Qədim alətlər, at çapmaq, Kərkük
mahnıları...
Nuriyyə
Hüseynova üçün hər işin öz
texnologiyası var
Bu yaxınlarda filarmoniyada konsert
proqramı ilə çıxış edən Qədim Xalq
Çalğı Alətləri Ansamblının solisti, əməkdar
artist Nuriyyə Hüseynova bu layihəyə 3 il öncədən
hazırlaşdığını deyir.
Çalışdığı Bülbül adına orta
ixtisas musiqi məktəbinin kollektivinə, məktəbin
direktoruna bu uğura görə minnətdarlıq bildirən
xanəndə deyir:
- Müəyyən müğənnilərin
ifasında kamera Orkestri ilə milli alətlərin konserti
çox olub. Burada məqsəd o idi ki, 7 əsas klassik
muğamını bir araya gətirək. Muğamların
birindən digərinə keçid və bu keçidlərin
arasında təsniflər, xalq mahnıları, korifey bəstəkarların
simfonik əsərləri, milli ruhda yazılan əsərlərdən
ibarət kompozisiya hazırlamışdıq. Mənim
üçün tamaşaçı fikri əsasdırsa,
musiqiçilərin, nəzəriyyəçilərin fikri
daha önəmli idi. Və orda bizim musiqişünasların
fikri bu oldu ki, Azərbaycanda çox konsert olub, çox
çıxış olub, amma bu səpkidə ilk dəfədir.
Bülbül adına orta ixtisas musiqi məktəbinin tələbələri
də bunun öhdəsindən çox yaxşı gəldilər.
Mən oxumaqdan yox, həyəcandan yoruldum o konsertdə.
Çünki tələbələrim azyaşlı idi,
çaşa bilərdilər, ritmi tuta bilməzdilər. Orda mənim
iki, Əlibaba Məmmədov, Arif Babayev, Qəzənfər
Abbasov, Firuz Səxavət və Sahib İbrahimovun hər
birinin bir tələbəsi çıxış etdi.
-
Yetirmələrinizi səhnəyə çıxarmaqla
onları səhnəyə hazırlayırsınız?
-
Yaxşı musiqiçi olmaq,
yüksək səviyyədə, dünya
arenasına çıxacaq musiqiçi
yetişdirmək üçün səslə
bərabər, mədəniyyət, həyata baxış, ətraf
mühitə münasibət çox böyük şərtdir. Bülbül
adına musiqi məktəbində məqsəd
bu şagirdləri məhz sivil
formada yetişdirməkdir. Mən
onları ilk dəfə olaraq
səhnəyə çıxardım, onların yaşı çox azdır. Mən hətta konsertdə Arif Babayevə dedim ki, əgər bunların bir
qüsuru olsa,
yaşlarını nəzərə alın. Yəni
3-4-5-6-cı sinif şagirdləri ilə dəsgah
muğamlar işləmək,
ayrı-ayrı şöbələri izah
etmək çətindir.
- Qədim Musiqi
Alətləri Ansamblında, adından da göründüyü kimi,
musiqilər yalnız qədim alətlərdə ifa edilir. Bunda
özünəməxsusluq nədir?
- İfamla, yaradıcılığımla
yaxından tanış olanlar deyir ki, məni tanımaq olmur. Birdən-birə
dönüb bir başqa oluram. Hərdən türk
mahnısı oxuyuram tamam başqa bir ifa, başqa bir səslə,
qədim alətlərdə mahnılar ifa edirəm səs dəyişir,
olur tamam başqa, ya da orkestrlə ifa zamanı yenə səsdə
tamam başqa bir avaz olur. Mən qədimlik, köhnəlik,
milliliyi sevən bir insanam. Çünki vətənimə,
torpağıma bağlıyam. Və ən böyük
müasirlik odur ki, insan köhnəliyi bərpa edir və
köhnəliyi yeniləşdirir, onu qoruyub saxlaya bilir. Həmişə
buna çalışmışam. Qədim alətlər
ansamblı tamam başqa bir aləmdir. Orda əsrlərdən
gələn səslər var, bu səslər uzun illərdən
bəri unudulan alətlərin ifasında səslənir.
- Həm xanəndə,
həm də pedaqoq...
Bu
iki sahədə paralel addımlamaq çətin
deyil ki?
- Yaşıdlarım içərisində ən
birinci pedaqoji fəaliyyətə
başlayan olmuşam. Sənət dostlarımın xətrinə
dəyməsin, bir növ xanəndənin müəllimlik etməsini
mən dəbə salmışam. Çünki 1992-ci ildə
Dövlət Konservatoriyasını bitirən kimi Asəf
Zeynallı adına Musiqi Texnikumunda müəllimlik fəaliyyətinə
başladım. O vaxt mənim 21-22 yaşım var idi. Hətta
yaşlı nəsildən müəllimlir vardı, deyirdilər
ki, uşaqdır, bu nə anlayır muğam nədir?! Amma mən
çox istəyirdim və deyirdim "bilmirəm, sizdən
öyrənəcəm".
Təcrübə əsas şərtdir.
İnsan işləyə-işləyə, görə-görə
götürür, öyrənir. Mən 1995-ci ildə Asəf
Zeynallıdan Bülbül adına orta ixtisas musiqi məktəbinə
müəllim gəldim, o vaxt Əlibaba Məmmədov orada
işləyirdi və fikirlərini söyləyirdi, imtahanlarda
irad tuturdu. Bu mənim üçün çox sağlam bir tənqid
idi. Yəni sağlam tənqiddən nəticə
çıxardım. Amma deyə bilmərəm əsasən
müəllim kimi məşhuram, yoxsa xanəndə kimi.
Bunların ikisi da paralel yürüyür. Müəllimliyim
bir xanəndə kimi səhnədə formalaşmağıma
çox kömək edib. Çünki müəllimlik
oxuduğun şeirləri təkrarlamaq, bilgi əldə etmək,
yeniləmək, yeni bir şeylər öyrənməkdir.
-
"Cavad xan" filmində xanın həyat
yoldaşı Şüküfə xanım rolunda çəkilmisiniz. Peşəkar aktrisanın
oynayacağı filmdə necə oldu siz çəkildiniz?
- Aktrisa olmaq, rola girmək,
dəyişib başqa cür olmaq bir az
xarakterimə uymayan bir şeydir. Rövşən müəllimdən
oynamaq təklifi alanda tərəddüd etdim.
Görüntüm obraza uysa da, oynaya biləcəyimi zənn
etmirdim. Rejissor söylədi ki, elə onlara rola girmək yox,
sadəcə özüm olmaq, öz ailəmdə, öz
uşaqlarımla, həyat yoldaşımla necə
davranıramsa, elə də filmdə özümü göstərməliyəm.
"Cavad xan" filminə görünməmiş
bir sima, aktrisa kimi tanınmamış bir insan lazım idi.
- Yəqin peşəkar heyətlə çalışmaq
həyəcanlı idi?
- Əlbəttə, mənim üçün çox çətin idi.
Böyüyə-kiçiyə, insanların sənətinə,
peşəsinə həmişə hörmət etmişəm.
Amma özümü heç vaxt zəif bilməmişəm,
heç vaxt da çəkinməmişəm ki, filankəs
burada oturubsa, mən oxumayım, ayıb olar. Bu baxımdan
onlarla iş birliyim çox rahat oldu.
- Filmdə çoxlu döyüş
- at çapmaq, qılınc oynatmaq kimi səhnələr var.
Uzun illər xanəndə kimi səhnə alan
biri kimi bu səhnələrə alışmaq çətin
olmadı?
- Həyatda nəyi bilmirsənsə, ondan qorxursan. Mən həmişə at
çapmaqdan qorxurdum, hətta atın yanından keçəndə
belə içim titrəyirdi. Bu filmdə elə bir məqam gəldi
ki, qorxu, həyacan öldü. Hər bir səhnəyə
özümü hazırladım. Təbii ki, məşqlərin
sayəsində özümü mükəmməlləşdirə
bildim. Elə məharətlə at çapırdım ki, məşqçi
heyran qalmışdı. Film başa çatandan sonra həyat
yoldaşımdan Cıdır meydanına gedib at sürməyi
xahiş edirdim. Qılınc oynatmağa gəlincə,
hər işin öz texnoloji yolu var. O yolu biləndə insan üçün hər şey sadə və aydın olur.
- Amma filmdə ifanıza ehtiyac olmayıb deyəsən.
- Əvvəlcə düşünülmüşdü, amma ssenari dəyişməsin
deyə ehtiyac olmadı.
- Özünüzü başqa
filmlərdə yenidən
sınamaq fikriniz varmı?
- Niyə də olmasın. Əgər bu məndə mükəmməl alınırsa,
çəkilmək istərəm.
- Kərkük mahnılarından
ibarət albomunuz çıxdı. Niyə məhz
Kərkük mahnıları?
- Bir neçə
il əvvəl
Quzey Kiprdə bir tədbirdə olduq. Və orada bir neçə
musiqi ifa etdik. Şəmistan Əlizamanlı ilə orada bir Kərkük
mahnısı ifa etdik. Sonra mənə məsləhət bildi
ki, səsimə bu mahnılar çox yaxındır və
bunu albom şəklində hazırlayım. Sınadım və
bu, yaradıcılığımda xüsusi yer aldı. Qeyd
edim ki, albomda Şəmistan müəllimlə birlikdə
duetlərimiz də var. Albom hazır olandan qısa zaman sonra
çoxlu dinləyici yarandı. Yeri gəlmişkən,
hazırda 4-cü albomu hazırlayırıq. Artıq
bir neçə mahnı yazılıb, digərlərinə hazırlıq
gedir..
Şəms
Ayna.-
2011.- 3 sentyabr.- S.21.