SƏNİ
ANLAYIRLARSA, ÖZÜNÜ XOŞBƏXT SAYA BİLƏRSƏN
Xalq artisti, rejissor Ramiz Həsənoğlu
öz gələcək işləri ilə yaşayır
Ramiz Həsənoğlu
1946-cı ildə İrəvan şəhərində
dünyaya göz açıb. Anası milli teatr sənətimizdə
bənzərsiz ifa qabiliyyəti olan əməkdar artist Ətayə
Əliyeva, atası əməkdar mədəniyyət
işçisi Həsənağa Mirzəyevdir. 1948-ci ildə
ermənilərin yenidən azğınlaşmasından sonra
İrəvan teatrının kollektivi qonşu Azərbaycana
üz tutur. İkiyaşlı Ramiz valideynləri ilə birlikdə
Gəncə şəhərinə üz tutur. 1956-cı ildə
Bakıya gəlirlər. Ramiz 1965-ci ildə orta məktəbi
bitirib Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutunun mədəni-maarif
fakültəsinin qiyabi şöbəsinə qəbul olunur.
1966-cı ildə Azərbaycan Dövlət Televiziya və
Radio Verilişləri Komitəsində rejissor köməkçisi
işləməyə başlayır. Ağaəli Dadaşov,
Rauf Kazımovski, Arif Babayev kimi görkəmli sənətkarlardan
bu sənətin sirlərini öyrənir.
Anarın
pyesləri əsasında "Mən, Sən, O və
Telefon" ( 1975), "Dindirir əsr bizi" (1976),
"Keçən ilin son gecəsi" (1978), teletamaşalarını
ekranlaşdırır. Bu dövrdə sənət
uğurları ilə yanaşı, təhsilini də davam
etdirir. 1973-cü ildə müsabiqə yolu ilə qəbul
olunduğu Sankt-Peterburq Dövlət Teatrının Musiqi və
Kinematoqrafiyasını 1978-ci ildə uğurla başa vurur.
Ramiz Həsənoğlu
Hamlet Xanızadənin, Həsən Əblucun, Yaşar Nurinin
rol aldıqları "Qatarda" (1981) televiziya
tamaşasından sonra daha artıq populyarlıq qazanır.
Onun quruluş verdiyi teletamaşalar sırasında ən
uğurlu alınınlardan biri də Hüseyn Cavidin
eyniadlı əsəri əsasında
ekranlaşdırdığı "Topal Teymur"dur (1983).
"Günahsız Abdulla" (1984) və ilk Azərbaycan
telemüzikli "Ordan-burdan" (1987) ona daha geniş
şöhrət gətirdi. Məşhur, bənzərsiz
"Ac həriflər" (1993) televiziya tamaşası Ramiz Həsənoğlunun
yaradıcılığından qırmızı xətt kimi
keçir. Tamaşa "Humay" mükafatına layiq
görülmüşdür.
Ramiz Həsənoğlu
200-dən artıq müxtəlif səpkili bədii, sənədli,
musiqili proqramlara quruluş verib. O, eyni zamanda, Musiqili Komediya
Teatrında "Məzəli əhvalat" və Milli Akademik
Dram Teatrında "Brüsseldən məktublar"
tamaşalarına də quruluş vermişdir. Rüstəm
İbrahimbəyovun ssenarisi əsasında çəkdiyi
"Ailə" (1998) bədii filmi 2000-ci ildə Moskvada
keçirilən Avrasiya festivalının baş
mükafatına layiq görülmüşdür. 2007-ci ildə
Anarın ssenarisi əsasında "Cavid ömrü"
(2007) bədii tammetrajlı filmini çəkmişdir.
1993-cü
ildən bu günə kimi Azərbaycan televiziyasında
"Sabah" eksperimental yaradıcılıq emalatxanasına
rəhbərlik edir.
Azərbaycan
Kinematoqrafçılar Birliyi İdarə Heyətinin və Azərbaycan
Kinorejissorlar Gildiyası bürosunun üzvüdür.
- Xoş gördük, Ramiz müəllim!
Maraqlıdır, nəyin üzərində
çalışırsız hazırda?
-
Hazırda Mirzə Fətəli Axundovun "Mürafiə vəkilləri"
əsəri üzərində çalışıram. Bu əsər dram
janrındadır. Artıq neçə vaxtdır işlər
gedir, burada həm söz, həm musiqi, həm də aktyor oyunu
var. Bu, müzikldir. "Ordan-burdan" tamaşasından sonra
bu mənim müziklə olan yeni müraciətimdir. Həmçinin
Anarın ssenarisi üzərində olan "Evləri köndələn
yar" tamaşasının davamını çəkəcəyik.
- Sənətşünasların rəyinə
görə, siz özünüzü rejissor kimi fəaliyyətə
başladığınız elə ilk illərdə, 21
yaşında olarkən "Hər çinardan bir yarpaq"
verilişində təsdiqləmisiniz.
-
Şübhəsiz, burada bir faktorun da müəyyən rolu
olub. Yəni mən hələ sənətə gəlməzdən
sənətin içindəydim. Valideynlərim - atam Həsən
Mirzəyev, anam Ətayə Əliyeva və ailəmizdə
gedən sənət söhbətləri məni
formalaşdırdı. Sadəcə, bir münbit şərait lazım idi ki, toxum
torpağa düşsün və o torpaq də mənim 21
yaşımda gəldiyim Azərbaycan Televiziyası oldu. Digər
tərəfdən, adını çəkdiyiniz "Hər
çinardan bir yarpaq" verilişi müasir
poeziyamızın istedadlı nümayəndələrinə
həsr olunmuşdu və poeziya mənimçün çox
doğmaydı. Poeziyanı "Koroğlu" dastanından
sevməyə başlamışdım. Hələ 8
yaşımda bu dastanın ayrı-ayrı boylarını əzbər
bilir, oradakı aşıq deyişmələrini evdə o
baş, bu başa gəzə-gəzə söyləyirdim və
anam mənim yaddaşıma təəccüb edirdi. Yəni
poeziyanı, sözü qiymətləndirmək eşqi, həvəsi
məndə folklordan qalıb. "Hər çinardan bir
yarpaq" isə mənim ilk müstəqil verilişim və
rejissura ilə məşğul olmağımın birinci pilləsi
idi. Bu mənada həmin iş heç vaxt yadımdan
çıxmaz.
- 40 ildir rejissor pultu arxasındasız.
Bu müddətdə onlarca ədəbi verilişin, televiziya
filmləri və tamaşaların rejissoru olmusuz.
Bugünkü sənət baxışlarınızdan
yanaşanda onların hansındansa imtina edirsinizmi və ya
hamısı sizə doğmadırmı?
- Mən
fərqli düşünürəm; hesab edirəm ki, iş
görmək üçün o illər daha maraqlı idi.
Çünki qadağalar çox idi. Buna görə bəzən
Ezop diliylə, bəzən nöqtələr qoymaqla demək
istədiyin mətləbi ifadə etmək üçün həmin
o dövr fantaziyanı işlətməyə daha çox məcbur
edirdi. İndiki dövrün də öz üstünlükləri
var. Yəni senzura götürülüb. Demokratik olmaq istəyən
bir dövlətdə yaşayırıq.
- "Yol
getmək özü bir ibadətdir". Yolunuzu kəsənlər
olubmu? Və heç bu sənətdən uzaqlaşmağı
arzu etmisinizmi?
- Bu sənəti heç zaman tərk etmək istəməmişəm, sadəcə, aciz qaldığım məqamlar olub. Amma rejissor aciz qalanda da gərək bunu heç kəsə bildirməsin, çünki bu əhval-ruhiyyə bütün yaradıcı kollektivə keçə bilər. Bu mənim tale yolum idi. Mən bu yola çıxdım və anladım ki, bu mənim yolumdur.
- "Həyatda
uğur əldə etmək üçün insanlarla
ünsiyyətdə olmaq bacarığı istedaddan qat-qat
vacibdir". Siz minlərlə insanla, aktyorla ünsiyyətdə
olmusunuz. Sizcə, bunlardan hansı insana daha güclü təsir
edir: gen, tərbiyə, yoxsa həyatın gedişatı?
- Hər
üçü çox önəmlidir, mən, sadəcə,
yerlərini dəyişərdim: tərbiyə, genlər və
həyatın gedişatı.
- "Mənəviyyat çox
asanlıqla korlanır və çox çətinliklə
düzəlir". Etiraf edək ki, bu gün televiziyanın mənəviyyata
əvəzsiz təsiri var. Sizi televiziya sarıdan qane edən
və etməyən məqamlar?
-
Televiziya həyatımıza o dərəcədə daxil olub
ki... Mən elə insanlar tanıyıram ki, onlar televiziyadan
qaçırlar, onu izləmirlər. Dostum Ramiz Rövşən
çox gözəl söyləyib ki, bu dəqiqə televiziya
mənəviyyatı zəbt etməklə məşğuldur.
Nə ilə? Qazanc, reklam və şou ilə. Mən
onların heç birinə qarşı deyiləm və
bütün kanalların üstündən qara xətt çəkmək
istəmirəm, amma bəzi şeyləri
yığışdırmaq üçün kanalların rəhbərlikləri
ciddi hazırlıq görməlidirlər. Zənnimcə, mədəniyyət
kanalının açılışı çox əhəmiyyətlidir.
- Hansı işlərinizə görə
qürur hissi duyursunuz?
-
Gördüyüm işlər, sözsüz, məni qüvvətləndirir,
amma mən gələcək işlərlə
yaşayıram. Hər bir işimlə öyünürəm,
belə deyim də var: "Mənfi nəticə də nəticədir".
Uğursuzluqlar da olub. Əsas odur ki, onları təkrar etməyəsən.
- Xoşbəxtliyi bir sözlə
ifadə edin.
- O məqamda ki səni anlayırlar, onda xoşbəxt ola bilərsən. Xoşbəxtlik ANLANILMAQDIR.
Sevinc
İSMAYIL
Ayna.-2009.-13 iyun.-S.19.