Bayatınisgilin bir adı

 

Bu ovqata hər kəs köklənə bilmir

 

Bayatı nədir? Belə cavablamaq olardı: bayatıbizim insanın damarda axan qanına hopmuş, etnik tariximizlə yanaşı addımlayan mənəvi sərvətBədii yaradıcılıq qəribə, müəmmalı bir möcüzədir. O, görünməz əli Tanrıya yetən ondan ilahi enerji alan barlı ağacdır. Bir ucu asiman, bir ucu torpaq… Bu ağacın çoxsaylı budaqları var, bunlarda yarpaqlar açıryamyaşılYaşıl yarpaq yaşayır, saralıb solur, ölür. Bayatılar isə ölmür. Onlar yaşarıdır.

Bayatı demək xüsusi ovqata köklənməyi tələb edir. Hər əli qələm tutan bayatı deyə bilməz. Onlarca bədii əsər müəllifi olan Salatın Əhmədli bir gün sözünü bayatıda demək, özünü bayatıda sınamaq istəyib. bir toplu: “Analar köç edəndədoğulubÖzünün qeydi:

Birdən bayatı çağırmaq keçdi ürəyimdən. Düzüldü, səsləndi bayatılar durna qatarı kimi. Yazım, yazmayım? İndi şeir yazan da çoxdur, bayatı deyən . Bir yandan da mən. Xeyli tərəddüddən sonra qəlbimdən süzülən bu bayatıları yazıya almağı qərarlaşdırdım…”

Bu bayatı toplusunun adına gəldikdə, Salatın Əhmədli bir ana itirib. Ürəyi sözlü, bayatılı Güləbatın nənə bu ötənlərdə yüz yaşındaykən dünyadan köçüb. Onun dediyi bayatıların ovsunu müəllifə təsirsiz qalmayıb.

Alman filosofu Hegelə görə, bədii yaradıcılığın həqiqi zənginliyi ilk növbədə şair, yazıçı, publisist şəxsiyyətinin zənginliyindən, çoxcəhətliliyindən, bu şəxsiyyətin milli təbiətindən, “mən”indən asılıdır. Bu hissin mayasında Vətən, Ana qüdsiyyəti durur. Bu iki müqəddəs məhfum yoxsa, onda heç dəyərli, bədii örnəklər olmayacaq. Bütün bu hisslər yaradıcı fərdin təbiətində doğulur, bütövləşir. Salatın Əhmədlinin bu yaxınlarda təqdim etdiyiAnalar köç edəndəbayatılar toplusu filosofun bu sözlərini ifadə edir özlüyündə.

Düşüncələrini bayatılarda demək ehtiyacıPoetik məharəti bir kənara qoyaq, bu bayatılarda ən başlıcası əxlaq tərbiyə var. Əxlaq tərbiyə isə dünyanın cismani ruhani gerçəkliyinin dərkində poetik bələdçi rolunu oynayır. Bu bayatılar bu əxlaqı, bu tərbiyəni aşılayır oxucusuna.

Dünyanın axarıolum, ölüm, itkilər, sevgi, məhəbbət, həsrətBunlar deyilmiş bayatıların içindən süzülüb cismimizə hopur. Yaradıcı fərdin yeri, məkanı oxucuların qəlbindədir, hiss düşüncələrində, sevinc iztirablarındadır. Salatın Əhmədlinin bu bayatıları qəm ortağıdır oxucuya. Hər bir insanın ürəyində daşıdığı kədər payının tərcümanıdır, mürgülü xatirələri oyada, ruhumuza sığal çəkə bilir.

 

Hürü Hacızadə

 

Ayna.- 2012.- 22 dekabr.- S.20.