Təhsil ocaqlarının
infrastrukturu dəyişməlidir
O dərəcədə ki, əlil uşaq kənar
kömək olmadan binalara
rahat
daxil
olub,
hərəkət edə
bilsin
Bu gün ölkədə əlilliyi
olan 57 mindən çox uşaq var. Onlardan 1105-i xüsusi təhsil məktəblərində,
2664-ü xüsusi internat
məktəblərində təhsil
alır (onlardan 1353 nəfəri müəssisədə
gecələyir), 7750-si evdə
təhsilə, 268-i isə
inklüziv təhsilə
cəlb edilib.
Əlil uşaqların bütün təhsil pillələri üzrə
maneəsiz təhsil
ala bilməsi üçün
şərait yaradılması
nəzərdə tutulur.
TN De-institutlaşma və
Uşaqların Müdafiəsi
İdarəsinin rəisi
Məlahət Hacıyeva
qeyd edir ki, hazırda əlil uşaqlar əsasən evdə təhsil alır:
"Xüsusi təhsil müəssisələrində
isə yalnız sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar təhsil alır. Biz isə istəyirik ki, əlilliyi olan uşaqlar da sağlam uşaqlar kimi məktəbəqədər təhsil
müəssisələrində, ümumtəhsil məktəblərində,
orta ixtisas, ali təhsil müəssisələrində təhsilə
cəlb olunsunlar. Əlbəttə, orta ixtisas və ali təhsil müəssisələrində
yalnız fiziki cəhətdən
sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar
oxuya bilərlər. Çünki
əqli cəhətdən geriliyi olan uşağın orta ixtisas və ya ali təhsil müəssisəsinə daxil olması mümkün
deyil".
İdarə
rəisinin sözlərinə görə, sağlamlıq
imkanları məhdud uşaqların bütün
təhsil pillələri üzrə təhsil ala
bilməsi üçün infrastruktur dəyişməlidir. Bu infrastruktur əlil
uşaqların təhsil müəssisələrinin
binalarına rahat şəkildə daxil olmasına imkan verməlidir:
"Uşaq bağçasından ali
təhsil müəssisəsinə qədər infrastruktur elə dəyişməlidir ki, əlilliyi olan uşaq heç kəsin
köməyi olmadan binalara
rahat daxil olub, orada hərəkət
edə, təhsilə cəlb oluna bilsin".
Hacıyeva
qeyd edib ki, əlil arabası ilə hərəkət
edən uşaqların əksərinin intellektual
səviyyəsi adi uşaqlardakı kimidir. Amma onlar
hərəkət edə bilmədikləri üçün
evdə təhsilə cəlb olunurlar. Həmin
uşaqlar sinifdə və ya
auditoriyada əyləşərlərsə,
intellektləri onlara normal
insanlar kimi təhsil almağa imkan verər.
Hacıyeva
bildirib ki, inklüziv təhsilin bütün
ölkə üzrə tətbiqi nəzərdə tutulur (İnklüziv təhsil
sağlamlıq imkanları məhdud şəxslərin adi ümumtəhsil məktəblərində
təhsilə cəlb olunmasıdır). Hazırda inklüziv təhsil ölkə ərazisində
pilot layihələr çərçivəsində
30 ümumtəhsil və məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində tətbiq edilir.
Onlardan 13-ü məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi, 17-si ümumtəhsil məktəbləridir.
Bu günədək ölkədə 298 uşaq inklüziv təhsilə
cəlb olunub. Belə uşaqlarda
bilik və bacarıqlarının
inkişafında əhəmiyyətli dərəcədə dəyişiklik
olur.
İdarə
rəisinin sözlərinə görə, hökumətə
təqdim edilmiş "İnklüziv
Təhsilin İnkişafı Dövlət Proqramı" təsdiqləndikdən
sonra inklüziv təhsilin
bütün ölkə üzrə tətbiq
edilməsi planlaşdırılır.
Qeyd edək ki,
inklüziv təhsil sağlamlıq
imkanları məhdud olanların sağlam
uşaqlarla bir təhsil
müəssisəsində təhsilə cəlb olunması deməkdir.
TN
De-institutlaşma və Uşaqların
Müdafiəsi İdarəsinin rəisi Məlahət
Hacıyeva onu da deyib ki, TN 2012-2019-cu illər
üzrə İnklüziv Təhsilin
İnkişafı üzrə Dövlət Proqramının
layihəsini hazırlayaraq Nazirlər Kabinetinə təqdim edib.
Bu proqram həyata
keçirilsə, ölkədə əlilliyi olan
uşaqların təhsilinin təşkili ilə bağlı bütün problemlər aradan
qalxar. Belə ki, proqramda məktəblərin əlilliyi olan uşaqlar üçün əlçatan
olmasını nəzərdə tutan bütün infrastruktur dəyişikliyi
nəzərdə tutulur.
Bununla yanaşı,
hazırkı mövcud kurikulumlara
sağlamlıq imkanları məhdud uşaqların dərk edə
və yararlana biləcəyi şəkildə
dəyişiklik edilməsi, həmin uşaqlar
üçün yeni
nəsil dərsliklər hazırlanması, onların adi ümumtəhsil məktəblərinə qəbul
olunması üçün qiymətləndirmə
meyarlarının
hazırlanması, qiymətləndirmənin əsasında onlar üçün fərdi
təlim planının hazırlanması nəzərdə tutulur.
Hacıyeva
deyir ki, adi uşaqlardan fərqli olaraq, intellektində geriliyi
olan uşaqlara xüsusi yanaşma
lazımdır.
"Bütün bu məsələlərin
hamısı proqramda öz
əksini tapıb. Proqramda hətta həmin
uşaqların dərsdənsonrakı asudə
vaxtlarının təşkili ilə bağlı, fiziki qüsurları olan
uşaqların inkişafı ilə bağlı tədbirlər
nəzərdə tutulur", - deyə
idarə rəisi sözlərinə əlavə edib.
Maliyyə
Nazirliyi istisna olmaqla, digər aidiyyəti nazirliklər
artıq proqrama müsbət rəy veriblər.
Maliyyə Nazirliyi isə Təhsil
Nazirliyinə ünvanladığı cavab
məktubunda tövsiyə edib ki, Təhsilin İnkişafı üzrə Milli Strategiya
hazırlandığı üçün
proqramda qeyd edilən
məsələlər strategiya layihəsində
öz əksini tapsın, proqram
daha sonra təsdiq üçün təqdim olunsun.
İdarə
də Maliyyə Nazirliyinin bu
tövsiyəsini nəzərə alaraq, İnklüziv Təhsilin İnkişafı
üzrə Dövlət Proqramı çərçivəsində
görülməsi nəzərdə tutulan
məsələləri Milli Təhsil Strategiyası
layihəsinə daxil edib.
Hacıyeva
deyib ki, ya Milli Strategiya,
ya da Dövlət
Proqramı qəbul olunsa, sadalanan
tədbirlər həyata keçiriləcək.
Ayna.-
2012.- 12 may.- S.15.