O, çox elmli və cəsarətli
müəllim idi!!!
(Müdrik müəllimim Şirməmməd
(Müdrik müəllimim Şirməmməd Hüseynovun əziz
xatirəsinə)
Hüseynovun əziz xatirəsinə) $c R. RəhimliHələ
sovetlər ölkəsinin qan-qan dediyi bir vaxtlarda Şirməmməd
müəllim auditoriyada cəsarətli
çıxışları ilə bizi heyrətə
salırdı.
Bizim nəzərimizdə o, qorxmaz bir qəhrəman
idi. Biz III kursda təhsil alarkən partiya
sovet mətbuatı fənnini tədris edirdi. Buna
baxmayaraq, elə sovetlər birliyinin partiya-sovet mətbuatının
daxilindəki bir sıra ədalətsizliyi, xoşagəlməz
nüansları, mərkəzin (o zaman paytaxt Moskva şəhəri
idi) əyalətlərdəki qəzetlərə çox
ciddi siyasi tələblərini, lakin bunun müqabilində az maliyyə vəsaiti ayrılmasını da
qeyd edirdi. Şirməmməd müəllimin belə
bir cəsarəti bizi heyrətə salırdı.
Mənim müəllimim bütün düşüncəsi,
ağlı və fəaliyyəti ilə demokratik ruhlu, demokratik
düşüncəli idi. Az qala, Xalq
Cümhuriyyəti ilə həmyaşıd olan müəllimim
bir azadlıq mücadiləsi aparırdı. Deyim ki, bu gün
bizim müasir qüdrətli ölkə rəhbərlərimizin
misilsiz xidmətləri nəticəsində müstəqil,
azad düşüncə ilə yaşayırıqsa, bu
çətin və mürəkkəb yolda dəstək verənlərdən,
mücadilə edənlərin cərgəsindəki ilk
sırada mənim əziz müəllimim Şirməmməd
Hüseynov dayanırdı və onun böyük xidmətləri
vardır!
Mənim müəllimim tələbələrinin Azərbaycan
jurnalistikası korifeylərinin həyat və
yaradıcılığını mənimsəməsindən
ötrü çox ciddi və tarixi araşdırmalar
aparmış və bu irsin mənimsənilməsi
üçün bütün istedad və
bacarığını sərf etmişdir. Həsən bəy Zərdabi,
Əlibəy Hüseynzadə, Məhəmməd Əmin Rəsulzadə,
Üzeyir Hacıbəyli kimi Azərbaycan klassik
jurnalistikasının tarixində özlərinə layiq yer
tutmuş şəxsiyyətlərin publisistik və bədii-publisistik
janrlarda yazdıqları əsərlərinin, onlkarın bədii-estetik
dəyərinin, eyni zamanda ideya istiqamətinin öyrənilməsində
misilsiz xidmət göstərmişdir və bu sahədə
çox sayda elmi məqalələr və elmi-nəzəri təhlillər
əsasında kitablar yazmışdır. Şirməmməd
müəllimin xoşuma gələn ən gözəl insani
və təvazəkar xüsusiyyətlərindən biri də
bu idi, o, heç vaxt tələbələrinə
“kitablarımı, məqalələrimi” oxuyun demirdi.
Şirməmməd
müəllimin mənim həyatımda rolu
Mən hələ
ali təhsil almadan redaksiyaya işə dəvət
olunmuş, yeddi il korrektor kimi fəaliyyət göstərmiş,
qəzet işinin incəliklərinə bələd olduqdan
sonra tələbə adını qazanmışdım.
II kursu bitirdikdən sonra yay tətilində hələ
yeniyetmə çağlarından ara-sıra
yazdığım, bəzilərini isə çap etdirdiyim mənsur
şeir nəzəriyyəsi üzərində işləməyə
başladım. III kursun ilk dərs günlərində hələ ali təhsil almadan
çalışdığım redaksiyada tanış olduğum
professor Nurəddin Babayevə verdim ki, fikrini söyləsin.
Bir neçə gündən sonra Nurəddin müəllim
bildirdi ki: “Sənin elmi işini Şirməmməd müəllimə
təqdim etmişəm. Müdafiə məsələlərini
o, daha yaxşı bilir, səni lazımi qaydada istiqamətləndirər.”
Ciddiliyində və qətiyyətindən çəkindiyim
Şirməmməd müəllim məni
çağırıb, heç gözləmədiyim səmimiyyətlə
dedi:
-Sən tələbə
kimi böyük inqilab eləmisən. Onu da bilməlisən
ki, bizdə tələbəyə namizədlik dərəcəsi
almaq üçün elmi müdafiəyə icazə verilmir.
Ümumiyyətlə, bizim müdafiə işlərimiz
filologiya fakültəsində həll olunur. Buna baxmayaraq, sən tələbəlik illərində
bu tarixi və nəzəri təhlillərini daha da təkmilləşdirə
bilərsən. Bu maraqlı işi ölkəmizdə
bu sahədə xüsusi uğurları olan Gülhüseyn
Hüseynoğluna verdim. Haqqında fikrimi dedim. Get onunla
görüş.
Gülhüseyn müəllim, eləcə də
filologiya fakültəsinin dekanlığında olan digər
pedaqoqlar məni çox hörmətlə
qarşıladılar. Əlbəttə, bu Şirməmməd
müəllimin hörmətinə görə idi. Hamı bilirdi ki, Şirməmməd müəllim hər
tələbəni tapşırmaz, ümumiyyətlə,
“tapşırıq” məsələlərindən zəhləsi
gedirdi. Gülhüseyn müəllim
bildirdi ki, sən dövlət imtahanından sonra gələrsən,
nə edəcəyimizi danışarıq. Çox
maraqlı bir iş yazmısan, biz o işi lazımi qaydada
püxtələşdirərik.
Artıq universiteti bitirərkən dövlət
imtahanından sonra dəhlizdə dayanmışdım. Laborantlardan
biri mənə yaxınlaşdı. Bildirdi
ki, Gülhüseyn müəllim filologiya fakültəsində
məni gözləyir. Həmin vaxt
Şirməmməd müəllimi də kənardan məni
müşahidə etdiyini görmüşdüm. Bu qədər dəqiqlik, qarğıkeşlik hər
müəllimə xas deyildi. Gülhüseyn
Hüseynoğlu ilə yenidən görüşdük...
Bu əhvalatları geniş şəkildə yazmaq istəmirəm. Bir müəllimin
tapşırıqsız, heç bir qohumluq əlaqəsi
olmayan lənkəranlı balasına bu cür
qayğısı qəlbimi riqqətə gətirdi. Gəlib ona təşəkkürümü bildirdim.
Müdafiədən imtina etməyimin səbəbini
açıqlayanda dedi: “Çox təəssüf! Gərək
belə olmayaydı!..”
Müəllimim
məni sınadı...
Jurnalistika fakülltəsində bizə ixtisas fənni tədris
olunurdu. Bu fənni dosent Yalçın Əlizadə tədris
edirdi. IV kursda – 11 yanvar 1988-ci il tarixdə
bu fəndən imtahan salınmışdı. Dəhlizdə
müəllimi gözləyirdik. Bir də
gördük ki, Şirməmməd müəllim gəldi.
Bu vaxta qədər də Şirməmməd müəllim
haqqında qəribə fikirlər eşitmişdik: “O,
heç kəsi eşitmir... Kəsdiyi tələbənin
daydayı ÇK-da olsa da, ondan qiymət ala bilməz” və
s. Dəhlizdə dayanan digər qrupların uşaqları da
Şirməmməd müəllimi görüb qorxu mənasında
bizə qaş-göz etdilər. Düzü, mən
çaşdım: “Axı, bu müəllim – o cür elm
sahibi, elə cəsarətli çıxışları olan bir
şəxsiyyət yəni tələbənin qiymətini kəsər?”
Biz auditiyaya daxil olduq. Həmişə
olduğu kimi, yenə də mən birinci bilet çəkib
oturdum. Şirməmməd müəllim
ara-sıra dərədən-dağdan danışsa da, əslində
bilet çəkib oturanları nəzarətdə
saxlayırdı ki, görsün nə ilə məşğuldurlar.
Səsinə də bir mərhəmlik
qatmışdı. Həmişə ciddi
görünən, ona yaxınlaşmağa belə
qorxduğumuz bu müəllimin üzündə təbəssüm
vardı. Cəmi üç-dörd dəqiqədən
sonra mən hazır olduğumu bildirdim. Bu,
qrup üzrə ilk tələbə demək idi. “Yox,
dedi- sən bir az da hazırlaş. Şirməmməd müəllimə cavab verməyi
bir elə də asan bilmə.” Hardasa imtahan başlayandan
təqribən on dəqiqə sonra icazə verdi
ki, suallara cavab verim.
Mən
imtahan biletində olan iki suala cavab verdikcə onun üzündə
az sezilən təbəssüm vardı. Cavabımdan razı qaldığını
imtahanın sonunda bildim, bu barədə sonra.
Üçüncü sual reportaj janrı haqqında idi. Mən təcrübədə
- rayon qəzetində və radioada öyrəndiklərimlə
yanaşı, verilən bütün ədəbiyyatdakı
janra dair elmi şərhləri oxumuşdum. Nə bilirdimsə, danışdım. Şirməmməd müəllim məni çox
diqqətlə dinləyirdi. Axırda bu
janra aid elə fikirlər söyləməyə
başladı ki, mən təəccüb qaldım. Axı, janr üçün həm Azərbaycan, həm
də rus mətbuatından verilən elmi mənbələrdə
belə bir məlumat yox idi. Soruşdu:
-Bəs, bunları
niyə oxumamısan?
-Verilən
heç bir ədəbiyyatda sizin dediklərinizə rast gəlməmişəm.
- O da
Şirməmməd müəllimin kəşfidir,-deyib
gülümsədi.
Üstümdən sanki bir yük qalxdı. Mən də gülümsəyib
dedim:
-Siz də
bu janr barədə kitabınızı çap elətdirərsiniz,
onu da oxuyub cavab verərəm.
Şirməmməd
müəllim üzünü tutdu auditoriyaya:
-Baxın,
uşaqlar, Rafiq başqa tələbələrdən fərqli
olaraq, demədi ki, elə bir kitab görmüşəm,
oxumuşam, amma həyəcandan unutmuşam. Çünki o,
verilən bütün ədəbiyyatla tanış
olub, yaxşı da cavab verdi. Mən bu əhvali-ruhiyyəmizi
pozmaq istəmirəm. Kim Rafiq kimi cavab verəcəksə,
gəlsin, əks-təqdirdə hamınıza “yaxşı”
yazacağam.
O, qiymət
kitabçamda “əla” yazdı. Məndən
sonra heç kəsdən soruşmadı. Beləliklə,
imtahan on-on beş dəqiqə ərzində
bitdi. Biz dəhlizə çıxanda hamı təəccüb
qaldı. “Hamınızı kəsdi?”-deyə
soruşdular.
Bu zaman mənim
daxilimdə fərəhimlə yanaşı bir qənaətim
də vardı: “Heç bir vicdanlı müəllim bilikli tələbəsini
kəsməz (hərçənd ki, belə pis hadisə iki
başqa müəllimin simasında mənim başıma gəlmişdi),
əksinə ona dayaq olar.”
Bir daha əmin oldum ki, mənim ən yaxın dostum
elmdir. Həqiqi elmli insanlar istedadlı tələbələrini
övladları kimi sevirlər. Şirməmməd
müəllim hələ bura qədər elmi işimlə əlaqədar
heç kəsi olmayan bir tələbənin qəlbində sənətinə,
alicənablığına böyük məhəbbət
hissi oyatmışdı. Bu hərəkəti
ilə onu bir ata kimi sevdim. Tələbəlik
illərində ölkənin bütün mətbuat
orqanlarında çıxış edir, radioda verilişlər
aparır, ara-sıra televizorda görünürdüm. Dekanlıqdan eşidirdim ki, Şirməmməd
müəllim də haqqımda yaxşı fikirdədir, mənim
çıxışlarımla maraqlanır. Bu da mənə çox ciddi məsuliyyət,
özünə inam hissi aşılayırdı.
Bax, o inamın və məsuliyyət hissinin nəticəsidir
ki, bütün janrları daha həssaslıqla, daha səylə
öyrəndim. Şirməmməd müəllim kimi
müəllimlərimin alicənablığının nəticəsidir
ki, iyirmi ildir teatrda ədəbi-dram hissə rəhbəri (ədəbi
hissə müdiri) vəzifəsində
çalışıram. Bu, o deməkdir
ki, mən bütün janrları yaxşı bilməli, təqdim
olunan dramaturji materiallarda onun dəqiqliyinə dəyər verməyi
bacarmalıyam. Hələ indiyə qədər kimsə
deyə bilməyib ki, mən istedadsızam, bu vəzifəyə
yaramıram!
***
64 yaşım var. Müəllimlərimi
xatırlayanda hələ də canımdan gizilti keçir. Bu
böyük elm fədailəri təkcə elm tarixində
deyil, həm də öz tələbələrinin taleyində
silinməz dərin izlər qoyublar.
Elmlə məşğul olanlar və elm
öyrədənlər Uca Dərhagda xüsusi mərtəbə
və hörmət sahibidirlər. Əminəm ki, əziz
müəllimim, ORADA da yeriniz hörmət və mərhəmət
qatındadır. Fəthiniz mübarək! Vətəninə
sədaqət, xalqına hörmət, yetirmələrinə
tələbkar və humanist olan bir şəxsiyyətin
mükafatı məhz belə olmalıdır! Əvvəlcə
müəllimimi yerdə müdrik dövlət rəhbərlərimiz
tərəfindən, sonra da Öz Ucalıq Zirvəsində dəyərləndirdi.
Bir müəllimin vida mərasimində ölkənin ən hörmətli,
mötəbər xanımının – Birinci xanımın, Azərbaycanın
I Vitse-Prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın iştirakı
Sizə İlahi Mükafat deyilmi? Halal olsun!
Solmaz xatirəniz həmişə qəlbimdə
yaşayacaq, mənim bəyaz saçlı, müdrik
baxışlı müəllimim!
***
Əziz müəllimim! Siz mənə mənsur
şeir elmi-nəzəri yaradıcılığımda dəstək
oldunuz. Mən də bu mənsur şeiri Sizə həsr edir,
Uca Allahdan Rəhmət diləyirəm, əziz müəllimim!
Gözəl nemət
(Mənsur şeir)
Könül evimdə bir bağ var. Oradakı təravətli
çiçək kimi ətrinizi duyuram. Sizin ətrinizi,
müəllimim!
O bağçanın bülbülünə
çevrilərəm. Elə bir nəğmə oxuyaram ki, ana
laylası tək pak olar. Bu paklığı siz öyrətmisiniz
mənə.
Yollarıma nur çiləmisiniz ziyanızdan.
O nura doğru yol gedirəm, müəllimim.Onu qorumuşam həmişə.
Sizə hörmətimi qoruduğum kimi!
Yer üzünə bol nemətlər gətirən
yağış tək yağarsınız üstümüzə
- ziyanızı üstümüzə səpmək
üçün.
Günəşə qoşulub nurunuzdan pay səpərsiniz
üstümüzə - nurumuz bol olsun deyə.
Qərar tutduğunuz səmadan xeyir-dua səpərsiniz
üstümüzə - elminizi, elimizi yaşatmaq
üçün.
Könül evimizdə yaşarsınız bir
xoş xatirə kimi!
Uca Dərgahdadır yeri elmlilərin, elm öyrədənlərin.
Elmimiz üçün Yaratmışdı sizi. Bizim
üçün yaratmışdı sizi! Onun
yaratdıqlarında qüsur varmı? Onun verdiklərindən
gözəl nemət varmı? Nəzəri həmişə
üstünüzdə Olsun! Məzarınız nurla dolsun!
Rafiq RƏHİMLİ,
Əməkdar mədəniyyət
işçisi,
Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
ədəbi-dram hissə rəhbəri
Azad
azərbaycan.- 2019.- 23 iyul.- S.4