85 yaşında da çox gənc
qalan şairimiz
Hüseyn Arif sözü adamları dörd saat yerindən tərpənməyə
qoymadı
Yayın bu istisinə baxmayaraq axşam saat 18-də artıq Musiqili Komediya Teatrının zalında oturmağa yer qalmamışdı. Mərhum
şairimiz Hüseyn Arifin 85 illiyi törəninə bu qədər adamın toplaşmasını burada
bir çoxları onun şəxsiyyətinə
və poeziyasına marağın hələ də güclü qaldığının bir göstəricisi kimi görürdü. Törəndə
şairin qızı Zöhrə Hüseynzadə
və Hüseyn Arif muzeyinin əməkdaşlarının tərtibində
"Şeir deyilmi..."
adlı bir kitab dağıdıldı.
Bu kitaba şairin hikmətli sözləri toplanmışdı.
Yubiley
törənini Hüseyn Arifin ən yaxın dostlarından
şair Zəlimxan Yaqub aparmalı imiş. Lakin yurddan kənarda
olduğundan onun ricası ilə bu vəzifəni MEA müxbir
üzvü, şairin həyat və
yaradıcılığına yaxından bələd olan
Nizami Cəfərov yerinə yetirməli oldu. Onun bir fikri ilə
razılaşmamaq olmazdı: "Hüseyn Arif xalq
müdrikliyinin ifadəsidir. Müdriklik müxtəlif olur -
intellektual müdriklik, texniki müdriklik... Xalq nə qədər
müdrikdirsə, Hüseyn Arif o qədər müdrikdir. Onun
poeziyası xalqın düşüncələrinin, ruhunun,
dilinin birbaşa ifadəsidir".
Sənətçilərin və
aşıqların ifasında yalnız Hüseyn Arifin sözlərinə
yazılmış mahnılar səslənir, qoşmalar
oxunurdu. Gülyanaq, Gülyaz Məmmədovalar, Arif Babayev, Ələkram
Bayramov, Teymur Mustafayev, Zöhrə Abdullayeva, Aşıq
Cahangir, Aşıq Avdı, Aşıq Namiq, Aşıq
İlham və başqa sənətçilərin oxuduğu və
ötən onilliklərin, elə indinin özünün də
sevilən populyar mahnıları yaşlı seyrçiləri
xəyalən öz gənclik illərinə qaytarırdı.
Ciddi və soyuqqanlı bir təhsil
işçisi kimi tanıdığımız, TQDK sədri Məleykə
Abbaszadədən, doğrusu, ilk dəfəydi bu qədər
kövrək bir çıxış dinləyirdim. Demə Məleykə
xanım Hüseyn Arifin şeirlərinin çoxunu əzbər
bilirmiş. Şair və onun atası mərhum Mehdi Mustafayev
yaxın dost imişlər, şair vaxtaşırı onlara
qonaq gələrmiş: "Əgər evimizdən saz səsi
gəlirdisə, bilirdik ki, Hüseyn əmi bizə qonaq gəlib.
Atam deyərdi ki, Hüseyn klassikdir, böyük şairdir.
Mübahisə edərdik: "Əgər klassikdirsə, niyə
bizim ədəbiyyat kitabında onun adı yoxdur?" - deyə
mübahisə etməyə çalışardıq. Atam deyərdi
ki, qızım, siz o kitaba fikir verməyin. Onun gerçəkdən
böyük şair olduğunu atam və Hüseyn əmi həyatdan
gedəndən sonra anladım". Məleykə xanım
şairin mənəvi ömrünün uzun olacağına
inandığını söylədi.
Şair Nəriman Həsənzadə,
qocaman yazıçı Vidadi Babanlı, filoloq alim Məhərrəm
Qasımlı, Qəzənfər Paşayev, xanəndə Arif
Babayev, şairlərdən Eyvaz Borçalı, Əlirza Xələfli,
bəstəçi Tahir Əkbər unudulmaz Hüseyn Arifdən
hərəyə bir kövrək səhifə çevirdilər.
"Son əlli ildə yeganə lirik şairdir ki, bu qədər
folklorlaşdı. Bu gün Azərbaycanın elə bir kəndi
yoxdur ki, orada məclislərdə Hüseyn Arifin bir
sözü söylənməsin" - bu sözləri Məhərrəm
Qasımlı dedi. "Şeir deyilmi..." hikmətli
sözlər toplusuna ön sözü də Məhərrəm
müəllim yazmışdır.
Bəstəçi Tahir Əkbərin
Hüseyn Arif və ispan şairi Qarsia Lorka arasındakı
paralelləri maraqlı idi. Əgər Qarsia Lorka bir məşhur
şeirində "mən öləndən sonra pəncərəmi
bağlama" deyirdisə, Hüseyn Arif bir şeirində
sevgilisinə "məndən sonra da qapımı
bağlı saxlama" deyirdi və bu iki sözün sintezi
çox duyğulu idi. Belə bir fikir də deyildi ki, Federiko
Qarsia Lorka ispan xalqı üçün gitaranın nə demək
olduğudursa" (Lui Araqon), Hüseyn Arif azərbaycanlılar
üçün sazın özüdür, saz olan yerdə
mütləq Hüseyn Arif də xatırlanacaq.
Məzmunlu
çıxışların, xatirələrin, tez-tez üz
tutulan mənalı Hüseyn Arif lətifələrinin,
şeirlərin, musiqinin, sazın bir-birini həmahəng şəkildə
əvəzləməsi publikanı yorulmağa qoymurdu və
adamlar düz dörd saat ərzində yerlərindən tərpənməyərək
oturdular. Bu halı bu kimi törənlərdə az-az
müşahidə edirik. Çox vaxt adamlar bir az oturub
yavaş-yavaş dağılışırlar. Bu dəfə belə olmadı.
İ.UMUDLU
Ayna.-2009.-11 iyul.-S.20.