"Oynadığım bütün obrazları taxtadan
yonmuşam"
Ayşad
Məmmədov: "Bütün sevgilərin önündə
teatra olan sevgim durur"
Onu tanıtmağa o qədər də
ehtiyac yoxdur. Bircə rolunun adını çəkmək
kifayətdir - "Bəxt üzüyü" filmində
"alkoqolik Hüseyn". Məhz bu rol Ayşad Məmmədovu
sevdirdi. Baxmayaraq ki, bu filmdən öncə səhnədə
100-dən çox obraz yaratmışdı. Hüseyn rolu sanki
onun sənətdə "vizit kartı"na çevrildi. Əməkdar
artist, Akademik Milli Dram Teatrının aktyoru Ayşad Məmmədov
sənət yolunun başlanğıcından
danışdı:
- Belə demək olar ki, mən
atamın yarımçıq qalan sənətini davam etdirdim.
Biz Mərdəkan kəndindənik. Atam Tofiq Kazımovla qrup
yoldaşı olub. Aktyor olmaq istəyib. Amma o vaxtlar aktyor
peşəsinə yaxşı baxmayanlar varmış. Anam
atamın qarşısında şərt qoyub ki, əgər
aktyorluq etsə, ona ərə getməyəcək. Atam anamı
çox sevirmiş,
odur ki, sənəti sevgisinə qurban verib. Amma teatra
bağlı olub hər zaman. Mərdəkanda "Nizami"
klubunun rəhbəri olub, kinoprokatda işləyib. Tofiq Kazımovla da yaxın dost idi. Azdramanın o vaxtkı aktyorları
tez-tez bizə qonaq gəlirdilər. O vaxt Tofiq Kazımov
Azdramanın baş rejissoru idi. Atamı teatrın bütün
premyeralarına dəvət edərdi. Bəzən bir avtobus
yığışıb teatra gedirdik. Ordakı əksər
tamaşaları izləmişdim. Yadımdadı, bir dəfə
Möhsün Sənaninin qrim otağına getmişdim. Hələ
uşaq idim. Gördüklərim o səhnə
yaddaşıma əbədi yazıldı. Yəni mənim
uşaqlığım belə bir ortamda keçdi - sənət,
teatr, tamaşalar haqda söhbətləri eşidə-eşidə
böyüdüm. Və təbii şəkildə həyatımı
teatrla bağlamaq qərarına gəldim. Özü teatrı
sevdiyinə görə mən bu sənəti seçəndə
atam etiraz etmədi.
Atam hər uğurumu görüb
sevinirdi. "Bəxt üzüyü"nün
premyerası idi. Atam da gəlmişdi. Hamı əsasən onu
təbrik edirdi. Onda necə qürur hissi keçirirdi. Ancaq təəssüf
ki, əməkdar artist adı almağımı görmədi.
Çox istərdim bunu görsün. Bu onun üçün
böyük qürur olardı. Hələ Akademik Dram
Teatrında işlədiyimi bilsəydi, mənimlə daha
çox fəxr edərdi. Çünki ora onun
üçün müqəddəs bir ocaq idi.
- Şəki teatrı sənət bioqrafiyanızda?..
- O vaxtlar Hüseynağa Atakişiyevin
rəhbərlik etdiyi Şəki Dövlət
Dram Teatrı tək Azərbaycanda yox, kənarda da
tanınırdı. Biz onda tələbə idik. Dramaturq Rəhman
Əlizadənin bir neçə əsəri bu teatrda
oynanılırdı. Dəfələrlə onunla Şəkiyə
gedib tamaşalara baxmışdım. Elə onda seçim
etmiş, qərarımı Hüseynağa müəllimin
özünə demişdim. İnstitutu bitirəndə sözümün
üstündə durdum
və Şəkiyə
getdim. Baxmayaraq ki, mənə
institutda müəllim kimi qalıb işləmək
təklif olunmuşdu, mən Hüseynağa müəllimin
teatrında işləməyi üstün tutdum. Beləliklə,
yaxın dostum, mərhum aktyor Ələkbər Hüseynov və
bir neçə qrup yoldaşımla sözü bir yerə
qoyub, Şəki teatrına getdik.
- Deməli, Gənclər Teatrında işləməyiniz
də Hüseynağa Atakişiyevlə bağlıdır.
- Mənim ən yaxşı rollarım Şəki teatrında olub. Müsbət
resenziyalar yazılırdı. Şəki teatrında 9 il ərzində
60-dan çox obraz yaratdım. Sonra Hüseynağa müəllim
Bakıya gəldi. 1989-cu ildə Gənclər Teatrını
yaradanda bir də orada işə başladıq.
Sonrasını da bilirsiniz. Gənclər Teatrı Gənc
Tamaşaçılar Teatrına birləşdirildi. O vaxtdan
orada işlədim. Ta bu ilin əvvəlinə qədər.
Azdramada "Lənkəran xanının vəziri"
hazırlananda mən orda şair rolunu ifa etdim. Ondan sonra bu
teatrda işə dəvət etdilər. Mən də qəbul
etdim.
- Hər halda, Gənc Tamaşaçılar
Teatrında aktyor kimi vəziyyətiniz yaxşı olsaydı,
ordan çıxmazdınız. Çünki 3
ayrı teatrın kollektivi birləşəndən sonra orada
aktyorlar arasında ayrı-seçkilik olduğu deyilirdi.
- Yox, şərt
onda deyil. Hüseynağa Atakişiyevdən sonra hansı teatrda işləməyin mənim üçün fərqi yox idi. Hüseynağa müəllimin teatrında
çalışsaydım, əlbəttə,
ordan ayrılıb Azdramaya getməzdim. Amma o olmayandan
sonra fərq etməz.
O ki qaldı
ayrı-seçkilik məsələsinə,
mən buna ayrı-seçkilik deməzdim. Əgər ora Cənnət
Səlimova gəlibsə, öz aktyorlarını irəli
çəkəcək də, bu, təbiidir. Əgər
Hüseynağa Atakişiyev gəlsəydi, bizi irəli
çəkərdi. Mən bunu qanunauyğunluq hesab edirəm.
Bunu pis qəbul etmək lazım deyil.
- Amma hər halda, elə olmasaydı, siz ordan
ayrılmazdınız.
- Yox, qətiyyən.
Məni sevdiyim bir teatra dəvət etdilər, təbii ki, məmnuniyyətlə
razılaşdım. Özü də tək məni yox, Qurban
İsmayılovu da dəvət etdilər, amma nəyə
görəsə o razı olmadı.
- Kinoda ilk işiniz "Bəxt üzüyü"ndə Hüseyn
olub. Ondan sonra bir neçə filmə çəkilmisiniz. Amma bu rol sanki sizin
"vizit kartı"nıza
çevrildi. Sonrakı rollarınız
bunun qədər məşhurlaşmadı.
- Hər aktyorun həyatında gözəgəlimli bir rol olur. Yəqin ki,
Hüseyn də mənim kino həyatımda ən gözəgəlimli rollardan
biridir. Halbuki mən ona qədər teatrda 200-ə
qədər rol oynamışam. Şəki teatrından
ta bu günə
qədər. Mənə elə
gəlir ki, teatrda ondan da
uğurlu rollarım olub. Sadəcə kino göz qabağında olan bir sənət növü olduğu üçün adamı daha çox reklam edir. Tamaşaçını deyə bilmərəm,
amma teatrda mənim özümün ürəyimcə olan rollarım olub.
- Bəs məşhurlaşan
obrazınız ürəyinizcə
idi?
- Əlbəttə. Bu
rol mənim kinoda ilk işimdir.
Özü də Vaqif Səmədoğlu o pyesi birinci dəfə Şəki teatrına gətirib. Mən də orda Rasim rolunda oynayırdım.
Ondan sonra Sumqayıt teatrında qoyuldu. 1991-ci ildə isə
Ramiz Əzizbəyli o
pyes əsasında
film çəkdi. Məndən başqa o rolun sınaq çəkilişlərində
3-4 nəfər iştirak
etmişdi. Amma rejissor
məni seçdi.
Pyes mənim üçün
ovcumun içi qədər aydın idi. Ordakı rollar da eləcə.
Hüseyn rolunu da elə əvvəldən sevirdim. Çəkilişlərə gələndə
mən daxilən bu rola hazır
idim.
-
Hüseynlə Ayşad
Məmmədovun həyatı
arasında hansısa oxşarlıq varmı?
- Oxşarlıq... (düşünür). Aktyor hansısa obrazı yaradanda onu özünə
yaxınlaşdırmaq istəyir.
İçindəkiləri ora qoymaq istəyir. Yəqin ona görə
çoxları elə
bilir ki, mənimlə bu rol arasında oxşarlıq var. Şükür
Allaha, mənim ailəmdə hər şey yaxşıdı.
Təzə vaxtlar çətinliklərim, sıxıntılarım,
ev problemim
olub. Amma indi qaydasına
düşüb. Yoldaşım İlqarə Gənc Tamaşaçılar Teatrında
çalışır. Biz hələ Gənclər
Teatrından bir yerdə işləyirdik.
O vaxtdan bir-birimizi tanıyıb, ailə qurmuşuq. Çətinliklərimiz əvvəl daha
çox idi. Son üç ildə
prezident təqaüdü
alırdım, köməyimə
çatırdı. Amma kəsdilər.
- Nə qədər maaş alırsız?
- Akademik teatrda bir az çoxdur, 270 manat. Yoldaşım isə 170 manat
alır. İndi "Qaynana"
serialına çəkilirəm.
Ordan da müəyyən məbləğ alıram.
Düzdür, o da azdır,
buna baxmayaraq, işimi vicdanla görməyə çalışıram.
- Normal əməkhaqqınız olsaydı,
seriala çəkilərdiniz?
- Yox, çəkilməzdim.
Maddi çətinliyim olmasaydı,
məsələn, indi
də prezident mükafatı alsaydım,
heç vaxt seriala çəkilməzdim.
Serial adamın fikrini parçalayır.
Bölünürsən sanki. Yəni fikrin
yalnız teatrda, tamaşalarında olmur.
- Sizin rejissor kimi də bir
neçə işiniz
olub. Bundan sonra yenidən
rejissor kimi davamiyyəti düşünürsünüz?
- Yox hələ
ki. Bu saat Azdramada o qədər işim var ki...
Bir neçə rol üzərində çalışıram.
Ona görə də rejissorluğa vaxt yoxdu. Həm də bu, mənim hobbim idi. Axı mən rejissor
deyiləm. Amma sənət
dostlarım həmişə
məni bu ampluada da görmək
istəyirlər. Mənə arxa
dururlar. Onda Gənclər
Teatrı vardı,
Rafael, Coşqun vardı.
Ortaya bir ideya atan
kimi dəstək verirdilər. Amma indi
onlar başqa sahədədir. Mənim isə
rejissorluğa vaxtım
yoxdur. Həm də adam
yaşa dolduqca həvəsdən düşür
elə bil.
- Deyirlər sizin bir hobbiniz var
- taxtadan heykəllər
düzəltmək...
- Hə. Mən oynadığım
obrazları taxtadan da yonmuşam. Bir heykəlim
sınmışdı. Bu məzuniyyətdə vaxt tapıb bərpa
etdim. Heyif ki, artıq bu işlə məşğul olmağa
vaxt yoxdu. Son işimi hardasa 7-8 il əvvəl düzəltmişəm.
Heykəltəraşlığı sevirəm. Amma
bütün sevgilərin önündə teatra olan sevgim durur.
Teatrı kinodan da çox
sevirəm..
Şəms
Ayna.-
2011.- 3 sentyabr.- S.20.