Bilirdim ki, hamı məni tanıyacaq
Qadın gülərsə…
Hər dəfə teatrdan söz düşəndə,
Stanislavskinin kəlama çevrilən deyimini
xatırlayıram: “Teatr asılqandan başlayır”. Və hər
dəfə teatra gedəndə tamaşadan əvvəl
asılqanın ətrafında gəzişən insanları
görərkən, bu fikrin həqiqiliyinin şahidi oluram.
Etiraf edim ki, teatra çox vurğunam və məktəb illərindən
bizlərə aşılanan bu sevgiyə görə
böyüyüb, tərbiyə aldığım dövrə
borcluyam. Səhnədə Leyla Bədirbəyli, Barat Şəkinskaya,
Hökumə Qurbanova, Şəfiqə Məmmədova, Əli
Zeynalov, Mehdi Məmmədov kimi korifeyləri canlı
gördüyümə görə: “Bilet almışam, sabah
teatra gedirik” deyən mərhum atama minnətdaram,
çünki teatr zövqün aynasıdı…
Bir il idi ki, ondan müsahibə almaq arzusunda idim. Lakin pandemiya adlı maneə yolumuzu yaman kəsmişdi.
Mütəmadi olaraq etdiyim zənglərimə çox səmimi
və mehribanlıqla cavab verən bu xanım hər dəfə
deyirdi ki, xahiş edirəm bir az da gözləyək.
Gözləyə-gözləyə bir də
gördük ki, igid Azərbaycan əsgəri
Şuşanı azad edib. Bunu gəlişi gözəl
söz naminə demədim, çünki müsahibim
olmasını çox arzuladığım bu sənətkar Şuşa adı çəkiləndə
ürəyi köksünə sığmayan, onunla
öyünən, düz otuz il yollarına,
cığırlarına, havasına, suyuna, xarı
bülbülünə, böyüdüyü məhləsinə
həsrət qalan şuşalı qızıdı. Nəhayətdə müsahibəmiz gerçəkləşdi,
lakin çox təəssüf ki, sosial məsafə yenə
öz işini görə bildi. Buna da şükür
edib, əziz oxucumuz, bu gün “Qadın gülərsə”də
sizləri teatr, kino və televiziya tamaşalarında saysız
obrazlar yaratsa da, yaddaşlarda Gülnar kimi qalan respublikanın
Xalq artisti, Prezident təqaüdçüsü Firəngiz
Mütəllimova ilə maraqlı söhbətə dəvət
edirik.
ADDIM
1959-cu ilin bir bahar günü qəlbimin sultanı olan
Şuşada anadan olmuşam. 1976-cı ildə Şuşa
4 saylı orta məktəbi, 1980-ci ildə M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun (indiki Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universiteti) kino və dram
aktyorluğu fakültəsini bitirmişəm. Həmin
ildən təyinatla gəldiyim Akademik Milli Teatrın səhnəsində
külüng çalıram desəm, yanılmaram. Uzun
illər məzunu olduğum ali təhsil
ocağında kurs rəhbəri olmuş və aktyor sənətindən
dərs demişəm. Səhhətimlə
bağlı üç ildi ki, pedaqoji fəaliyyətimi
saxlamağa məcbur olmuşam. Hazırda
teatrda, kinoda və televiziyada mənə uğur gətirən
sənətimlə birlikdəyəm.
OCAQ
Müəllim ailəsində bu dünyaya göz
açmışam. Təyinatla Ağcabədiyə işləməyə
gələn valideynlərim bir-birini bəyənib,
könül verib və sonda ailə qurublar. Üç qız və bir oğlandan ibarət ailənin
ilk övladıyam. Atam əslən Qəbələdən,
anam isə Şuşadan olub. Təyinat
vaxtları bitdikdən sonra onlar Şuşada yaşamağa qərar
veriblər. Və nə yaxşı ki, bu
seçimi ediblər. Şuşa
düşmən əlinə keçənə qədər hər
ikisi orada müəllim kimi çalışıb. Şuşa itkisi ilə heç cürə
barışmayan ata-anam ömürlərinin sonunadək bu həsrətin
acısı ilə yaşasalar da, ümid edirdilər ki, o yerlərə
qayıdacaqlar. Atam dünyasını dəyişəndə
cibindən bir şeir çıxmışdı: “Şuşam,
səni görəcəyəm, yoxsa Bakıda öləcəyəm”?
Heyf ki, valideynlərim Şuşanı bir daha
görmədən bu dünyadan köç etdilər. İnanıram ki, indi onların narahat ruhları
artıq rahatlığını tapıb.
TEATR
Teatr mənim üçün bir məbəddi,
divarlarına nəfəsim hopmuş ikinci doğma evimdi. Burada o qədər
hüzur və rahatlıq tapıram ki, bunu sözlə ifadə
edə bilmirəm. Onun səhnəsində
səni vur-tut iki saat ərzində izləyən yüzlərlə
baxışın altında tamaşaçıya nəsə
çatdırmaq, zövqünü oxşamaq, alqış
sadaları altında onlara təzim etmək,
gül-çiçəyə qərq olmaq, təkrar səhnəyə
çağırılmaq kimi hissləri yaşamağı
teatr bəxş edib mənə. Bu divarların
arxasında ağır zəhmət, bir tamaşanı ərsəyə
gətirmək üçün aylarla çəkən gərgin
məşqlər, tarıma çəkilən əsəblər,
yaradıcılıq prosesindəki mübahisələr,
rejissorun iradları, fikir mübadiləsinin sonunda səni
anşlaqla gözləyən tamaşaçı var. Və pərdə
arxasında çəkdiyin bütün zəhmətin,
yorğunluğun bəhrəsini tamaşaçı sənə
yalnız teatrda verir. Teatr məktəbdi, teatr həyatdı,
teatr tərbiyə verən bir mədəniyyət
ocağıdı. Eşidəndə ki,
teatrı intriqa yuvası adlandırırlar, bu, məni hədsiz
incidir. Xırdalıqlara varsaq, elə bir
sahə yoxdu ki, orada yaxşı-pis,
bacarıqlı-bacarıqsız, bir-birinə həsəd
aparan insanlar olmasın. Lakin teatrı
anlayıb dərk etmək üçün incə zövqə
malik olmaq lazımdı. Bu isə hər kəsdə
olmur. Və mənim üçün arxa
giriş qapısından başlayan teatr hər şeyin
fövqündədi.
AKTRİSA
Şuşada evimiz kinoteatr olan məhlədə idi. Tez-tez filmlərə
gedirdim və doymaq bilmirdim. Deyərdim ki,
aktrisalığa gələn yol məhz bu filmlərdən
başladı. Qardaşımla aramızda
kiçik yaş fərqi var və evdə ikimiz olardıq.
Rəhmətlik anam işə gedən kimi onun
yaylıqlarını başıma örtüb məşqlər
edirdim, gah Almaz olurdum, gah Sevil… Yadımdadı
dördüncü sinifdə oxuyurdum, hər güzgüyə
baxanda deyirdim ki, elə biri olacam ki, məni hamı
tanıyacaq. Bunu daxilən hiss edirdim, hətta
alqış səslərini belə, eşidirdim. Lakin bütün bunları içimdə
saxlayırdım, çünki hədsiz utancaq olmuşam.
Biri ilə danışanda
başıaşağı durub qızarırdım. İncəsənət İnstitutuna qəbul
olmağım Şuşada yaman əks-səda
doğurmuşdu ki, bu Bəhər müəllmin hansı
qızıdı, çünki böyüdüyüm məhləmizdən
başqa məni tanıyan yox idi. Anam
aktrisa olmağıma qarşı olsa da, atam əksinə bunu
arzu edirdi. Üst-üstə düşən
arzularımız sayəsində ali məktəbin
qapıları üzümə açıldı. Şanslı tələbə oldum –
Böyükağa Kazımov, Rza Təhmasib, Ənvər Həsənov
kimi müəllimlərdən dərs alıb sənət
yoluna qədəm qoydum. Təyinatla Akademik Milli Teatra
göndərildim, hansı ki, artıq bir il
əvvəl orada məşqlərə
başlamışdım. Səhnədə ilk
çıxışım 1980-ci il oktyabr
ayının 4-ü olub. Sabit Rəhmanın
“Əliqulu evlənir” tamaşasındakı Qumral obrazı mənim
debütümdü. Çox zəhmətlərdən,
çətinliklərdən keçərək, heç bir
kömək, dəstək olmadan pillə-pillə ucala bildim.
Tanrının bəxş etdiyi istedad məni sənətdə
yaşadır. Öz yolumu tapıb, dəsti-xəttimi
cızıb, özümə inamla irəliləyərək,
yüksək fəxri ada layiq görülmüşəm.
Sənətimin aşiqiyəm, bir ildi teatrlar
pandemiyaya görə bağlanıb. Hər
axşam tamaşa vaxtlarında özümü səhnədə
təsəvvür edirəm, çünki aktyor və aktrisa
üçün səhnə həyatdı. Səhhətimdə ciddi problem yaranmışdı,
məni ağır beyin əməliyyatı gözləyirdi.
Elə bir əməliyyat ki, nəticədə əlil
arabasında qalmaq kimi bir təhlükə vardı. Həmin ərəfədə son tamaşam “Qanlı
Nigar” oldu. Tamaşaçı
alqışına baş əyərkən, gözlərim
doldu. Düşündüm ki, ilahi,
görəsən bu səhnədə bir də
tamaşaçıma təzim edə biləcəyəmmi?
Əməliyyatdan çıxdım, yarım il
gəzə bilmədim, lakin hər halımda şükr
etdiyim Rəbbim məni səhnəyə qaytardı və
ayağımda qalan problemi unutdurdu. Səhnə
yaşadandı, müşahidə etmişəm ki, hansı səbəbdənsə
ondan uzaq düşənlərin ömrü azalır. Bütün rollarımı sevə-sevə, ürəklə
oynamışam, deyərdim ki, hətta yaşamışam o
obrazlarla. Etiraf edim ki, bir-iki məcburi
yaratdığım obrazlar da olub, amma etiraz etməyib onlar
üçün də səhnəyə
çıxmışam. Səhnə elə
bir sehrdi ki, pərdə arxasında dekorasiya quran fəhlə
belə, ondan ayrı qala bilmir. Elza
Seyidcahanın “Mən aktyoram” adlı bir mahnısı var,
klipdə xeyli səhnə adamının siması
görünür. Şair Vahid Əziz mahnıya
çox möhtəşəm sözlər yazıb:
“Dondan-dona girərik, Sevilərik, sevərik, Milyon həyata gəlib,
Milyon dəfə ölərik”. Ünvanı səhnə
olan bizlərin həyatı bax, budu.
GÜLNAR
Televiziyada aparıcılıq etdiyimdən, mərhum
telerejissor Tariyel Vəliyev məni tanıyırdı. Teatrda mənə
yaxınlaşıb dedi ki, bir televiziya tamaşası çəkməyə
hazırlaşırıq, orda obraz var, səni o rola çəkmək
istəyirəm. Lakin televiziya
aparıcısı olmusan deyə, səni yoxlamaq istəyirik, əsərin
müəllifi də səni tanımır. Teatra təzə
gələn 21 yaşlı gənc qızı kim
tanıyırdı ki… Razılaşdım və
marağımı boğa bilməyib rejissordan, “Niyə məhz
məni çəkmək istəyirsiz” soruşanda, Tariyel
müəllim dedi ki, əsərdə obrazın bir
gülüşü var, o təbəssüm tərəf
müqabilini əsəbləşdirir. O gülüşü
səndə hiss edirəm. Beləcə, məşqlər
başladı. Tərəf müqabilim
Yaşar Nuriyevin gözünə baxa bilmirdim. Mənə istiqamət verirdi, harda, nəyi necə
etmək lazım olduğunu başa salırdı. Müəllifin
qarşısında necə səy göstərdimsə, on dəqiqədən
sonra Aslan Qəhrəmanov əlini stola vurub dedi ki, mənim
yazdığım Gülnar budu. Xarakter etibarilə Gülnarla
tam fərqli insanlar olsaq da, içimdən gələn
hansısa mizan bu obrazı uğurla yaratmağıma imkan verdi. Gülnar imkanlı ailənin
ərköyün qızı, istəmədən
nişanlanan, bütün istəkləri dərhal həyata
keçən və bütün bunlardan bezən bir xarakter
idi. O, daxilində bu buxovlardan azad olmaq, sevdiyini tapmaq
arzusunda olsa da, istəklərini biruzə vermirdi. Və günlərin bir günü həmişə
bir mənalı şəkildə yalnız “Hə” cavabı
eşidən bu şıltaq qız, onun əksinə gedən,
ona “Yox” deyə bilən biri ilə üz-üzə gəlir.
Elçinə qarşı yaranan maraq, bir
sevginin yolunu açır. Tamaşa çəkilərkən,
bu qədər uğurlu bir obraz yaradacağıma
inanmırdım. Elə bil bir gecənin
içində şöhrət quşu qondu başıma.
Hətta səhər rəhmətlik atam zəng vurub dedi ki, ay
bala, dünənə qədər Bəhər müəllimin
qızı deyirdilər sənə, bu gün mənə Firəngiz
Mütəllimovanın atası deyirlər. Sənə
aktrisa olmağa imkan verdiyimə görə məni
qınayanlar, indi səni zirvələrə qaldırıb.
Tamaşadan 40 il keçməsinə
baxmayaraq, bu gün də Gülnar adımla qoşa çəkilir
və bu mənə çox xoşdu. Tamaşa
haqqında bir subyektiv fikrim də var. Düşünürəm
ki, tamaşa bir hissədən ibarət olsa idi, Elçinlə
Gülnarın qovuşma ehtimalı tamaşaçının
ixtiyarına buraxılsaydı, daha maraqlı olardı. Bununla belə, Gülnarı çox sevirəm, sənət
yolunda vizit vərəqəm olsa da, bu gün
qazandığım uğur və mükafatlarımın
yanında xüsusi yeri var.
VƏTƏN
Şuşanın işğalına qədər Vətən
sevgisinin dərinliyinə varmamışdım. Bilmişəm
ki, bu, Vətən mənimdi və onu sevməyə borcluyam.
Ana yurdum Şuşaya həsrət
qaldığım bu uzun zaman kəsiyində mən Vətənin
nə olduğunu kəşf etdim. Hər il
yayda mən Şuşaya getməsəydim, özümü
yarımçıq, natamam hiss edərdim. Və
bilsəydim ki, 1991-ci ilin yayında
çıxdığım Şuşanı bir igidin
ömrü qədər görməyəcəyəm, bəlkə
də can verərdim orada. Mən Vətənimdə otuz il Vətənsiz yaşadım, ömrümdən
ömür getdi, onu hər gecə yuxularımda gördüm.
İçimdə yandım, qovruldum, Şuşa
deyə-deyə bu dünyadan köçən valideynlərimi
öz torpağında dəfn edə bilmədim. Bu, o qədər
ağrılı bir hissdi ki... İllərdi sonu
bəlli olmayan bir müəmma içində
yaşamışam. Və günlərin
bir günü dövlət başçımız, Ali
Baş Komandan, “Şuşa, sən azadsan” deyəndə, bilmədim
nə edim. Hisslərim bir-birinə
qarışmışdı, ağlıma gəlməyən
başıma gəlmişdi. Qaçmaq,
qışqırmaq, haray çəkmək, hönkürmək
istəyirdim. Axı mən
Şuşalı illərim üçün çox
darıxmışam. Havası,
gül-çiçəyinin ətri üçün
darıxmışam. Uşaqlıq illərində
qarda sürüşməyim, danlanmağım, döyülməyim,
cəzalanaraq küncdə qalmağım, İlaxır çərşənbədə
üzümü kömürlə qaraldıb, oğlan
paltarı geyinib torbamı götürərək bayram
sovqatı yığmağım üçün
darıxmışam. Ana yurdum mənim
üçün çox müqəddəsdi, yeganə məkandı
ki, dağların başında yerləşir. İndi elə bir vəziyyətdəyəm ki, illərlə
arzuladığım Vətənimə necə ayaq
basacağımı təsəvvür edə bilmirəm.
İki dəfə dəvət alsam da, ora ailəmlə
getmək istəyirəm. Orada hansı
hisslər yaşayacağımdan bixəbərəm, bəlkə
elə həmin anda ruhum məni tərk edəcək??? Tək onu bilirəm ki, torpağımı mənə
qaytaran, bu yolda canından keçən
oğullarımızın yoxluğuna
varlığımızı borcluyuq. O oğulları
böyüdən analara borcluyuq, bu qələbə ilə Azərbaycan
adını bir daha dünyaya tanıdan Prezidentimizə
borcluyuq. Xoşbəxtəm ki, mənim artıq Şuşa adlı bir nisgilim yoxdu.
FİRƏNGİZ
Həmişə Tanrıdan sağlam ömür arzu
etmişəm.
Və düşünürəm ki, mənalı
ömür yaşaya bilmişəm. Bunun
üçün özüm
çalışıb-vuruşmuşam. Narahat
vaxtımda belə, özümə təkan verməyi
bacarmışam. Ağır xəstəliklə
çarpışdığım vaxtlarda, çoxu elə
düşünürdü ki, Firəngiz daha teatra qayıda
bilməz. Lakin mən yarım il gəzə
bilməsəm də, əlillik vəsiqəsindən imtina
etdim. Özümə ruh verərək qalib gəlməyi
bacardım, doğma səhnəmə qayıtdım. Hər şey insanın özündən
asılıdı. Mübarizə aparıb qalib də ola bilər, düşkün olub
özünü məhv edə də bilər. Mən
özümə birinci yolu seçdim. İmkan
verə bilməzdim ki, onu xalqına tanıdan, ugurlarına yol
açan səhnə Firəngizsiz qalsın. Allahıma çox bağlı, şükür edən
biriyəm və Yaradan məni həmişə qoruyub. Həyatda həm qazandıqlarım olub, həm də
itirdiklərim. İnsan var ki, uğurun
dalınca qaçır. Məni uğur
özü tapıb həmişə. Bir
istəmişəmsə, onun üçü gəlib əlimə.
Bu da Tanrıma olan sevgimdəndi. Rəbbim həyatda tək bağlandığım,
arxalandığım yeganə varlıqdı ki, məni hər
çətinlikdən hifz edib. Həyatda
heç kəsə həsəd aparmamışam, sənət
yoldaşlarımla səmimi ünsiyyətə
üstünlük vermişəm, tamaşalarında həvəslə
iştirak etmişəm. Qəlb qırmaq,
kin saxlamaq, qeybət etmək mənə yad olan xüsusiyyətlərdi.
İnsan var ki, onun kiçik bir təsəlliyə,
xoş bir sözə ehtiyacı var. Əgər bu onu xoşbəxt
edəcəksə, niyə bir qəlbi sevindirməyək?
Həyatda atalar demiş, «Öz gözündə
tiri görməyib, başqasının ğözündə
tük axtaranlar» çoxdu. Elə tiplərdən
uzaq duraraq, insanlara həyatlarını rahat
yaşamağı tövsiyə edərdim. Ailənin ilk övladı kimi, valideynlərimdən
sonra yük mənim çiynimdədi. Narahat
bir dövrdə yaşayırıq və
çalışıram ki, atalı-analı düzənimiz
pozulmasın. Həyat mənə ən
böyük arzumu yaşatdı – Şuşam qayıtdı.
Daha bir arzum sosial məsafədən, qoruyucu
maskalardan rahatlıqla xilas olmaqdır. Teatrlar
tamaşaçını, səhnə isə bizləri
gözləyir.
QADIN
GÜLƏRSƏ...
Dəvətinizə, maraqlı suallarınıza görə
sizə və qəzetinizə təşəkkurümü
bildirirəm.
Tanrı qadını əhvalının xoş
ovqatında xəlq edib. Ona ağıl, səbr,
gözəllik verib. Ən əsas isə
qadına ana olmaq xoşbəxtliyini bəxş edib. Bu xoşbəxtliklə onun qayğı, nəvaziş,
məsuliyyət yükünü artırıb. Və
buna rəğmən əgər qadının üzü hiss
etdiyi sevgidən, gördüyü diqqətdən
gülürsə, demək ki, yaşamağa dəyər. Arzu edirəm ki, Tanrı gülər çöhrəni
xanımlardan əskik etməsin.
SON
SÖZ
İllər
hamımızın üzündə öz izini qoyur, istəməsək
belə... Onunla üz-üzə, göz-gözə söhbətləşə
bilməsək də, eşitdiyim hər kəlməsində,
səsinin avazında sanırdım ki, illər əvvəl
televiziya ekranından mənə tanış
olan bir obrazla danışıram. Əslində
elə onunla danışırdım,
yaradıcılığında qırmızı xətt olan
Gülnar adlı Firəngiz Mütəllimova ilə.
Söhbətimizə isə Vahid Əzizin misraları ilə
nöqtə qoyuram: “Aktyorun təskinliyi çiçəkdir
qucaq-qucaq, Səsimizlə şəklimiz bizdən çox
yaşayacaq”...
Tamilla TEYMURQIZI
Azad Azərbaycan.- 2021.- 8 aprel.- S.7.