"Müasir
caz ifaçıları çox
həssasdırlar"
Şahin
Növrəsli bu sənətə xələl gətirilməsini
istəmir
Müsahibimiz piano ifaçısı,
bir müddət əvvəl Bakıya Beynəlxalq Caz
Festivalının qran-prisi ilə qayıdan Şahin Növrəslidir.
29 yaşında adını Azərbaycan caz tarixinə
yazdırıb. Bəstələdiyi caz kompozisiyaları,
royaldakı ifası ilə əcnəbi
tamaşaçıları da ovsunlamaqda davam edir. Bülbül
adına musiqi məktəbi, Bakı Musiqi Akademiyasının
məzunu olan cazmenin ilk uğuru 11 yaşında olub. Dövlət
Filarmoniyasında Faiq Mustafayevin rəhbərlik etdiyi simfonik
orkestrlə Azər Rzayevin konsertini ifa edən azyaşlı
ifaçı 1999-cu ildə "Sevda şəlaləsi"
kompozisiyası ilə caz dünyasında özünü təsdiqləyə
bilib. Onun bir çox xalq mahnılarını caz üslubunda
interpretasiyasının da musiqidə xüsusi yeri var:
"Özümü xatırlayandan caza
bağlanmışam. Yadımdadır, ilk dəfə cazı
5 yaşımda ifa etmişdim. Valideynlərim çox sevinirdi.
Uğurlarımı kiçik barmaqlarımın hərəkəti
ilə səslənən ağ-qara dillərdən görməyə
başlayıblar. Onlar bu yolda mənə böyük dəstək
olublar. Daha sonra bu ifa ABŞ, İtaliya, Rusiya, Hollandiya və
dünyanın bir çox səhnələrindən
eşidilməyə başladı. Hər dəfə piano
arxasında oturanda özümü müqəddəs yerdə
hiss edirəm. Kədərimi də, sevincimi də onunla
bölürəm. Musiqiyə bağlanandan bəri sirrimi daha
çox qarşımdakı alət bilib. Bəlkə də
bu, sizə qəribə görünər. Kiməsə sirr
verib, kiminsə arxasınca danışmıram. Röyal mənim
ən yaxın dostumdur. Qardaşlarım da özləri
üçün belə düşünürlər. Ailədə
4 qardaşıq, hərəmiz musiqinin müxtəlif sahələrində
çalışır və bir-birimizə dəstək
oluruq".
Cazmenin məlumatına görə,
musiqiyə həvəs onun ulu babası Mirzə Ələsgər
Növrəsdən qaynaqlanıb. O, şair olub və
Xurşudbanu Natəvanın məclislərində şeir
söyləyib. Musiqini çox sevir və ailə çərçivəsində
kiçik konsertlər verərmiş, - "sonra bu həvəs
atama keçib. Anam da onu meydanda tək qoymurdu. Gözəl səsi
olub. Valideynlərim arzuladığı sənəti bizdə
tapıblar. Məndən balaca qardaşım Tərlan peşəkar
musiqiçi olmasa da, arabir oxuyur. Arslan Bakı Musiqi Akademiyasında
təhsil alıb, istedadlı tarzəndir. Nurlan da Musiqi
Akademiyasının vokal şöbəsini bitirdi. Onu da səhnədən
tanıyırsınız".
Cazmenin etirafına görə,
neçə illər qabaq caz
ifaçılarının çalışmağa yeri olmayıb. Kiçik məkanlarda çıxış edən Şahin Növrəsli sənətə
marağın əvvəlki illərdə ürəkaçan
olmadığını xatırlatdı. Geniş
səhnələrdə sərhəddən kanara
çıxarkən eşidilib. İndi bu münasibətin
artıq geridə qaldığını deyir:
"Bakı
Caz Mərkəzi açılandan sonra imkanlarımız artdı. Bundan başqa, son illər caz
festivalları, gənc musiqiçilər üçün
müsabiqələr keçirilir. Televiziyada caz konsertlərinə
efir vaxtı ayrılır, mətbuat bizi işıqlandırır. Bütün
bunlar son illərə
təsadüf edir".
Bizim günlərin Vaqif Mustafazadəsi adlandırılan Şahin Növrəsli bu
adı qazanmaqdan ötrü
çox əziyyətlərə
qatlaşdığını da etiraf edir. Ailədə ilk olaraq Musiqi
Akademiyasına daxil olub
və hələ o illərdən
özünütəsdiq üçün
gecəli-gündüzlü çalışıb. O illərdə
maddi sıxıntılar keçirən
cazmenə təkliflər çox olsa da, təşkilatçılar
maddi maraq
güdürdülər. Söyləyir ki, o vaxt
pul tapıb kompozisiyalar
yazıb, disk buraxa
bilsəydi, ifası xaricdə daha da tez eşidilə bilərdi,
- "əgər problemlərlə üzləşməsəydim,
artıq 19-20 yaşımda musiqimizi xaricdə
təmsil edə bilərdim. İlk dəfə
İtaliyada konsert verəndə
25 yaşım vardı. Amma onadək Azərbaycanda
çıxış edə bilmirdim. Daha doğrusu,
çıxışım üçün
imkan yaradılmırdı. İtaliya konsertindən sonra tilsim qırıldı.
Bir neçə aydan sonra burada möhtəşəm konsertim
oldu. Baxmayaraq ki, əvvəlki
caz festivallarına dəvət almırdım,
bu konsert üzümə bir çox qapıları açdı".
Əcnəbi ilə Azərbaycanlı
tamaşaçı arasında böyük fərq görmədiyini
deyən cazmenin fikrincə, sanballı musiqi hər yerdə
eyni ahəngdə dinlənir. O, fərqi yalnız amerikalı
dinləyicilərdə görür. Bu da ondan irəli gəlir
ki, Amerika cazın vətənidir. Onları təəccübləndirmək
üçün cazmen daima axtarışlar, sintezlər etməlidir.
Təəssüflə deyir ki, bəzi təşkilatçılar,
yaxud dinləyicilər cazda şou axtarmağa
çalışırlar, - "Hər cür təkliflər
alıram. Amma bunların əksəriyyətini dəyərləndirməməyə
çalışıram. Çünki caz sanballı
şouların əhatəsində səsləndirilməlidir.
Bizim günlərin caz ifaçıları çox həssasdırlar.
Biz istəmirik ki, sənətimizə hər hansı formada xələl
gətirilsin. Çünki indiki zəmanədə heç nəyə
çərçivə yoxdur. İnsanları pul gücünə
özünə ram edən şəxslər var.
Düşünürlər ki, böyük sənətkarı
istədiyi məkanda oxutdurmaq üçün pulu kifayət qədərdir.
Dəyərlər getdikcə aşağı
düşür. Bunları heç cür qəbul edə
bilmirəm".
Şahin Növrəsli əcnəbiləri
yalnız muğamla, bir də cazla təəccübləndirmək
olar, deyir. Hesab edir ki, dövrün estradası yalnız
insanları əyləndiriməyə xidmət edir. Onunla böyük
səhnələri fəth
etmək mümkün
deyil:
"Televizoru açarkən mexaniki olaraq xarici kanalları
axtarıram. Yerli kanallara xüsusi proqramlar olanda baxıram. Efir daha çox
primitiv çıxışlara
yer ayırır.
Eyni zamanda seriallar insanın psixilogiyasına
həddən ziyadə
təsir edir. Mən bu qədər serialın nümayişinin
əleyhinəyəm. Gənclər yüngül məşğuliyyətdənsə,
bir yerə yığışıb ölkəyə
xeyir verəcək işlər barədə düşünməlidirlər. Bu, ilk öncə özlərinin xeyrinə olacaq. Yadınızdadırsa, bir müddət
əvvəl əcnəbi
musiqiçi dostlarımla
trio yaratmışdım. Onlarla çıxışım zamanı
bir çox musiqiçilərin etirazını
eşidirdim. Amma musiqiçi
dostlarımı seçərkən,
onların kimliyi barədə qətiyyən
düşünməmişəm. Ya yerli olsun, yaxud
da amerikalı. Amerikalı Hatan Pek (bas gitara) və Elisson Miller (zərb alətləri) mənim ifamı daha yaxşı hiss etdikləri üçün
onlarla işləməyə
qərar verdim. Böyük işlər gördük.
Bir məsələni də qeyd edim ki,
Azərbaycanda musiqi aləti ifaçısına
hörmət ürəkaçan
deyil. Halbuki onların musiqidə
zəhmətləri çox
böyükdür. Onlarda olan
bilik savadsız, not bilməyən müğənnilərin
heç birində yoxdur. Amma nədənsə ictimaiyyət həmin müğənnilər barədə
informasiyaya daha çox ehtiyac görür, nəinki peşəkar musiqiçilər
barədə. Əvvəllər xaricdə çıxışımı
tək hallarda mətbuat işıqlandırırdı.
Buna onların özündə marağın
yaranmasını istəmişəm.
Caz festivallarında həmin marağı mətbuat və televiziyada görə bildim".
Şəms
Ayna.-
2012.- 28 aprel.- S.20.