Təqdimatları bayrama bənzədirəm
Səidə
Quliyeva: "Teatrda oynamağın məsuliyyəti daha
çoxdur"
Səidə
Quliyeva 1957-ci il martın 5-də Bakıda anadan olub. 1978-ci ildə
Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun "Dram və kino aktyoru" fakültəsini
bitirdikdən sonra elə həmin il təyinatla Akademik Milli
Dram Teatrına göndərilib. Böyük səhnədə
1979-cu ildə Uilyam Şekspirin "Heç nədən
hay-küy" komediyasında Hero rolu ilə debüt edib.
Bundan sonra aktrisa teatrda müxtəlif rejissorların
quruluşlarında maraqlı obrazlar yaratmışdır. O,
İlyas Əfəndiyevin "Xurşudbanu Natəvan"
tarixi dramında Bəyim, Şıxəli Qurbanovun "Sənsiz"
dramında Sevinc, Maksim Qorkinin "Həyatın dibində"
əsərində Nastya, Əli Əmirlinin "Ağqoyunlular
və Qaraqoyunlular"ında Ana, Elçinin "Ah Paris, Paris"
komediyasında Firəngiz, Süleyman Sani Axundovun "Eşq və
intiqam"ında Həcər xanım, Nazim Hikmətin "Kəllə"
dramında Qadın, Bəxtiyar Vahabzadənin "Dar
ağacı"nda Ana, Elçinin "Qatil"ində
Qonşu, Cəlil Məmmədquluzadənin "Ölülər"ində
Kərbəlayı Fatma kimi obrazlar qalereyası
yaratmışdır. Aktrisa Azərbaycan Dövlət
Televiziyasının hazırladığı tamaşalarda da
uğurlu rollar ifa etmişdir. Məsələn, İlyas Əfəndiyevin
"Atayevlər ailəsi" əsərində Reyhan,
"Sarıköynəklə Valehin nağılı"nda
Reyhan, Ruhəngiz Qasımovanın "Yollar görüşəndə"
dramında Çiçək, "Qonşu qonşu olsa" əsərində
Balacaxanım, Mövlud Süleymanlının "Kökdən
düşmüş piano"sunda Gülər, Əli Əmirlinin
"Bala - başa bəla"sında İzzət Nəfisli,
Aqşin Babayevin "Nekroloq"unda Elmira, "Dəvətnamə"də
Məleykə və s. maraqlı obrazlar oynamışdır. Səidə
Quliyeva 2000-ci ildə əməkdar artist fəxri adına layiq
görülmüşdür.
- Xoş
gördük, Səidə xanım! 2009-cu il necə
başladı? Yeni tamaşalarda rol almısınızmı?
- Sözün düzü, mənə
hələ ki heç bir təklif gəlməyib,
çünki işlədiyim Milli Akademik Dram Teatrı təmirə
bağlanıb. Hazırda Dövlət Televiziyasının
"Dublyaj" redaksiyasında çalışıram.
İştirak edəcəyim bir neçə yeni layihə var,
amma onlar təsdiqlənmədiyi üçün
açıqlama vermək istəmirəm. Hələ ki
sınaq çəkilişləri gedir.
- Müsahibələrinizin
birində söyləmisiniz ki, ailə bir kitabdır,
açsan, gərək vərəq-vərəq oxuyasan. Səhv
etmirəmsə, incəsənətlə birbaşa əlaqəsi olan
ailəyə gəlin gəlmisiniz. Ailəniz haqqında nələri
danışa bilərsiniz?
- Mən çox nadir hallarda ailəm
haqqında danışıram, danışanda da bir-iki
cümlə işlədirəm. Çünki
xoşlayıram ki, jurnalistlər mənimlə
maraqlanırlarsa, sənətimlə maraqlansınlar. İstəmirəm
kimsə şəxsi həyatıma müdaxilə etsin. Həyat
yoldaşım Dövlət Televiziyasında səs rejissorudur,
13 yaşlı oğlumuz var. Qayınanam Elmira Quliyeva
konservatoriyanın vokal şöbəsində
çalışır, professordur.
- Bu sənətdə
olmağınıza qarşı çıxmadılar ki?
- Əvvəl çıxdılar,
amma get-gedə onların etibarını qazandıqca hər
şey yoluna düşdü və sənətdə
qalmağıma etiraz etmədilər.
- Bəs
rol aldığınız tamaşaları izləməyə
gəlirlər?
- Oğlum həmişə gəlir.
Yoldaşım isə oynadığım televiziya
tamaşalarının əksəriyyətində səs
rejissoru olub.
- Kimlərlə
tərəf-müqabil olduğunuza sevinirsiniz?
- Mənim gözəl tərəf-müqabillərim
olub, indi də var. Çox böyük sənətkarlarla - Səməndər
Rzayev, Fuad Poladov, Rafael Dadaşov, Cahangir Novruzov, Yaşar Nuri,
Siyavuş Aslanla tərəf-müqabil olmuşam. Bilirsiniz,
otuz il az vaxt deyil. Amma daxilən özümü çox gənc
hiss edirəm.
- Oynadığınız hansı
rol sizin üçün lap əzizdir və arzusunda
olduğunuz rol varmı?
- Oynadığım rolların
hamısı mənə əzizdir. Çünki biz
tamaşanı ərsəyə gətirənədək o qədər
əziyyət çəkirik ki... O, tamaşaçı tərəfindən
müsbət qarşılananda həmin rol insana
doğmalaşır. Təqdimatları həmişə bayrama
bənzədirəm. Çox vaxt deyirlər ki, rollar
aktyorların övladlarıdır. Mən bu fikirlə tam
razıyam. O ki qaldı oynamaq istədiyim rollara, belələri
çoxdur. Sadəcə, həmin rolları oynamaq
üçün bir az gecdir.
- Məşhur və
aktuallığını itirməyən "Bala - başa bəla"
tamaşasında baş rollardan birini ifa etmisiniz. Sizcə,
hansı halda bala başa bəla ola bilər? Bu televiziya
tamaşası ilə bağlı xatirələrinizi oxucularla
bölüşə bilərsinizmi?
-
Tamaşanın adı zarafat mənasında qəbul olunur.
Bala heç vaxt başa bəla ola bilməz. Bala insan həyatının
çiçəyidir, gələcəyidir. Bala insanın
bütün arzularını həyata keçirən bir kəsdir.
Bu tamaşa 13 il qabaq Novruz bayramı ərəfəsində
çəkilmiş və tamaşaçılara elə bayram
günü təqdim edilmişdi. Məhz bu tamaşa
haqqında danışanda hamının dodaqlarına təbəssüm
qonur. Çox gözəl aktyor truppası var idi. Son iki ildə
mən bu tamaşaya böyük ürək ağrısı
ilə baxıram, çünki iki ildir biz aktyorumuz Ələkbər
Hüseynovu itirmişik. Ömrünün gənc
çağında dəyişdi dünyasını. Ona
görə də "Bala - başa bəla"ya əvvəlki
həvəslə baxa bilmirəm.
Tamaşanın televiziya çəkilişləri
bir ay davam etsə də, biz bu çəkilişlərdən
əvvəl dörd ay məşq etmişdik və artıq
yorulmuşduq. Buna baxmayaraq bir aktyor truppası olaraq çox
doğmalaşmışdıq və bütün
yaradıcı proses maraqlı keçirdi. Ssenari müəllifi
Əli Əmirli, quruluşçu rejissor isə Şərif
Qurbanəliyev idi. Tamaşada Afaq Bəşirqızı,
Cahangir Novruzov, Rafael İsgəndərov, Nuriyyə Əhmədova,
Muxtar Maniyev kimi görkəmli aktyorlar çəkilmişdi.
- Birinci və axırıncı
oynadığınız rolları müqayisə etsək, əsas
fərq nədə olacaq?
-
Böyük səhnədə 1979-cu ildə Uilyam Şekspirin
"Heç nədən hay-küy" komediyasında Hero
rolu ilə debüt etmişəm. Tamaşanı rejissor Əşrəf
Quliyev hazırlamışdı. Tərəf-müqabillərim
Rafael Dadaşov, Fuad Poladov, Hamlet Xanızadə, Vəfa Fətullayeva
idi. Belə aktyorlarla bir səhnəni bölüşmək sənətdə
ilk addımlarını atan Səidə Quliyeva
üçün böyük şərəf idi. Sonuncu
işim isə "Uçqun" tamaşası ilə
bağlıdır. Bu tamaşada qəhrəmanların adı
yoxdur, amma çox maraqlı bir obraz oynamışam. Bu tamaşanın
təqdimatında Türkiyədən 70 nəfərlik
nümayəndə heyəti iştirak edirdi. Həqiqətən
də, uğurlu tamaşa idi. Son illərdə teatrda belə
tamaşa, demək olar, olmayıb. Onu da qeyd etmək istəyirəm
ki, bu əsərlə Türkiyənin Konya şəhərində
keçiriləcək festivala dəvət almışıq,
inşallah, qismət olsa, iştirak edəcəyəm. Bu
oynadığım tamaşaların və obrazların fərqinə
gəlincə, heç bir rol bir-birinə
oxşamamalıdır. Fərq isə hər bir
yaradıcı insan üçün önəmli olan
inkişafdadır.
- Hansısa rolu oynayarkən
personajla xasiyyətləriniz üst-üstə düşməyəndə
daxili münaqişə yaşayırsınız?
- Yaddan
çıxarmayın ki, bu bizim peşəmizdir. Mən - Səidə
Quliyeva həyatda bir insan, oynadığım obrazda isə
tamam başqa bir insan ola bilərəm. Axı
oynadığım obraz mən deyiləm. Mən Maksim Qorkinin
"Həyatın dibində" əsərində
Nastyanı və ya "Bir evdə üç quruş"
operasında Lüsini oynayanda heç kəsin ağlına gəlməzdi
ki, bu mənəm. Biz artistlər psixoloquq və insanın mənəviyyatını,
düşüncəsini, intellektini obrazda cəmləşdirməyə
çalışırıq. Zənnimcə, hər bir
yaradıcı insanın dünyagörüşü geniş
olmalıdır.
- Bu yaxınlarda aktyor Fəxrəddin
Manafov verdiyi müsahibədə belə bir fikir söylədi:
"Hər kəsin daxilində min üz var, sadəcə,
aktyor həmin üzləri daxilindən çıxara
bilir". Bu fikirlə razısınız?
- Mənə elə gəlir ki, Allah
insanı yaradanda elə aktyor yaradıb. Misal
üçün, indi siz jurnalist rolunu, mən isə
müsahib rolunu oynayırıq. Müsahibədən sonra biz
evlərimizə gedəcəyik, siz övlad, mən isə ana
obrazını yaradacağıq. Və ya işçi,
xalaqızı, əmiqızı obrazlarını yaradacağıq,
görün nə qədər obrazlarımız var bizim. Bəlkə,
Fəxrəddin Manafov bu fikri o nöqtəyi-nəzərdən
deyib. Əsas odur ki, bir rol oynayanda təbii və səmimi
oynayaq ki, tamaşaçının qəlbində məskən
sala bilək.
- Bugünkü
aktrisaların fəaliyyəti sizi qane edirmi?
- Bilirsiniz, mənə həmişə
deyirlər ki, sən bütün obrazlarında
xanım-xatın olursan. Bu gün televiziyalarda bəzi
aktrisalarımızın obrazları eybəcər günə
saldığını görürəm. Ağızlarına
gələni danışır, obrazı həyasızcasına
oynayırlar. Bu məni qane etmir. Misal üçün, mənə
"Bala - başa bəla" tamaşasını təqdim edəndə
o mənə o qədər də çatmırdı. Amma əsəri
oxuduqdan sonra əminliklə bu rolu oynayacağımı
bildirdim. Aktrisalar gərək əvvəl əsəri tam
oxusunlar. Tamaşaçını iyrəndirmək lazım
deyil. Aydın məsələdir ki, hansısa sənət
yoldaşımı tutub deyə bilmərəm ki, filan rolu
süni oynayırsan və ya düz oynamırsan. Amma hamı təbiiliyi
sevir. Hətta körpə uşaqla danışanda təbiisənsə,
o sənə qulaq asacaq, ağlayırsa, susacaq.
- Yetişdirdiyiniz tələbələr
haqqında nələri danışa bilərsiniz? Ümumiyyətlə,
gənc aktrisalarımızdan kimlərin fəaliyyətini bəyənirsiniz?
- Mən
doqquz il İncəsənət və Mədəniyyət
Universitetində, aktyorluq kafedrasında pedaqoji fəaliyyət
göstərmişəm. Hazırda işim çox
olduğuna görə pedaqoji fəaliyyətimi davam edə
bilmirəm. Sağlıq olsun, bir müddət sonra bu fəaliyyətimi
davam etdirəcəyəm. Dövlət Televiziyasında
"İntellekt" və "Benefis" verilişlərini
aparan Mehman Piriyevlə Elşad Quliyev mənim tələbələrimdir.
Gənc Tamaşaçılar Teatrında Lalə, Məlahət
adlı tələbələrim işləyirlər. Eldəniz
adlı tələbəm ictimai radioda çalışır.
Mən tələbələrimlə fəxr edirəm!
- Səidə
xanım, teatr və kino... Hansı sizin üçün daha
maraqlıdır. Onların əsas fərqləri və
üstünlükləri nədədir?
- Mənim üçün hər iki
istiqamətdə oynamaq maraqlıdır. Sadəcə, teatrda
canlı ünsiyyət var və tamaşaçı
aktyorların nəfəsini belə duyur. İstər-istəməz
teatrda oynamağın məsuliyyəti daha çoxdur.
- Xoşbəxtliyi bir sözlə
ifadə edin...
- Bəlkə də, haradasa təkrarlamış
olaram, amma, doğrudan da, xoşbəxtlik ani bir hissdir. Xoşbəxtlik
bir ANDIR.
Sevinc İSMAYIL
Ayna.-2009.-4 aprel.-S.19.