyük həqiqət
var. Həqiqətən də
çox çətindir.
Həddən artıq...
Onları toplayıb bir araya gətirmək,
ya da hansısa
alətin ifaçısını
tapmaq çətindir.
Bildiyiniz kimi, efirə üçlük
çıxarsa, tarın
yanında mütləq
kamança olmalıdır.
Nağaranın yanında
qoşa da olmalıdır. Nağaranın
ürəyi qoşadır,
qoşanın ürəyi
nağara. Lakin nağaranı tapırsan,
qoşa qalır, ya da əksinə.
Bunları tapıb bir araya gətirmək
çox çətindir.
Başqa bir şey də var ki, tar-kamançadan
biri zəif oldusa, ifa yaxşı
alınmayacaq. İstedadlı
qızlar var. Musiqi məktəbini bitirirlər.
Amma sonra ardınca getmirlər. Ya evdə valideynləri
qoymur, ya da öz həvəsləri
olmur. Belə problemlərlə üzləşib
yarımçıq qoyurlar.
Allaha şükür,
ansambl hələ ki fəaliyyətini davam etdirir. Ansamblla bağlı başqa bir fikrimiz var. Hayata keçəndən sonra ətraflı məlumat verəcəyik.
- Yerli sənətçilərlə
yanaşı, Tarkan, Rafet El Roman, Sərdar Ortac, Alişan kimi türk ifaçılarını müşayiət
etmişsiniz. Onlarla bizimkilər arasında nə fərq var?
- Sadəlik... Türk sənətçiləri
çox sadədir. Meqastar Tarkan məşq prosesində bizimlə məsləhətləşirdi
ki, "bəlkə bunu belə edək". Baxmayaraq, bu, onun öz
repertuarı idi, istədiyini edə bilərdi. Hətta dizini yerə qoyub üzünü bizə tərəf çevirdi və oxudu. Gözlərimizə
inanmadıq. Mən buna sadəlik deyərdim. Bizimkilər bunu etmir axı.
Bizimkilər diz qoyurlar yerə? Ya musiqiçilərlə
məsləhətləşirlər?! Xeyr, mən bunu yüz faiz
əminliklə deyirəm.
Çünki onlarla işləyirəm, bilirəm.
Amma ifalarına söz yoxdur. 2008-ci ildə Heydər Əliyev Sarayında Röyanın konsertində
onu müşayiət
etdik. Röyada o sadəliyi gördüm. Bizimlə məsləhətləşirdi.
Çünki özü
də etiraf edirdi ki, xalq
mahnılarının ifasında
o qədər də səriştəsi yoxdur. Azərbaycan ifaçılarından
Röyada, bir də Zamiqdə o sadəliyi görmüşəm.
- Tanındıqdan sonra ailə qurmaqda problem olur. Sizin sənətiniz
nə vaxtsa ailə qurmağınızda
problemə çevrilsə,
necə seçim edərsiniz?
- Səmimi deyirəm, mən sənətsiz qala bilmərəm. Bir gün tar çalmayanda özümü narahat hiss
edirəm. Bu, boğazdan
yuxarı deyilən söz deyil. Tar mənə doğmadır.
Mütləq deyil ki, mən bunu
hər gün efirdə nümayiş etdirim. Tarı efir üçün sevmirəm. Gedib evin küncündə çalaram, amma bilirəm ki, rahatlandım. Elə şeylər var ki, insanlar məni
anlamır. Amma tar məni elə gözəl anlayır ki. Hərdən anam deyir, "bəlkə elə bir adamla ailə
qurdun ki, bütün bu əziyyətlərini nəzərə
almayacaq və sənətdən getməyini
istəyəcək?" Mən
o barədə çox
fikirləşmişəm. Məncə, sənəti
ailəyə qurban vermək olar!.
Zəminə
Ayna.- 2011.- 1 oktyabr.- S.21.