OĞUZ – TÜRK TARİXİ:
BƏYLƏRBƏYİ RƏVAN
XANDAN İRƏVAN QALA –
ŞƏHƏR YADİGARI
Erməni tarixçiləri ilk mənbədə iki türk əhalisinin – biainilərin
və azalıların tarixini "özününküləşdirmək"
üçün açıq saxtakarlığa əl
atırlar, "Biaini" ölkə adını
"Urartu", qala şəhərin "İrpuni"
adını uydurma "Erebuni" namında eybəcərləşdirirlər.
Səbəb ? Onların uydurmalarına
görə, guya "Erebuni" şəhəri 782-ci ildə
indiki "Erevan"ın (tarixi adı "İrəvan"dır) yerində
inşa edilmişdir." Əksinə, erməni
arxeoloqlarının "Erebuni" adıyla
saxtalaşdırdıqları "Arın berd" arxeoloji qazıntı rayonu İrəvan
şəhərindən neçə kilometrlər aralı məsafədə
yerləşir. Buna baxmayaraq, gəlin şərti qəbul
edək ki, tarixdə "Biaini çarlığı"
deyil, erməni və ermənipərəst muzdlu siyasət
tarixçilərinin dedikləri kimi, "Urartu
çarlığı" olmuşdur, onlar da işğal
etdikləri Aza ölkəsində "İrpuni" adında
yox,"Erebuni" şəhərini tikdirmişlər.
Əvvəla,
bir qədər sonra görəcəyik ki, "Urartu"
anlamının yunanların "İşkil" (bizim dildə
"Səllim itlər") dedikləri (XVI əsr erməni
polşalı yepiskop Simeon Lehatsi ) babilli əfsanə qəhrəmanı
Haykı IX əsrdə eponim qəbul edib "Hay" olan, XIX əsrdə bizim "erməni" (bizim Ata
sözümüzdə: "Suya düşmüş itlə,
yağışa düşmüş erməni arasında fərq
yoxdur") adlandırdığımız millətlə
heç bir əlaqəsi yoxdur. İkincisi, başqa sözlə,
deyilənlərdən aydın
olur ki, nə Biaini çarlığının, nə
Arqiştinin işğal etdiyi Aza ölkəsinin, nə də
onun bu torpaqda m.ö.VIII əsrdə tikdirdiyi
"İrpuni" qala şəhərin qanlı rus
süngüsü ilə yazılmış 1828- ci il tarixindən
başlayaraq, zaman-zaman başqa ölkələrdən gətirilib,
qərbi Azərbaycan torpaqlarında yerləşdirilmiş
yarıdilənçi ermənilərlə
bağlılığı yoxdur. Biainilər də
türk tayfalarıdı, azalılar da. Bu baxımdan biainilərin m.ö.
VIII əsr işğal tarixindən m.ö.VI əsr süqut
tarixinədək Aza ölkəsinin coğrafiyasında marlarla
birlikdə yaradılmış zəngin mədəniyyət
ümumtürk tarixinin sinkretik –
şərikli mədəniyyətidir.
Bəs, bu biainilər tarixən kimlərdirlər?
Onlar
m.ö. XI əsrdə Dağlıq Altaydan "Bia" /
"Biy" deyilən çayının sahilindən (bu günkü
"Biyski vilayəti" böyük bir elin tarixini
yaşadır) Böyük
Köçlə Kiçik Asiyaya daxil olmuş, Ata yurtdakı
çayın adı ilə "Bia" (son zamanlar bəzi ədəbiyyatda
məqsədli olaraq "Van" anlamında qeydə
alınmışdı)
adlanırdıqları gölün sahilində məskunlaşmışlar. Bu cəsur
və döyüşkən el "Biaini"
("bialıların yurdu" anlamını verir) namında
m.ö. IX-VI əsrləri əhatə edən 300 ilik bir dövrdə qədim
Şərqin qüdrətli çarlığını təşkil
etmişdir.
Venesiya
mxıtaristlərindən gələn saxta ənənəni
ilk dəfə silaha çevirən B.B.Piotrovski ermənilərin
torpaq iddiasına ideoloji baza yaratmaq məqsədilə
ümumtürk tarixinin böyük bir epoxasını təşkil
edən "Biaini çarlığı"nı heç
bir elmi-tarixi maddi sübutla təsdiq edilməyən uydurma
"Urartu çarlığı" adlandırır. O, əsasını
qoyuğu bu siyasi modellə
biainilərin hərbi-inzibati
ərazisinə müvəqqəti daxil edilmiş Ön Qafqaz
türk tarixini saxta "Urartu tarixi" adı altında
"erməniləşdirir."
B.B. Piotrovski görkəmli tarixçi idi. Şübhəsiz, o,
ğözəl başa düşürdü ki, elmi tarix
"Urartu" adında toponim tanımır. Ancaq onun bədbəxtliyi
onda idi ki, o, yəhudi kökündə törətdiyi erməni
nəsl səcərəsi (o, Ermitajın ona qədər
Baş Direktoru olmuş, milliyyətcə erməni olan Orbelinin həm tələbəsi, həm
də qızının əri idi) ona imkan vermədi sağlam
alim vicdanı ilə tarixi həqiqəti olduğu kimi söyləsin.
"Urartu" namı "Bibliya"da İrakın
şimalında yerləşən, "Qurani-Kərim"də
"Cudi dağ" ("Alçaq təpə") deyilən
dağa aiddir.
Bu dağa "Bibliy"da "Ararat" da deyilir.
Biaini
daş yazılarında heç bir yerdə "Urartu"
sözünə rast gəlinmir, hər yerdə ölkə
"Biaini"
adı ilə tarixləşdirilir.Yuxarıda
Arqişti yazılarından gətirdiyimiz nümunələr
də bizim fikrimizi təsdiq edir.
Buna baxmayaraq, B.B.Piotrovskinin qərbi Azərbaycanda
özünün aşkarladığı arxeoloji maddi
sübutlar onun əksinə dayansa da, o, Kremlin əlində Azərbaycan
türklərinin Ön Qafqaz tarixinə qarşı amansız
zəhərli qılınc idi. Necə deyərlər,onun kəsdiyi başa zaval yox idi. Bu səbəbdən
də B.B.Piotrovskinin ortaya atdığı tutar-tutmaz hər
bir fikir keçmiş Sovetlər Birliyi dövründə
bütün xalqların tarixşünaslığında
siyasi doqmaya çevrilmiş, aparıcı qirmızı xətti
təşkil etmişdi.
Təəssüflər
olsun ki, müstəqillik günümüzdə də bəzi Azərbaycan tarixçiləri problemlə əlaqədar
danışarkən ümumtürk tarixinin 300 illik epoxası
olan "Biaini çarlığı"nın və
"İrpuni" qala şəhərin adını çəkməkdən
uzaq dayanırlar, düşmənin zəhərli ənənələrinin
davamı olan "Urartu çarlığı" və
"Erebuni" anlamlarını işlədərək,
onların "tarixi mövcudluğunu" təsdiq edirlər
və bununla da qədim Ön
Qafqazda Azərbaycan türklərinin tarixini təkrar-təkrar
görünməz edirlər. Bircə nümunə.
Professor Cəbi Bəhramov qəzet məqalələrinin
birində yazır: "Erebuni bir tarixi abidə kimi ermənilərə
deyil, urartulara məxsusdur."
Araşdrmamıza
nəticə olaraq deyək ki, B.B.Piotrovski və
keçmiş Sovetlər Birliyi dövründə
yazılmış tarix kitablarında
ilk mənbədə "İrpuni" adı ilə
tarixin qan yaddaşına çevrilmiş türk qala şəhərinə
ermənipərəstcəsinə istər "Erebuni" desinlər, istərsə
də "Erevan" desinlər,fərqi
yoxdur,tarix tarixliyində qalır. Belə ki
tarixdə ilk dəfə Vahid Azərbaycan dövlətini
yaratmış Şah İsmayıl Xətai Ön Qafqazın
hüdudlarını qorumaq məqsədilə onun qərbində
mühafizə qala şəhəri salmaq qərarına gəlir.
Məşhur türk səyyahı Övliya Çələbi
bu barədə yazır: "915-ci ildə (1509 – 10 -cu illərdə)
İran torpağının şahı İsmayıl Şah
öz vəziri Rəvanqulu xana əmr etdi ki, həmin yerdə
qala tikdirsin. O, Zəngi çayının sahilində yeddi ilə
qala tikdirdi, ona öz adını verdi –
"Rəvan." Bu fakt
sübut edir ki, Oğuz Albaniyasının qərb ərazisində
babamız Rəvan xanın şərəfli adına
ucaldılan, rus işğal tarixini nəsllərimizə
nişan verən İrəvan şəhəri Azərbaycan
türklərinin danılmaz qədim tarixidir.Bundan başqa,Rəvan xanın aşağıda nümunə
gətirəcəyimiz Şah
İsmayıla yazdığı məktubda həmin ərazini
"Oğuz-türk diyarı" adlandırması da göstərir
ki, Ön Qafqaz Oğuz Albaniyasının qədim tarixi
siyasi-inzibati coğrafiyası XVI əsrdə də rəsmi
dövlət sənədlərində də qeyddə
olmuşdur.
Tarixin bu
çağında ermənilərin mövsümi iş
üçün Oğuz-türk torpaqlarına ailə şəkilində
sızdıqlarını, türklərin qapılarında
ağır və çirkin günəmuzd işlə çətin
yaşayış tərzi keçirdiklərini, qız-gəlin
namusunu hərraca qoymaqla ayrı-ayrı kəndlərimizin ətrafında tədricən yerləşdiklərini Rəvan (daha sonralar "İrəvan")
şəhərinin qalabəyi və
Çuxur – Səəd bəylərbəyi Rəvanqulu xanın oktyabr 1519-cu ildə Şah
İsmayıl Xətaiyə yazdığı məktubun tarixən
ermənilərin Ön Qafqazla hansı şəkildə təmasda
(əlaqələrdən danışmağa dəyməz)
olduqlarını sübut edən
rəsmi dövlət sənədi kimi,tarix və tarixilik
baxımından müstəsna elmi dəyəri əvəzsizdir.
Rəvan xan Vahid Azərbaycan dövlətinin
banisi şöhrətli şah babamız Şah İsmayıl
Xətaiyə yazırdı: "Ulu şahim ! Tanrı
Heydər Səfiyə qəni-qəni rəhmət eləsin.
Sən nökər bəndəni bu Oğuz – türk
diyarına bəylərbəyi təyin edərkən, adamlar
içrə Çahmərdan Həzrət Əli kimi ədalətsevər
olmağı,mömünlərlə imamımız Hüseyn
kimi insanpərvər davranmağı dönə-dönə
tövsiyə etmisən. Mən qulluq həddimi
heç zaman aşmamışam. Lakin son illər
müşahidələrimə görə, əhalinin bir qismi,yəni Beynənnəhreyndən (İkiçayarasından –
Ə.T.) Van gölü sahillərinə, oradan da
beş-beş, on-on Qafa, bizim torpaqlara gələn ermənilər,
sazişdəkilər kimi, kəsbkarlıqla, bənna və
dülgərliklə güzəran sürüb farağat
oturmaqdansa, tabeliyimdəki torpaqlarda yerləşmə
vurnuxmalarına başlamış, geniş oturaq həyat
iddialarına qapılmışlar.İndi Ağkilsə kəndində
əyləşən dünya ermənilərinin katolikosu II Qriqori zunnarına xas
olmayan fəaliyyəti ilə və təxribatçılıq
əməlləri ilə idarəmizi müşkülə məruz
qoyub. Katolikos erməni dini mərkəzinə vəqf sərmayəsi
hesabına öz soydaşlarının türk kəndləri
kənarında iki-üç ailə olmaqla oturaq məskunlaşmasını
maliyyələşdirir,onlara ufacıq kilsələr tikdirir,
beləliklə, bu tayfanın Qafda qədim mövcudiyyəti təsəvvürü
yaradılır ki, bunlar istiqbalda nəsillərimizə baş
ağrısı verə biləcək fəsadlar törənməsinə
zəmin yarada bilər.İndi zikr olunan ərazidə elə
bir kəndimiz,obamız qalmayıb ki, orada üç yad ailə
işığı yanmasın.İsmətsizlik əxlaqına qurşanmış
hayk qız-gəlinləri türk dəliqanlı
cavanlarına sırınmağa can atır, qədim peşəliklə
könüllər ovundurur, Oğuzlara ərə getməyə,
başqa sölə, mülkümüzə, malımıza
şərik çıxmağa çalışır, siyasətdə
sakit təcavüz adlanan cinayətlər törədirlər.
Qarışıq nigahların vüsəti məni qorxudur,şahım. Mənə səlahiyyət ver, cəmi
on beş min gəlməni mövsümi
işçilər kimi qısım-qısım qaytarım vətənin
dışarına. Sənin qulun Rəvan
xan."
Rusların
Qafqazı işğal etdikləri tarixdən meydana
çıxan "erməni amili" babamız Rəvan
xanın əbəs yerə həyəcan təbili
çalmadığını sübut etdi.O,qanımıza erməni
qanı qarışdığı ilk nəsil törəməsilə
xalqımızın faciə tarixinin başlanğıcı
olacağını müdrikcəsinə görürdü.
ƏjdərTağıoğlu,professor
Azad Azərbaycan 2020.-
2 iyun.- S.5.