Ömrünü Cavidşünaslığa həsr etmiş alim
Bu günlərdə
filologiya elmləri doktoru, professor Cavidşünas, filoloq-tarixçi
Əjdər Tağıoğlunun
(İsmayılov) “Elm və təhsil” nəşriyyatında “Dünya
romantizm ənənələri
və Hüseyn Cavid” adlı kitabı yenicə işıq üzü görmüşdür.
Cavidşünaslıqda müstəsna yeri olan bu kitab
1983-cü ildə kiril
qrafikalı nəşri,
oxucuların tələbi
nəzərə alınmaqla
latın qrafikasında
Cavid İsmayılovun
redaktorluğu və ideya müəllifliyi ilə yenidən çap olunmuşdur.
Üç fəsildən
ibarət olan kitabın I fəslində
Cavid romantizminin ilkin tarixi, II fəsildə “Özünü
anlayan insanın faciəsi”, III fəsildə
iblisə çevrilən
insanlar adlanır.
Şərqin bədii-fəlsəfi təfəkkürünə bağlılıq,
dünya mədəniyyətinin
sərvətlərindən bəhrələnmək, eyni
zamanda orijinal düşüncə tərzi,
müstəqil axtarışlar
yolu ilə yüksəlmək Cavid şəxsiyyətinə, Cavid
sənətinə təbiətdən
xas olmuşdur. Cavid şeiriyyətində
zərdüştilik sisteminin
əks-sədası qabarıq
şəkildə göstərilir.
Hüseyn Cavid
“İblis” faciəsində
zürdüştiliyi öz
dövrünün həyat
fövqünə ucaltmış,
ilahiləşdirimiş bir
fikir duyumu, mnəvi saflıq rəmzi kimi tarixə uyğun təqdim edir.
Mənalı ömrünü Cavidşünaslığa həsr
etmiş Əjdər Tağıoğlu 1974-cü ildə
Cavidşünaslığa aid akademik Məmməd
Arif Dadaşzadənin
rəhbərliyi ilə
“Hüseyn Cavidin tarixi dramları (“Peyğəmbər”, “Topal
Teymur”, “Səyavuş”,
“Xəyyam”) mövzusunda
namizədlik, 1989-cu ildə
Hüseyn Cavid yaradıcılığı və dünya ədəbiyyatında demonizm
ənənəsi” mövzusunda
doktorluq dissertasiyası
müdafiə etmişdir.
Cavidşünaslıqla bağlı
elmi monoqrafiyaları:
“Dünya romantizm ənənəsi və Hüseyn Cavid”. Bakı, Yazıçı
(1983); “Azərbaycan sovet
ədəbiyyatında Hüseyn
Cavid ənənələri
(Cəfər Cabbarlı,
Səməd Vurğun)”
– Bakı (1980); “Hüseyn Cavid yaradıcılığı və
dünya ədəbiyyatında
demonizm ənənəsi”
– Bakı, Elm (1991) və “Elm və
təhsil”, 2015 təkrar
nəşr və Hüseyn Cavidlə dünya ədəbiyyatının
bəzi korifeyləri arasında aparılan tipoloji araşdırmalara aid silsilə məqalələr – Hüseyn
Cavidin tarixi dramlarının bəzi xüsusiyyətləri
(1973), Xalq və qəhrəman problemi
(1973), Hüseyn Cavid yaradıcılığında azad qadın problemi (1973), Hüseyn Cavid və Şekspir
(İblis – Otello)
(1976), Səməd Vurğun
dramaturgiyasında Hüseyn
Cavid ənənəsi
(1976), Hüseyn Cavid və Bayram (1977), Hüseyn Cavid və Gete (1980), Hüseyn Cavid və Şekspir (Səyavuş və Hamlet) (1981), “Peyğəmbər”
dramına ötəri
bir nəzər (1983),
Cavid, Cabbarlı və Azərbaycan sovet teatrı (1979) və s. kitabların müəllifidir.
Cavidin şərə qarşı
xeyiri, iblisə qarşı insanlığı
zorakılığa qarşı
haqqı, azadlığı
təsdiqləyən poeziyası
bəşəri mahiyyətli
problemlərin həllinə
yönəldiyi üçün
həmişə aktualdır,
hər yeni nəsil bu poeziyada
öz dövrünü
narahat edən mənəvi-əxlaqi məsələləri
anlamaq baxımından gərəkli fikirlər kəşf edir – Cavid sənətinin
əzəmətinə, ölməzliyinə
inam bəsləyir.
Tanınmış türkoloq, Cavidşünas
alim Əjdər Tağıoğlu yorulmadan
yazıb yaradan məhsuldar qələm sahibidir.
Əjdər müəllimə yeni-yeni
ğurlar və cansağlığı arzulayırıq.
İlyasoğlu Rauf.
Azad Azərbaycan.- 2017.- 17 iyun.- S.7