Oxuyun, bəhrələnin:
Rəğbətlə qarşılanan
bədii nümunələr
Məndə belə qənaət formalaşıb ki, mənalı ömür yaşamış, zəngin
həyat təcrübəsinə
və yüksək intellektə malik olan ziyalı insanların qələmə
aldıqları yazılar
oxuculara daima mənəvi qida verir.
Adətən, xeyirxah məqsədlər
güdülən, düşündürücü
kəlam, məsləhət
və tövsiyələrdən
bolluca istifadə edilən həmin yazı nümunələrindən
oxucular daxili rahatlıq tapır və bununla da müəllifə rəğbət və sayğıları artır.
Müəllif tərəfindən
qələmə alınan
hadisə və epizodların əsasən
həyatdan götürüldüyü
də burada böyük əhəmiyyət
daşıyır. Bütün
təbəqədən olan
yaşlı və gənc nəslə köməkçi vasitə
rolunu oynayan həmin əsərlər
hər bir oxucunun müsbət mənada yararlanmağına
xidmət edir. Bu baxımdan Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
üzvü, "Qızıl
qələm" media
mükafatçısı, III dərəcəli "Vətənə
xidmətə görə"
ordenli Ələşrəf
Niftiyevin "Elm və təhsil" nəşriyyatında eyni
vaxtda çapdan çıxmış "Seçilmiş
hekayələr" və
"Uşaqlar üçün
hekayələr" adlı iki kitabı
böyük maraq doğurur.
Əlavə edim ki, yuxarıda
qeyd etdiyim kitablardan sonra tanınmış yazarın
2020-ci ildə də Bakının "Elm və təhsil" nəşriyyatında «Gərək
sevəsən, seviləsən
və sevindirəsən»
adlı 207 səhifəlik
kitabı çap olunmuşdur. Bu haqda sonrakı resenziyamda qeydlərim çap olunacaq… İndi isə rəğbətlə qarşılanan
bədii nümunələri
haqqında qeydlərimi
«Azad Azərbaycan»ın
istəkli oxucularına
təqdim edirəm...
Hər iki
kitabı böyük
maraqla oxudum. Əlbəttə, təcrübəli
və düşündürücü
söz sahibindən yalnız oxunaqlı, yaddaqalan əsərlər
gözləmək təbiidir.
Məhəmməd peyğəmbərin "Uşaqlar üçün
hekayələr" kitabına
giriş kimi seçilmiş "Kiçiklərimizə
mərhəmət və
sevgi, böyüklərimizə
hörmət göstərməyən
bizdən deyil" kəlamı ilk baxışdan diqqəti cəlb edir ki, bu da
hər iki kitabın dəyərini və qiymətini bir qədər də artırır...
"Nə əkərsən,
onu da biçərsən"
hekayəsində yaşlı
bir adamın düşünülməmiş şit zarafatı əsnasında mənəvi
və fiziki zərbə almış Saməddinin mənəvi əzabından danışılır.
Kasıbçılıqla, çətin şəraitdə
xırda alverlə ailəsini güclə dolandıran bu yeniyetmə dost-tanışlarının
atmacalarından utanıb
xəcalət çəkir.
O, əvvəlcə dostu
Əmən tərəfindən
yaşlı kişiyə
pislik etməklə ondan qisas almaq
təklifini əqidəsinə
sığışdırmır. Lakin dostu "bu hiyləgər Əslana biz də nəhayət bir dəfə dərs verməliyik" deyir. Onun "Səndən toxum istəməmişdi? Tərəvəz
toxumlarını qaynadaq
verək. Başıma
dönsün, yaxşı
bir şey hasil olar" sözləri barədə
xeyli götür-qoy edir və düşündükləri
kimi də edirlər. Nəticədə
qəzəblənmiş qoca
Saməddini hər yerdə axtarır, əlinə düşmür.
Nəhayət, bir dəfə bazarda onu yaxalayır. "Əyə, vələdüzina,
mənə kəf gəldin?" - deyərək
haqq-hesab çəkmək
istəyir...
Saməddin isə
cavabında "Qoca, atalar demişkən, qisas qiyamətə qalmaz. Nə əkərsən, onu da biçərsən",
- deyir.
Hekayə ibrətamiz
sonluqla yekunlaşır:
bədxahlıq, pislik,
xəbislik və xəyanət heç vaxt cavabsız qalmır.
"Sizə əsa alacağam" hekayəsində hələ
erkən çağlarından
uşaqların tərbiyəsi
ilə ciddi məşğul olmaq, onlarda əməksevərlik,
böyüklərə hörmət
hissləri aşılamaq,
doğru məsləhətlərə,
düzgün yol göstərənlərə qulaq
asmaq, valideynlərin əməyini və zəhmətini qiymətləndirmək kimi
meyarları gözləmək
tövsiyə olunur. Qocalmış və artıq taqətdən düşmüş baba və nənə nəvələrinə şikayətlənirlər
ki, əl-ayaqlarında
güc qalmayıb. Övladlarına ev-eşik
salıblar, bağ-bağat
yaradıblar. - Bəs
onlar nə vaxt qocalara kömək
edəcəklər? - sualına
balaca Əli gücənə-gücənə cavab verir ki,
böyüyəndə, işləyəndə
onlara əsa alacaq.
Övladlarından fərqli olaraq nəvəsinin heç olmasa bu cavabı
qocalara bir az təsəlli və ümidverici görünür.
Geniş oxucu kütləsi
üçün nəzərdə
tutulmuş "Seçilmiş
hekayələr" kitabında
cəmiyyətə zidd
hərəkətlərə yol verənlərə sərt sifət göstərmək, ailə-məişət
məsələlərində bəzi xoşagəlməz
hallara qarşı mübarizədə sayıq,
gözüaçıq və
xeyirxah olmaq amalı önə çəkilir. Pis vərdişlərə qarşı ictimaiyyətin
təsir vasitəsini gücləndirmək məqsədilə
mərhəmətlə, sağlam
tənqidlə qələmə
alınmış yazılar
oxucunu dərindən düşünməyə vadar
edir. Ürək yanğısı, vətəndaş
narahatlığı və
ağsaqqal təəssübkeşliyi
ilə yazılmış səmimi fikirlər hamını düşünməyə səsləyir.
"Xeyirli müdir
təyinatı" adlı
ədəbi nümunədə
yaxın keçmişin
idarəetmə üsullarındakı
bəzi mənfi hallar göstərilir. Köhnə quruluşun ab-havası ilə böyümüş və
dövrün qaydalarını
mənimsəmiş Əliağa
kişinin həyat hekayəsi maraqlıdır.
Nəhayət, onun vəzifəyə irəli
çəkilməsi və
gələcək fəaliyyətində
az da olsa
müsbət tərəfə
istiqamət götürməyi
müəllif tərəfindən
real cizgilərlə sadalanır. Müəllifin
hər bir dövlət məmurunu, kollektiv rəhbərini, ailə başçısını
xalqa, el-obasına, ailəsinə xidmətdə
uca, nüfuzlu, qadir görmək istəyi oxucunun ürəyindən xəbər
verir.
Heç şübhə yoxdur
ki, "Yeməkdən
xeyli çox çaypulu" hekayəsində
təsvir olunan hadisələr israfçılığa
yol verilməsi, lüzumsuz və dəbdəbəli mərasimlər,
mənasız və yersiz kampaniyalar keçirməklə heç
kəsə fayda gətirməyən tədbirlərə
son deməyin vaxtının çatdığına
işarə edilir. Bununla müəllif milli adət-ənənələrimizin
qorunub saxlanılması
və yaşanmasında
əndazəni aşmamaq
şərtilə hamını
nümunə göstərməyə
səsləyir.
Tanınmış yazıçı-publisist Ələşrəf
Niftiyev əvvəlki əsərlərində olduğu
kimi, bütün hallarda həmişə haqq-ədalətin tərəfində
durmaqla tərəzinin
gözünü düz
tutmağa çalışır.
"Axtarma məni",
"Hədiyyələr qismət
olmadı" hekayələrində
içki aludəçiliyi
nəticəsində ailəsinin,
dost-tanışının nifrətinə səbəb
olanların ümumiləşdirilmiş
obrazı yaradılıb.
Müəllif "baxın
bunlara" kimi kinayəli sözləri ilə qəzəb və hiddət dolu fikirlərini uca səslə söyləyir. Ailələrin
dağılması ilə
nəticələnən, hər
bir kəsin ovqatına utanclıq gətirən mənəvi
düşkünlərin hərəkətləri
ifşa olunur. Belələrinin sağlam
həyat tərzinə
qayıtması məqsədilə
personajların dili ilə tərbiyəvi təsir vasitələrindən
istifadə edilməsi
qənaətbəxş hesab
olunmalıdır. Baş
verən neqativ halların qarşısını
almaq, cinayətə aparan yollardan çəkinmək üçün
valideyn, ağsaqqal, ziyalı nümunəsi şübhəsiz bütün
hallarda mühüm rol oynayır.
Ələşrəf Niftiyevin oxuculara təqdim etdiyi ikinci kitabındakı
"Toy başlamamış
dava", "İddiadan
imtina", "Toydan bəhrələnmiş ağamız"
və digər hekayələri də maraqlıdır. O, insanlar
arasındakı həqiqi
dostluğu təqdir edərək şəxsi mənafe güdülməyən,
sui-istifadə əsasında
qurulmayan saf, mənəvi münasibətin
faydalı və düzgün olduğunu diqqətə çatdırır.
Qulluq, yaxud
vəzifə başında
olanların etimadını
hiyləgərliklə qazanıb
onlardan şəxsi məqsədləri üçün
istifadə edənlər
gec-tez peşmançılıq
çəkib bu düzgün qurulmayan münasibətlərdə uduzmalıdırlar.
Həqiqətin qanunu belədir. İnsan mənəviyyatının özəyini
təşkil edən abır-həya, ləyaqət
və kişilik əmanəti saf və təmiz saxlanılaraq qorunmalı,
xəyanət isə bağışlanılmamalıdır.
Hesab edirəm ki,
ağsaqqal yazarımız
Ələşrəf müəllimin
nəşr olunan bu iki kitabındakı
süjet xətti, hadisələr, obrazlar həyatdan götürülüb,
ümumiləşdirilmiş personajlar vasitəsilə bu günümüzün mövzusu kimi təqdim olunub. Əminəm ki, yazıçı-publisistin geniş
auditoriyaya hesablanmış
bütün digər əsərləri kimi oxuculara təqdim etdiyi bu kitabları
da rəğbətlə
qarşılanacaqdır. Çünki
bu kitablar həm oxunaqlı və həm də çox maraqlıdır.
Əlihüseyn
ŞÜKÜROV
Azad Azərbaycan.-
2020.- 25 aprel.- S.7.