"YÜNGÜL MUSİQİLƏR
KÜÇƏDƏN EFİRƏ SEL KİMİ AXIR"
Yenilik adı altında
insanların zövqünü
korlamağa çalışırlar
Azərbaycanın musiqi tarixinə "Arxada qalmış gələcək", "Bağ
mövsümü", "Bizim küçə",
"Güllələnmə təxirə
salınır" və
s. bədii filmlərə yazdığı
musiqiləri, eyni zamanda, "Ağlar və qaralar" baleti, 1 və 2-ci simfoniyaları, "Mərakeş"
rapsodiyası və bir sıra əsərləri
ilə imza atan xalq artisti, "Şöhrət" ordenli Xəyyam Mirzəzadə yaradıcılığını yüksək templə davam etdirir. Musiqidəki xaosa biganə qalmayan bəstəkar bəzən
peşəkar həmkarlarının
dedikləri ilə razılaşa bilmir. Deyir ki, həvəskar
ordusunun musiqi barəsində danışdıqları
onu qətiyyən düşündürmür, lakin
hörmət etdiyi insanlar danışanda o, narahatlıq keçirir.
Fikrini bir az dəqiqləşdirən
X.Mirzəzadə dirijor Ramiz Məlikaslanovun mətbuata
açıqlamasına münasibətini bildirdi. Xatırladaq
ki, Ramiz müəllim dirijor Rauf Abdullayevin rəhbərlik
etdiyi Simfonik Orkestrin fəaliyyətini qənaətbəxş
hesab etməyərək bunları deyib: "Orkestrin reanimasiyaya
qoyulduğundan xəbərdardım, lakin oradan nə vaxt
çıxdığını, təəssüf ki, hiss etmədim".
Bir çox musiqiçilər onun fikirlərini təkzib edərək
bunun həqiqətəuyğun olmadığını
söyləyiblər. Həmsöhbətim isə belə
düşünür:
- Ramiz müəllimin Bakıya səfərindən
xəbərim var. Eşitdiyimə görə, buraya tələbələri
ilə gəlib və konsertlər verib. Onun dövlətin
orkestri haqqında belə bir fikir söyləməyə
ixtiyarı çatmır. Ondan soruşmusunuz ki, bu sözləri
nəyə istinadən deyib? Bəlkə, orkestrlə məşq
edib və musiqiçilərin imkanları onu qane etməyib? Bəlkə,
bu səbəblərdən çılğın fikirlər
söyləyir?
- Ramiz
müəllim hər Bakıya gəlişində orkestrin
ifasını dinlədiyini deyir. Sizcə, sözügedən
simfonik orkestr tələblərə cavab verə bilir?
- Mənim bildiyim bir həqiqət
var ki, bu da orkestrin vəziyyətinin normal olmasıdır. Əgər
bundan yaxşısını yarada bilmiriksə, deməli,
yaxşı olan artıq yaranıb.
- Ramiz müəllimin
ittihamının kökü, sizcə, haradan qaynaqlanır?
- Belə düşünürəm
ki, o, Rauf Allahverdiyev kimi böyük orkestrə rəhbərlik
etmir. Uzun illərdir Türkiyədə
çalışır və bu müddətdə ona buradan
heç bir iş təklifi göndərilməyib. Amma o
özünü Rauf müəllimlə müqayisə etməsin.
Çünki hər ikisinin yaradıcılıq imkanları
arasında fərq böyükdür. Əgər mən onun
yaradıcılığı ilə yaxından tanış
olsam, əminəm ki, səhvlər tapacağam. Yadıma gəlir ki, o, Türkiyəyə getməzdən əvvəl
dövlət televiziyasının
radiosunda orkestrə rəhbərlik edirdi. Əgər özünü
istedadlı rəhbər
hesab edirdisə, ovaxtkı fəaliyyətini
yarıda buraxmazdı.
Yaxud Türkiyəyə
gedəndən sonra biz onun hadisəyə
çevriləcək yaradıcılıq işi ilə tanış olmamışıq. Bir daha deyirəm ki, nə yaxşı
ki simfonik orkestrin başında Rauf Abdullayev kimi şəxsiyyət durur.
- Musiqimizin
bugünkü vəziyyətini necə
görürsünüz? Sizin bu mövzuda fikirləriniz vəziyyətin
ürəkaçan olmadığından xəbər verib. İndi
necə düşünürsünüz?
-
Yaxşılığa doğru dəyişən bir şey
görmürəm. Bu gün meydanda həvəskarlar ordusu
yaranıb. Onların əksəriyyəti bir-birini təkrarlayır.
Yeni və qeyri-adi səslər eşidə bilmirəm. Son illər
aranjemanların sürətlə artması da musiqi sənətinin
taleyini bir qədər təhlükəyə atdı. Çünki
aranjların əksəriyyəti eyni xətt üzrə
hazırlanır. Hətta dəst-xəttdən filan musiqinin
kimə məxsus olduğunu anlamaq olur. Aranjemanların
artması notsuz musiqi bəstələyən həvəskarların
sayına da təsir göstərdi. Bugünkü
mahnıları barmaqlar deyil, dodaqlar yazır. Bunlara mən
zümzümədən yaranan mahnılar deyərdim. Bir
sözlə, bəstəkar və aranjemanlar arasında
savadsızlıq problemi davam edir.
- Bu problem
keçid dövrünün qalığıdır, yoxsa Avropaya
inteqrasiyadan doğur?
- Niyə biz öz səhvlərimizə
ümumbəşəri don geyindiririk? Avropa həmişə
öz musiqisini, mədəniyyətini göz bəbəyi kimi
qoruyub. Hələ bundan sonra da qoruyacaq. Biz öz dərdimizə
yanmalıyıq. Sərbəstlik çoxlarını
yalançı musiqiçi edib. Bir faktı diqqətinizə
çatdırım. Mən 49 il konservatoriyada bəstəkarlıqdan
dərs demişəm. 15 il kafedra müdiri olmuşam. Hər
il dövlət imtahanlarında oturmuşam. Bu gün adları
televiziya və radiolarda, konsert məkanlarında yüz dəfələrlə
hallandırılan bir çox bəstəkarların təhsil
aldığının şahidi olmamışam.
- Bu
gün fitri istdedad az qala ali təhsilə bərabər
tutulur. Sizcə, təhsil almadan peşəkar olmaq
mümkündür?
- Klassik təhsil olmadan peşəkar
musiqiçi, sözün əsl mənasında bəstəkar
olmaq qeyri-mümkündür. Operanı, baleti, simfoniyanı təhsil
almadan necə yazmaq olar? Ona görə də son illər bu
janrda boşluqlar hiss olunur. Təhsil alanların bəziləri
musiqidən uzaqlaşır, bəziləri yüngül əsərlərə
meyil göstərirlər. Çünki həmin janrda
bayağı musiqi yazmaq daha asandır. Bəziləri isə
şou-biznesə xidmət edirlər. Yerdə qalan tək-tük
tələbə isə böyük yaradıcılıq barədə
düşünür. Bu isə zəif göstəricidir.
- Mahnıların
tanıdılması işi əvvəlki xətt üzrə
aparılmır. Sizcə, bu, konkret hansı istiqamətdə həyata
keçirilməlidir?
- Əvvəllər musiqinin sədaları
efirdən, radio-televiziya olmayan vaxtlarda konsert salonlarından
küçəyə axardı, dillər əzbəri
olardı. Ən böyük nümunə kimi
"Arşın mal alan" filmindəki melodiyaları
göstərə bilərəm. İndi isə dövran tərsinə
gəlib. Musiqilər küçədən efirə, televiziya
ekranlarına sel kimi axmaqdadır. Görün hansı səviyyədən
hara enməli olmuşuq. Ona görə də zaman keçdikcə
ənənələr itir, yenilik adı altında
insanların zövqünü korlamağa
çalışırlar.
XATUN
Ayna.-2009.-20
mart.-S.20.