Poemalar birdən-birə meydana
gəlmir.
Telli Sənəm
Borçalının Səməd Vurğun və Zəlimxan Yaquba həsr etdiyi poemalar ictimaiyyət üşün də maraqlıdır.
Poema
nəzmin ən geniş ölçüyə malik bölmələrindən
biridir. Poemanı ərsəyə gətirmək olduqca çətin
bir prosesdir. Adətən, poemalar tarixi, ictimai-siyasi
mövzularda yazılır. Ədəbiyyat tarixinə nəzər
salsaq görərir ki, bu mövzularda yazılan poemalar daha
uzunömürlü olur və şairlərə
şan-şöhrət gətirir. Çox zaman poemalar illərlə
tamamlanmasını gözləyir. Ədəbiyyatımızda
misilsiz poemalar yazılıb. Bu əsərlər içərisində
qadın şairələrimizin poemaları təəssüf
ki, azlıq təşkil edir. Bu gün isə şairələrimizin
ərsəyə gətirdikləri poemalar diqqət cəlb
edir və ürəklərimizi oxşayır. Belə
poemaları ərsəyə gətirən şairələrimizdən
biri də Telli Sənəm Borçalıdır.
Telli
xanımın yaradıcılığı diqqəti cəlb
edir. Onun şeirlərində fərdi üslub hiss olunur və
oxucu auditoriyası üçün poeziya dili daha
oxunaqlıdır. Şeirlərindən də
görürük ki, Telli xanımda ədəbiyyat sevinci hər
zaman özünü büruzə verir. Şairənin qələmə
aldığı poemalar ədəbiyyat tariximizdə olan
ünlü simalardır. Bu baxımdan əsərin bədii
yükü və poemalara tənqidi yanaşma bir o qədər
də artır. Şübhəsiz ki, istənilən bir ədəbi
mühitdə bu hallar təbii qarşılanır. Telii
xanımın S.Vurğun və Z.Yaquba həsr etdiyi poemalar
maraqlıdır. Çünki hər iki ədəbiyyat
insanı lazımi qədər cəmiyyət tərəfindən
tanınır və sevilir. Bu yazımızda ümumi
poemanın ədəbi-nəzəri yükünün yox, sadəcə,
şairənin bir neçə şeirinin nəzəri təhlilini
aparacayıq.
Hər
bir yazar üçün “qələm”in onların həyatında
oynadığı rol danılmazdır. Qələmsiz
külliyyat yaratmaq və gələcək nəsillərə
ötürmək çətindir. Telli xanımın “Məktəbli
ömrümün Səməd Vurğunu” poeması qələmə
həsr olunan şeirlə başlayır. Bu, qələmə
olan hörmətin şairə tərəfindən verilən
müfəssəl tərifidir.
Bu
tale deyilən ömür yolunda,
Mənimlə
əbədi yoldaşdı qələm.
Vətən
sevgisilə, yurd sevgisilə,
Sel
kimi kükrədi, hey daşdı qələm.
Şeirdə
insanı valeh edən bir neçə poetik fikirlər var. Həqiqətən,
şeirin bədii yükünü təhlil edərkən
sözlərin, mənaların bir-birini ardıcıl izləməsini
aydın görürük. Bu isə şeirin, doğrudan da
ilham pərisi ilə yazıldığına dəlalət
verir. Şeirdə heç bir artıq söz və ya əlavəyə
rast gəlmirik.
Poemada
“qələmə” yazılan şeirlərin bədii gözəlliyi
bir-birini əvəz edir. Şeirlərin hər birini verə
bilmədiyimiz üçün bəzi seçdiyimiz bəndləri
oxucuların diqqətinə çatdırırıq.
Aşağıdakı bənddə isə yüksək səviyyəli
bədii-fəlsəfi fikirlər işlənir və şeir
oxucunu öz təsirinə salır.
Fələk
silkələnər onun ahına,
Ədəbi
bir yoldur haqq dərgahına.
Külli-kainatın
ulu şahına,
Bir həmdü-sənadı,
alqışdı qələm.
Xalq
şairi Zəlimxan Yaquba həsr etdiyi “Sözün Zəlimxan
ətri” poeması diqqət cəlb edir. Poemada, həqiqətən,
maraqlı və düşündürücü məqamlar
var. Burada söz ardıcıllığı, gözəl
qafiyə düzümü, məna axıcılığı
poemanı oxuyan kimi hiss olunur. Əlbəttə ki, bu, şairənin
poemanı təsirlənərək yazdığına dəlalət
verir. Yəni şair üçün poema birdən-birə
meydana gəlmir. Mütləq bunun yaranma səbəbi
özünü göstərir.
Borçalı
elində gəldi cahana,
Sanki gəlişindən can gəldi
cana.
Könül verə-verə neçə
dastana,
Sazın qadasını aldı Zəlimxan.
Fikri yenilməyən uca qaladı,
Sözü dağ döşündə
bitən laladı.
Hər gün misra-misra ocaq qaladı,
Sözün qadasını aldı Zəlimxan.
Telli xanımın
qoşmaları öz
oxunaqlığı və
şirinliyi ilə seçilir. Şairənin qoşmalarında bir doğmalıq var. Hər bir insanın
ürəyindən xəbər
verən qoşmalar özünü sevdirməyi
bacarır. Şairənin
yeni yazdığı
qoşmasına nəzər
yetirək:
Hüsnünə baxmaqdan doymur gözlərim,
Yaxın gəl, su kimi
qoy içim səni.
Sən ki bu dünyanın
cənnət yolusan,
Barı bircə addım
qoy keçim səni.
Dodağının rəngi düşüb
çöllərə,
Cəmənlər sevincdən lalə-lalədir.
Bu gözəllik deyil, ay ömrüm-günüm,
Tanrı dərgahından düşən
halədir.
Sənli
duyğularım coşqun
bir dəniz,
Dalğalar sinəmdə qolboyun olub.
Məndən uzaqlara getmə,
ay ömrüm,
Sənsiz misraların gözləri
dolub.
Boylan camalına Telli Sənəmin,
Səpilsin ömrümə odlu baxışlar.
Səni
günahım tək sevirəm, ömrüm,
Bilirəm Allahda məni bağışlar.
Telli xanıma
yaradıcılıq yolunda
uğurlar arzu edirik. Qələmindən süzülən yeni-yeni şeirləri ilə oxucuları sevindirsin.
Mahmud
Əyyub
Azad Azərbaycan.-
2018.- 7 fevral.- S.7