Teatr hər zaman dolu ola bilməz...
Əliqismət Lalayev: “Hazırda ən çox
seriallarda çəkilən aktyorlar Akademik
Musiqili Teatrın aktyorlarıdır”
Bu il Prezident İlham Əliyevin imzaladığı
sərəncamla Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrına
“Akademik” statusu verilib. Onsuz da hər zaman tamaşaları
ilə bizi sevindirən teatr bununla yeni mərhələyə
qədəm basıb.
Teatrın direktoru, Azərbaycanın Əməkdar incəsənət
xadimi Əliqismət Lalayev sərəncamdan ötən
yarım il ərzində nələrin baş verdiyindən
və yeni mövsümdə tamaşaçıların
görüşünə nə ilə
gəldiklərindən danışıb:
- Bir neçə ay bundan əvvəl Prezident İlham
Əliyev sizin teatra “Akademik” statusu verdi. Bu, teatra hansı imtiyazları qazandırır?
- Teatrımıza “Akademik” statusunun
verilməsi ötən mövsümün ən böyük
uğuru oldu. Status elə bir
mövqedir ki, bu, bizim istər
yaradıcılığımıza, istər
tamaşaçılara verdiyimiz yüksək
əhval-ruhiyyəyə müsbət təsir göstərir.
Statusun alınması aktyorların sosial
statusunun dəyişdirilməsinə, maaşlarının
artmasına gətirib çıxarıb. Amma əvəzində bu ad bizdən daha çox
məsuliyyət tələb edir ki, kollektiv də bunu
gözəl anlayır.
Buna görə bizim üzərimizə
olduqca çətin missiya düşüb. Biz bu teatrı yeni teatr kimi tamaşaçılara
sevdirməliyik. Artıq bizdə ciddi
tamaşalar qoyulur, repertuar, demək olar ki, tamamilə
dəyişdirilib.
Bildiyiniz kimi, dörd ildən artıqdır ki, Musiqili
Komediya Teatrı yoxdur, əvəzində Azərbaycan
Dövlət Akademik Musiqili Teatrı var. Üstündən bir
neçə il keçməsinə baxmayaraq, əhali
tərəfindən yenə də “Musiqili Komediya Teatrı”
kimi qəbul olunur. Çünki kollektiv
yaddaş faktoru burada müstəsna rol oynayır.
Əvvəllər tamaşalar,
əsasən, komediya janrında qoyulurdu. Teatr bununla böyük şöhrət
qazanmışdı. Teatrın ən
gözəl vaxtları Şəmsi Bədəlbəylinin
rəhbərliyi altında fəaliyyət göstərdiyi
dövr olub. O, tamaşaları o qədər
yüksək səviyyəyə çatdırıb ki,
yaşlı nəslin yaddaşında qala bilib.
Azərbaycan teatr sənətinin bir çox aktyoru məhz
bu səhnədə tanınıb, seviliblər: Nəsibə
Zeynalova, Hacıbaba Bağırov, Siyavuş Aslan kimi
korifeylər burada işləyib.
- Ötən mövsüm hansı tamaşalarla yadda
qaldı?
- Ötən mövsümün ən böyük
uğurlarından “Balaca şahzadə” tamaşasının
hazırlanmasını qeyd etmək istərdim. Tamaşanı ABŞ-da yaşayan həmyerlimiz Ruslan
Ağababayev səhnəyə qoyub. Bu,
dünyaca məşhur sənət əsərinə
özünəməxsus baxış oldu.
Tamaşa müzikl janrında qoyulub. Rusiyadan dəvət etdiyimiz gözəl xoreoqraf
Sergey Qritsay gəlib burada rəqsləri qurub. Bizim Əməkdar artistlər Leyla və Zakir
Ağayevlər ona bu işdə yardımçı olub.
Ümumi layihənin rəhbəri
Heydər Əliyev fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyeva idi. Leyla xanım hətta məşqlərdə də
iştirak edib və müəyyən təkliflərini verib. Tamaşa sonda çox böyük uğur
qazanıb.
Aktyor kollektivi qoyulmuş
tapşırığın öhdəsindən mahiranə
şəkildə gələ bilib. Onların
sırasında baş rolu ifa edən, prezident
təqaüdçüsü, 12 yaşlı aktyorumuz Atilla
Məmmədovu qeyd etmək olar. O və
tamaşadakı dublyoru Rahib Məmmədzadə
mövsümün sonunda ən yaxşı uşaq rolunun
ifaçısı kimi mükafatlandırılıblar.
Bu, bir ənənə şəklini
alıb. Mövsümün sonunda ən
yaxşı işçilərimiz
mükafatlandırılır. Belə
ki, “Balaca şahzadə” tamaşası üzərində
işləyən rejissor, Azərbaycanın Xalq artisti
Cənnət Səlimova və rəssam Məryəm
Ələkbərli mükafatlara layiq görülüblər. Bu teatrın daxili imkanları hesabına
ödənilir və rəhbərlik tərəfindən
təqdim olunur.
Uşaq tamaşalarını,
xüsusilə “Buratino” tamaşasını qeyd etmək
istərdim.
Ümumiyyətlə, ötən mövsüm bizim
premyeralarda bilet tapılmırdı: bütün yerlər
əvvəlcədən alınırdı. Bu,
bizim üçün çox sevindirici haldır.
- Yeni mövsümdə teatr tamaşaçıları
nə ilə sevindirəcək?
- Yeni mövsümdə ən böyük layihəmiz
Hüqonun “Paris Notr-Dam kilsəsi” əsəri əsasında
musiqili tamaşamız olacaq. Bu, bir
ithafdır, yəni teatr məşhur əsərin öz
versiyasını hazırlayır. Bilirsiniz
ki, Paris Notr-Dam kilsəsinin yanması dünyanı
lərzəyə salıb və biz tamaşanı bu
hadisəyə ittihaf edirik. Tamaşanın
bədii rəhbəri özüməm, rejissoru Samir Qulamov,
rəssamı Vüsal Rəhimdir. Çox maraqlı
bir iş alınır və düşünürəm ki,
“Balaca şahzadə” kimi uğur qazanacaq.
Bundan başqa, maraqlı işlərimiz
var. Səid Rüstəmovun “Beş manatlıq gəlin”
tamaşası əsasında maraqlı layihə
hazırlanır. Bu sənət
əsəri retro-tamaşalar sırasındadır.
Respublikanın Əməkdar
incəsənət xadimi Mehriban Ələkbərzadə
“Çarəsiz sərnişinlər” əsərinin
tamaşasını hazırlayır. İşlərimiz
çoxdu və ildən-ilə maraqlı gəlir.
Oktyabrda bizi gərgin iş prosesi gözləyir. Hər zaman belə olub. Gərgin iş
prosesi adi bir haldır. İşlər
bitəndən sonra apardığımız işlərin
bəhrəsini görəndə əhval-ruhiyyəmiz də
xeyli yaxşılaşır. Düşünürəm
ki, bu il də uğurların
bizə gətirdiyi əhval xoş olacaq.
- Müzikl janrı mürəkkəbliyi ilə
seçilir. Aktyorlar üçün
tamaşada oxuyub rəqs etmək çətin deyil ki?
- Doğrudur, müzikl çətin janrdır. Amma artıq biz özümüzü “Balaca
şahzadə”də sınadıq və bu mövsüm
“Notr-Dam” qoyulacaq.
Musiqili teatrda çalışan səsli
aktyorlardır və elə məhz buna görə bizim teatrda
çalışırlar. Aktyor
olaraq onlar tamaşalarda həm rol oynayır, həm oxuyur,
həm də rəqs edirlər.
Digər dramatik teatrlardan fərqimiz də
elə bundadır. Buna görə
kimisə qıraqdan dəvət etmək
məcburiyyətində deyilik.
Beynəlxalq təcrübədən də
istifadə edirik və yararlanırıq. Əlaqələr möhkəmləndikcə
təcrübə də artır.
- Yeri gəlmişkən, qastrollara tez-tez gedirsiniz?
- Qastrol səfərləri artıq ənənəvi hal
alıb. Sonunculardan Gürcüstandakı
uğurlu səfərimizi qeyd edə bilərəm. Böyük tamaşalar aparmaq xeyli maliyyə
vəsaiti tələb edir. Ona
görə biz müxtəlif tamaşalardan ibarət konsert
proqramları təşkil edirik. Və
bu konsertlərdən biri də Gürcüstanda,
azərbaycanlılar yaşayan bölgələrdə
keçib.
Aktyorlarımız mütəmadi olaraq
Rusiyanın Novosobirsk, Yekaterinburq şəhərlərində
keçirilən tədbirlərdə iştirak ediblər,
Ukrayna və Belarusda olublar.
İranda Azərbaycan mədəniyyəti
günləri çərçivəsində qastrol
səfərində olmuşuq. Azərbaycan
teatrının 145 illiyi ərəfəsində okeanın o
tayında - Amerika Birləşmiş Ştatlarında qastrolda
olmuşuq.
Xarici əlaqələrimiz çoxdur,
aktyor mübadiləsi davam edir. Məsələn,
ötən il İranın
Təbriz şəhərindən gələn aktyor Saqi
Nəcat “999-cu gecə” tamaşasında şah rolunda
çıxış etdi.
- Siz məşhur korifeylərimizin adını
çəkdiniz, tamaşaçıların onların
adlarına görə gəldiyini bildirdiniz. İndi adlara görə gələn var?
- Əlbəttə. Bu, təbii haldır. Afaq
Bəşırqızı, İlham Namiq Kamal, Çingiz
Əhmədovun adına görə
gəlirlər.
Amma gənc aktyorlar da rəğbət
qazana biliblər. Ülviyyə
Əliyeva, Əzizağa Əzizov, Ələkbər
Əliyev, Əkbər Əlizadə, Gülnar Əzimova,
Əmrah Dadaşov - bu adamlar daim serial və kinolarda
çəkilirlər. Bu
səbəbdən kütləvi auditoriyanın sevgisini qazana
biliblər.
Tam məsuliyyətlə deyə
bilərəm ki, hazırda ən çox seriallarda
çəkilən aktyorlar Akademik Musiqili Teatrın
aktyorlarıdır.
- Belə iş qrafiki aktyorların teatrdakı
fəaliyyətinə mane olmur ki? Bəlkə,
hansısa xoşagəlməz fəsadlar yaranır?
- Biz üç aylıq repertuar planını əvvəlcədən
hazırlayırıq və aktyor hansı günlərin
boş olduğunu bilir. Bununla da o, teatrdan
qıraqda fəaliyyətlə məşğul olmaq
şansı qazanır. Onların
seriallara çəkilmələri işə mane olmur.
Teatr heç vaxt öz aktyorlarını
kino və televiziyaya qısqanmır. Əksinə,
bizim üçün bu, çox qürurverici haldır. Həmçinin, tanınmış insanların
tamaşalarına daha çox insan gəlir.
- Deyirlər ki, insanlar daha teatra gəlmir. Bu, nə dərəcədə doğru fikirdir?
- Xeyr, mən bu fikirlə razı deyiləm. Bu, ağızdan-ağıza ötürülən
boş bir fikirdir. Teatr hər zaman dolu ola bilməz, hətta ən məşhur
sənət ocaqlarında belə. Ən
gözəl teatr həyatını Gürcüstanda
görmüşəm. Ancaq
məşhur tamaşalardan birinə gedəndə
gördük ki, zalın yarısı boşdur. Belə də olur.
Teatrda digər incəsənət növlərində
olduğu kimi, hər bir iş şedevr ola bilməz. Bizdə aşağı, orta, yüksək
pillələr var. Yaradıcılığın zirvəsi
yoxdur, bu, bir prosesdir.
Mən uzun müddət Mədəniyyət Nazirliyində çalışmışam və bu dövrdə teatrlar mənim nəzarətimdə olub. Ona görə,
ümumiyyətlə, teatr sənətində nə baş
verdiyini gözəl bilirəm.
Onu deyə bilərəm ki, indi teatrlara
insan axını əvvəlki vaxtlardan daha çoxdur. İstirahət və bayram günləri biz iki
tamaşa – günorta və axşam göstəririk ki, daha
çox auditoriyanı əhatə edə bilək.
Siz zalda anşlaq görməyə də
bilərsiniz. Amma bu o demək deyil ki
tamaşaçı teatra gəlmir.
Teatr həmişə var, olub və olacaq
da. O vaxta qədər ki, teatra heç olmasa iki adam gələcək, səhnədə
onlar üçün heç olmasa bir nəfər də olsa,
oynayacaq və teatr da yaşayacaq.
Teatr cəmiyyətin
güzgüsüdür. Cəmiyyətdə
hansı proseslər cərəyan edirsə, bu, teatra da öz
təsirini göstərir. Cəmiyyətimiz
gözəl yaşayır, insanlarımız gözəl
dolanırlar, həyat şəraiti yaxşılaşır,
bu da teatrda özünü göstərir. Cənab Prezidentimizin göstərişi ilə
təmir olunan teatr binası da əhali üçün,
gələcək nəsillər üçün edilib.
Bizim binada cox gözəl şərait
yaradılıb və bunu həm yerli aktyorlar, həm də
qonaqlarımız qeyd edirlər. Estetik
nöqteyi-nəzərdən də binanın özündə
bir gözəllik var. Teatra girəndə elə bir auraya daxil
olursan ki, özünü onun bir hissəsi kimi hiss edirsən.
Əliqismət Lalayev
Azad Azərbaycan .- 2019.- 1 oktyabr.- S.7