Elza
Seyidcahan: "Kütləni öz səviyyəmə qaldıracam"
Bu
fikirdədir ki, əsl istedad sonradan əli çıraqla
axtarılır
Özü yazıb, özü oxuyanlar
çoxalır. Musiqi təhsili alıb, özünü
peşəkar kimi təqdim edənlər isə azdır.
Söhbət mahnı ifaçılarından deyil, bəstəkarlardan
gedir. Amma bəstəkarlardan söhbət düşəndə
peşəkarlarla qeyri-peşəkarlar bir tərəzinin
gözünə qatılır. Əməkdar artist Elza
Seyidcahan ali musiqi təhsili alıb, çoxlu mahnılar, əsərlər
yazsa da, nədənsə onun adı çox vaxt tənqid
olunanların "siyahı"sına düşür. Həmkarları,
adi insanlar, musiqiçilər onun musiqisinin dilini
anlamadıqlarını deyirlər. Bu kimi nüansları nəzərə
alan gənclər bir gecədə məşhurlaşan
mahnını ali təhsildən üstün tuturlar. Elza
Seyidcahan isə düşünür ki, istedadla təhsil bir
arada olanda insanın bəxti gətirir, ulduzu parlayır:
- "Çox nadir hallarda elə bir
ifaçıya rast gələrsən ki, təhsili olmasın,
amma fitri istedadı olsun. Musiqi təhsili olmayan ifaçıya
kənardan nə desələr, ona inanacaq. Çünki təhsili
yoxdur və sözün nə dərəcədə düzgün
olub-olmadığını bilmir. Oxuduğundan da heç vaxt
əmin olmur.
Mənə də bir ifaçı kimi
iradlar olur. Çünki təhsilim bəstəkarlıq
üzrədir. Bəstələrim də fərqlidir deyə,
yazdığımı yalnız özüm ifa edirəm. O qədər
musiqi təhsili alanlar var ki, mahnını ürəksiz
oxuyurlar. Mahnıya "can qoymaq" başqa şeydir. Bu
artıq fitri istedaddır.
-
Mahnılarınızı, dediniz, ancaq özünüz
oxuyursunuz, çünki fərqlidir. Yəni peşəkarlar
da bu fərqliliyi anlaya bilmirlər?
- Etiraf edim ki, bəstəkarlığım
mahnı ifaçılığımdan daha güclüdür.
Amma özünü peşəkar adlandıranların
çoxundan daha ürəklə oxuyuram. Oxuduğum
bütün mahnılarım hit olub. Elələri olub ki, məndən
sonra mahnımı oxuyub, sevilməyib. Mənim öz dəst-xəttim
var və onu necə düşünərək
yazmışamsa, eləcə də ifa edirəm. Bu hissi mənim
qədər heç kim yaşaya bilmir.
Onu da qeyd edim ki, irihəcmli əsərlərim,
partituralarım, simfonik poemam, klavirlərim var. Bəstəkarlar
İttifaqına da məhz belə əsərlərimə
görə qəbul olunmuşam. "Azərbaycan
Odası" əsərimi Firəngiz Əlizadə, Arif Məlikov,
Ramiz Zöhrabov, Faiq Nağıyev kimi görkəmli insanlar
dinlədikdən sonra rəy yazıb, məni ittifaqa üzv qəbul
ediblər. Əsərlərimdən ibarət konsert isə mənim
ən böyük arzumdur. Amma hələ buna imkan yoxdu. Zəmanəyə uyğunlaşmaq məcburiyyətindəyəm.
Toylara getməyə başlamışam, toylar üçün
mahnılar yazdırmışam. Vaxt keçir və mənim kimi
istedadlı insanlar itib-batır. Azərbaycana
milyonlar gətirə bilərəm. Musiqi festivallarına gedib,
ən yüksək yerləri tuta bilərəm.
- Ehtiyac
üzündən toya getdiyinizi
söylədiniz. Niyə tələbata uyğun
olan mahnılar bəstələyib, pul qazanmaq istəmirsiniz.
Söylədiniz ki, toy
tələbatı səbəbindən bu üslubda mahnılar bəstələmişsiniz.
Yəni sifarişlə mahnı yaza bilməzdiniz?
-
İndiyədək bir neçəsinə
mahnılarımı pulsuz vermişəm.
Halal xoşları olsun.
Bu yaxınlarda bildim ki, Leyli adlı gənc
ifaçıya verdiyim mahnı Türkiyədə
hit olub. Tamaşalara musiqilər yazıram, adım heç yerdə qeyd olunmur. Yazdığım mahnılara görə
müğənnilər toylarda pul qazanır, amma o pullardan mənə heç nə çatmır. Məsələn,
Nazpəri Dostəliyeva üçün
"Qadasın aldığım" adlı mahnı
yazmışdım. Hər dəfə məni görəndə
deyir ki, "Elza, bu mahnıdan bilirsən
nə qədər pul
qazanmışam". Amma
bir dəfə görmədim ki, qapımı döyüb,
mənə pul versinlər. Mən
müğənnidən pul istəməyi
özümə sığışdırmıram. Müğənni
gərək özü anlasın ki, bəstəkarın pulu
ancaq mahnı yazmaqdan
çıxır.
-
Qeyri-adi görünən layihələr, açıqlamalarla
gündəmdə yerinizi qoruya bilirsiniz. Bunu məqsədli
şəkildə edirsiniz?
- Bu saat bütün televiziyalar, qəzetlər, jurnallar istəyir ki, onlara maraq olsun.
Mənim layihələrimə
də müxtəlif adlar verilir,
bəzəyirlər, ironiya ilə
qarşılayırlar. Şama konsert verməyim haqda bəzi
fikirlər yazmışdılar. Axı mən şamı
qarşıma qoyub, onun
üçün oxumamışam. Bu, sadəcə, Füzulinin
bir qəzəli ilə bağlı layihə
idi. Əlbəttə, belə yazanda insanlar bunu normal
qarşılamayacaq. Layihələrimi belə bəsitləşdirən
insanlar, sadəcə, işlərində
qeyri-peşəkardırlar. Bilənlər bilir
ki, bu layihələr
ilə nə demək istəyirəm. Mən bütün
bunlara təmkinlə yanaşıram. Yenə
də öz işlərimi görürəm,
əsərlərimi yazıram. Çünki
vaxtında pomidor, daş,
yumurta atəşinə tutulan
musiqiçiləri, qəbul olunmayan
istedadları sonradan əli
çıraqlı axtarıblar.
Teatrlara, tamaşalara
getsəniz, orada 40-50 nəfər güclə
tapmaq olur. İncəsənəti
yalnız yüksək təbəqə anlayır. Kütlə
tərəfindən bu qəbul olunmur. Ona görə də
həmişə dahi Qara
Qarayevin sözünü
xatırlayıram. O deyib ki,
"Sənətkar kütləyə enməməlidir.
Kütləni öz səviyyəsinə
qaldırmalıdır". Mənim də əsas məqsədim
kütləni öz səviyyəmə
qaldırmaqdır və bunu bacaracağıma
əminəm. Vaxt gələcək barəmdə
ironiya ilə danışanlar səhvlərini
və musiqilərimin dəyərini anlayacaqlar..
ŞƏMS
Ayna.-
2011.- 24 sentyabr.- S.21.