Təranə Muradova: "Qadınlara rəqslə
məşğul olmağı tövsiyə edirəm" Gözəl
görünməyin yolu budur
"Rəqs
incəsənətin tam fərqli növüdür. Rəqsə
sadəcə əyləncə kimi baxmaq, onu yaxşı vaxt
keçirmək üçün bir məşğuliyyət
hesab etmək heç də doğru olmaz. Rəqs bir çox
xəstəliklərdən can qurtarmaq, səhhəti möhkəmlətmək
üçün ən gözəl dərmandır.
Çünki gözəl rəqs etmək olarsa, deməli,
gözəl yaşamaq da olar. Çətin aramızda rəqs
etməyi sevməyən tapılar" - bu sözləri
Dövlət Rəqs Ansamblnın solisti, Xalq artisti Təranə
Muradova deyir. Rəqqasə bildirir ki, başqa millətlərdən
olanlar milli rəqslərmizi bizim kimi ifa edə bilməzlər:
- Bizimkilər
isə, əksinə, xarici rəqslərin öhdəsindən
çox gözəl gəlirlər. Mən həmişə
demişəm ki, bizim xalqımız hərtərəfli
istedadlı xalqdır. Biz başqa ölkələrə səfər
edəndə, həmin ölkələrdə gəlişimiz
üçün ənənəyə sadiq olaraq milli rəqslərimizi
oynayırlar, amma o dəqiqə hiss olunur ki, nəsə
çatışmır. Bizim milli rəqslərimizin
xüsusiyyətləri sındırmalar, süzmələrdir.
Və rəqqasların üz ifadəsi mühüm rol
oynayır. Həmçinin bir çox xırdalıqlar var ki,
xarici rəqqaslar onları qavraya bilmirlər. Misal
üçün, "Naz eyləmə" rəqsində
xanım tərəf-müqabilinin gözlərinə
baxmamalıdır.
- Ailənizdə
incəsənətlə əlaqəsi olanlar olub? Nə
üçün siz məhz milli rəqsi seçdiniz?
- Yaxın
qohumlardan yalnız aktrisa Əminə Yusifqızı incəsənətdədir.
Valideynlərim mənim peşəkar rəqslə məşğul
olmağıma qarşı idilər. Mən isə balerina
olmaq arzusunda olmuşam. Uşaqlıqdan "Min bir gecə",
"Yeddi gözəl", "Məhəbbət əfsanəsi"
baletlərini sevərək izləyirdim.
Amma qəbul
komissiyası mənim balet üçün kifayət qədər
uyğun olmadığıma qərar verdi. Lakin xeyli müddət
sonra Leyla Vəkilova və bir çox müəllimlərim
belə bir qənaətə gəldilər ki, mən daha
çox klassik rəqsə uyğun gəlirəm və gərək
mən balerina olardım. Mən xoreoqrafiya məktəbində
Leyla Vəkilova, Yelena Butunina və Xumar Zülfüqarova kimi
peşəkar müəllimlərdən dərs
almışam. Hələ xoreoqrafiya məktəbində
oxuduğum vaxtlarda Leyla Vəkilova mənə Afaq Məlikovanın
rəhbərliyi altında olan Azərbaycanın Dövlət
Rəqs Ansablında çalışmağı təklif
etdi. Elə o zamandan bəri ansambldayam.
-
"Turacı" bütöv bir ssenaridən ibarət
möhtəşəm bir rəqsdir. "Turacı"da bu
quşun gözəlliyi və zərifliyi əks olunur. Onun hərəkətləri,
uçuşu və hətta ölümü belə dəqiqliklə
nümayiş olunur. Bəs sizin daxili aləminizi,
duyğularınızı və həyatınızı əks
etdirən rəqsiniz varmı?
- Milli rəqslər
arasında bu, "Uzundərə" rəqsidir. Bu rəqs mənə
həyata bir yol açdı. "Uzundərə" rəqsinin
yaranma ideyası ümummilli lider Heydər Əliyevə məxsusdur.
Belə ki o, "Uzundərə"ni eşidən kimi bu
musiqiyə uyğun rəqsin nədən
olmadığını soruşdu. Bu, kamera və folklor orkestri arasında möhtəşəm bir sintez idi. Elə həmin gün
mənə "Uzun dərə" rəqsini
hazırlamağı tapşırdılar.
Hər dəfə bu rəqsi ifa edəndə bütün həyatım gözümün
qarşısından keçir.
Mən bu rəqsi dərindən
duydum və dövlət konsertində
ifa etdim.
- Maraqlıdır, neçə
saat rəqs edə bilirsiniz və müəyyən bir normanız varmı?
- Mənə elə gəlir ki, mən bütün günü və ömrüm boyu rəqs edə bilərəm. Biz gündə 4-5 saat məşq edirik. Əlbəttə, bəzi çətinliklərimiz
olur və bu səbəbdən də fasilə etməli oluruq. Bu problem nəfəsimizlə bağlıdır.
- Bu gün bizim kifayət qədər çox rəqs ansambllarımız var. Hətta
başqa ölkələrdən
müəllim də dəvət olunur. Amma bir çoxları bəyan edir ki, bu ansambllar
dünya standartlarına
uyğun gəlmir.
Bəs siz ansambllarımızın
fəaliyyətindən nə
dərəcədə razısınız?
- Peşəkar kollektivlərin
üzvləri təbii
ki, xoreoqrafiya məktəblərini bitirir.
Onların səviyyəsi də
özfəaliyyət ansambllarından
yüksəkdir. Onu deyə
bilərəm ki, bu gün mən
də həmin yüksək səviyyəni
görmürəm.
- Bu nə ilə əlaqədardır?
- Düşünürəm ki,
bu, gənclərimizin
istəyi və peşə seçimi ilə bağlıdır.
Axı peşə seçimi insanın tam ürəyincə
olmalıdır. Çox zaman
valideynlər uşaqlarını
bu və digər sənəti seçməyə təhrik
edirlər. Bu zaman müəllimin heç bir günahı yoxdur. İnsan istəsə müəllimsiz
də məşq edə bilər, amma müəllim tərəfindən düzgün
təməl qoyulmalıdır.
Rəqqas müəyyən tələblərə cavab
verməlidir. Bu - ritm,
takt və sairədir. Çoxları rəqsə bədən
quruluşunun korreksiyası
kimi baxır. Rəqsə gəlir və düzgün, gözəl
bədən quruluşlarının
olmasını istəyirlər.
Amma başa düşmürlər
ki, bədən gözəl forma alandan sonra rəqsi atmaq olmaz. Çünki bir müddət
hərəkətdə olan
bədən sonra passivləşdikcə formasını
itirəcək. Beləliklə, artıq çəki yaranmağa başlayacaq.
Eynən
idmandakı kimi.
Mən
qadınlara onların imkanları olduğu təqdirdə daima
rəqslə məşğul olmalarını tövsiyə
edirəm. Bu, onlara gözəl bədən quruluşu verməklə
yanaşı, həm də onları cavan saxlayar.
Xatun.
Ayna.-2012.- 14 iyul.- S. 20.