Bakıda Almaniyada
yaşayan azərbaycanlı rəssamın fərdi
sərgisi keçirilir
Muzey Mərkəzində Marqarita Kərimova-Sokolovanın
akvarellə çəkilmiş miniatürlərdən ibarət
"100 an" adlı fərdi sərgisinin
açılışı olub. Sərgi rəssamın 70
illiyinə həsr edilib. Rəssamlar İttifaqının
katibi Səlhab Məmmədov açılışda
çıxış edərkən deyib:
"Kölndə yaşayan azərbaycanlı
rəssam əslən Bakıdandır. Bakının
özü də, onun atmosferi də rəssam üçün
hava-su qədər zəruridir. Onun əsərləri Azərbaycan,
Almaniya, Rusiya, ABŞ, Fransa, İtaliya, Avstriya və digər
ölkələrin muzeylərində və şəxsi
kolleksiyalarda saxlanılır. Marqaritanın sənəti həm
də dünya kontekstində bizim incəsənətimiz deməkdir".
"Çiçək formulu", "Həvva" və
"Karnaval dünyası" adlı 3 hissədən ibarət
ekspozisiyada yüz miniatür nümayiş etdirilir. Sərgi
oktyabrın 29-dək davam edəcək. Marqarita Sokolova vaxtilə
SSRİ Rəssamlar İttifaqının üzvü olub.
Hazırda Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının, YUNESKO
Beynəlxalq Rəssamlar Federasiyasının
üzvüdür. Rəssamın fərdi sərgiləri
Rusiya, ABŞ, Almaniya, Avstriya, Polşa, Rumıniya, Kuba və təbii
ki, Azərbaycanda təşkil edilib.
Marqarita Kərimova-Sokolova öz həyatından və ailəsindən
danışarkən qeyd edir
ki, ailəsində çoxlu
məşhur adlar olub.
Ulu babası, XIX əsrdə olduqca məşhur olan rus janr ustası İvan Sokolov İmperator Rəssamlıq Akademiyasını bitirmiş və özünün
"Zaqafqaziya silsiləsi" işlərinə
görə Roma Akademiyasının
mükafatına layiq görülmüşdür.
Baltikyanı baronessaları Fon Ram və Fon Rozenin adları rus zadəganlarının
geneologiya soraq
kitabçasına daxil edilmişdir.
Onun ailəsinin
zəmanənin ən məşhur insanları ilə əlaqələri
vardı. Marqaritanın özü sovet dövrünün ən
mükəmməl rəssamlıq məktəbləri olan İ.Repin adına Leninqrad Rəssamlıq Akademiyası və məşhur
V.Surikov adına Moskva
Dövlət Rəssamlıq İnstitutunda
təcrübə keçmişdir.
O,
SSRİ və Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının,
YUNESKO Dünya Federasiyasının və Rusiya İncəsənət Akademiyası beynəlxalq
bədii fondunun üzvüdür.
Bu qadın nadir zəkaya
və lətafətə, görmək, anlamaq,
şəfqət göstərmək və sevmək bacarığına
malikdir. Marqarita
xanımın Azərbaycanda rəssam və bir
şəxsiyyət kimi
formalaşmasında onun valideynlərinin,
həmkarlarının, dostları və həyatda rast gəldiyi digər insanların böyük rolu olmuşdur. Marqarita
xanım 1995-ci ildən Almaniyanın Köln
şəhərində yaşayır və
çalışır. Lakin ürəyi daim Azərbaycanla döyünən
Marqaritanın yaradıcılığı 1966-cı ildən
Bakı şəhərində başlayır və bü günə kimi də
Azərbaycanda davam edir.
Yeni ekspozisiya
"100 an" adlanır. Sərgi üç hissəlik silsilələrdən
ibarətdir: "Gül düsturları",
"Həvva" və "Karnaval
dünyası".
"Gül
düsturları"
- "Gül
düsturları" ideyası sizdə necə yaranıb?
- Təqdimat
mərasimlərində, premyeralarda, ad günlərində mənə hamı gül bağışlayırdı: gül dəstələri və səbətləri,
qucaq dolu güllər.
Yarısını mən dostlarıma
bağışlayırdım, amma yenə
də güllərin böyük bir hissəsi evimdə qalırdı. Onlar öz
duruşlarında qürurlu və heyrətamiz
idilər və vaxt keçdikcə
çiçək açır, sevindirir,
solur, bürüşür
və... ölürdülər. Həyatın bütün bu mərhələləri
bir gül ömrünün düsturudur.
Mən onların bütün
hallarını müşahidə etmişəm və rəsmlərimdə
canlandırmışam - həyat və ölümün
plastik gözəlliyi.
Beləliklə,
"Gül düsturları" əmələ
gəlib...
Həvva haqqında hər
şey
Adətən
klassiklər Həvvanı cənnətdən qovulduğu
faciəvi anda təsvir edirdilər. O Həvvanı
ki, icazə verilmiş
cizgini keçmişdi.
Amma Marqaritanın Həvvası digərlərindən
fərqlənir. O, gənc və nöqsansızdır, o hələ günaha
düşməmiş və Tanrının qəzəbinə
düçar olmamışdı. O hələ
həyatdan həzz alır və özü-özünədir...
Amma hər şey tədriclə
qaynamağa başlayır...
"Həvva"
silsiləsi zərif və incə örnəklərdir. Əlvan
və dərin akvarel, hava
kimi yüngül və
gözlənilməyən quaş. Marqarita öz
nüansları, rəng və əhval-ruhiyyəsi ilə balans və vəhdətə çatmaq
istəyir. Və məhz vizual olaraq, təsir edir və emosional münasibətə səbəb olur. Burada əsas sözlər
- incəlik, təfsilat, detal, spiral və zəriflikdir. Və miniatürlərin
lakonik adları da Həvvanın
hekayəsinə uyğundur - "Seyr", "Təlaş", "Sevgini duyma", "Sevgi burulğanı", "Sevgi
səhəri" və "Sonsuzluq
burulğanı"- Bibliya qəhrəmanları
haqqında əfsanələrin adları kimi.
"Ah,
karnaval, karnaval"
Şekspirin məşhur "bütün dünya
teatrdır" sözləri - "Karnaval
dünyası" silsiləsindən olan
miniatürlərin ekspozisiya məkanında
yaranan həmin təəccüblü təəssüratı
təsvir edir.
Təbii ki, bu, parlaq intibah dövrü
idi. O zamanın şəxsiyyətləri öz üzərində
Tanrının nəzərini və dünyanın diqqətini
hiss edirdilər və bu hiss onlarda özünə rəğbət
hissini törədirdi. Məhz belə insanlar ədəbiyyatda,
heykəltəraşlıqda və musiqidə mədhiyyələr
yarada, belə əzəmətli saraylarda yaşaya və belə
fövqəladə kostyumlar geyinə bilirdilər və
Marqarita bütün bunları öz karnaval silsiləsində əks
etdirir. Onun qəhrəmanları da təsadüfi olaraq ədəbiyyat
qəhrəmanlarının adlarını
daşımırlar - Kazanova, Horasio, Kapuletti, Kolombina, Pantolone,
Ardeliya, Çintsio və iki ağanın əbədi nökəri
və dünya ədəbiyyatının ən hiyləgər
qəhrəmanı Arlekin...
İncəsənət
sadəcə düz səth üzərində rənglərin,
işığın və formaların vəhdətidir. Amma əsl
rəssam ona məna qata bilir və incəsənəti
çoxtəbəqəli edir, lap Marqaritanın karnavalı
kimi. Onun incəsənəti səhnələşdirmə ilə
doludur - obrazların gözqamaşdırıcı
parlaqlığı, ilhamın mütərəddid atmosferi,
tamaşanı əhatə edən sirr, əcaib əşyalardan
ibarət mühit, fövqəladə kostyumlar. Marqaritanın
artistizminin əsas cəhətləri parlaqlıq və cəsarətdir
və onun özü də burada "Gecənin
kraliçası" rolunda çıxış edir. Və
bütün bunların üzərində Sevgi zəfər
çalır, azad, gözəl, əlçatmaz,
çağırıcı, gözalıcı Sevgi...
Ayna.-
2011.- 29 oktyabr.- S.19.