Hamının Gəray bəy kimi tanıdığı sənətkar: Həsənağa
Turabov.
Azərbaycan səhnəsində aktyorluq
məharəti, ecazkar
səsi ilə yaddaqalan obrazlar yaratmış aktyorlar çox olub. Onların sırasında Hüseyn Ərəblinski,
Hüseynqulu Sarabski, Abbas Mirzə Şərifzadə, Ülvi
Rəcəb, Ələsgər
Ələkbərov, Möhsün
Sənani və başqalarının adlarını
qürur hissi ilə çəkə bilərik. Bu sırada XX əsrin səhnə salnaməmizin
nadir simalardan biri - Xalq artisti,
Dövlət mükafatı
laureatı Həsənağa
Turabovun öz yeri var.
Aprelin 24-də Xalq artisti Həsənağa
Turabovun anadan olmasının 82-ci ildönümüdür.
Bakıda dünyaya göz açmış Həsənağa Turabov
31 nömrəli orta məktəbdə təhsil
alıb. Orta məktəbi bitirdikdən
sonra Azərbaycan İncəsənət İnstitutuna
daxil olub və 1960-cı ildə aktyorluq ixtisası üzrə ali təhsilini başa vurub. Elə həmin ildən
Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrında aktyor kimi fəaliyyətə
başlayıb və ömrünün sonuna qədər bu teatrda aktyor, 1987-2001-ci illərdə isə teatrın direktoru və bədii rəhbəri vəzifələrində
çalışıb. Onun rəhbərliyi dövründə teatr əsaslı təmir edilib, neçə-neçə
klassik və müasir əsərlər
səhnəyə qoyulub.
Görkəmli aktyor səhnə fəaliyyətinə başladığı
ilk illərdən lirik-psixoloji üslubu ilə seçilib, Azərbaycan və dünya dramaturqlarının
əsərlərində baş
rolları ifa edib. Aktyorun yaratdığı obrazlar
arasında Vahid (“Kəndçi qızı”),
Azər (“Yaxşı
adam”), Hamlet (“Hamlet”), Lionel (“Orman qızı”), İsgəndər (“Ölülər”),
Xəyyam (“Xəyyam”)
xüsusilə seçilir.
Azərbaycan kinematoqrafiyasının inkişafında
da Həsənağa Turabovun xidmətləri böyükdür. Aktyorun bir
sıra bədii filmlərdə, o cümlədən,
televiziya filmlərində
yaratdığı maraqlı
və yaddaqalan surətlər onun aktyor həyatının böyük bir hissəsini təşkil edib və yüksək
sənətkarlıq bacarığını
bariz şəkildə
nümayiş etdirib.
Onun iştirakı ilə çəkilmiş
filmlər tamaşaçılar
tərəfindən həmişə
böyük maraqla qarşılanıb və
Azərbaycan kinematoqrafiyasının
qızıl fonduna əbədi daxil edilib.
Kinoda da
özgə bir aləm yaratmışdı.
Gəray bəyin
("Yeddi oğul istərəm") misilsiz
obrazı onun ifasında kinomuzun nadir qəhrəmanlarından
biridir. "Yeddi oğul istərəm"
filmindən sonra hamı onu Gəray
bəy kimi tanımağa və sevməyə başlayır.
Həsənağa Turabovun
qızı Sevinc Turabova deyir ki, atası Gəray bəy obrazı ilə həyatını yaşayıb:
"Atam Gəray bəy obrazı ilə öz həyatını yaşayıb.
Elə bil Gəray bəy özüdür ki, var. Xasiyyəti eyni idi. Mərd,
qürurlu idi. Heç kimə baş əyməzdi, sözündən heç
vaxt dönməzdi. Baxmayaraq ki, mənfi obraz idi Gəray bəy, kişilik rəmzi kimi tanındı. Hər yerdə onu Gəray bəy deyə çağırırdılar".
Həsənağa Turabov kinonu da teatr qədər
sevib. Hətta, mənfi rolları da ustalıqla oynayıb. Afşin
("Babək"), Gəray
bəy ("Yeddi oğul istərəm")
rolları təzadlı
tiplər olsa da, sənətkarlıq baxımından
yaddaqalan idi. O, müsbət rollarını
sevdirə bildiyi qədər də mənfi obrazlara tamaşaçıda kəskin
nifrət hissi yarada bilirdi.
Həsənağa Turabovun "Axırıncı
aşırım", "Ürək... Ürək...",
"Sevinc buxtası",
"Çarvadarların izi
ilə", "Qəm
pəncərəsi" və
başqa filmlərdəki
rolları da öz ifa tərzilə seçilirdi. Amma Kəbirlinskini ("Dantenin yubileyi") özgə bir gözəlliklə yaratmışdı.
Gəray
bəy nə qədər çılğın,
enerjili, hirsli-hikkəli
obraz idisə, Kəbirlinski bir o qədər mülayim, sakit bir insandır.
O, hər iki obrazı öz xarakterinə uyğun şəkildə çox
məharətlə yaratmışdı.
Hətta
rejissorluq etmək fikrinə də düşmüşdü. "Bəyin oğurlanması"nda
rejissor rolunda çəkilmişdi. "Qaçaq Nəbi"ni isə rejissor kimi çəkmişdi.
Hər ikisində Həsənağa Turabovun
yaradıcılıq xüsusiyyətləri
aydın hiss edilirdi. Son çəkildiyi filmlər isə "Ailə" və "Nə gözəldir bu dünya..." filmləri olmuşdu.
Xalq artıstı 2003-cü ilin
fevralın 23-də 64 yaşında
vəfat edib.
Qumru
Azad Azərbaycan.- 2020.- 25 aprel.-
S.7.